Skocz do zawartości

lukaszd82

Użytkownicy
  • Zawartość

    72
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Posty napisane przez lukaszd82


  1. Sprzedam zasilacz Hiland 0-28VDC 0,01-2A.

    6255963600_1553062948.thumb.png.fbafbe2bb566b8466c740a5325eb878d.png

    W pełni złożony, przetestowany. Z dedykowanym radiatorem i wentylatorkiem na 24V.

    9074316800_1553064165.thumb.png.9c4a7cee6dd4273d1ac8f2684f569fe6.png8788503200_1553064165.thumb.png.51cf39d2359cedd64e10942040ea9b08.png

    Można zobaczyć go na filmie z gotronik:

    https://youtu.be/xVRt9jGTwrc

    lub inne, niezależne źródło:

    https://youtu.be/tET7Sh0r6vA

    A tu testy po złożeniu:

    2411822100_1553067346.thumb.jpg.584c8e839cbc5720f68dde2a89c22aed.jpg7397185300_1553067345.thumb.jpg.59d32d48acf5372f68addc4f32bcb215.jpg

    Napięcie na fotce przed kalibracją (potencjometr precyzyjny na PCB), nie jest to ideał ale na początek jak znalazł. Wymaga transformatora 24VAC lub zasilacza DC (brak w zestawie).

    Cena po kosztach zakupu 55zł + koszt wysyłki.

    2516358100_1553063299.png2144569000_1553063295.png 1415849000_1553063305.png


  2. Od razu napiszę z zwłasnego doświadczenia. Za cienkie wałki na takie pole robocze. Ja mam obszar obróbki jakieś 260x200mm, w osi X mam 3 wałki 12mm i to jest za mało.

    Oczywiście, da się frezować, ale rewelacji nie ma. Do PCB może się zda, ale bez wodotrysków. W końcu to jest właśnie bardzo twardy materiał.

    Masz sondę wysokości?

    Stół masz ze sklejki + blacha. Oczywiście planowany przed dołożeniem blachy? Blacha przyklejona? Inaczej będzie pracowała a przy PCB nawet 0,1mm robi różnicę znaczną w głębokości obróbki.

    Jak sklejka zabezpieczona przed wchłanianiem wilgoci? U mnie przy sklejce 20mm potrafi o 0,3mm zmienić grubość. Calość lakierowałem kilka razy i frezowałem powierzchnię roboczą do skótku. Dopiero po tych zabiegach jest jako tako. A teraz po zmianach stół mam z 2x20mm bo sztywność była nadal za mała. I procedura planowania powierzchni od nowa.

    A jak zamierzasz planować tą blachę?

    To są konstruktywne uwagi osoby, która też wydała sporo kasy na taką zabawę.

    Teraz kupiłbym prowadnice podparte na 100%.

    Tym bardzie wałki 8mm na osi Z. Miałem takie, więc wiem co piszę. Przy zakresie ruchu 80mm ręką odchylałem wrzeciono o 0,5mm (mierzone czujnikiem zegarowym). Podczas frezowania nacisk jest spory. Ja daję 200-250mm/min.

    Patrząc dalej, oś X wsporniki spinające górę bramy od zaraz. Jestem pewny, że tam też jest za duża możliwość pracy konstrukcji...

    Możesz patrzeć na moją konstrukcję, ale za wzorcową jej bym nie uznał. Też ma wady. Jakie masz śruby trapezowe i jakie nakrętki? Na forum znajdziesz jakby co opis. Wrzucam jedną fotkę prezentującą moją oś X i Z. Wszędzie wałki fi12.

    IMG_20181212_203701.jpg.eebca3daa44e74ec7bda7f83abf26271.jpg


  3. Były pytania o obudowę.

    Prezentuję jedno z rozwiązań.

    Panel przedni wykonany z płytki plastikowej na mojej frezarce CNC. Boki ze sklejki 4mm, tył (brak na foto) z kratki odzyskanej ze starej obudowy od PC. Na tyle zamontowane gniazdo DC 2.1/5.5 (można stosować z zasilaniem aku ale nie testowałem ile to pochodzi).

    Każda obudowa jest inna, niektórzy znajomi mają czujniki w różnych lokalizacjach a więc nie było potrzeby wyprowadzania ich na obudowę.

    IMG_20190311_225721.jpg IMG_20190311_225349.jpg IMG_20190311_225505.jpg

    IMG_20190311_225516.jpg IMG_20190311_225524.jpg

    • Lubię! 1

  4. gnd z obu zasilań połącz i sprawdź czy dalej są problemy...

    GND dla całości może być wspólne w takim układzie...

    Sterownik silników, czujniki i mikroprocek muszą mieć to samo GND jak ma to działać bez problemów.


  5. Gnd z obu zasilań połączone? Skoro 2 różne napięcia zasilania to na schemacie się to jednoznacznie oznacza... Skoro masz lm7805 to gdzie on jest na schemacie? Problemy są chyba w zasilaniu ale nie da się nic stwierdzić bez pełnego schematu. Mają być dokładne oznaczenia gdzie jakie napięcie lub że 2 różne zasilania. Na schemacie wszędzie vcc, czyli 1 zasilanie. No to w końcu jak to wygląda...


  6. Taki prosty oscyloskop możesz zobaczyć wpisując w google "picoscope” To prosty oscyloskop na arduino z wyświetlaczem od nokia 3310. Mały, zasilany z baterii 2032. Dostępny jest schemat i źródła. Nawet można było gotowe płytki zamówić bo autor udostępnił pliki gerber.

    Co do zasilania, daj najpierw przetwornicę step down np. mini360, a dopiero za nią stabilizatora liniowego LDO. W ten sposób bateria wytrzyma 2-3x dłużej niż bezpośrednio stabilizator 7805...

