Skocz do zawartości

Daniil

Użytkownicy
  • Zawartość

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

14 Dobra

O Daniil

  • Ranga
    2/10

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Moduł ARDUINO UNO R3 + kabel za 15ZL Klon płyty Arduino UNO R3 wykonania firmy Wavgat to płyta mikroprocesorem Atmega328 z rodziny AVR. Płyta ma 14 cyfrowych wejść/wyjść (z których 6 może być używanych jako wyjścia PWM). W dodatek ma 6 analogowych wejść. Ma taki sam funkjonał, jak i inne arduino uno, ale potrzebuje inny driver: https://github.com/WAVGAT-SZ/WAVGAT.git Dane techniczne: Rekomendowane napięcie zasilania 7-12V Napięcia progowe 6V - 20V Napięcie pracy 5V Rezonator kwarcowy 16MHz Złącze USB i 5,5x2,1 Gniazdo zasilania DC 2.5mm Pamięć SRAM 2kB -Atmega328P Pamięć EEPROM 1kB -Atmega328P Pamięć Flash 32kB- Atmega328P Wydajność prądowa jednego pinu 40mA Raster wyprowadzeń 2,54 Transmisja danych przez USB (jest potrzebny driver) W zestawie kabel USB i goldpiny. Daniel +48 509 999 244
  2. Sprzedam diody LED 3mm żółte/zielone/czerwone/niebieskie/białe Do 100 szt - 5gr/szt Po 100 szt - 4gr/szt Wysyłka jakim-kolwiek sposobem Daniel +48509999244
  3. Dodałem to do opisu, dziękuję za zwrócenia na to uwagi
  4. Sprzedam .zestaw startowy z klonem Arduino UNO. Stan - nowy. Cena 105 zł (mam 3 komplety) Daniel +48 509 999 244
  5. Daniil

