Kursy • Poradniki • Inspirujące DIY • Forum
Oczywiście legalizacja wiąże się z ograniczeniami. Roboty nie mogą być wyższe niż 1 m oraz dłuższe niż 1,2 m, a ich masa nie może przekroczyć 50 kg. Przód i boki urządzenia muszą być białe, a z tyłu mają znajdować się dobrze widoczne, czerwone elementy odblaskowe i światła.
Więcej informacji o robotach Starship Technologies
można znaleźć w osobnym wpisie »
Można spodziewać się, że sześciokołowe pojazdy Starship Technologies będą najważniejsze na rynku estońskim, nie tylko dlatego, że spełniają już wszystkie powyższe kryteria. W tym kraju znajduje się biuro firmy i stamtąd pochodzi też jej współzałożyciel. Nie oznacza to jednak braku konkurencji – podobne roboty stworzone przez Dispatch i Marble już od pewnego czasu pracują w Kalifornii.
Estonia to pierwszy kraj w Unii Europejskiej, w którym na chodnikach pojawią się te maszyny. Tak postępowe rozwiązanie nie jest niespodzianką, ponieważ nie od dziś ceni się tam nowe technologie. Można nie tylko głosować online, ale także naładować samochód elektryczny na stacjach oddalonych o mniej niż 60 km, a nawet zostać “cyfrowym obywatelem”, mieszkając w innym państwie.
Nie wszędzie władze są tak progresywne. Wiele krajów i stanów nie zajęło jeszcze żadnego stanowiska w sprawie robotów dostawczych, a w niektórych, m.in. w San Francisco, pojawiają się propozycje zakazu korzystania z chodników przez te urządzenia.
Źródło: [1]
To nie koniec, sprawdź również
Przeczytaj powiązane artykuły oraz aktualnie popularne wpisy lub losuj inny artykuł »
Trwa ładowanie komentarzy...