Skocz do zawartości

noindyfikator

Użytkownicy
  • Zawartość

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O noindyfikator

  • Ranga
    2/10

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  1. Wiem, ale jak napisałem w pierwszym poście, nie będzie to wyglądało estetycznie
  2. @Treker O jakich płytkach mówisz? https://botland.com.pl/plytki-uniwersalne/15088-protoboard-plytka-prototypowa-572-pola-jednostronna-dfrobot-fit0099.html te nie mają połączeń
  3. Cześć wszystkim, zbudowałem sobie własny termometr: - czujnik temperatury - stabilizator - attiny 13 - wyswietlacz led - switch do wlaczania urzadzenia - zasilanie do plytki stykowej z baterii 9v (taki klip z koncowka ktora sie wpina w plytke stykowa) - rezystor Całość mieści sie praktycznie na plytce 5x5 cm, polaczen nie ma duzo, jak sami widzicie trywialny projekt. Chcialbym go jednak przeniesc na plytke pcb i wlutowac sobie tam te urzadzenia zeby nie bylo tyle kabli (kable robia wieksze zamieszanie niz podzespoly). Nie mniej jednak nie zna
  4. Korzystam z tego zestawu, ponieważ własnie go wspiera ta biblioteka, a nie chcę samemu pisać odbierania i wysyłania. Łączność mi już działa, dane przekazuje i odbieram ale gorzej z zasięgiem.
  5. Pasmo: 433 mHz Nadajnik: FS100A Odbiornik: RFM83C Przewód który posiadam: https://botland.com.pl/przewody-wielozylowe/6492-przewod-instalacyjny-ydyp-3-zylowy-15mm2-450750v-1m.html Planowany zasięg 20m. W obrębie mieszkania.
  6. Witam forumowiczów, będąc w sklepie elektronicznym zakupiłem odbiornik RF. Sprzedawca powiedział mi abym dolutował do niego kawałek drutu jako antenę. Czy zwykły drut miedziany się do tego nada np. z kabla w izolacji pcv. Jaka powinna być jego optymalną długość, jeśli da sie to określić?
  7. Rzeczywiście, zrobiłem eksperyment z silnikiem i diodą. Do płytki stykowej podłączyłem jedno źródło zasilania na długich szynach + oraz - Następnie wyprowadziłem po dwa kabelki (plus oraz minus) odpowiednio dla silnika i dla diody. Silnik pobierał prąd ponad 200 mA, nie wiem ile dokładnie bo mój multimetr więcej nie nie pokazuje, natomiast na wyjściu z diodą cały czas było 20 mA. Niezależnie od obciążenia silnika. Wygląda na to, że silnik pobrał prąd a następnie zniknął on w układzie Żartuje, zrobię jak mówisz, przeczytam jeszcze raz książkę i kursy z forum. Pozdrawiam.
  8. Z kursu o budowaniu robotów https://forbot.pl/blog/kurs-budowy-robotow-sterownik-robota-arduino-czujniki-id19006 "Podczas budowy robotów należy pamiętać, że z jednego źródła zasilania musimy „ożywić” część elektroniczną (m.in. Arduino) oraz silniki." Co do ograniczenia arduino. Z tego co wiem napięcie w arduino jest regulowane przez stabilizator, który ma tolerancję około 1A. Także, jeżeli przekroczymy tą wartość to zwyczajnie się on spali. Z tego co wiem tyle samo prądu wprowadzonego do układu, musi zostać z niego wyprowadzone. Czyli jeżeli mój układ pobierze 1.4A, to przejdzie on przez
  9. Witam forumowiczów, Omawiany będzie układ z arduino (chodź bardziej chodzi o mikrokontroler) oraz dwoma silnikami micro MP, pobierających maksymalnie 700 mA prądu każdy. W planach mam zbudowanie robota. Jak to na robota przystało, będzie on zasilany z jednego źródła. Jeżeli dwa silniki na raz pobiorą maksymalny prąd to w układzie pojawi się 1.4A. Z dokumentacji arduino oraz internetu wyczytałem, że nie powinno się przekraczać 1A w układzie. Wiem, że mogę zastosować bezpiecznik, ale to nie jest chyba dobre rozwiązanie. Bardziej chodzi mi o zapobiegnięcie sytuacji w której musiał by on zadzi
  10. Jeżeli zakupiłeś wyświetlacz LCD bez konwentera I2C: Najprawdopodobniej nie ustawiłeś poprawnego kontrastu. Można to zrobić podpinając potencjometr pod odpowiednie wyjście wyświetlacza, następnie kręcąc nim ustawisz odpowiedni kontrast. Kolejnym krokiem jest zmierzenie napięcia, jakie uzyskałeś dzięki potencjometrowi i wstawienie zamiast niego odpowiedniego rezystora. Jeżeli zakupiłeś wyświetlacz z konwenterem I2C: Konwenter I2C posiada wbudowany potencjometr. Możesz nim sterować za pomocą śrubokręta. Kręcąc w lewo/prawo ustawisz pożądaną wartość.
  11. Tak też myślałem, tylko chciałem się upewnić czy aby nie ma lepszego sposobu. Dzięki za udzielone odpowiedzi!
  12. Docelowo układ miał posiadać przycisk włącz/wyłącz. Tak, że termometr miał leżeć na biurku a gdybym chciał sprawdzić temperaturę to bym to zrobił jednym przyciskiem. Także pobór prądu ma małe znaczenie. Ale w sumie dlaczego by nie miał działać cały czas W jaki sposób mogę sprawdzić pobór prądu przez układ? Nigdy tego nie robiłem, a w internecie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi, chyba że za krótko szukałem. Czy sprawdzenie poboru prądu przez układ to wpięcie amperomierza szeregowo do układu? Jeżeli tak to w jakiej jednostce czasu on wtedy pokazuje pobór prądu? Znalazłem aby przeczytać
  13. Witam wszystkich. Zbudowałem sobie prosty termometr z następujących elementów: - LCD 2x16 + konwenter I2C - ATmega8A-PU DIP - Czujnik temperatury DS18B20 LCD potrzebuje napięcia 5.0V Mikrokontroler 2.7V - 5.5V Czujnik temperatury - 3.0V - 5.5V Jak widać nie jest to duży projekt. Potrzebny do użytku własnego. Zasilaniem idealnym wydaje się być 5V. Wszystkie elementy układu będą na nim działały. Aby uzyskać takie napięcie potrzebuję około 7V z baterii AA + stabilizator 5V. Aby uzyskać 7V z baterii AA potrzebuję ich 5 sztuk. 5 baterii AA zajmie wielkościowo razem z koszykiem blisko
  14. Wiem, ale chciałem dowiedzieć się jak zasilać z dwóch źródeł. A szeregowo, ponieważ w połączeniu równoległym nie było by tutaj problemu z dodatkowym zasilaniem
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.