KursyPoradnikiInspirujące DIYForum

Arduino w Akcji – poznaj możliwości platformy Arduino

Arduino w Akcji – poznaj możliwości platformy Arduino

Dostępne są liczne platformy pozwalające na przyjazną pracę z mikrokontrolerami. Do grona najpopularniejszych należy Arduino.

Począwszy od 2005 roku zestawy te oparte o scalaki ATmega wraz z platformą deweloperską Arduino IDE zyskały wielu użytkowników.

Powyższe skłoniło mnie do zainteresowania się płytkami Arduino. Dlatego też sięgnąłem po książkę wydawnictwa Helion „Arduino w Akcji – poznaj możliwości platformy Arduino”.

Autorzy zwracają uwagę na liczne, a przy okazji nietypowe zastosowania platformy, począwszy od robotów-zabawek, poprzez sterowniki ekologicznych samochodów, kontrolery zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych, elektroniczne wspomagacze szkoleń medycznych aż po zastosowania w sztuce, zarówno w malarstwie, rzeźbie jak i muzyce.

Arduino UNO R3 - przód/tył.

Arduino UNO R3 - przód/tył.

Dla kogo?

Już po lekturze samego spisu treści można wnioskować, że autorzy do sprawy wprowadzenia nowych użytkowników podeszli w sposób kompleksowy.

Zarówno całkowicie początkujący znajdą tu coś dla siebie, a użytkownicy którzy mieli już styczność z Arduino również nie powinni czuć się zawiedzeni. Poruszane tematy są bogato opatrzone fragmentami kodu oraz zdjęciami zmontowanych układów, co powinno ułatwić początki nowicjuszom. Dla zaawansowanych przygotowano z kolei poważniejsze zadania.

Nieco o treści

Jako osoba wkraczająca dopiero w świat Arduino zostałem dość szczegółowo przeprowadzony poprzez historię, możliwości oraz opis wersji platformy. Język jest bardzo prosty, każde pojęcie jest wyjaśniane. Każdy rozdział poprzedzony jest krótkim wprowadzeniem czego dotyczy, co może ułatwić szukanie pożądanych przez czytelnika informacji.

Część pierwsza jest poświęcona zmontowaniu krok po kroku 2 układów: prostego układu zawierającego LEDy oraz jeden przycisk (We/Wy cyfrowe) oraz układu z przetwornikami piezoelektrycznymi i głośnikiem (We/Wy analogowe).

W części drugiej (i zarazem ostatniej) skupiono się na poszerzaniu możliwości platformy. Komunikacja z innymi urządzeniami (np. za pomocą protokołu Ethernet) oraz liczne czujniki i urządzenia I/O są tu dość szczegółowo opisane. Każdy rozdział części drugiej to opis i przykładowe użycie silników, czujników, wyświetlaczy lub też możliwości integracji z inną platformą. Autorzy zdecydowali się na pracę z konkretnymi modelami urządzeń, aby móc pokazać sposoby połączenia, oraz ułatwić dobór bibliotek.

W książce można też znaleźć sposoby integracji Arduino z konsolami Wii U oraz Xbox360 oraz systemem iOS. Dla posiadaczy tych urządzeń wiedza ta może być przydatna.

Okładka książki

Okładka książki

Czy warto?

Myślę że warto poświęcić swój czas na lekturę tej książki. Zdecydowanie ułatwia ona start z nową platformą, oraz pozwala na uniknięcie nerwów przy poszukiwaniu rozwiązań wielu problemów.

Spodobała Ci się recenzowana książka?

Kup wersję papierową » Kup wersję elektroniczną »

arduino, książka, projekty

Trwa ładowanie komentarzy...