Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Dzisiaj
  2. @Tomson1105 rzuciłeś tezę i naprawdę nie wiem jak to co napisałeś później się do niej odnosi: Ten wykład marzeń mógłby być zarówno dla 1 osoby jak i na pełnym stadionie i kolejnym milionem słuchaczy przed telewizorami. Co ma do tego ilość osób? Problemem jest to, że większość studentów i absolwentów Politechnik tak naprawdę chciała by pójść do jakiejś 1-2 rocznej zawodówki a wybiera uczelnię wyższą.
  3. Wczoraj
  4. Łoo panie...hehe no szkurde a na dzielniku ma być 2.5v i jak diodę wywalę to tyle jest (mam ćwiartkę napięcia)...czyli teraz tak.. jeśli chcę zasilać diodę z 2.5v to kombinowanie "małym" dzielnikiem mi nic nie da bo prąd popłynie sobie przez R-led przez co zawsze led będzie zasilany z ~5v (połowy "dużego" dzielnika), więc jeśli bym chciał te wredne 2.5v mieć dla leda to np. z wyjscia dzielnika powinienem dorzucić kolejny rezystor i wtedy już będzie 2.5v dla tego rezystora i leda "do podziału"......... jakoś tak może być?? I jeszcze wracając do tego schematu..powiedzmy że z tego "małego"
  5. Jeszcze trochę niedokładnie, ale już lepiej Jeżeli dobrze pamiętam to jakieś 3.8V na górnej połowie dzielnika i reszta na dolnej.
  6. Chodzi o spadek na diodzie rozumiem...ale z tego dzielnika uzyskam te ~2.5v jak na rysunku, czyli powiedzmy 1.5v- dioda + 1v-rezystor Ps...o nie..chyba znowu źle mówię jedna na rezystorze będzie 3.5v...chyba
  7. Uhm... LTSpice Napięcie na diodzie będzie jakieś 1.5V. Rezystancja diody i rezystora z nią równoległego wynosi 0 Ohm. (Wstaw sobie do równania na rezystory równoległe wartości 1000Ohm i 0Ohm (dioda)). Reszta to zwykłe wyliczanie układu rezystorów. Rezystancja idealnej diody jest równa 0 Ohm. Diody rzeczywistej jest zbliżona do 0 Ohm. [w kierunku przewodzenia]
  8. Tfu tfu.. pomyliłem się i faktycznie oba schematy są w zasadzie tym samym... chodziło mi o takie coś.. To na diodzie będę teraz miał 2.5v tak? (Pomijam Fakt że nie uwzględniłem wplywu "małego" dzielnika na finalne napięcia "dużego" dzielnika.. Ps... znów się zakręciłem... oczywiście rozumiem pominięcie jednego rezystora przy dzielniku diody w kwestii obliczenia prądu...liczy się tylko rezystor szeregowy z diodą.. I ja to rozumiem zwlaszcza po kilku dniach walki z banalnym układem możesz polecić jakiś program w miare prosty i poprawnie działający?
  9. Odpowiem swoim rozwiązaniem: uruchamiam jakiś program do symulacji obwodów, rysuję obwód i sprawdzam wyniki xD Jestem zbyt leniwy by liczyć na papierze, kiedy mogę to zrobić na komputerze 10x szybciej i 100x mniejszą szansą na błąd. Rezystory równoległe do diody można praktycznie pominąć, bo większość prądu przejdzie przez diodę, która w tym przypadku będzie niczym zwarcie. (idealna dioda nie ma rezystancji) Więc upraszcza się to do schematu z samego początku
  10. A jeszcze dopytam...jak to będzie wyglądać z obliczaniem prądu dla danej led na takim rysunku? Wiem że w normalnej konfiguracji od napięcia zasilania odejmuje spadek na diodzie i uzyskane napięcie dzielę przez rezystancje R...no ale jakoś w tym rysunku powyżej nie mogę sobie tego wyobrazić no chyba że...najpierw obliczam finalny dzielnik z tych rezystorów i od odpowiedniego napięcia "góra/dół" odejmuję spadek danej led, dziele przez R i gotowe...gotowe? (Sory że o takie łatwizny pytam, ale tak to jest jak się nie chciało raz a porządnie nauczyć , a teraz staremu psu już nie chc
  11. W skrócie tak, te rezystory wpłyną na napięcie na dzielniku. Nawet diody będą miały wpływ, chociaż bardziej znikomy. Kiedyś był temat o rezystancji i prądzie diody.
  12. Witam..mam taki problem że nie do końca łapie ten cały dzielnik napiecia w zależności od konfiguracji...dajmy na to że mamy taki układ jak na rysunku to czy rezystory ledów też będą uwzględnione w podziale napięć? W sensie czy ich wartości się z sumują z tymi 5k i na dzielniku 5k+5k uzyskam inne napięcie... Wiem że pytam o totalne podstawy ale już taką banie mi zrobił taki prosty układ z tl431 że muszę uzyskać "twardą" odpowiedź