    NoduMCU i Telegram - intelegentny dom

    @Treker Dziękuję. Czy może ten temat być uznawany za dwa? Pierwszy to wprowadzenie do telegramu, drugi to intellegentny dom
  6. Telegram – darmowy, niekomercyjny bazujący na chmurze obliczeniowej komunikator internetowy. Użytkownicy mogą wysyłać wiadomości, zdjęcia, filmy, naklejki, nagrania oraz pliki różnego typu. Internet rzeczy od dawna wkracza w codzienne życie - inteligentny dom, inteligentny telewizor, a nawet inteligentny czajnik. Podstawą naszych projektów będzie płyta NodeMCU z wbudowanym układem ESP. Jak również małe rzeczy, które ma każdy inżynier elektronik: diody LED, przewody łączące, płytka prototypowa i przewód microUSB do flashowania i zasilania płyty. Schemat podłączenia: Krótka noga diody LED w ziemi, długa szpilka D3. Nie zapominaj, że płyta ma kilka cech w kategorii pinów, więc dołączam pinout. Dodanie nodemcu do Arduino IDE (połączenie pakietu esp8266). Instalacja pakietu ESP8266 będzie konieczna, abyśmy mogli pracować z nodemcu w IDE Arduino. Przed zainstalowaniem pakietu upewnij się, że nie masz zainstalowanej innej wersji. W przeciwnym razie pamiętaj o usunięciu go przed instalacją. A następnie wykonaj proste czynności: Uruchom środowisko programistyczne - Arduino IDE Otwórz ustawienia W polu "Dodatkowe linki do Menedżera płyt" wklej link do pakietu esp8266 http://arduino.esp8266.com/versions/2.3.0/package_esp8266com_index.json Idź do Narzędzia - Płyty- Menedżera płyt Przewiń w dół. Znajdź esp8266. Wybierz wersję 2.3.0. Zainstaluj. W Narzędzia - zakładka wybierz nodemcu. Reszta ustawień płyty zostanie ustawiona automatycznie. Zdjęcia są po-rosyjsku, ale interfejs jest taki sam. Zainstaluj bibliotekę telegram Aby nasz elektroniczny przyjaciel pojawił się na tablicy, będziesz potrzebować biblioteki https://github.com/CasaJasmina/TelegramBot-Library Tworzenie bota telegramu Nadszedł czas, aby stworzyć naszego cyfrowego przyjaciela, który będzie wiernie i łagodnie obsługiwał wszystkie nasze zespoły. Otwórz bot @BotFather. Aby utworzyć nowego bota write /newbot. Postępuj zgodnie z instrukcjami, wybierz nazwę i zaloguj się na nią, a na koniec skopiuj token bota, będziesz potrzebować go podczas flashowania tablicy nodemcu. Oprogramowanie Łączymy potrzebne biblioteki. #include <ESP8266WiFi.h> #include <WiFiClientSecure.h> #include <TelegramBot.h> Wskazujemy pin diody, wifi sieć token bota. #define LED 0 //D3 const char* ssid = "ssid"; const char* password = "password"; const char BotToken[] = "token:token"; Wskazujemy bota WiFiClientSecure net_ssl; TelegramBot bot (BotToken, net_ssl); W void setup ustawiamy szybkość komunikacji z komputerem, spróbujemy połączyć się z Wi-Fi, wpisujemy adres IP urządzenia w sieci, uruchamiamy bota i konfigurujemy pinmode dla diody LED. void setup() { Serial.begin(9600); WiFi.begin(ssid, password); while (WiFi.status() != WL_CONNECTED) { delay(500); Serial.print("."); } Serial.println(""); Serial.println("WiFi connected"); Serial.println(WiFi.localIP()); bot.begin(); pinMode(LED, OUTPUT); } Patrzymy do void loop. Sprawdzamy, czy mamy nowe wiadomości. message m = bot.getUpdates(); Czytamy wiadomość i robimy odpowiednie żądanie. if (m.text.equals("on")){ digitalWrite(LED, HIGH); bot.sendMessage(m.chat_id, "The Led 1 is now ON"); }else if (m.text.equals("off")){ digitalWrite(LED, LOW); bot.sendMessage(m.chat_id, "The Led 1 is now OFF"); } Szkic: https://drive.google.com/open?id=1QAi0px4sz3RTfgBjZFvs_rP2KBU84z7O Wgrywamy szkic do płyty. Testujemy Gdy, szkic jest na płycie i obwód jest podłączony do źródła prądu, możemy przetestować urządzenie. Wyślijmy “on” lub “off” aby włączyć lub wyłączyć diodę. Druga część artykułu to prototyp domu inteligentnego. Przed rozpoczęciem montażu określmy funkcje tego urządzenia: Kontrola obciążenia AC Sterowanie taśmą LED RGB Informacje o wizycie w