Skocz do zawartości

Zuk

Użytkownicy
  • Zawartość

    275
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    21

Zuk wygrał w ostatnim dniu 14 sierpnia 2013

Zuk ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

66 Bardzo dobra

O Zuk

  • Ranga
    6/10
  • Urodziny 14.11.1980

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Pyskowice
  • Zainteresowania
    skoro tutaj jestem to m.in. Robotyka ;)
  1. Witam. Ja natomiast spotkałem się z bardzo dziwnym zjawiskiem, w funkcji main nie aktualizuje zmiennych globalnych typu float. Zmienna PomiarADC działa ok i otrzymuję wartości w zakresie ponad 1000 a jak "podgrzeję" to dochodzi ponad 1050 zmienne Vsense i Temperature maja stałe wartości Vsense = -2.2E-15 Temperature = 2.0175 Już nawet zapisałem coś takiego: /* USER CODE BEGIN WHILE */ Vsense = 5; Temperature = 10; while (1) { Vsense = 7; Temperature = 17; //dalsza część z zakomentowanym obliczeniem Vsense i Temperature Mam płytkę Discovery z procesorem F401 VCT6U Wcześniej myślałem, że przetwornik nie działa i odłożyłem na jakiś czas, teraz wróciłem i okazało się, ze to wina zmiennych typu float. Na pewno wczytuję odpowiedni plik elf, kompiluję na wszystkie możliwe sposoby build/rebuild/build all. Pozdrawiam Zuk
  2. Witam. Mnie przy pierwszej części (zaświecenie diody) pojawia się błąd w linijce HAL_NVIC_SetPriority(SysTick_IRQn, 0, 0); jak zakomentuję to dalej leci ok i kompiluje się. Problem znika kiedy przechodzę do części związanej z przerwaniami. Mam wrażenie, że w pierwszej części jakiegoś kroku konfiguracyjnego brakuje, który ustawi ten SysTick w NVIC. Pozdrawiam Zuk
  3. Witam. Polecam jeszcze jedną aplikację: DroidTerm jest to aplikacja terminal, można komunikować się z prockiem po RSie, wystarczy odpowiedni kabelek i przejściówka taka sama jak do kompa. Pozdrawiam Zuk
  4. Jeżeli chodzi o podział i scalanie liczb dla mnie najlepszym rozwiązaniem jest deklaracja uni i struktury. Jest ona bardziej uniwersalna. Struktura jest "sklejeniem" zmiennych czyli deklarując 4 zmienne są w pamięci złożone jak wektor ale każda zmienna może być innego typu a rozmiar struktury jest sumą rozmiarów wszystkich zmiennych w niej zawartych. Unia jest "złożeniem" zmiennych w tym przypadku rozmiar unii jest równy rozmiarowi największej zawartej w niej zmiennej. Dawno nie pisałem w C ale jak będą zainteresowani to mogę odgrzebać jakiś stary kod i napisać krótki artykulik. (jakbym przez dłuższy czas nie odpisywał to proszę o kontakt i przypomnienie na priw ostatnio niestety rzadko goszczę na forboce) Pozdrawiam Zuk
  5. Witam. Generalnie najczęściej jest jak mówisz ale nie zawsze. układ równoległoboku ma dwie zalety: - ciężkie napędy są przesunięte bliżej podłoża dzięki czemu moment jest mniejszy a przez to dynamika większa, - dobrze rozpisana kinematyka równoległoboku jest prostsza od łokciowej bo odsprzęża przeguby, - dodatkowo możliwe są do zastosowania przeciwwagi dla ciężkich obiektów manipulowanych, Schemat kinematyczny manipulatora o strukturze równoległoboku można uprościć do struktury łokciowej ale wtedy traci się zaletę 2. Struktura łokciowa najczęściej ma napędy w przegubach (jak pisałeś) ale możliwe są różne konstrukcje z układami przeniesienia napędu w stylu cięgna, paski/łańcuchy co pozwala odsunąć napęd od przegubu co ma zaletę analogiczną do 1 ale bardziej skomplikowana przekładnia ma swoje przełożenie na sprawność Pozdrawiam Zuk
  6. Żeby serwo działało "odwrotnie" musiałbyś je rozebrać a w środku: - przelutować odwrotnie połączenie do silnika - przelutować odwrotnie zewnętrzne kabelki potencjometru badającego położenie Nigdy nie sprawdzałem ale powinno zadziałać.
  7. Witam. Tam są cztery człony a Ty rozbiłeś 2 i 3 na dwa zamiast zostawić jako jeden, Nie mówię, że źle ale ja nie dodawałbym sztucznie osi. Dodatkowo łatwiej będzie, jeżeli x3 umieścisz wzdłuż ramienia 3 a nie 2. Jak zorientowany jest układ bazowy? zaczynasz od 1 a nie od 0. Pozdrawiam
  8. Cześć. Kiedyś znalazłem w necie PDFa z całą książką. Jak dobrze poszukasz to pewnie też trafisz.
  9. To ja jeszcze dorzucę swoje zastosowanie. Często, żeby poinformować główny program, że przerwanie zaktualizowało jakąś zmienną deklaruję dodatkowo zmienną o nazwie flaga lub flags. Wtedy bardzo wygodnie można w programie korzystać z warunku sprawdzenia flagi czyli tylko jednego konkretnego bitu (analogia do flag w rejestrach procesora) Mam do dyspozycji do ośmiu flag w jednej zmiennej uint8_t. Pozdrawiam Zuk
  10. Witam. Zerowy (bazowy) układ standardowo nieruchomy, układ pierwszy i drugi w podstawie ruchomej robota, z tym, że pierwszy zmienia tylko położenie względem bazowego (nie zmienia orientacji) innymi słowy jest związany z platformą jeżdzącą i ma zmienną translacyjną, drugi układ związany z pierwszym członem manipulatora, oś X wskazuje na środek układu trzeciego, wtedy między układem 1 i 2 zachodzi tylko zmiana zmiennej teta (obrotowej). Pozdrawiam Zuk
  11. Nie jest to pomysł nowy. U mnie w pracy są co najmniej dwa roboty (w tm jeden kołowy) Zasilane z paneli. Ten kołowy ma obrotową głowicę, żeby w czasie ruchu mógł zawsze być ustawiony optymalnie do słońca. W chwili obecnej sprawność ogniw pozwala na doładowanie podstawowego źródła energii jakim jest akumulator. Co do uwagi z balonem - tutaj podstawowym problemem jest raczej sterowanie, w efekcie wychodzi sterowiec
  12. Cześć. Sterowanie sterem za pomocą silnika krokowego to raczej nie najlepszy pomysł. Do tego celu służą serwonapędy, które mogą ustawić i utrzymać zadaną pozycję i mają zdecydowanie lepszy współczynnik mocy do masy. Sterowanie wymaga tylko jednego kanału i sygnału PWM.
  13. Co do wprowadzania nowych technologii to czasem niektórych nie opłaca wprowadzać się i stanowią stopień pośredni rozwoju. Zdarza się, że dwa lub więcej wynalazków pojawia się w bardzo krótkim czasie po sobie i zanim "zwróci" się inwestycja inna firma wprowadzi nowszą technologię, więc firma produkcyjna jest w plecy.
  14. Ja polecam przejściówkę bezpośrednio USB-TTL np na układzie CP2102. Nie mam problemu z tą przejściówką zarówno pod XPkiem jak i Win7 64bit. Przejściówka tego typu eliminuje konieczność stosowania MAXa na płytce z uC Pozdrawiam Zuk
×
×
  • Utwórz nowe...