Skocz do zawartości

Tablica liderów

Popularna zawartość

Pokazuje zawartość z najwyższą reputacją od 20.12.2021 w Posty

  1. Wreszcie zaczyna to wyglądać, no i działać Kilak zdjęć i na dziś tyle, nie ma wiele technikaliów - prawie same babranie się w plastiku, kleju i kablach. Bez kostek wygląda całkiem ładnie, ale tylko od frontu. Kostki nadają przestrzenny kształt I na koniec kilka zdjęć "artistiko" Czas na klejenie 399 kostek
    9 punktów
  2. "Steno" może oznaczać dwie rzeczy. W Polsce najczęściej oznacza stenografię, czyli jeden z wielu systemów szybkiego robienia odręcznych notatek za pomocą specjalnych symboli, głównie oznaczających dźwięki mowy, ale czasem też całe słowa czy frazy. Popularne one były szczególnie wśród dziennikarzy, kiedy jeszcze nie istniały magnetofony kieszonkowe. To u nas. Na zachodzie jednak pojawił się drugi rodzaj steno, czyli "stenotyping" — ten sam pomysł, ale z pisma odręcznego przeniesiony na pismo maszynowe. System ten (czy też systemy, bo każdy ma swój) rozpoczął swoje życie na salach sądowych,
    8 punktów
  3. @MR1979 @Zealota obiecany porządny filmik z działania. Wstrzymywałem się z premierą, wybierałem "piecyk" do tego kominka. Kilkoro moich znajomych kojarzy mój kanał na YT (tak ktoś z tych 12 subskrybcji...), a wymyśliłem sobie, że zrobię oficjalne otwarcie połączone ze spotkankiem. Offtop: zdaję sobie sprawę, że kolumny powinny mieć na około więcej przestrzeni. Największa porażka tego projektu to nieprzemyślenie połączeń pomiędzy urządzeniami - przecież żaden przyzwoity wzmacniacz nie ma na wyjściu jacka tylko cinche... na ostatnią chwilę robiłem "na taśmę klejącą" połączenie p
    6 punktów
  4. Cel na ten rok osiągnięty. Udało się wypuścić pierwszą wersję mobilnego robota, który zapewnia interakcję z otoczeniem. Co prawda musiałem zmienić koncepcję, ponieważ na początku chciałem raczej śledzić małe przedmioty i umieszczać je w odpowiednich “pudełkach”, ale używany przeze mnie model ma zdecydowanie lepszą dokładność na dużych obiektach (SSD Mobilenet v2). Dopuściłem się też retrenowania modelu, ale ostatecznie go nie wykorzystałem z uwagi na małe rozmiary obiektów (awokado, czosnek). Dokładny opis projektu znajdziesz tutaj na Github https://github.com/lukaszkuczynski/zamyotek
    6 punktów
  5. @slon dziękuję, wygląda ciekawie. Jestem teraz na etapie przygotowywania animacji więc skorzystam. Kolejne aktualizacje, obudowa Klejenie kostek nie było tak trudne, choć 3 paski basowe były trochę eksperymentalne, ale plamy kleju na czarnej plexi nie rzucają się w oczy Najwięcej problemów miałem z dopasowaniem kostek. Naprawdę nie wiem jak to zrobili na produkcji, że co 2 kolumna nie pasuje. Kostki choć frezowane też maja małe odchyłki. W końcu wyciągnąłem dremela i pościnałem niektóre kostki przy podstawie. Kilka zdjęć z klejenia: Drobny test, dz
    6 punktów
