Skocz do zawartości

aw

Użytkownicy
  • Zawartość

    68
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Kraków
  • Zawód
    Programista

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika aw

Wynalazca

Wynalazca (6/19)

  • Za 5 postów
  • Za 25 postów
  • Młodszy Juror
  • To już rok!
  • To już 5 lat!

Odznaki

1

Reputacja

  1. aw

    Spadek napięcia w silnikach DC

    Tak, wyszedł off-topic.
  2. aw

    Spadek napięcia w silnikach DC

    w tabeli masz przy 1A 3.2 V. Popatrz na wykres Figure 1 : Typical Saturation Voltage vs. Output Current. Total Drop VcSat = Source Saturation Voltage VcSat(H) + Sink Saturation Voltage VcSat(L) W przypadku 0.8A jest łącznie 2.4V.
  3. aw

    Spadek napięcia w silnikach DC

    W przypadku L298N total drop przy 1A i 42V to 3.2V a nie 5V. Zapomniałęś dodać że zalezy od pradu jaki przepływa przez układ i tak dla 0.8A i 42V wynosi ok 2.4V. Dobrze wiesz że kupuje się zawsze mostek z zapasem, gdyż silnik tylko chwilowo ma duży pobór energii. Mostek ten jest używany przez Spark i innych producentów gotowych mostków dla amatorów a zwłaszcza modelarzy.
  4. aw

    Spadek napięcia w silnikach DC

    Porównujesz mostek zrobiony w technologii TTL z mostkami zrobionymi w technogiach CMOS. To nie jest kwestia przestarzałości lub nie, tylko różnicy w technologii. Jakoś w dalszym ciągu sa produkowane tranzystory bipolarne i ciągle jest na nie duży zbyt, czyżby Ci wszyscy elektronicy którzy projektowali urządzenia wykorzystujące tą technologie się mylili? Owszem jeśli chodzi o zużycie energii może jest w tym wypadku większa (nie sprawdzałem not) zwłaszcza kiedy robot jest w trybie stand-by ale wydaje się mi że dla początkujących te toporne oparte na układzie darlingtona l293 może byc lepsze, bo jest po prostu odporniejsze na błędy. Poza tym pomijasz trochę kwestie taką że ten mostek jest doskonale opisany i pełno schematów jest w sieci co równiez nietrywialne ma znaczenie dla początkującego.
  5. Uważam że całe to wyjaśnienie wnętrza układu tylko wystraszy potencjalnych odbiorców. Najlepiej jest traktować na początku dany układ jako czarną skrzynkę. A dopiero potem wyjaśniać jak on działa dokładnie. Ogólna zasada kiedy kogoś uczysz: od ogółu do szczegółu. A tutaj od razu zagłębiasz się w szczegóły by potem pokazać ogólną idee.
  6. aw

    Podwozie robota jakie warto kupić?

    Generalnie masz racje odnośnie chińszczyzny i w tym wypadku tylko obudowa i przekładnia mogą być te same co w Dagu (skopiowane). Ale wydaje się mi że przynajmniej część specyfikacji na Botlandzie jest mierzona ręcznie w ramach działalności sklepu gdyż takich danych brak przy tym samym produkcie nawet u producenta np. dotyczy to silników Tamiya. No chyba że sami z głowy te dane wymyślili. Oczywiście zawsze najlepiej samemu zmierzyć pobór prądu ale pojawia się problem ponieważ w tym celu musisz kupić ten silnik. Wówczas musisz dwa razy płacić za wysyłkę, chyba że z góry zakładasz że kupisz silnik gdzie indziej niż mostek H. Wtedy to najlepsze wyjście. Zakładając z góry że będziesz miał nowe projekty kupiłbym i tak mostek "na zapas". Przecież nie robisz produkcji seryjnej - nie kupujesz 1000 szt. a zawsze będziesz mógł go wykorzystać w kolejnej konstrukcji która na pewno będzie miała mocniejsze silniki.
  7. aw

    Program w C - sterowanie silnikiem

    Wszystko można zrobić C, także napisać serwer www ale wtedy odkryjesz że potrzebujesz czegoś - jakiegoś języka skryptowego żeby móc łatwo pisać strony www... Wtedy wymyślisz jakiś skrypt który będzie interpretowany przez twój program w C. I staniesz się powtórnym wynalazcą koła, bo stworzysz od zera PHP lub podobne narzędzie tylko gorsze 😉😋 bo nie przetestowane i które nie przeszło podobnej drogi rozwoju, kolejnych iteracji, ulepszeń. Jest jakaś przyczyna że takie technologie powstają i są rozwijane.
  8. Na takim robocie wbrew pozorom można dużo pokazać. Np. zrobić doświadczenie z przyspieszeniem, pokazac dzieciom robota i spróbowac razem policzyć jak będzie się zachowywał w określonych sytuacjach. Taka lekcja fizyki na pewno będzie ciekawsza niż sama teoria.
  9. aw

    Podwozie robota jakie warto kupić?

    Wygląda to na silnik Dagu lub jego klon. Bardzo dobre specyfikacje przekładni i silników sa na botland.com.pl: https://botland.com.pl/silniki-dc-katowe-z-przekladnia/2488-silnik-dc-dagu-dg01d-481-45v-z-podwojnym-walem-2-szt.html?search_query=dagu+silnik&results=44 Pobór prądu max 250mA.
  10. Myślę ze warto byś ujawnił mniej więcej schemat. Trudno coś podpowiedzieć w ciemno.
  11. aw

    MCP23017 z przerwaniami

    Przymierzam się do zastosowania tego układu w czujniku własnej konstrukcji. Znalazłem taka bibliotekę: https://github.com/adafruit/Adafruit-MCP23017-Arduino-Library Jeżeli nie chcesz jej stosować, to na pewno pomoże analiza kodu źródłowego.
  12. Mam problem - w płytce stykowej nie mieści mi się wyprowadzenie takiej 50V diody. Oczywiście nie używam 50V na płytce stykowej, ale taką mam po prostu dostępną diodę. Myślałem o dolutowaniu cieńszego przewodu, ale może ktoś już zmierzył się z tym problemem? Jakieś idee na sprytną przejściówkę mile widziane... 🙂
  13. aw

    Toczenie wiertarką/szlifierką osi

    Pręt mosiężny fi 6 mm gat. MO58 ale jeszcze nie kupiłem - na razie badam temat, słyszałem że generalnie mosiądz jest łatwiejszy do obróbki. Potrzebuje zrobić przekładnie kątową. Tyle że dostępne (tanie) przekładnie stożkowe metalowe są np. na otwór 5mm. Natomiast wał/oś mam 6mm. Pomyślałem że taniej będzie przeszlifować do 5mm niż zamawiać u kogoś nową przekładnie. [ Dodano: 22-09-2015, 11:09 ] Sprzegło z 6 mm na 5 mm odpada bo mam mało miejsca
  14. Potrzebuje przetoczyć oś z 6mm na 4-5 mm. Macie jakies pomysły artykuły, jak to zrobić bez tokarki? Zastanawiam się czy nie dałoby się przetoczyć za pomocą wiertarki. Ale papier ścierny chyba odpada w przypadku elementu metalowego. Jakies koncepcje?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.