Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie     

  1. Ostatnia godzina
  2. Już nie mam siły na to... Zmieniłem stabilizator 5V na ten ze starego Arduino UNO, ze stabilizatora 3,3V już dymek nie leci, jednak na wyjściu stabilizatora 5V jest tylko 4,07V a na stabilizatorze 3,3V jest tylko 2,5V i strasznie się grzeje. Kiedy wlutowałem stary stabilizator 5V to ten 3,3V znowu dymił.
  3. Może mógłbyś polecić jakieś materiały z których mógłbym zgłębić wiedzę w tych językach?
  4. telegraf > influxdb (gui chronograf) > grafana Korzystam do ściagania danych ze stacji pomiarowych gioś i wyświetlania u siebie na magicznym lustrze. Nie wiem czy czyta z csv ale pewnie tak.
  5. Dzisiaj
  6. Kurs robi dużą robotę. Mam podobnie jak Ty a teraz mój 5-ciolatek ma własną lutownicę, podpina do kaloryfera i lutujemy wspólnie
  7. Dziękuję za informację. Część uwag jakie się pojawiły na etapie rejestracji produktu (m.in cookie) wpisałem do formularza kontaktowego.
  8. @polstach cześć Sławek, witam na forum! Cieszę się, że nasze kursy są pomocne. Powodzenia w nauce elektroniki! @Arek_W witam na forum! Aktualnie informacja o zarejestrowanych zestawach jest widoczna tyko dla moderatorów forum. Dane te nie są pokazywane publicznie. Potwierdzam, że do Twojego konta przypisane jest kilka zestawów - wszystko się zgadza
  9. Dzień dobry czy na utworzonym koncie widać zarejestrowane produkty? … nie mogę znaleźć?
  10. Cześć jestem Sławek mam 33 lata elektroniką interesowałem sie od dziecka ale nikt nie potrafił mi tego sensownie wytłumaczyć z tutejszym kursem jest inaczej juz po pierwszej stronie załapałem o co chodzi to mnie zmobilizowałem do dalszych działań, ogólnie chciał bym zrobić coś co powszechnie uważa sie za niemożliwe.
  11. Właśnie od razu pomyślałem ze to wina stabilizatora. Grzał się tylko bezpiecznik, ale odkąd Arduino ruszyło już się nie grzeje, tylko nie ma tego 3,3V. Zasilam tylko z USB. Mam tez płytkę Arduino Uno która kiedyś mi padła, ale stabilizator 3,3V działa, przed chwila sprawdzałem. Wymienić ten stabilizator na ten z UNO? Wymieniłem stabilizator, na samym początku było 3,3V ale tylko przez chwile, do czasu aż nie poleciał z niego dymek. Odłączyłem płytkę, podłączyłem znowu i dymek poleciał z któregoś z 3 elementów zaznaczonych na zdjęciu, a stabilizator wskazuje 0,4V. Nie znam się na elementach SMD i nie wiem co to za elementy. Co może powodować palenie stabilizatora 3,3V?
  12. A z czego zasilasz? USB czy złącze koncentryczne? Możesz popróbować naprawić tę płytkę. Jeżeli coś grzeje się przy elementach zasilających to najpewniej tam jest problem. Możesz np. zmierzyć pobierany prąd, wylutować bezpiecznik, wpiąć się tam amperomierzem, rozważyć wymianę stabilizatora. Spadek napięcia może wynikać z poboru energii - przez jakiś element płynie duży prąd, wynikający z jego uszkodzenia, stąd grzeje się i jest spadek napięcia na innych elementach. Jeżeli nie masz 3V3 to oznacza że problem jest z regulatorem, bo Leonardo chyba nie ma nic zasilanego z 3V3. Spróbuj go wylutować, poszukaj na stornie Arduino schematu Leonardo - pewnie będzie podobny do tego klona.
  13. @Arek_W witamy na forum! Zachęcam też do dalszej aktywności.
  14. Dzień dobry Dopisuje się do listy użytkowników. Pozdrawiam wszystkich.
  15. Właśnie zaakceptowałem Twój opis, możesz go teraz zgłosić do akcji rabatowej umieszczając link w temacie zbiorczym. Dziękuję za przedstawienie ciekawego projektu, zachęcam do prezentowania kolejnych DIY oraz aktywności na naszym forum
  16. Wczoraj
  17. Dzięki cierpliwej pomocy i wskazówkom kolegi Matthew11 udało się rozwiązać ostatni problem również. Obiekt etimer klasy QElapsedTimer, był zadeklarowany przeze mnie już w pliku mainwindow.h w sekcji public i niepotrzebnie tworzyłem go jeszcze raz lokalnie w procedurze void MainWindow::on_pushButtonLedOn_clicked() , co powodowało te niechciane zachowania timera. Usunięcie lokalnej deklaracji pomogło i teraz wszystko śmiga. Dzięki jeszcze raz za pomoc.
