Skocz do zawartości

kaczakat

Użytkownicy
  • Zawartość

    289
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    5

kaczakat wygrał w ostatnim dniu 23 kwietnia

kaczakat ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

94 Bardzo dobra

1 obserwujący

O kaczakat

  • Ranga
    6/10

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. V3 ma konwerter UART-USB CH340. Jak taki zainstalowałeś i masz inne działające klony Arduino z tym chipem to możesz założyć, że tu jest OK. Druga sprawa to kabel USB/gniazdo na płytce ESP. Czasami niby dobry kabel nie działał, z innym, lepiej dopasowanym, ciaśniejszym wszystko było OK. W jednej musiałem pociągnąć lutownicą po lutach, pewnie coś było tu nie halo.
  2. Musisz dokładnie wiedzieć ile danych jest wysyłanych i w jakim formacie, jak jest oznaczony początek i koniec transmisji, czy ewentualnie ilość przesłanych bajtów jest stała. Bierzesz przykład z Arduino IDE Serial Event, gdy następuje początek transmisji łapiesz bajty do tablicy, gdy jest ich tyle ile trzeba ustawiasz flagę, że ramka kompletna, w loop masz polecenie if(flaga==1) funkcjaKtoraCosZTymZrobi(); - sprawdzasz czy zebrane dane w ogóle mają jakiś sens, napełniasz swoje zmienne. Wszystko sprowadza się do lepszego poznania zarówno tej aplikacji w Androidzie jak i Arduino.
  3. Zmierz napięcia na pinach 5V i 3.3V czy wszystko jest od tej strony w porządku. Dobrze jest mieć jakiś programator i sprawdzić czy procesor jeszcze żyje. A jak tak sobie po prostu padło to masz ten luksus, że kupiłeś w PL i masz gwarancję.
  4. Dowiesz się jak zmontujesz. Ostatnio bawiłem się NRF i jedno Arduino NANO nie chce się programować jeśli mam podłączony moduł NRF24, uwaga: przez bootloader i UART, czyli nie ma to związku nawet z SPI, a nie wgrywa dopóki na czas programowania nie odłączę tego NRF24l01. W drugim układzie nie ma problemu (NRF ustawiony stale tylko na odbiór). Możesz dodać rezystory 1k na liniach SPI do NRF (sprawdź wcześniej czy to nie zaszkodzi komunikacji), a wtedy sygnały z programatora będą miały "większą siłę przebicia". Podłączyłem do swojego układu na stykówce z NANO+NRF24 (jako odbiornik) programator USBASP i bez problemu odczytałem zawartość flash, także "u mnie działa".
  5. Skoro się bawisz Arduino to raczej bym kierował swoje działania w stronę DCC, http://forum.modelarstwo.info/threads/dcc-samoróbka-oparta-na-arduino.39867/. Są gotowe schematy/moduły do rozjazdów/oświetlenia/dźwięków/lokomotyw/ itp. Można kupić lub małym nakładem zrobić samemu.
  6. Możesz wgrać każdy bootloader przeznaczony do Atmegi 328, najważniejsze by był skompilowany pod twój kwarc. Komunikacja po UART jest ściśle powiązana z częstotliwością taktowania. Dotyczy to zarówno działania w bootloaderze jak i w szkicu docelowym. Wgrasz od UNO, to kompilujesz i wgrywasz jak do UNO, jeśli z PRO MINI to jak do promini. Najlepszy jest ten od UNO, szybki i nie ma konfliktu z WDT jak stary bootloader od PRO MINI. Aktualnie w NANO i UNO jest ten sam bootloader i od strony Arduino IDE jest nie od rozróżnienia. Te od UNO i PRO MINI mają ustawioną inną prędkość komunikacji, jak wgrasz inny niż chcesz używać to Arduino nie dogada się z programem ładującym, bo będą gadały na różnych prędkościach. Wgrywanie szkicu przez programator USBASP nadpisuje bootloader, by potem znowu z niego skorzystać na nowo wgrywasz bootloader. Wciskanie resetu palcem jest OK, ale musisz wyczuć chwilę i nawet z dużą wprawą nie zawsze zadziała. Jak masz DTR na konwerterze UART to prościej jest dodać jeden kondensator 100n do swojej płytki (w szeregu między DTR i RST) i masz jak w Arduino bez gimnastyki.
  7. Wpisz w google i obejrzyj fotki jak ten moduł powinien wyglądać, znajdź brakujące elementy na swoim. Nie twierdzę, że bez nich będzie działał źle, ale widziałem już walkę jednej osoby z tym modułem w tej konfiguracji. Mnie to działa OK na około 50m, ale mam takie jak na fotce powyżej + antena z izolowanego miedzianego drutu, zwiniętego na walcu 4-10mm (tylko dla celów estetycznych), długość antenki około 17cm (potem można skrócić o jakieś pojedyncze milimetry ewentualnie). Długość oczywiście przed zwinięciem.
