Skocz do zawartości

Tablica liderów

Popularna zawartość

Pokazuje zawartość z najwyższą reputacją 31.10.2015 we wszystkich miejscach

  1. Witam, przedstawiam robota, z którym męczę się już od jakiegoś czasu... Były próby na silnikach DC ale ze względu na duże luzy na przekładniach przerzuciłem się na silniki skokowe. 1. Wstęp Określenie robot balansujący odnosi się do robotów działających na zasadzie odwróconego wahadła. Problem odwróconego wahadła jest popularnym problemem w teorii sterowania i jest on częstym tematem prac oraz badań naukowych ze względu na niestabilność układu, który wymaga odpowiedniego sterowania, aby utrzymać punkt równowagi. Do grupy robotów balansujących możemy zaliczyć wiele różnych konstrukcji. Zacz
    5 punktów
  2. Projekt „Picasso” jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska. Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Grzegorza Kolbucha, Adrian Dobosz. Robot powstał w ramach programu Akademia Orange, realizowanego przez Fundację Orange. Zezwala się na dowolne wykorzystanie treści - pod warunkiem zachowania niniejszej informacji, w tym informacji o stosowanej licencji, posiadaczach praw oraz o programie Akademia Orange. Treść licencji jest dostępna na stronie: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/ 1. WPROWADZENIE „Picasso” jest zaawansowanym robotem, którego głównym za
    3 punkty
  3. Chciałbym przedstawić swoją konstrukcję jaką jest czworonożny robot kroczący - EDWARD Jest to mój pierwszy robot, a przy okazji pierwsza poważna konstrukcja powstała od zera: od projektu mechaniki wykonanego w Inventorze, przez zaprojektowanie i wykonanie płytki PCB po napisanie programu w C++. Przed przystąpieniem do projektu ustaliłem następujące założenia, które miał spełniać robot: - chód statycznie stabilny - autonomiczny - serwa modelarskie w roli napędów - konstrukcja z pleksi - zasilanie z LiPola 1.Konstrukcja mechaniczna Tak jak pisałem na początku, robot został zapr
    3 punkty
  4. No to załaduj program, który będzie miał tylko: int main(void) { while (1); }
    1 punkt
  5. Jeżeli masz książkę o AVR to logicznym wydaje się kupić jakiś zestaw oparty o AVR chociaż by arduino z wyczyszczonym procesorem się nada. Jak opanujesz podstawy to dopiero dokup jakieś proste bajery żeby stopniowo zwiększać stopień trudności i wydatki.
    1 punkt
  6. Jeśli mogę coś radzić - to zamiast worka niepotrzebnych części lepiej kup sobie porządną książkę. Może być o elektronice, albo o programowaniu. Z tego co piszesz i tak musisz zacząć od podstaw, więc kupowanie "jakiś" elementów bez pomysłu co z nimi zrobić to wyrzucanie pieniędzy.
    1 punkt
  7. Jeśli nie wiesz co chcesz zrobić, możesz kupić cokolwiek - i tak nie istnieje żadne kryterium oceny. Na Twoim miejscu odróżniałbym elektronikę od programowania a to jeszcze podzielił na programowanie komputerów i programowanie systemów wbudowanych (tzw. embedded), czyli duże komputery np. PC vs kontrolery np. AVR czy ARM. Jeśli chcesz postawić na elektronikę, żadne procesory i Arduina nie są Ci potrzebne. Wystarczy garść oporników, kondensatorów, kilka tranzystorów i parę typowych scalaków analogowych i bramek cyfrowych. Jeśli chcesz zacząć od programowania embedded, kup płyteczkę już zawiera
    1 punkt
  8. Miszorek-_-, jeśli chcesz uczyć się z kursu Forbota programowania STM32, to tutaj znajdziesz do wyboru dwa zestawy. Różnią się zawartością (droższy ma więcej rzeczy). Sprawdź sam, który pasuje Ci najlepiej
    1 punkt
  9. Miszorek-_-, tzn? Do kursu elektroniki jest jeden zestaw - możesz tylko wybrać opcjonalnie prosty multimetr oraz wsparcie dla Forbota. Stąd wybór jest trochę większy, jednak bazowa ilość elementów elektronicznych nie ulega zmianie Zerknij na listę zestawów do kursu elektroniki.
    1 punkt
  10. Miszorek-_-, jeśli chcesz zająć się programowaniem STMów, to sprawdź nasz kurs, znajdziesz tam informacje o polecanej platformie: Kurs STM32 – #1 – Zaczynamy! Spis Treści
    1 punkt
  11. Bardzo spoko płytka. O ile dobrze pamiętam oparty jest na niej Forbotowy kurs STM32.
    1 punkt
  12. falkosiq, o serwomechanizmach (oraz możliwości przeróbki) możesz przeczytać tutaj: - Kurs Arduino – #5 – PWM, serwomechanizmy, biblioteki - Kurs Arduino – #6 – kontynuacja UART, serwomechanizmy - [Mechanika] Serwa modelarskie w robotyce amatorskiej - Kompendium
    1 punkt
Tablica liderów jest ustawiona na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.