  6. Cześć, szkoda, że nikt nie może podzielić się swoimi doświadczeniami w zakresie korzystania z "IP Cores" Xilinx'a i Vivado. To może ja zamieszczę trochę linków (do tutoriali wideo) dotyczących magistrali AXI (punkt wyjściowy do korzystania z IP Cores Xilinx'a) i zagadnień związanych z "Block design", HLS i bardziej zawansowanego/świadomego korzystania z możliwości Vivado. 1) Bardzo przystępne wprowadzenie do magistrali AXI (z diagramami czasowymi transakcji burst dla AXI Memory Mapped):
    5 punktów
  7. Cześć, jakiś czas temu (będzie ze dwa lata) kupiłem w firmie Botland "MiniGen Shield" firmy "Sparkfun". Podlączyłem generator do "Arduino UNO" zainstalowałem wymaganą bibliotekę do "Arduino IDE" i uruchomiłem dostarczony przykładowy kod - generator działał poprawnie. Potem układ leżał w szufladzie i czekał na lepsze czasy. Dzisiaj postanowiłem w końcu zrobić sobie "Generator sygnałowy" (sinus, trójkąt, prostokąt) na tym module i chińskim klonie "Arduino Pro Mini" (AtMega328). Tutaj kilka linków do modułu "MinGen Shield" i podstawowej dokumentacji: https://botland.com.pl/produkty-wyco
    5 punktów
  8. Hej! Ogłaszam wszem i wobec że projekt Miniconsole V2 został ukończony Od strony hardware oczywiście Ostateczne parametry tak jak opisałem na początku projektu, ale przypomnę dla podsumowania: Mikrokontroler: STM32F779II / RAM 512kB / Flash: 2MB SDRAM: 32MB Zewnętrzna pamięć EEPROM: 16kB (do zapisu ustawień) Ekran: 800x480x24bit z pojemnościowym panelem dotykowym Wbudowany Akcelerometr / Żyroskop Czytnik kart SD Wbudowany moduł WiFi Wbudowany joystick analogowy Dźwięk stereo Bateria 4000mAh Wbudowana ładowarka ba
    5 punktów
  9. Cześć, ponieważ w ciągu tego roku byłem tak obciążony projektami elektronicznymi w pracy (i ich programowaniem), że nie mam w czasie wolnym ochoty na ambitne projekty. Ponieważ mam teraz kilka dni wolnych postanowiłem zająć się jakimś małym projektem, który da mi trochę rozrywki. Jak już kiedyś pisałem w latach 80-tych lubiłem grać w proste gry na "automatach", dlatego wybór padł znów na prostą grę "Snake"(wąż). Wybór padł na implementację tej gry na płytkę FPGA "Pepino" (także Spartan6) - niestety różni się sporo od Mimas V.2. Tutaj link do żródeł gry na Githgub'ie: https://github.
    5 punktów
  10. Elektornika - final? Kolejne podejście do wzmacniacza ale tym razem w środowisku docelowy. Do tej pory testowałem wyświetlacz podłączając do laptopa z wykręconą na maxa głośnością, żeby coś było widać. Sygnał audio przechodził dalej na wzmacniacz skręcony na minimum... pomysł beznadziejny zwłaszcza jak trafi się wyjątkowo słabe źródło audio. W obudowie przygotowałem otwór na przyciski i złącza jack, okazało się że jest tam trochę płytko ale nie ma tragedii: Dodałem jeszcze kilka przycisków, bo może się przydadzą. Docelowo ma być integracja z Home Assistant ale jak zabrakni
    5 punktów
  11. Hej! Wczoraj dotarły płytki PCB Dziś polutowałem sekcję zasilania i o dziwo ruszyło od pierwszego podłączenia Działa ładowanie Li-Po wraz z detekcją mocy zasilacza, soft power button, sekcja 3,3V oraz diody LED. W załączniku schemat zasilania konsolki. Poniżej fotki: Pozdrawiam, Marek Power_Supply.pdf
    5 punktów