    • Lubię! 1

  7. Usypianie czujnika jest proste. Wystarczy na pin 3 dać stan niski 🙂

    Chodzi o to, że dioda laserowa się wypala i traci parametry, a co za tym idzie spada dokładność pomiarów. MTBF dla całego czujnika jest podawany na 3lata, ale widoczny spadek precyzji został zaobserwowany już po roku. Dotyczy to wszystkich urządzeń opartych o diody laserowe. Tak więc, jeśli masz drugi czujnik wykonany w takiej samej technologii to te "ograniczenia" dotyczą go w takiej samej mierze. (Taki sam efekt mamy z diodami przez które płynie duży prąd. Też się szybciej wypalaja i tracą jasność.)

    https://letscontrolit.com/wiki/index.php/PMSx003

    Podłączenie:

    Pin 1 jest bliżej środka czujnika. Pin 8 na zewnątrz. Złącze 8 pinowe w rastrze 1.25mm.

    PinFunkcjaOpisUwagi

    1  VCC  zasilanie 5V4.5 - 5.5V

    2  GND  masa

    3  SET  stan WYSOKI lub zawieszony - praca, stan NISKI - uśpienielogika 3.3V

    4  RX  Dodbiór danych UART/TTLlogika 3.3V

    5  TX  Dnadawanie danych UART/TTLlogika 3.3V

    6  Reset  stan NISKI to resetlogika 3.3V

    7  NC  nie podłączony

    8  NC  nie podłączony

    • Lubię! 2

  8. NAS lepiej złożyć na jakimś micro serwerze. Przynajmniej mamy obudowę, zatoki na hdd, zasilanie. Tutaj za 500zł mamy tylko nanopi + hat sata...

    Kiedyś były energooszczędne serwery hp z 4xSATA +1x SATA  na system zamiast DVD za 450-500zł (oczywiście używka na aledrogo). Obecnie nowe takie chodzą po 1200zł. Pobór mocy bez obciążenia mieścił się w 25W, z 5 hdd pod obciążeniem max ok 60-65W. I nic nie trzeba kombinować.


  9. Impulsowy na lm2596 mam jako dodatkowe zasilanie. To gotowy moduł przetwornicy impulsowej step down. Jak spojrzysz na obudowę, to po lewej stronie mamy tylko pomiar napięcia i wyprowadzone zaciski od tego "zasilacza".

    Fakt, na początku coś niefortunnie napisałem, że zasilacz na mosfecie nieliniowy .. Za duży i niefortunny skrót myślowy 😆


  10. Ze zdjęcia autora tematu wynika że GND jest źle podpięte do arduino (czarny przewód z sondy nie idzie 5V, czerwony idzie chyba do 3,3V, IOREF lub RESET). Niestety dokładnie nie widać bo zdjęcie jest źle wykadrowane.

    Proszę o przyjrzenie się temu...

     

    Wyprowadzeniami są izolowane przewody: (ze strony botland, opis wyprowadzeń zamieszczony przy produkcie)

    zasilanie VCC - czerwony

    masa GND - czarny lub zielony

    dane 1-wire - biały lub żółty

     

    U Ciebie wg zdjęcia jest coś nie tak...


  11. Ja też mam radiator z płyty głównej. Moje plany są inne, całość ma być przenośna, w formie walizeczki, zamykanej tak by w podróży całość była bezpieczna. Na zewnątrz wyprowadzę gniazdo hdmi, 2xUSB i gniazdo zasilające. Reszta będzie w tej walizeczce. Musi tam być też miejsce na pady, kabel zasilający i hdmi. Jako monitor będzie robił dowolny tv nawet u kumpla. W razie czego łatwo całość złożyć i wstawić w jakiś kąt. Rozważałem jeszcze bartop ale sam nie wiem...

    Coś takiego planuję wstępnie.


  12. Jestem właśnie na etapie kompletowania sprzętu ale retropi już od kilku dni testuję 😛 Rpi3B+ mam z naszej akcji rabatowej wraz z padem, a część z gratów wędruje do mnie z chin już prawie 3 tygodnie 😆 jeszcze 5 tygodni i może dotrze 😆

    22 godziny temu, Dominik_Z napisał:

    Hmmm ... dzięki za info o nowym/innym emulatorze.

    RetroPie przypadło mi tak bardzo do gustu, że dla chrześniaka na komunię zbudowałem Arcade Table, teraz muszę Lakką się zainteresować 🙂

    Nie lepiej było automat zrobić? Stół zajmuje tyle samo miejsca a łatwiej coś zalać i uszkodzić. Ja jeszcze się zastanawiam nad formą końcową.  


  13. Po pierwsze sprecyzuj co chcesz robić dokładniej. Po drugie minimum do elektroniki to multimetr, zasilacz (najlepiej z ogranicznikiem prądu choć większość zaczyna z jakimkolwiek) i stacja lutownicza jeśli sam chcesz tworzyć własne płytki (takowa w dziale sprzedaż jesr przeze mnoe wystawiona-mam teraz 3 sztuki a to już przesada). Płytka stykowa ok, ale nie zawsze się sprawdza. Arduino to raczej programowanie ale zabawa z tym fajna.

    Sprecyzuj więc dokładniej co chcesz robić, a porada będzie bardziej szczegółowa.

     

    • Lubię! 1

  14. Elementy do pomiaru siły i kierunku wiatru robiłeś też sam? Jaki ewentualnie koszt i jak skalowałeś pomiar prędkości wiatru.

    Piszesz o stykach mechanicznych. Nie lepiej w tym wypadku było skorzystać z czujnika halla? Prosty i skuteczny, tak to jest zrobione w komercyjnych produktach, które oglądałem.

    • Lubię! 1
×