FPGA nie jest stosowalne zazwyczaj, gdyż:
-float nie istnieje w wydajnej formie, to samo się dotyczy emulowanych rdzeni np. ARM i innych, -obliczenia całkowitoliczbowe są wydajniejsze, ale nie spotkałem jeszcze rozbudowanej biblioteki obliczeń fixed point na FPGA (na DSP udostępnia za darmo Texas Instruments), -problemy przepływów danych,
-brak znanych mi narzędzi automatycznych do poszukiwania hazardów, -często kończy się na średniej wydajności kosztem dużej ilości pracy, -interlink - czy jak tam się nazywa matryca połączeń Logic Cells (2 do 8TBps) wypada o wątpliwej wydajności wzgledem łatwości oprogramowania rejestrów GPU (GTX1080ti za 3.3kPLN to 3.5k rdzeni i 7MB FPR ze sporym zakresem instrukcji jednocyklowych). Rejestry zgaduję, że mają przepływności ok. 1TBps, -FPGA nie posiada dużej pamięci masowej o dużej przepustowości za rozsądna cenę, -nie jestem przeciwnikiem FPGA-po prostu zrobiłem research przed straceniem ileś tam czasu, -FPGA jako przetwornik dla GPU jest gdzieniedzie (SETI@HOME) wydajnie używane, to samo dotyczy urządzeń sieciowych, -wypadają najlepiej jeśli chodzi o pobieraną moc - więc większość mobilnych zastosowań powinno zawierać (a o dziwo typowo nie zawiera) FPGA,
-są przydatne, żeby zrobić prototyp nowego typu urządzenia, -nie znam się na FPGA, tak tylko podpowiadam dla osób szukających wydajności, aby zainteresowali się już posiadanymi kartami graficznymi