  12. @pmochocki Tak udostępnię kod, ale jest on na razie w bałaganie. To nad czym teraz pracuję - animacje itp. nie jest już stricte związane z mikrokontrolerami, korzystam tu z doświadczenia w pisaniu gier z OpenGL. Domyslam się, że kod na ESP32 jest nieoptymalny i pewnie są tam babole o których nie mam pojęcia. Wielowątkowością nie będę się też chwalił, bo nie dodałem żadnego wyrafinowanego mechanizmu kontroli dostępu - semafora czy czegoś podobnego. Bufor jest typu volataile i działa. Ale wniknę temat jak minie hype na implementacje efektów To na ten moment kod programu. bands.h - kubełk
    5 punktów
  13. @eppe To nie jest takie proste Pierwsza sprawa - na złączu CE tranzystora jest spadek napięcia wynikający z jego oporu w stanie zatkanym/aktywnym i stanach pośrednich. Czyli, jak jest zatkany (nie płynie IC) to opór jest bardzo duży, a spadek napięcia też bardzo duży. Prąd IC nie płynie czyli nie ma spadku na R2 i całe napięcie odkłada się na R2. Ale Gdy jest otwarty to opór spada, płynie większy prąd i na tranzystorze odkłada się mniejsze napięcie, a rolę ogranicznika prądu może odgrywać rezystor przy kolektorze (no i przy emiterze też jeżeli jest). Ciebie raczej
    5 punktów
  14. @ethanak to jest jakiś klej do plexi PMMA firmy Artcofix. Są jeszcze kleje gęste, ten jest na bazie silnego rozpuszczalnika i jest rzadki także sam rozprowadza się po łączeniach. Łączy całkiem solidnie i szybko wysycha. Oczywiście cudów nie ma co się spodziewać - odporności na ścinanie to nie ma zbyt wysokiej. @MR1979 dziękuję projekt dopiero się rozkręca także jeszcze będzie wiele do omówienia. Obudowa Wczoraj przymocowałem profil aluminiowy i da się już postawić: Przykręciłem tez tylną część obudowy - to mocowanie wyszło całkiem fajnie - w obrzeże wkleiłem kawałki
    5 punktów
  15. @Bartek2000 witam na forum a taki: https://forbot.pl/blog/jak-dobrac-rezystor-do-diody-rozne-metody-zasilania-led-id14482
    4 punkty
  16. Cześć! Przedstawiam praktyczną tablicę wyników do gier planszowych na pilota IR. Od dłuższego czasu codziennie grywam w Scrabble, zwykle w składzie dwuosobowym. Spisywanie wyników na papierze i ręczne liczenie było irytujące, a arkusz kalkulacyjny w smartfonie mało praktyczny, dlatego zbudowałem prostą tablicę wyników na ATMega328. Budowa: Z tyłu mamy baterię 9V, która poza zasilaniem pełni funkcję podpórki. Od frontu mamy przejrzysty układ składający się z trzech sekcji: Pierwsza sekcja (od lewej) to zasilanie, czyli 7805 "w swoim naturalnym środowisku",
    4 punkty
  17. Witam, Chciałbym się podzielić z wami moim projektem nad którym pracuję od dłuższego czasu. Jest to kolejna wersja mini konsolki do gier (pierwszą wersję też opisałem na forum). Oto parametry: 1. uC - STM32F779IIT6 / 216MHz / RAM: 512kB / FLASH: 2MB 2. Zewnętrzny SDRAM 32MB / Zewnętrzny EEPROM: 16kB 3. Wyświetlacz LTDC: 800x480 RGB z panelem pojemnościowym dotykowym I2C 4. Akcelerometr / Żyroskop MPU6050 5. Czytnik kart SD/MMC - magistrala 4-bit 6. Klawisze: Krzyżyk + 4 klawisze funkcyjne 7. Joystick analogowy z konsoli NINTENDO SWITCH 7. Przycisk Menu 8. Podświe
    4 punkty