lokalu Ekran z notatkami i czasem Informacje o temperaturze, ciśnieniu i wilgotności gleby Pierwszym krokiem w montażu urządzenia wieloskładnikowego będzie praca z chłodzeniem, prototypowaniem i zasilaniem. Zalecam zainstalowanie na chipie radiatore esp12, ponieważ sam układ na płycie nodemcu nagrzewa się nawet bez podłączonych czujników. Planujemy podłączyć dużą liczbę urządzeń I / O i jednocześnie przesyłać dane przez Internet, co bez dodatkowego chłodzenia doprowadzi do awarii. Grzejnik jest mocowany w najprostszy możliwy sposób za pomocą dwustronnej taśmy przewodzącej ciepło (można ją kupić od Chińczyków za 2,5 USD). Jako grzejnik można użyć dowolnego profilu aluminiowego. 2) Dla wygody podłączenia płytki i urządzeń, proponuję podzielić standardową płytkę na części. Bierzemy jedną dużą płytkę i dzielimy ją na pół. Z jednej strony oderwij linię energetyczną. Bierzemy każdy kawałek sklejki i przyklejamy uzyskane części, jak sobie życzysz, ale radzę skupić się na drutach łączących. Dla wygody możesz podpisać linię energetyczną markerem. Najważniejszą częścią przygotowania do montażu - jest zasilianie. Powinno wystarczyć, więc bierzemy ładowarkę na 2 ampery. Wtyczka zasilania powinna być tak umieszczona, abyś mógł wygodnie pracować. Najpierw obróć niepotrzebny przewód USB do zasilacza. Z jednej strony powinna być wtyczka USB, az drugiej dwie nogi z 5 V i ziemią. Dołącz go do linii 5V. OD niej podłącz nodemcu za pomocą czarnego i czerwonego przewodów. 3.3V weźmiemy od płyty, bo ona ma przetwornik napięcia ams1117, który da 800mA, czego nam wystarczy. Weź od płytki 3,3 V i i podłączyć do odpowiedniej linii energetycznej za pomocą czarnych i pomarańczowych przewodów. Prace przygotowawcze zostały zakończone, oznacza to, że nadszedł czas, aby rozpocząć selekcję komponentów w celu rozwiązania tych celów. Zarządzanie gniazdami: aby kontrolować prąd przemienny, potrzebujemy relay. Zarządzanie paskiem LED RGB: aby kontrolować pasek LED, będziemy potrzebować 3 tranzystorów mosfet , 3 rezystorów o 100 om i 3 o 10 kom każdy. Fiksacja ruchu: aby fiksować ruch, potrzebujemy czujnika ruchu PIR. Informacje o temperaturze: do pomiaru temperatury użyjemy czujnika ds18b20. Informacje o ciśnieniu: do pomiaru ciśnienia użyjemy czujnika bmp180. Informacje o wilgotności gleby roślinnej: do pomiaru wilgotności gleby używamy odpowiedniego czujnika. Wyświetl czas i notatki: Aby wyświetlić czas i notatki, potrzebujesz ekranu LCD. Dodatkowe małe rzeczy Problem z breadboardem rozwiązany, ale do niego nadal potrzebne przewody tata-tata i tata-mama. Opornik 4,7 kΩ i pięć diody LED. Wybrano składniki. Łączmy je wszystkie razem. Przed montażem zwracam uwagę na to, że wszystkie moduły będą zasilane 5 woltami, z wyjątkiem ds18b20. Zasilanie uziemienia i taśmy LED muszą być podłączone. Koniecznie sprawdź adres ekranu i2c i adresy czujników temperatury. Oryginalny schemat i obrazek. Czas rzucić szkic na mikrokontroler. Zainstaluj wszystkie niezbędne biblioteki w IDE Arduino. Archiwum biblioteki można pobrać tutaj. Aby zainstalować, po prostu przenieś całą zawartość do folderu z bibliotekami. Uzupełnij adresy czujników temperatury, ekranu, pinów wszystkich modułów, ustawień sieci Wi-Fi, tokena bota. Szkic (nie zapomnij secrerts.h) Teraz, gdziekolwiek jesteś, możesz uzyskać informacje o swoim domu za pomocą telegram bota. Lista działań Relayon - włączyć rele Relayoff - wyłączyć rele Setnote text - zrobić notatkę na lcd Deletenote - usunąć notatkę RGB taśma Red - czerwony Green - zielony Blue - niebieski Off - wyłączyć taśmę Otrzymanie danych Pressure - ciśnienie Temp1 - temperatura pierwszego czujnika Temp2 - temperatura drugiego czujnika Plant - nawilżenie ziemi Last - ostatnia wizyta Timeon - czas uruchomienia systemu Łącząc odrobinę wyobraźni, możesz stworzyć wiele różnych ciekawych urządzeń, a Twój dom będzie