Autonomiczna wieżyczka z gry Portal – DIY na Arduino i RPi

Autonomiczna wieżyczka z gry Portal – DIY na Arduino i RPi

Każdy, kto miał styczność z serią Portal, zapewne natknął się na zwinne wieżyczki strażnicze, które są tam naszymi głównymi przeciwnikami.

Dotychczas można było je spotkać (chyba) tylko w wirtualnym świecie. Oto próba przeniesienia takiej wieżyczki do świata rzeczywistego.

Urządzenie jest wierną repliką wieżyczki strażniczej z gry Portal. Podobnie jak w grze, robot potrafi mówić, strzelać, a nawet automatycznie namierzać cel. Całość została wydrukowana na drukarce 3D w skali 1 : 1.  Po zauważeniu wroga urządzenie otwiera się, odsłaniając cztery pistolety typu NERF. Gdy cel się porusza, wieżyczka w pewnym zakresie ruchów może go śledzić, jednocześnie prowadząc ostrzał.

Urządzenie kontrolowane jest przez dwie popularne platformy sprzętowe. Płytka Arduino Mega steruje wszystkimi „widocznymi” elementami urządzenia. Podłączone są do niej silniki odpowiedzialne za kinematykę całej konstrukcji, a także serwomechanizmy i diody świecące. Z kolei płytka Raspberry Pi zbiera informacje z kamery umieszczonej w oku urządzenia. Dzięki malince opisywana konstrukcja zyskała również możliwość wydawania komend głosowych.

Urządzenie może otwierać się i zamykać automatycznie. W trybie śledzenia celu może przekręcać się o dwadzieścia stopni we wszystkich kierunkach. Wieżyczka została dodatkowo wyposażona w cztery działa na strzałki typu NERF. Dzięki możliwości jednoczesnego śledzenia celu i prowadzenia ostrzału urządzenie jest niezwykle realistyczne.

Działa załadowane lotkami NERF

Działa załadowane lotkami NERF

Wieżyczka zasilana jest przez zasilacz o napięciu znamionowym 12 V. W podstawie urządzenia znajduje się przetwornica podwyższająca napięcie do 18 V, co pozwala zasilać silnik otwierający obudowę. Konstrukcja została również wyposażona w regulator obniżający napięcie do 5 V – potrzebne jest to do zasilania całej elektroniki i dodatkowych modułów. Wszystkie główne obwody zasilające zabezpieczone są bezpiecznikami, a dodatkowo mogą zostać rozłączone przez moduł przekaźników.

Całość prezentuje się znakomicie i do złudzenia przypomina roboty z gry. Urządzenie posiada wszystko, co powinna mieć wieżyczka: potrafi strzelać, mówić, rozpoznaje i namierza cele, a także porusza się. Możliwości prezentowanego projektu przedstawiono na poniższym wideo:

Jeżeli chcecie bliżej przyjrzeć się temu DIY, zajrzyjcie na stronę projektu. Znaleźć tam można wszystkie pliki, które potrzebne są do wydrukowania i zaprogramowania urządzenia. Macie pomysł, jakiego innego bohatera z gier komputerowych można by było przenieść do prawdziwego świata za pomocą Arduino i Raspberry Pi?

Zbuduj kierownicę bolidu F1 z Arduino!
Zbuduj kierownicę bolidu F1 z Arduino!

Lubicie ścigać się wirtualnymi bolidami F1? Od teraz Wasza przyjemność z jazdy może być znacznie większa! Wystarczy, że zbudujecie... Czytaj dalej »

Źródło: [1]

arduino, gry, inspiracja, raspberrypi

Trwa ładowanie komentarzy...