  18. BTW: jeśli ktoś szuka dobrego i szczegółowego kursu języka Verilog, to polecam serię 41 wykładów z "NPTEL Gate portal" (Indie) https://gate.nptel.ac.in/aboutus.html Tutaj linki do kursu języka Verilog: ... tutaj dalsze linki do kursu, których nie wklejam do postu... i tutaj ostatni część do tego kursu: Zainteresowanym życzę owocnej nauki i dużo samozaparcia. Pozdrawiam
    4 punkty
  19. Witam chciałbym się pochwalić moim growboxem (gwowbox-częściowo lub całkowicie zamknięty system do uprawy roślin). Na samym początku małe wyjaśnienie, projekt powstał ponad rok temu, „plony” już dawno zebrane. Skrzynia stoi i się kurzy więc trzeba się jej pozbyć. Zaczynając projekt moim jedynym doświadczeniem z programowaniem mikrokontrolerów było ukończenia kursu z Arduino na Forbocie . Bardzo ale to bardzo przepraszam za nieład w przewodach i jakość wykonania, zdjęcia były robione dziś a sam box podczas swojej pracy przechodził różne updaty i finalnie nie chciało mi się już tego jakoś
    4 punkty
  20. A może próba sprawdzenia, czy potrafisz uczestniczyć w jakimś OS? Kasy z tego co prawda nie ma, ale można się wiele nauczyć.
    4 punkty
  21. Witam w nowym roku Postępy: 1. SDRAM 32MB - wlutowany i przetestowany (wszystkie bajty zapisane i odczytane) 2. Gniazda do wyświetlacza wlutowane 3. Wyświetlacz przetestowany - tu trochę mi zeszło bo parametry konfiguracji LTDC z karty katalogowej nie działały (albo ja czegoś nie rozumiem). Ostatecznie dobrałem parametry doświadczalnie. 4. Touch panel - na razie tylko wiem że odpowiada na I2C. Muszę jeszcze napisać drivery żeby dało się używać. 5. Gniazdo USB-C - przetestowałem w trybie device i też działa Także multiplekser poprawnie przełącza linie DP i DM pomiędzy układem
    4 punkty
  22. Przed wybraniem zestawu proponowałbym najpierw sprawdzić jaka dokumentacja jest do niego dostępna. Schemat, instrukcja, opis pinów to absolutne minimum. Warto jeszcze poszukać gotowych kursów, filmów lub tutoriali. Na początku FPGA bywają dość trudne, łatwiej zacząć mając odpowiednią pomoc. Inaczej płytka może skończyć w szufladzie z "rzeczami na później", co znam z doświadczenia Jak chodzi o wybór samej płytki, to jak napisał kolega @FlyingDutch warto zastanowić się, jaki jest cel używania FPGA. Jeśli chcemy poznać podstawy, coś jak kurs Forbota (https://forbot.pl/blog/kurs-fpga-podsta
    4 punkty
  23. Testów ciąg dalszy. Tym razem blok zasilania do podświetlania wyświetlacza LCD. Ekran który planuję wykorzystać posiada podświetlanie składające się z 12 białych diod połączonych w dwie równoległe gałęzie po 6 szt. Zastosowałem przetwornice boost do LEDów MP3301GJ-P, która potrafi wygenerować napięcie do 36V. Przetwornica taka charakteryzuje się tym, że regulowany jest prąd, a nie napięcie. Z dokumentacji wyświetlacza można wyczytać że do podświetlania wymagany jest prąd 40mA przy napięciu około 18.3V. Do testów wykonałem na szybko układ 6 LED połączonych w dwie gałęzie po
    4 punkty