naprawdę inteligentny. Na przykład kilka urządzeń z nodeMCU (i dowolną inną odpowiednią płytą) może wysyłać wiadomości o swoich wskaźnikach do telegramu-bota i reagować na te wskaźniki. Na przykład czujnik temperatury napisał do bota, że temperatura w pomieszczeniu wynosi 29 stopni Celsjusza. Urządzenie odpowiedzialne za włączenie wentylatora lub klimatyzatora rozważyło tę informację i zdecydowało włączyć lub wyłączyć chłodzenie, gdy stało się chłodniej. Jako zadanie domowe musisz wykonać automatyczną kontrolę odczytów z czujników, a w przypadku ważnych zdarzeń (gleba stała się sucha lub ktoś przyszedł do twojego domu), aby powiadomić cię przez telegram bota. Na wyniki muszą pisać w komentarzach. To bardzo interesujące, co zrobiłeś.
  7. Urządzenie MIDI na Arduino Pro Micro Czas na zrobienie fajnego urządzenia. W tym artykule postaram się zadowolić ludzi związanych z tworzeniem muzyki. Stwórzmy mikser Midi i podłączymy go do programu dla DJ-ów (Traktor Pro 2). Urządzenie będzie miało 8 obrotowych potencjometrów, które pozwalają kontrolować głośność, niskie, średnie i wysokie częstotliwości korektora oraz 2 przyciski odtwarzania / pauzy. Komponenty Podstawą naszego projektu będzie płyta arduino pro micro (lub arduino leonardo). Będziemy kontrolować potencjometry obrotowe. Na nich nakładamy kolorowe czapki. Będziesz potrzebował dwóch przycisków i dużego kondensatora przy 4700 UF (od 6V). Wpichnijmy to wszystko do pudełka. Elektroniczny obwód i montaż. Najpierw przygotujmy pudełko. Konieczne jest przecięcie 8 otworów o średnicy 6 milimetrów, po dwa otwory po 12 milimetrów i otwór na tylną ściankę. Kolejny etap to montowanie potencjometrów i przycisków. Włóż część i dokręć nakrętkę. Nadszedł czas na lutowanie komponentów razem. Zrobiłem wszystko na zielonej płycie prototypowej. Możesz to zrobić na bredboardzie lub wytrawić / zamówić płytkę. Nie ignoruj kondensatora, bez niego urządzenie nie zadziała! Szkic Algorytm programu jest prosty. Przeszukujemy potencjometry i przyciski, wysyłamy dane do komputera. #include <frequencyToNote.h> #include <MIDIUSB.h> #include <pitchToFrequency.h> #include <pitchToNote.h> #define n_pots 8 int val; int last_val[n_pots]={0,0,0,0,0,0,0,0}; int pot_pins[n_pots]={0,1,2,3,6,7,8,9}; #define btn0pin 2 #define btn1pin 3 void setup() { Serial.begin(9600); pinMode(btn0pin, INPUT); pinMode(btn1pin, INPUT); } void loop() { for (int i =0; i<n_pots;i++){ val = (int)analogRead(pot_pins[i])/8; if (val != last_val[i]) { last_val[i] = val; controlChange(0, i, val); } } if (digitalRead(btn0pin)){ controlChange(0,9,1); while(digitalRead(btn0pin)){} } if (digitalRead(btn1pin)){ controlChange(0,10,1); while(digitalRead(btn1pin)){} } delay(30); } void controlChange(byte channel, byte control, byte value) { midiEventPacket_t event = {0x0B, 0xB0 | channel, control, value}; MidiUSB.sendMIDI(event); MidiUSB.flush(); } Można zrobic 3d obudowę do miksera. Tak wygląda moja , ale jej plik źródłowy tu nie zostawię, bo jest dużo błędów. Kształt jest fajny, ale techniczna strona nie. Użycie: dla przykładu użycia wziąłem traktor pro 2. Otwórz go, a następnie znajdź w nim "controller manager". Tutaj wiążemy potencjometry z dźwigniami interfejsu. Naciśnij “Add device” - “Generic MIDI”. Wybierz wejscie - “Arduino Leonardo”. Teraz musisz określić wszystkie elementy sterujące. Istnieją dwa kanały, z których każdy ma: głośność, wysokie, średnie i niskie częstotliwości oraz przycisk "Play/Pause". Kliknij "Add in" i znajdź Volume / High / Mid / Low. Wybierz kanał (A lub B). Kliknij “learn”. Przekręć potencjometr. Kliknij “learn”. Zrób to z wszystkimi elementami. Dodajemy przycisk “Play/Pause”. Dodajcie go, analogicznie potencjometru. Zmienimy tryb pracy przyciska do “Toggle”. I filmik demonstracja (niestety słowa rosyjskie, ale pracę można zobaczyć): Będę czekał na komentarze!
  8. Daniil

