Skocz do zawartości

3D-Printed-Yoda

Użytkownicy
  • Zawartość

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Gdynia
  • Zawód
    inwestor
  • Moje zainteresowania:
    druk 3d

Osiągnięcia użytkownika 3D-Printed-Yoda

Młodszy odkrywca

Młodszy odkrywca (3/19)

  • Za 5 postów
  • To już rok!
  • To już 5 lat!

Odznaki

1

Reputacja

  1. "Naprawdę myślisz, że wielki i nieporęczny zegarek wyglądający na drewniany jest manifestacją posiadanego statusu, czy to tylko taki zasłyszany, marketingowy bełkot?" To czy zegarek Jelweka jest wielki i nieporęczny to kwestia gustu (subiektywnej oceny), a to, że są ludzie, którzy przywiązują wagę do swojego ubioru (nawet jeśli Ty tego nie pochwalasz) oraz to, że ubiór ma znaczenie w komunikacji niewerbalnej - to nie żaden marketingowy bełkot tylko fakt. Co więcej dzieje się tak nawet w kulturach pierwotnych (jako pierwszy dokładnie zbadał i opisał to zjawisko wybitny polski antropolog prof. Bronisław Malinowski). W żadnej swojej wypowiedzi nie wartościowałem czy to dobre czy złe, że ludzie używają zegarka i garnituru w celach innych niż odmierzanie czasu czy zapewnienie sobie odzienia. Wskazałem tylko, że tak jest - a zrobiłem to po to by podać argument na to, że zegarek Jelwek może znaleźć swoich nabywców. Nie twierdzę też, że rozmowa o zegarku ma zastępować pogłębione dysputy o metafizyce, ale potrafię sobie wyobrazić, że czasami może być ciekawym "small talkiem" pomagający nawiązać rozmowę (i nie wynikającym wcale ze snobizmu). Jeśli w Twoim otoczeniu (rodzina, znajomi, sąsiedzi, współpracownicy) na prawdę nie znajdziesz nikogo kto zwraca uwagę na swój ubiór, to faktycznie możemy się zastanawiać czy ktoś tu nie żyje w Odległej Galaktyce... " A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" F.N.
  2. Marooned -postawiłeś bardzo dobre pytanie. Wydaje się, że w czasach gdy większość ludzi nie rozstaje się w ciągu dnia z telefonem komórkowym, funkcja zegarka jako przedmiotu potrzebnego do odmierzania czasu zeszła na dalszy plan. Dziś zegarek często traktowany jest jako ozdoba - część garderoby, którą można porównać z biżuterią. W komunikacji niewerbalnej w relacjach biznesowej, zegarek jest formą manifestacji posiadanego statusu - podobnie jak drogi garnitur.
  3. Kwestia gustu to rzecz podstawowa - jednym się będzie podobał, innym nie. Jelwek Watch ma jednak jeszcze dodatkowe wartości. Wygląda jakby był z drewna - przez to wyróżnia się na tle innych zegarków - potencjalnie więcej osób zwróci na niego uwagę. Fakt, że został wydrukowany w 3D, póki co też stawia go w świetle "rzeczy wyjątkowej". Gdy dodamy, że zegarek zakupiliśmy w ramach kampanii crowdsourcingowej - to mamy już całkiem ciekawą historię do opowiedzenia osobie, która zwróci uwagę na to, że nosimy na ręce ciekawie wyglądający zegarek... Unikalność to wartość za którą ludzie są skłonni wydawać dodatkowe pieniądze - nawet jeśli obiektywnie wydaje się to być nieracjonalne. Przykładowo dwa takie same długopisy mogą mieć diametralnie różną cenę - o ile jeden z nich należał kiedyś do bardzo znanej osoby. Podobnie ze znaczkiem, na którym samolot przypadkowo został wydrukowany do góry nogami. Popularnym trikiem marketingowym jest wypuszczanie produktu w ramach limitowanej edycji - tylko po to by wytworzyć u konsumenta dodatkowe poczucie "unikalności".
  4. Zobaczymy czy im się uda crowdfunding. Kampanię przygotowali bardzo profesjonalnie: https://www.indiegogo.com/projects/jelwek-watch
  5. Te zegarki Jelweka faktycznie wyglądają świetnie. Ciekawi mnie czy jest możliwość ich kastomizowania, tak jak tych: http://tenvas.com/eshop/ ?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.