  24. Obudowa Po 5 tygodniach dotarły do mnie elementy obudowy Największy problem był z dostępnością 10 mm czarnej plexi. Elementy obudowy cięte laserowo i poddawane relaksacji. Na zdjęciu część elementów: Płytki "pixele" frezowane. Ściągane folii ochronnej z 400 kawałków plexi to była męczarnia, ale znalazła się jeszcze jedna para rąk do pracy Pozostało klejenie. To mnie trochę zaskoczyło, bo strzykawka polecana przez sprzedawcę nie jest dobrym pomysłem. Wystarczy na chwilę odłożyć, igła blokuje się i trzeba zaprawdę dużo wyczucia, żeby nie usmarować całego eleme
    4 punkty
  25. Postępy prac: - Powstały wstępne wersje obudowy. Pozostałe drobne elementy pewnie wydrukuję do świąt. - PCB zamówione. Dotrą pewnie po świętach / mam nadzieję że przed sylwestrem. - Wciąż czekam na wyświetlacze JLCPCB na stronie chwali się że minimalne via to 0.2/0.4, ale nie wspominają że przy via poniżej 0.2/0.45 wymagają testu Kelvina. Oczywiście dodatkowo płatny. Ja dla wygody zrobiłem oczywiście via 0.2/04 i załapałem się na test. Ta lekcja kosztowała mnie dodatkowe 35 Euro Wydruki: Na podstawie pobieżnych oględzin wprowadziłem już kilka poprawek do projekt
    4 punkty
  26. Od razu przepraszam za anglojęzyczne nazwy, ale większość materiałów jest po angielsku, i nawet nie wiem jak poprawnie przetłumaczyć te nazwy na polski. Załóżmy że mamy projekt który wyświetla dane na ekran/monitor z częstotliwością odświeżania 30Hz. Czyli mamy nową klatkę co 1/30s (33ms). Załóżmy też że sam obraz jest przesyłany (linijka po linijce) do monitora przez 23ms, a przez pozostałe 10ms jest tzw blanking interval - czyli czas w którym transmisja z pamięci do wyświetlacza się nie odbywa. = JEDEN BUFOR = W takiej sytuacji wyświetlasz obraz i renderujesz kolejną klatkę w
    3 punkty
  27. Postępy z placu boju Zmiany w bibliotece graficznej: - Możliwość użycie trzech buforów ramki na warstwę - dzięki temu renderowanie i wyświetlanie grafiki odbywa się niezależnie => wyższy FPS - Wiele optymalizacji kodu, wykorzystanie DMA2D w trybie przerwań Konfiguracja sprzętu: - Zmiana CAS SDRAM z 3 na 2, oraz przeliczenie pozostałych parametrów kontrolera FMC zgodnie z notą katalogową pamięci (wcześniej było copy/paste z konfiguracji płytki discovery STM32F429) - Dostrojenie parametrów horizontal/vertical frontporch w LTCS aby uzyskać odświeżanie dokładnie 30 klatek/s
    3 punkty
  28. Nie brałbym tego do siebie... Maksymalny prąd na przewodzie zależy od kilku czynników: długości przewodu - przewód ma rezystancję, więc im dłuższy przewód tym większy spadek napięcia przy tym samym natężeniu napięcia rodzaju izolacji - przewód się nagrzewa w wyniku przepływu prądu P = U*I = ~Q Cw = Q / (m*dT) => dT = Q / (m * Cw) => dT = (U * I) / (m * Cw), gdzie m to masa izolacji, Cw to ciepło właściwe izolatora, dT to wzrost temperatury (pisane z pamięci, więc polecam sprawdzić) // Masę izolacji możesz policzyć odejmując od masy p
    3 punkty
  29. Weekend był napięty, ale dziś udało mi się troszkę pchnąć temat do przodu. Na razie dość teoretyzowania. Przyszły MCP6002 i złożyłem całość na płytce stykowej. Obwód z aktywną masą działa. Jutro będę programował ATTiny.