  8. Przecież po wpisaniu w google jest tego pełno z opisami i schematami, np. tu: https://www.arduino.cc/en/tutorial/arduinoISP do wszystkich płytek AVR. Ja tylko zmieniam na większą prędkość i zamiast ArduinoISP używam AVR ISP, bo działa z niezależnymi programami, jak np. AVR LAB++.
  9. Jak kupujesz w Botland to wielkiej różnicy nie zrobi jak się szarpniesz na taki: https://botland.com.pl/pl/programatory/2928-programator-avr-mkii-v3-zgodny-z-avrisp-mkii-isp-tasma-idc.html?search_query=MK+II+ISP&results=89, a przy okazji obsługuje więcej uC AVR i Atmel Studio. Jak Ci się nie spieszy to USBASP można kupić na Aliexpress za ~1$ Niestety czas dostawy nawet 6 tygodni. Do swojego Arduino MEGA2560 możesz też wgrać szkic ArduinoISP (zmień tylko prędkość na 115200) i masz programator AVR ISP.
  10. Doinwestuj swój park narzędziowy o programator USBASP (kilka-kilkanaście złotych) i wgrasz sobie hex, a ewentualnie jak Ci będzie zależeć również bootloader.
  11. Dodam tylko, że to, że sklep Ci w opisie podaje jakiś driver ILI9225 to też na to patrz tak z przymrożeniem oka. Taki zamówili, tak sprzedają, a ja wiem, że na przestrzeni 2 lat zamówiłem kilka ekranów (interfejs równoległy z dotykiem, kolor 320x240) z Aliexpress sprzedawanych niby z tym samym chipem, a było ich tam 6 różnych, co objawiało się właśnie białym ekranem, brakiem sprzętowego przesuwania lub inwersją wybranego koloru. Wszystko z czasem było naprawiane przez twórcę biblioteki i na dziś wszystkie moje działają, aktualnie ta libka (KBV mcu friends coś tam) obsługuje już z kilkadziesiąt modeli, ale jak jest u Ciebie to albo sam dojdziesz, albo wyląduje w szufladzie jako "uszkodzony".
  12. Zanim kupisz wyświetlacz to lepiej sprawdzić jakie biblioteki go obsługują. Bo prawie każdy do 320x240 da się uruchomić, ale nie do każdego są gotowce, a samemu to rozgryzać to zwykle nie dla kogoś, kto zaczyna z Arduino. Jak już znajdziesz bibliotekę to w niej jest opisane co do czego przy ustawieniach w szkicu, np. do ST7735 mam taki początek: #define TFT_CS 10 #define TFT_RST 9 // you can also connect this to the Arduino reset // in which case, set this #define pin to 0! #define TFT_DC 8 i nawet nie muszę wiedzieć jakie są funkcje tych pinów, po prostu je tu podłączam (reszta to SPI sprzętowe i wiadomo gdzie to podłączyć do UNO). SPI to 4 piny, MOSI, MISO, SCK i CS, I2C to CLK i DATA (dwukierunkowy). Twój być może ma opcję podłączenia jako I2C lub SPI, ale to zwykle konieczność zmiany jakiś rzeczy na płytce i jak kupiłeś go jako SPI to od prób z tym interfejsem bym zaczął. Zwykle MOSI to SDA (często w LCD DIN, data in), MISO się nie używa z LCD, chyba że coś odczytujesz, CS i CS masz to samo chip select, DC lub RS to przełącznik data/command i nie ma tego w I2C. Jak zerkniesz na grafiki przy wyszukiwaniu tutoriali do ST7735 to na pewno dojdziesz co do czego, a i do ILI9225 sporo pokazuje. Czy masz 5V czy 3.3V to widać po budowie płytki - jest jakiś bufor, regulator napięcie, tranzystory, ale ostateczny test to podłączenie na żywca i sprawdzenie czy padnie (szansę przeżycia zwiększają rezystory 100-1000om). Można podłączyć oscyloskop i popatrzeć jakie faktycznie są poziomy sygnału. To że ktoś ma wersję tego LCD kompatybilną z 5V, to nie znaczy że Ty taką masz, nie wszyscy chcą mieć 5V, jednak dużo więcej można zrobić z ekranem TFT na nowszych uC, a te zwykle są 3.3V - ESP, ARM. Bezpieczniej użyć konwertera logiki, są od 2zł.
  13. No to z Brzechwy niezły ignorant - plagiator, bo to była bajka braci Grimm z makiem i popiołem. Z grochem byłoby 5 minut roboty - sito, płukanie i impreza, czyli tak jak teraz CTR+F i zamień. Ale rymu by nie było.
  14. Mnie się wydaje, że kiedyś tam było i+1 i ktoś zaczął przerabiać na poprawne ideologicznie i++ i mu się odechciało w trakcie sprawdzić jaki był globalny efekt podmiany jednego ciągu znaków na inny. No i tam był mak w popiele, groch to inna bajka...
  15. Coś z publikacją tego kodu mogło pójść nie tak, trudno się spodziewać, by adres mailowy wyglądał tak: "By Jason <jason.ling@dfrobot.com@dfrobot.com>". Tam jest do ściągnięcia biblioteka, w niej nie ma takich kwiatków, choć czy działa to trudno powiedzieć. Po prostu trzeba usiąść do tego pliku i pobawić się w Kopciuszka, sprawdzając jaki to ma sens co tu jest pokazane.
×
×
  • Utwórz nowe...