Skocz do zawartości

Nocti

Użytkownicy
  • Zawartość

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

2 Neutralna

O Nocti

  • Ranga
    2/10
  • Urodziny 07.02.2006

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Zabrze
  • Języki programowania
    c/c++
  • Zainteresowania
    Programowanie webowe, elektronika,

Ostatnio na profilu byli

614 wyświetleń profilu
  1. Dzięki! Użyłem biblioteki u8g2 i wszystko działa.
  2. @ethanak Dzięki, teraz już wszystko działa :D Tylko mam jeszcze jedno pytanie. Czcionkę chciałem zmienić ponieważ liczyłem na to, że po jej zmianie, będą obsługiwane polskie znaki. Dlatego pobrałem czcionkę DroidSansMono która zawiera polskie znaki. Niestety nie działają one w programie. Do konwertowania czcionki użyłem załączonego w bibliotece narzędzia fontconvert. Co jeszcze trzeba zrobić aby polskie znaki były wyświetlane?
  3. Witam! Mam problem ze zmianą czcionki wyświetlanej na ekranie LCD. Używam ekranu Nokii 5110. Podczas kompilacji pojawia się błąd: no matching function for call to 'Adafruit_PCD8544::setFont(const uint8_t (*)[844])' Mój kod wygląda tak: #include <Adafruit_GFX.h> #include <Adafruit_PCD8544.h> #include <Fonts\FreeMono9pt7b.h> Adafruit_PCD8544 display = Adafruit_PCD8544(8, 6, 5, 4, 3); void setup() { pinMode(7, OUTPUT); // 7 is backlight pin digitalWrite(7, LOW); display.begin(); display.setContrast(60); display.setFont(&FreeMono9pt7bBitmaps
  4. Witam! Mam problem z kompilacją OBS'a na raspberry pi3b+. Robie dokładnie to co w tym poradniku: https://obsproject.com/forum/threads/obs-raspberry-pi-build-instructions.115739/#post-437594 I podczas kompilacji malinka zacina się na dobre. Czy da się coś z tym zrobić? Może jest jakiś inny program do streamowania na YT który działałby na raspberry?
  5. Przepraszam że nie było mnie tak długo. A więc usunąłem całkowicie SS i krzaki zniknęły. Połączyłem ten program z innym : Program działa, ale mam jeszcze jedno zadanie. Sprawić aby ww. programem można było sterować również za pomocą aplikacji na telefon. (Czyli zastąpić fizyczne przyciski tymi w telefonie). Ale kiedy wysyłam jakąś informacje zapisuje się ona w Stringu. Kiedy dodaje if pojawiają się krzaki i ubytki w danych odebranych z bluetooth. Może ktoś wie jak to zrobić? Kod programu: #include <LCD.h> #include <LiquidCrystal.h> #include <LiquidCry
  6. Przepraszam że nie odpowiadałem tak długo. Wpadłem na pomysł aby to rozwiązać. Polega on na tym aby zapisać sygnał do dwóch tablic, a później sprawdzać czy przesłane znaki są jednakowe. Czy taki pomysł mógł by wypalić?
  7. Witam. Przepraszam za niejasny tytuł. Zrobiłem program (używając Arduino Uno i modułu bluethooth HC-06) który ma wyświetlać w konsoli liczby, które prześle przez Bluethooth. Problem polega na tym, że czasem zamiast liczb które chce przesłać pojawiają się dziwne znaki. Liczby muszą być przechowywane w Stringu. Jak to naprawić? #include <SoftwareSerial.h> SoftwareSerial BT(0, 1); void setup() { BT.begin(9600); } String liczba[15]; char a[6]; void loop() { if (BT.available()) { liczba[1]=BT.readStringUntil('\n'); BT.println(liczba[1]); delay(50
  8. Udało się!!! Dziękuję za pomoc! W przyszłości będę rozbudowywał to urządzenie, o moduł bluetooth do wpisywania numerów z telefonu. Jeśli będę miał jakieś programy będę pisał. Gotowy program: #include <LCD.h> #include <LiquidCrystal.h> #include <LiquidCrystal_I2C.h> #include <Wire.h> #include <EasyButton.h> /*#define czasZatw 200 #define czas000 5000 #define czasSolen 1000 #define czasNaci 500*/ // Narazie bezużyteczne #define odstepKropka 10000 #define czasNacisniecia 2000 #define czasNacisniecia000 2000 //Definicje czasów #define ods
  9. Ok, tylko co oznacza ten buffor w tym toCharrArray?
  10. Zmienna "a" jest stringiem w tablicy. A że string jest już sam w sobie jest tablicą stąd dwa wymiary tablicy. "b" Jest zmienną odpowiadającą za wiersze, a "poszczególny znak" za kolumny. Chyba, że źle myślę.
  11. Przepraszam że trochę pogmatwałem. Program ma działać w ten sposób że bierze wybranego w menu stringa i dzieli go na poszczególne znaki. Jeśli pierwszy znak tego stringa to 1 zapal diodę przypisaną do jedynki, jeśli nie sprawdź czy znakiem tym jest 2 i tak dalej... Po sprawdzeniu jednego znaku ma przejść do kolejnego znaku tego samego stringa aż do końca. Z tymi dwuwymiarowymi tablicami coś mi się pomieszało. Mają być jednowymiarowe.
  12. Przepraszam, że tak długo nie odpisywałem. Miejsce w którym utknąłem to void zatwierdz: void ztawierdz() { if (b < 16 && b >= 0) { lcd.clear(); Serial.println("zatwierdzono!!!"); b++; lcd.setCursor(0, 0); lcd.print("Aktualny: "); lcd.print(a[b]); lcd.setCursor(0, 1); lcd.print("Nastepny: "); lcd.print(a[b + 1]); digitalWrite(13, HIGH); delay(czasZatw); digitalWrite(13, LOW); delay(czasZatw); digitalWrite(13, HIGH); delay(czasZatw); digitalWrite(13, LOW); delay(czasZatw); digitalWrite(13,
  13. Siedzę już trochę nad tym programem i nadal pustka w głowie Mógłbyś podsunąć mi jakiś ciekawy pomysł jak zrobić taki algorytm? Byłbym wdzięczny.
  14. Dokładnie o to mi chodziło. Dziękuję za pomoc. Gdybym miał jeszcze jakieś problemy będę pisał!
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.