    3 punkty
  30. Cześć, ponieważ, przy szukaniu kodu dla gry "Snake" natrafiłem na fajne repozytorium kodu dla płytki FPGA "Pepino" (Xilinx Spartan6), postanowiłem spróbować uruchomić jeszcze jedną "oldschool'ową" grę "Pacaman" na zestawie FPGA. W tym przypadku była wymaganą minimalna ilość pracy w kodzie projektu pobranego z repozytorium GIT(dla płytki Pepino): zamiana pliku "user constraints" "pacman.ucf". Tutaj prawidłowa postać tego pliku dla płytki Mimas V.2: # NUMATO Mimas V2 ucf file ## http://numato.com/ ## PACMAN UCF by Alex CONFIG VCCAUX = 3.3; ##Clock signal 100 MHz NET "SYS_CLK" LOC =
    3 punkty
  31. Cześć, według mnie fajne są MCP6001 lub MCP6002. Rail-To_Rail i niskie napięcia zasilania - śmiało je zasilisz z 4,5V. Tutaj link do datasheet: https://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/MCP6001-1R-1U-2-4-1-MHz-Low-Power-Op-Amp-DS20001733L.pdf Pozdrawiam
    3 punkty
  32. Refaktoryzacja Nie pracowałem nigdy w prawdziwych projektach programistycznych, ale legenda głosi, że przez większość czasu refaktoryzyje się kod. Dlatego zrobiłem osobną gałąź na gicie i zabrałem się za psucie kodu. Wymarzyłem sobie, że w pliku main.cpp będzie prawie nic i się udało! Przygotowałem następujące pliki: main.cpp - wejście programu, ffthsv.h/cpp - główna część programu, funkcje aktualizujące dla obu rdzeni, rysujące efekty, punkt zaczepienia FFT, analyser.h/cpp - aktualizacja próbek, kod FFT, wstępnym przekształceniem danych wyjściowych, effects
    3 punkty
  33. Cześć, jak wspomniałem wcześniej w wątku: Chciałbym porównać szybkość działania algorytmu FFT z użyciem "IP Core FFT" Xilinx'a. Mam zamiar wykonać próby na trzech zestawach FPGA (1024 próbki - 16 bit na próbkę - fixed point): 1) Elbert V.2 - Spartan3A (XC3S50A): brak bloków DSP i trzy sprzętowe układy mnożące 2) Mimas V.2 - Spartan6 (XC6SLX9) : 16 bloków DSP48 3) CMod A7-35 - Artix7 -(XC7A35T): 90 bloków DSP48 Z trzema różnymi częstotliwościami zegara układów FPGA. Rozpocząłem od projektu dla układu FPGA Spartan6(XC6SLX9 in CSG324 package) z zestawu MI
    3 punkty
  34. Ostatni update w tym roku: STM32 polutowany Po raz pierwszy korzystałem z grota minifala i poszło jak masło Oscylator 25MHz sprawdzony na oscyloskopie. Testowo połączyłem uC z Cube STM Programmer i odpowiada, znaczy że żyje = Szczęśliwego Nowego Roku = Pozdrawiam, Marek
    3 punkty
  35. Pierwsza sprawa wrzuciłem kod na gita https://github.com/Gieneq/RGBHSV , dalej nie jest zbyt piękny, ale coś będzie lepiej Na pewno wyświetlacz dostarcza wielu pomysłów na futurystyczne zdjęcia na tapetę: Program Ale może coś o konkretach Pomyślałem, że napiszę efekt ognia ale taki bardziej realistyczny. Na początek poprawiłem wygląd języków ognia. Wyświetliłem sobie wszystkie kolory - 255 wartości hue i wybrałem te bardziej pasujące: W efekcie tablica wygląda tak: constexpr uint8_t FIRE_TONGUE_HUE[] = {12, 16, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 37, 37
