Skocz do zawartości

adisaf

Użytkownicy
  • Zawartość

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O adisaf

  • Ranga
    2/10

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Cześć. Mam pytanie czy da się w argumencie funkcji display_string zamiast podawać za argument na sztywno napis, można tam umieścić jakąś zmienną która podczas trwania programu jest inna i będzie ona wyświetlana na ekranie (chodzi mi dokładnie o zmienną volatile uint16_t jest to zmienna która przechowuje informację o pozycji enkodera) , jeżeli tak to jak tego dokonać? /* USER CODE BEGIN 2 */ ssd1331_init(); ssd1331_clear_screen(BLACK); ssd1331_display_string(0, 0, "Hello World!", FONT_1608, GREEN); /* USER CODE END 2 */ Dziękuję za pomoc !
  2. Cześć. Mam taki problem, mam program do obsługi radia i chcę za pomocą enkodera wybierać odpowiednie stacje. Mam zmienną do której zapisuje pozycje enkodera (wzorowałem się na kursie Forbota z stm32F4) potem za pomocą instrukcji switch sprawdzam tę pozycję i na tej podstawie wykonuję się odpowiedni case który ustawia stację, to nie jest optymalne bo muszę to zapętlać żeby co chwilę sprawdzać pozycję enkodera. Nie wiem czy słusznie, ale wydaje mi się że powinienem tutaj użyć przerwań i jakiejś funkcji callback. Moje pytanie brzmi jak skonfigurować Timer, a następnie co zrobić żeby program wykrywał zmianę pozycji enkodera? Dodam jeszcze że przeglądałem dokumentacje biblioteki HAL i dalej nie jestem w stanie tego zrobić. Mam nadzieję że w miarę jasno to przedstawiłem dołączyłem jeszcze screen aktualnego programu (jest bardzo prymitywny ale sprawdzałem czy wszystko inne działa :D)
  3. Chodzi mi o to że nie znam języka C, jedynie C++ i czy w przyszłości gdy będę robił swoje własne projekty na arduino to czy będę mógł skorzystać z wiedzy na temat C++, czy będę musiał nauczyć się czystego C? Z góry dziękuje za odpowiedź.
  4. Czy można pisać omówione wyżej programy w c++?
×
×
  • Utwórz nowe...