Skocz do zawartości

bladatwarz6

Użytkownicy
  • Zawartość

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O bladatwarz6

  • Urodziny 04.11.1996

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Okolice Warszawy
  • Moje zainteresowania:
    Programowanie, elektronika, druk 3D

Osiągnięcia użytkownika bladatwarz6

Odkrywca

Odkrywca (4/19)

  • Za 5 postów
  • Młodszy Juror
  • To już rok!
  • To już 5 lat!

Odznaki

0

Reputacja

  1. bladatwarz6

    7h7 REPrinter trenażer

    Około 10-15 minut
  2. bladatwarz6

    7h7 REPrinter trenażer

    Najzwyklejsze szkło, stolik nagrzany do 120*C lub 125*C i pierwsza warstwa trochę grubsza od pozostałych. Szkło dokładnie wymyte i odtłuszczone acetonem i przed każdym wydrukiem przecierane chusteczką higieniczną. ABS od 7h7 XF-ABS (testowane 2 kolory czerwony i pomarańczowy) oraz NoviPlast biały też się przykleja chociaż trochę rogi podchodzą więc trzeba używać brim Przykładowy wydruk (timelaps)
  3. bladatwarz6

    7h7 REPrinter trenażer

    Drukarkę mam w rozliczeniu za stronę internetową, podczas spotkań biznesowych na bieżąco widziałem postęp składania. Co prawda sam ją kalibrowałem już 8 razy, i wymieniałem krańcówkę osi Z (u mnie silniki przekręciły nie równomiernie oś Z więc trzeba było wszystko regulować kręcąc śrubami od stołu i silnikiem) więc jakieś doświadczenie już mam. Teraz jest tak skalibrowana że nie potrzeba żadnej taśmy ani kleju do druku z ABS'u, drukuje z ABS na czystym szkle i wydruki nie odklejają się a czasem trzeba poczekać aż ostygnie żeby zdjąć wydruk.
  4. Ja używam Repetier-Host jako hosta drukarki oraz standardowego slicera (Slic3r), a co do kalibracji to dokładnie wczoraj ja swoją od nowa kalibrowałem oraz w zasadzie w pierwszym tygodniu użytkowania (awaria krańcówki osi Z)
  5. Witajcie Przyszedł czas na zaprezentowanie mojej drukarki 3D, co prawda je tej drukarki nie składałem ale widziałem poszczególne etapy montażu. Konstrukcja Drukarka to przerobiona wersja RepRap'a Mendla, dzięki zastosowanym przeróbką jest ona mała i zarazem bardzo stabilna. Konstrukcja składa się z elementów drukowanych z ABS'u, pręty M8 i pręty na których ślizgają się łożyska, oraz drewno. Z drewna (a właściwie jakiejś płyty) zrobiony jest podstawa stołu oraz podstawa na której umieszczona jest drukarka. HotEnd to konstrukcja 7h7HotEnd z dysza 0.4mm Elektronika Elektronika jaka siedzi w środku to sanguinololu, firmware to Marlin. Obszar druku to 15cm x 16cm x 15cm [XYZ] Dodatkowo drukarka wyposażona jest w LCD oraz czytnik kart SD, dzięki temu drukarka może być odłączona od PC. Co do jakości to ciężko mi się wypowiedzieć, według mnie jest dobra i większość wydruków robię z dokładnością 0.3mm (wysokość warstwy) i prędkościami rzędu 30mm/s Na koniec trochę zdjęć gotowych modeli (było ich wiele ale nie robiłem zdjęć, wiem mój błąd) Jeżeli chcecie coś wiedzieć to pisać, chętnie podyskutuję.
  6. Witam, Mam problem z mostkiem H L293D, Podłączyłem według schematu (poniżej) i po wgraniu programu oraz zasileniu działało idealnie. Problem zaczął się po tym jak nie odłączyłem akumulatora przed podpięciem programatora. Teraz mostek gdy podłączę zasilanie do Vs (5V z osobnego stabilizatora) rusza jeden silnik ale nie ten podłączony do tego mostka, a gdy podłącze obydwa mostki do napięcia silniki nie działają tylko buczą A po podpięciu programatora i podłączeniu go do pc a mostki i atmega do 5V wszystko działa, odłączam programator i nie działa. Pierwszy raz się z czymś takim spotykam, zwłaszcza że jeszcze wczoraj działało EDIT: Problem rozwiązany, jak widać na schemacie zrobiłem błąd bo do Vss podpinałem zasilanie od silników a do Vs zasilanie od logiki (na szczęście obydwa mają 5V więc nic się nie spaliło) zamieniłem schemat na taki i zadziałało:
  7. Bardzo ładny robot, wielkie Plus za wykonanie jak na pierwszego robota
  8. Ok już wiem o co chodzi, tylko teraz muszę przełożyć to na kod a nie za bardzo wiem jak za to się zabrać. Ale znalazłem coś takiego: http://majsterkowo.pl/odczyt-bezprzewodowej-sondy-temperatury-i-wilgotnosci/ Myślę że to pomoże mi trochę wejść w temat
  9. Podoba mi się sposób nr. 1, wydaje mi się że można by to łatwo wyeliminować, atmega musiała by zebrać np. 3 sygnały takie same i dopiero zrealizować cel. Taki mi się przynajmniej wydaje że to było by dobre rozwiązanie na początek. Sterowanie wysyłało by 3 sygnały pod rząd o długości np. 2ms i je porównywała, jeżeli by się nie różniły to długością to avr wysyłał by przypisany do tej długości sygnał na wyjście. Tylko wydaje mi się że strasznie spowalniało by to sam mikro kontroler, więc chyba zastosował bym attiny które by ten sygnał filtrowało i przefiltrowany sygnał wysyłało by już do atmegi8. Co sądzisz o takim rozwiązaniu?
  10. Pojęcie o języku C mam niewielkie, parę projektów na arduino. Wcześniej programowałem tylko w PHP, HTML itd (języki webowe) Ten projekt ma być moim "ciężkim" wejściem w świat avr. Na tym projekcie chce się nauczyć programowania C dla avr, wiem że nie będzie łatwo. Dzięki marek1707 za podpowiedź, mam plan wysyłania 2 sygnałów PWM dla silników (lewy i prawy) oraz sterowanie oświetleniem, i teraz mam wątpliwości co do mojego wyboru na ten moduł (to miałem pod ręką) może ktoś z was ma jakiś lepszy pomysł na sterowanie radiowe za niewielką cenę albo zaproponuję jak wysyłać te na razie 2 sygnały w miarę szybko. Sterowanie będzie za pomocą tego joystick'a: http://botland.com.pl/joystick/1942-thumb-joystick.html Wychylenie w przód/tył <-- pojazd jedzie prosto/w tył Wychylenie w lewo/prawo <-- pojazd obraca się wokół własnej osi Wychylenie w przód i w prawo/lewo <-- pojazd przyhamowuje jedną gąsienice (nie całkiem) by delikatnie skręcić w ruchu
  11. Zależy mi żeby płynnie regulować prace silników, sterowanie będzie za pomocą Joystick'a więc 0/1 odpada chyba.
  12. Witam Powoli buduję swojego pierwszego "robota" a w zasadzie pojazd gąsienicowy. Projekt miał być na atmedze 328p-pu ale mam problem z fusebitami więc na razie wszystko opieram o atmege8a-pu. I tu pojawia się mój problem, chcę podłączyć moduł odbiornika rf433 z ebaya: Są tam standardowe piny: GND VCC DATA I mam problem do którego pinu podłączyć DATA. Gdzieś usłyszałem że powinno się do RX lub któregoś z PWM i tu zrobił mi się mętlik w głowie. 2 kanały PWM już mam zajęte do sterowania silnikami i jeszcze ten 3 chciał bym zarezerwować dla sterowania kamerą (projekt będzie rozbudowywany) a złącze RX przyda mi się do GPS który też chcę kiedyś zaadoptować. Przechodząc do sedna, czy pin DATA można wpiąć do dowolnego pinu analogowego/cyfrowego i będzie prawidłowo działać? Chciał bym zastosować pin PD4 __________ Komentarz dodany przez: Treker
  13. Kurczę, przegapiłem konkurs a dorzucił bym projekt zawieszenia do pojazdu gąsienicowego który właśnie buduje:
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.