    Telegram Messenger - prośba o opinie

    @Treker Mam gotowy kurs po rosyjsku, więc jeden dzwonek i mogę rozpocząć Jeżli ktoś mi powie jaki messanger jest popularny w Polsce, mogę spróbować przenieść.
  9. Daniil

    Gra 2048 na Arduino

    Pewnego wieczoru chciałem zrobić zabawkę na arduino. Bez wahania postanowiłem zrobić grę 2048. Zrobiłem to! Teraz chcę pokazać proces. Przed pracą opowiem ci kilka słów na temat gry. Została stworzona przez Gabriele Cirulli - 19-letniego włoskiego dewelopera. Gra została napisana w celu ćwiczenia programowania. Mimo że osiągnęła wielki sukces, facet nie kontynuował tworzenia gier. W oryginale znajduje się pole 4 * 4, na którym z prawdopodobieństwem 91% pojawia się kafelek "2" i 9% liczba "4". Celem gry jest zdobycie kafla 2048, przenoszenie wszystkiego na jedną ze stron. Nasza gra będzie wersją uproszczoną. Będzie tylko dwójka, po osiągnięciu 2048 gra się skończy i nie będziesz mógł prowadzić zapisów. To wszystko - pole dla twoich ulepszeń. Zacznijmy od składników. Sercem zabawki jest płytka arduino nano - tania mała płytka. Aby kontrolować potrzebujesz 5 przycisków. 4 wskazują kierunki boków i jeden do przeładowania. Każdy z nich potrzebuje rezystora na 10 kOm. Informaja będzie wyświetlana na ekranie calowym. Pierwszą częścią pracy jest podłączenie wyświetlacza do arduino. Znajdź adres ekranu i2c. Aby to zrobić, pobierz szkic I2C SCANNER. Podłączamy ekran zgodnie z tabelą. Płyta -> Ekran GND ->GND 5V->VCC SCL->A5 SDA->A4 Szkic jest załadowany, ekran jest podłączony. Otwórz monitor szeregowy. Tutaj widzimy adres i2c ekranu. Radzę napisać czarny znacznik z tyłu ekranu. Teraz przygotuj go do wyświetlania danych. Zainstaluj dwie biblioteki (adafruit ssd1306, adafruit gfx). W folderze z biblioteką znajduje się wspaniały plik Adafruit_SSD1306.h. Otwórz go. Tutaj musisz odkomentować linię z rozmiarem twojego ekranu. Po uporządkowaniu wyświetlacza pobierz i otwórz szkic. Kilka słów o algorytmie. Gra rozpoczyna się i tworzy się kafelek "2". Można go rzucać w dowolnym kierunku. Po każdym ruchu na bok, wszystkie płytki powinny zostać przybite do ściany, po złożeniu razem, należy je ponownie przybić do ściany, a wkońcu w przypadkowym miejscu wyrzucić numer 2. Jeśli nie ma pustych miejsc i nie można ułożyć kilku płytek, pojawia się napis GAMEOVER. Jeśli kafelek 2048 zostanie złożony, pojawi się zwycięski komunikat. W void loop znajduje się spora część skomentowanego kodu. Jest potrzebny do debugowania. Jest odpowiedzialny za uzyskanie liczby od 1 do 4 i przesłanie płytek we właściwym kierunku. Konieczne jest określenie pinów, do których podłączone są przyciski i adres ekranu. Teraz możesz zmontować urządzenie na breadboard'e i wypróbować algorytmy. Jeśli robisz wszystko "zgodnie z twoim rozumem", musisz zamówić produkcję płytki z obwodem drukowanym, na której umieścisz nasze komponenty. Ale w przypadku pierwszego prototypu wystarczy go zmontować na płytce prototypowej. Bierzemy zieloną płytkę makietową 5 * 7 cm jako podstawę. Przylutuj na niej Arduino. Nad nim robimy złącze ekranu. Rozmieść scl, sda na a4, a5 - będzie wygodniej lutować. Przyciski lutujemy z rezystorami. Wstaw ekran. Rysujemy strzałki. Graj Demonstracja
×