    3 punkty
  36. Cześć! Mam na imię Piotr i mam 13 lat. Dostałem kursy na święta i dopiero zaczynam przygodę z tym światem .
    3 punkty
  37. Doszedłem do etapu, w którym postanowiłem zakończyć prace nad tą wersją projektu. Pozostałe opcje i poprawki będę ewentualnie wprowadzał w nowej wersji. Chciałbym podziękować wszystkim, którzy pomogli mi w trakcie prac, a w szczególności użytkownikom @marek1707, @szymonw oraz @H1M4W4R1. Ostatnimi czasy wprowadziłem szereg poprawek: - poprawiłem obsługę zapisu i odczytu danych z Firebase'a, co znacząco obniżyło transfer (zszedłem z ok. 380 MB dziennie na 20 MB, co pozwoliło zwiększyć częstotliwość operacji, np. odczyt wprowadzonych ustawień przez użytkownika oraz poprawić responsywność
    3 punkty
  38. Jak chodzi o elektronikę to moim zdaniem nie ma nic lepszego niż: "Sztuka elektroniki, cz. 1 i 2", Horowitz Paul , Hill Winfield (http://wkl.com.pl/sztuka-elektroniki-cz-1-i-2-15-rabatu-dla-pierw,1,1,185?) Z tego samego wydawnictwa jest jeszcze kilka ciekawych pozycji dla osób zainteresowanych DSP, mi najbardziej odpowiadały: "Wprowadzenie do cyfrowego przetwarzania sygnałów", Lyons Richard G. (http://wkl.com.pl/wprowadzenie-do-cyfrowego-przetwarzania-sygnalow,1,1,1322?) "Cyfrowe przetwarzanie sygnałów. Od teorii do zastosowań", Zieliński Tomasz P. (http://wkl.com.p
    3 punkty
  39. Wyświetlenie listy opcji było łatwe, jednak czegoś tutaj brakuje - w menu wypadałoby zaznaczyć wybraną opcję. Nie pozostaje nic innego niż dokonać niewielkiej zmiany w kodzie: void draw_menu(const menu_t *menu, int menu_size, int sel) { int i; mkr_iot.display.fillScreen(ST77XX_BLACK); mkr_iot.display.setTextSize(2); for (i = 0; i < menu_size; i++) { if (i == sel) mkr_iot.display.setTextColor(ST77XX_BLACK, ST77XX_YELLOW); else mkr_iot.display.setTextColor(ST77XX_YELLOW); mkr_iot.display.setCursor(32, 60 + i * 24);
    3 punkty
  40. Może jakaś książka by się Tobie przydała... EDIT: Z tej samej książki: #include <iostream> #include <string> #include <fstream> #include <sstream> int main () { std::ifstream inFile ("file_console_05.txt", std::ifstream::in); std::string line; while( std::getline(inFile, line) ) { std::stringstream sline(line); std::string name, surname; int age{}; sline >> name >> surname >> age; std::cout << name << "-" << surname << "-"<< age <<
    3 punkty
  41. @Kastecz tak da się, poczytaj o średniej kroczącej.
    3 punkty
  42. Udało mi się skontaktować z Robotech, który jest producentem i-D01 dla De Agostini. Wspomniałem o uszkodzonej zębatce i zaoferowali się przesłać mi części dołączone do numeru 3. Nie sądziłem, że po tylu latach są w posiadaniu części zamiennych. W dniu dzisiejszym odebrałem przesyłkę i wymieniłem wałek enkodera z uszkodzoną zębatką. Przy okazji poprawiłem prowadzenie kabli wewnątrz głowy. Od teraz mój i-D01 jest znów w pełni sprawny. Jeżeli ktoś ma jeszcze sprawny egzemplarz i chciałby powymieniać się informacjami niech da znać tu na forum lub na priv.