  18. W klasie MainWindow mam obiekt (timer) klasy QTimer, bo wcześniej na nim próbowałem robić odmierzanie czasu, ale wtedy miałem te opóźnienia, które opisałem wcześniej, teraz próbuję z obiektem (etimer) klasy QElapsedTimer, obiekt timer zostawiłem do odświeżania wizualnego interfejsu, może wkleję cały kod, zerknij na voida myfunction, może tam coś namieszałem, w załączniku wrzuciłem screena z interfejsem #include "mainwindow.h" #include "ui_mainwindow.h" #include <QDebug> #include <QList> #include <QSerialPortInfo> #include <QDateTime> MainWindow::MainWindow(QWidget *parent) : QMainWindow(parent), ui(new Ui::MainWindow) { ui->setupUi(this); this->device = new QSerialPort(this); timer = new QTimer(this); connect(timer, SIGNAL(timeout()), this, SLOT(myfunction())); } MainWindow::~MainWindow() { delete ui; } void MainWindow::myfunction() { milisekundy = etimer.elapsed()%1000; QString milisekundy_text = QString::number(milisekundy); if (milisekundy<10) ui->label_milisekundy->setText("00"+milisekundy_text); else if ((milisekundy>=10) && (milisekundy<100)) ui->label_milisekundy->setText("0"+milisekundy_text); else ui->label_milisekundy->setText(milisekundy_text); sekundy = (int((etimer.elapsed()%60000)/1000)); QString sekundy_text = QString::number(sekundy); if (sekundy<10) ui->label_sekundy->setText("00"+sekundy_text); else if ((sekundy>=10) && (sekundy<100)) ui->label_sekundy->setText("0"+sekundy_text); else ui->label_sekundy->setText(sekundy_text); } void MainWindow::on_pushButtonSearch_clicked() { ui->comboBoxDevices->clear(); this->addToLogs("Szukam urządzeń..."); QList<QSerialPortInfo> devices; devices = QSerialPortInfo::availablePorts(); for(int i = 0; i < devices.count(); i++) { this->addToLogs("Znalazłem urządzenie: " + devices.at(i).portName() + " " + devices.at(i).description()); ui->comboBoxDevices->addItem(devices.at(i).portName() + "\t" + devices.at(i).description()); } } void MainWindow::addToLogs(QString message) { QString currentDateTime = QDateTime::currentDateTime().toString("yyyy.MM.dd hh:mm:ss"); ui->textEditLogs->append(currentDateTime + "\t" + message); } void MainWindow::sendMessageToDevice(QString message) { if(this->device->isOpen() && this->device->isWritable()) { this->addToLogs("Wysyłam informacje do urządzenia " + message); this->device->write(message.toStdString().c_str()); } else { this->addToLogs("Nie mogę wysłać wiadomości. Port nie jest otwarty!"); } } void MainWindow::on_pushButtonConnect_clicked() { if(ui->comboBoxDevices->count() == 0) { this->addToLogs("Nie wykryto żadnych urządzeń!"); return; } QString comboBoxQString = ui->comboBoxDevices->currentText(); QStringList portList = comboBoxQString.split("\t"); QString portName = portList.first(); this->device->setPortName(portName); // OTWÓRZ I SKONFIGURUJ PORT: if(!device->isOpen()) { if(device->open(QSerialPort::ReadWrite)) { this->device->setBaudRate(QSerialPort::Baud9600); this->device->setDataBits(QSerialPort::Data8); this->device->setParity(QSerialPort::NoParity); this->device->setStopBits(QSerialPort::OneStop); this->device->setFlowControl(QSerialPort::NoFlowControl); // CONNECT: connect(this->device, SIGNAL(readyRead()), this, SLOT(readFromPort())); this->addToLogs("Otwarto port szeregowy."); } else { this->addToLogs("Otwarcie porty szeregowego się nie powiodło!"); } } else { this->addToLogs("Port już jest otwarty!"); return; } } void MainWindow::readFromPort() { while(this->device->canReadLine()) { QString line = this->device->readLine(); //qDebug() << line; QString terminator = "\r"; int pos = line.lastIndexOf(terminator); if(line.left(pos) == "START"){ this->on_pushButtonLedOn_clicked(); this->addToLogs("START"); } if(line.left(pos) == "STOP"){ this->on_pushButtonLedOff_clicked(); this->addToLogs("STOP"); } } } void MainWindow::on_pushButtonCloseConnection_clicked() { if(this->device->isOpen()) { this->device->close(); this->addToLogs("Zamknięto połączenie."); } else { this->addToLogs("Port nie jest otwarty!"); return; } } void MainWindow::on_pushButtonLedOn_clicked() { timer->start(17); // tu zrobiłem te 60 Hz oświeżania dla interfejsu QElapsedTimer etimer; etimer.start(); } void MainWindow::on_pushButtonLedOff_clicked() { timer->stop(); etimer.restart(); } void MainWindow::on_pushButtonClear_clicked() { timer->stop(); etimer.restart(); milisekundy = 0; QString milisekundy_text = QString::number(milisekundy); ui->label_milisekundy->setText("00"+milisekundy_text); sekundy = 0; QString sekundy_text = QString::number(sekundy); ui->label_sekundy->setText("00"+sekundy_text); }
  19. Coś mi się tutaj nie podoba, masz w slocie on_pushButtonLedOn_clicked() lokalny obiekt QElapsedTimer i chyba także taki sam obiekt z taką samą nazwą jako członka MainWindow. Z tego pierwszego nie korzystasz bo zaraz bo wyjściu z tego slotu zostaje on niszczony. A ten który jest w drugim slocie (jako członek MW) jest tylko restartowany. Czy to tłumaczy zachowanie które opisujesz?