  13. Obydwa rozwiązania działają zgodnie z założeniem. Dziękuje bardzo za wytłumaczenie oraz pomoc!
  14. @Jan_Kunicki Ad 1) Warto się zastanowić kiedy forma wykładu dla 200 osób jest dobrym pomysłem. Czy trzepanie równań, skomplikowanych reguł i ogólnie treści wymagających dużego skupienia na wykładzie to dobry pomysł? Moim zdaniem zdecydowanie nie! Czy wykład, który w obrazowy sposób przestawia typy silników i ich cechy, wykład prezentujący zjawiska fizyczne lub prezentuje treści czysto informacyjne i pokazuje jak coś działa i dlaczego to dobry pomysł? Zdecydowanie tak! Sorry, ale dla mnie wykład z matematyki, który trwa 3 godziny, wymaga notowania non stop (no bo oczywiście nie ma żadnych mater
  15. @Tomson1105 Zawsze warto pomyśleć 'Jak bym to ja zrobił?' Bo: 1. Kariera i zarobki związane są z osiągnięciami naukowymi, tj. liczbą publikowanych artykułów. Uczenie sali 200 osób nie jest proste. A wzbudzenie zaangażowania, czy entuzjazmu nawet w mniejszej grupie laboratoryjnej też nie jest proste. Idąc na współpracę z przemysłem trzeba stawić czoła wyzwaniom (o tym pisałem powyżej). Na dodatek dominuje zasada zzz i niechęć do przedmiotów teoretycznych, zwłaszcza matematyki. 2. Lekarstwem jest współpraca z przemysłem, co ma już tu i ówdzie miejsce. Wtedy wykładowca wie, że produkując dob
  16. By podnieść poziom nauczania potrzeba: a) zakazać wymagania od nowych pracowników dyplomów ukończenia studiów, a w zamian realizować testy umiejętności b) zlikwidować państwowe finansowanie uczelni wyższych i wprowadzić kredyty na studia (punkt 1 sam się w ten sposób poprawi) c) dofinansować szkoły publiczne niższego szczebla, bo porównując finansowanie uczelni wyższych i finansowanie podstawówek to jakaś patologia... W szczególności, że te uczelnie rzadko produkują coś użytecznego... Problemem nauczania w podstawówkach nie jest to, że nauczyciele nie potrafią ciekawie realizować danego
  17. Dodaj proszę do programu jednokrotne wyświetlenie jakiejś wiadomości testowej przed pętlą while - aby mieć pewność, że program działa poprawnie i jest nawiązana łączność z UART. Pokaż również zrzut ekranu z konfiguracją UART w Cube.
  18. Tak, poprzednie działały, używam dedykowanego terminala z kursu.
  19. @Jan_Kunicki Ja swoje zdanie podtrzymuję, a wręcz im dalej od obrony i im dalej zdobywając doświadczenie w zawodzie tym bardziej uważam czas spędzony na Politechnice za wybitnie zmarnowany - na szczęście kształciłem się też na swoją rękę i zdobywałem doświadczenie poza uczelnią, chociaż przez samą uczelnię mój rozwój niemal stanął w miejscu bo nie było czasu albo uczelnia spowodowała że tym się już rzygało... Raz że ograniczenia systemowe i pensja zależy od tabelki a nie od jakości prowadzenia zajęć, a dwa... jak mamy wymagać jakiejkolwiek jakości kształcenia, jak zajęcia prowadzą
  20. Aż z ciekawości zajrzałem na githuba Z jedną różnicą - cytuję za ichniejszym README.md:
  21. Wygląda jakby wykrywało ruch, a nie obecność, a to prościej zrobić za pomocą pasywnego czujnika podczerwieni, które są w użyciu od wielu lat.
  22. Ruby

    Wizualizacja projektów Raspberry Pi

    Tu się zgodzę że ta kalka językowa robi problemy. Ale tak jak pisałem jestem świadomy ze OS projekty nie są zawsze darmowe, po prostu szukając informacji o tym programie, ktoś napisał że jest darmowy i się tym zasugerowałem gdzie podczas próby pobierania ze strony kazano mi zapłacić. Co jest ok. Z ciekawości chciałem sprawdzić jak wygląda konto użytkownika u nich na stronie i po zarejestrowaniu można pobrać za darmo program co jest śmieszne. Korzystałem z wielu otwartych programów i tak jak pisałem zazwyczaj kwestia pomocy finansowej była dobrowolna albo taka że się płaci bez względu na t
  23. @MacBi ok, to zacznijmy "od początku", bo jak widać w komentarzach inni nie mieli tego problemu, coś musi być nie tak konkretnie u Ciebie. Czy wszystkie poprzednie ćwiczenia z UART-em działały poprawnie? Z jakiego terminala korzystasz na PC?
  24. @jacusio65 Odpowiadam co prawda dużo po czasie i już tutaj to się nie przyda, ale kiedyś za pomocą arduino przerabiałem laminarkę, żeby dawała radę z termotransferem przy robieniu swoich PCB. Przeróbka była dlatego, że oryginalnie temperatura laminarki była za mała na termotransfer. Ale do rzeczy. Wtedy wykorzystałem jakiś termorezystor, który z tego co pamiętam wytrzymywał temperatury grubo ponad 200*C, może nawet koło 300*C. W nocie katalogowej do czujnika była cała tabela rezystancji co 1*C. Więc wpisałem w Excelu te wartości dla temperatur 0-200*C (planowany zakres pracy), wykonałem w
  1. Załaduj więcej aktywności
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.