    3 punkty
  43. Z powodów pandemicznych musimy zostać w domu. Wszystko się troszkę skomplikowało. O 23:00 skończyliśmy z żoną pakować prezenty i po podsumowaniu, co trzeba zrobić przed kolacją wigilijną, okazało się, że nie będzie czasu kończyć pułapki z synem. A jak wiadomo "deadline" jest nieprzekraczalny, bo Mikołaj nie zaczeka. W związku z tym sam wszytko polutowałem. Sprawdziłem wszystko bez buzera i działa. Buzer sprawdzimy jak dzieci wstaną. Oto efekt prac: EDIT: ten moduł jest tak zrobiony, że musiałem mu goldpiny przedłużyć, ale się udało. EDIT 2: Młodszy syn stwierdził dz
    3 punkty
  44. Wyświetlacze przyszły i pasują do obudowy idealnie. Zobaczymy jak będzie z PCB. Ze wstępnych pomiarów wychodzi mi że gniazdo może być o jakieś 2mm za blisko w stosunku do zakończenia taśmy. Bazowałem na modelu 3D wyświetlacza ze strony producenta ale widać że nie był do końca jest dokładny.
    3 punkty
  45. Dobra, wróćmy do meritum. Zacznijmy od pewnych założeń: Menu i jego obsługa to nie główne zadanie aplikacji, ma jedynie umożliwić wprowadzenie jakichś danych Całe menu siedzi sobie w obszarze pamięci read only Menu najprawdopodobniej będzie generowane jakim generatorem, co nie wyklucza ręcznego utworzenia odpowiednich struktur Funkcje realizujące translację wejść na polecenia MENU_CMD_* są odrębną częścią biblioteki, może być ich kilka Funkcje wyświetlające menu są odrębną częścią biblioteki, może ich być kilka Załóżmy dla uproszczenia, że nasz mikrok
    3 punkty
  46. Akurat to czy biblioteka siedzi w jednym, dwóch czy piętnastu plikach ma niewielkie znaczenie. Powiem więcej: chcąc mieć tę bibliotekę bardziej uniwersalną masz trzy podsystemy: główny podsystem, czyli poruszanie się po menu. Funkcja dostaje jeden parametr (kierunek), i odpowiednio zmienia wewnętrzny stan podsystemu. podsystem wejściowy - menu ma działać z klawiszy podłączanych w różny sposób(bezpośrednio do GPIO, fragment matrycy, klawiatura rezystancyjna), enkoderów takoż różnej maści, czujników gestu, jakiegoś systemu pleceń głosowych czy telepatii. Główny podsystem się tym ni
    3 punkty
  47. Chciałbym zrobić do tego porządną dokumentację, możliwe że nawet do przyszłej pracy w cv podlinkować.. więc wolę wszystko robić z głową a nie "dobra tu sie przytnie gumóweczką i będzie cacy" taki projekt naprawde na serio, przynajmniej takie są plany.
    3 punkty
  48. Na wstępie Pewnie często spotkaliście się z problemem, że np. musicie w kolejnej płytce z rzędu zastosować regulator napięcia... I znów trzeba dodać do niego kondensatory i to wszystko potem umieścić na płytce... Kupa z tym roboty... A co jeżeli można to zrobić prościej? Oczywiście, że można. Można zastosować symbole schematów i wtedy automatycznie EasyEDA wstawia nam obiekt, ale moduły schematów i moduły PCB są niezależne od siebie (przynajmniej u mnie nie udało mi się ich powiązać, chociaż się do tego nie przykładałem). Poza tym zajmują dużo miejsca na schemacie, a my przecież
    3 punkty
  49. Zastanawialiście się kiedyś jak robi się wyświetlacze z diod LED, takie jak na przykład na micro:bit albo na niektórych badge-ach? Najbardziej naiwny sposób, to znaczy podłączenie każdej diody do osobnej nóżki mikrokontrolera szybko wyczerpałby nasze zasoby — nawet przy wyświetlaczu 5×5 byłoby to przecież 25 nóżek! Możemy wykorzystać fakt, że diody nie muszą się świecić cały czas aby patrzącemu człowiekowi wydawało się, że są jasne — podzielimy wówczas nasz wyświetlacz na rzędy i kolumny i będziemy wyświetlać po jednym rzędzie na raz, przełączając się bardzo szybko — to daje nam 5+5=10 nóżek —
    3 punkty
Tablica liderów jest ustawiona na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.