  20. Ok. Poradziłem sobie z tą liczbą, poprzez dzielenia całkowite i obliczanie reszt udało mi się oddzielić milisekundy i sekundy w timerze. Mam jeszcze ostatni chyba problem, podpiąłem uruchomienie timera po przycisk, void MainWindow::on_pushButtonLedOn_clicked() { timer->start(17); // tu zrobiłem te 60 Hz oświeżania dla interfejsu QElapsedTimer etimer; etimer.start(); } void MainWindow::on_pushButtonLedOff_clicked() { timer->stop(); etimer.restart(); } ale jak kliknę ten przycisk, to upływ czasu jest liczony we właściwym tempie, ale nie od zera tylko tak jakby timer się załączał już w momencie uruchomienia aplikacji. Jak kliknę stop i za chwilę start, to restart timera restartuje go, ale nie zatrzymuje, czyli po ponownym kliknięciu start, już mam jakiś bieżący upływ czasu. Na razie nie wiem, jak sobie z tym poradzić.
  21. Najprostszy przykład (projekt z szablonu Qt Console Application): #include <QCoreApplication> #include <QDebug> #include <QElapsedTimer> int main(int argc, char *argv[]) { QCoreApplication a(argc, argv); QElapsedTimer timer; qDebug() << timer.elapsed(); timer.start(); int d = 0; for(int i = 0; i <100000000; i++) { d++; } qDebug() << timer.elapsed(); return a.exec(); } Wynik: -9223366942238 235 Bez widocznego kodu @szeryf bardziej nie pomogę.
  22. uruchomiłem QElapsedTimer etimer; etimer.start();
  23. Strzelam, że nie uruchomiłeś timera: pewnie brakuje wywołania tej metody: start(), możesz to sprawdzić - czy timer działa prawidłowo za pomocą isValid(),.
  24. Dzięki za podpowiedź, właśnie próbuje wykorzystać QElapsedTimer, nie mogę tylko rozszyfrować co oznacza zwracana liczba tej wielkości (8583652368141)?
  25. Jest to klon. Po ostygnięciu dioda ON świeci się chwile dłużej, że zdąży mignąć dioda RX, ale po chwili znowu powoli przygasa i ten bezpiecznik nadal się grzeje bardzo mocno. To mozliwe ze tak sam z siebie nagle bezpiecznik padł? Dziwne rzeczy sie dzieja, przy kazdej kolejnej próbie podlaczenia Arduino do komputera z zawsze innego miejsca na plytce polecial lekko dymek, raz przy usb, raz przy ICSP a raz przy zasilaniu, az w koncu Arduino zaczelo dzialac. Ale zauwazylem kolejny problem, piny 5v maja 4,9v ale 3,3v ma tylko 0,4v.
  26. @mastibdg czy problem dotyczy oryginalnego Arduino czy klona? Element na zdjęciu to bezpiecznik. Jeśli układ nie rusza po ostygnięciu to coś fizycznie się uszkodziło i konieczne będzie naprawa. Jeśli masz oryginalne Arduino to możesz spokojnie zgłosić reklamację
  27. Witam! Cały dzień używałem kontroler bez problemu z wyświetlaczem 16x2, aż tu kiedy było podłączone nagle zobaczyłem ze wyświetlacz i ledy na kontrolerze zgasły, odłączyłem kabelek, podłączyłem od nowa i dioda ON zapaliła się po czym powoli gasła aż nic się nie świeciło. Zauważyłem też, że grzeje się cześć płytki przy złączu usb, oraz bardzo mocno grzeje się element zaznaczony na zdjęciu, tak że nie można było go palcem dotknąć. Czy Arduino nadaje się już na śmietnik? Zdziwiło mnie to, bo akurat nawet go nie dotykałem, nic nie wgrywałem, płytka leżała na biurku.
  28. Raczej problem to program, bo Arduino działa jak trzeba, mogę sprawdzić ale nie wiem za bardzo jak i co mam sprawdzić... Znalazłem filmik na którym chłopak zrobił to samo:Link U mnie tez to działa, jednak wyświetlacz pokazuje tylko temperaturę GPU. Wiem ze konfiguracja wszystkiego zapisana jest w bibliotece .dll ale nie wiem jak ją otworzyć?
  1. Załaduj więcej aktywności
×
×
  • Utwórz nowe...