Skocz do zawartości

Misioskiper

Użytkownicy
  • Zawartość

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

6 Neutralna

O Misioskiper

  • Ranga
    2/10

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Języki programowania
    C#
  • Zainteresowania
    Programowanie, kryptografia

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Dzięki za informację o I2C. Może kiedyś ulepszę model. Jestem dopiero początkującym w świecie arduino i elektroniki.
  2. U mnie niektórzy koledzy widząc elektronikę w kartonowym pudełku myśleli, że to bomba
  3. Witam wszystkich chciałbym Wam dzisiaj pokazać sejf mojego autorstwa. Może on być głównie wykorzystywany jako ciekawostka lub zabawka. Projekt powstał w celu nauczenia się podstaw arduino. Ostatnio nauczyłem się sterowania silniczkami oraz przechwytywania liczb z klawiatury. Po połączeniu tych umiejętności z podstawami programowania powstał ten projekt sejfu. Przy tworzeniu tego projektu wykorzystałem następujące materiały: Arduino Uno Klawiaturę numeryczną Serwo potencjometr Przewody połączeniowe męsko-damskie Wykonanie: Projekt został wykonany z elementów jakie posiadałem w domu. Do Arduino podłączone są przewody, które łączą się z serwem (zasilanie, masa oraz sygnał sterujący). Przewody z wyświetlacza są podłączone bezpośrednio do Arduino poza V0. Ponadto, V0 zostało zintegrowane z potencjometrem i służy do regulacji kontrastu wyświetlacza. Układ jest zasilany baterią 9V za pomocą odpowiedniego adaptera Działanie projektu: Program przechwytuje z klawiatury kod wpisywany przez użytkownika. Jeśli kod jest prawidłowy to uruchamia się serwo i otwiera skrytkę. Jeśli kod jest nie prawidłowy program informuje użytkownika o niepoprawnym haśle. Na klawiaturze znajdują się klawisze A, B, C, D, # i *. Mój program ich nie wykorzystuje, ale jeśli ktoś chce wykonać taki projekt to może je wykorzystać. Po kliknięciu wyżej wymienionych klawiszy program informuje o naciśnięciu złego klawisza. Kod: #include <Servo.h> #include <LiquidCrystal.h> // biblioteka do LCD #include <Keypad.h> //biblioteka do klawiatury Servo servo; int pos = 40; char* password ="7890"; //hasło int pozisyon = 0; int przycisk = 0; const byte rows = 4; const byte cols = 4; char keyMap [rows] [cols] = { {'1', '2', '3', 'A'}, {'4', '5', '6', 'B'}, {'7', '8', '9', 'C'}, {'*', '0', '#', 'D'} }; byte rowPins [rows] = {1, 2, 3, 4}; byte colPins [cols] = {5, 6, 7, 8}; Keypad myKeypad = Keypad( makeKeymap(keyMap), rowPins, colPins, rows, cols); LiquidCrystal lcd (A0, A1, A2, A3, A4, A5); void setup(){ servo.attach(9); lcd.begin(16, 2); setLocked (true); przycisk = 0; } void loop(){ setLocked (true); char whichKey = myKeypad.getKey(); lcd.setCursor(0, 0); lcd.print(" Witam"); lcd.setCursor(0, 1); lcd.print(" Wpisz haslo"); if(whichKey == '*' || whichKey == '#' || whichKey == 'A' || whichKey == 'B' || whichKey == 'C' || whichKey == 'D'){ przycisk=0; pozisyon=0; setLocked (true); lcd.clear(); lcd.setCursor(0, 0); lcd.print("ZLY PRZYCISK"); delay(1000); lcd.clear(); } if(whichKey == '0' || whichKey == '1' || whichKey == '2' || whichKey == '3' || //define keys whichKey == '4' || whichKey == '5' || whichKey == '6' || whichKey == '7' || whichKey == '8' || whichKey == '9'){ przycisk++; } if(przycisk == 5){ przycisk = 0; lcd.clear(); lcd.setCursor(0,0); lcd.write(" ZA DUZO"); lcd.setCursor(0,1); lcd.write(" ZNAKOW"); delay(1000); lcd.clear(); } if(przycisk == 1){ lcd.clear(); lcd.setCursor(0,1); lcd.write(" *"); } if(przycisk == 2){ lcd.clear(); lcd.setCursor(0,1); lcd.write(" **"); } if(przycisk == 3){ lcd.clear(); lcd.setCursor(0,1); lcd.write(" ***"); } if(przycisk == 4){ lcd.clear(); lcd.setCursor(0,1); lcd.write(" ****"); } if(przycisk == 4 && pozisyon < 3){ lcd.clear(); lcd.setCursor(0,0); lcd.write(" ZLE"); lcd.setCursor(0,1); lcd.write(" HASLO"); delay(1000); przycisk = 0; lcd.clear(); } if(whichKey == password [pozisyon]){ pozisyon ++; } if(pozisyon == 4){ przycisk = 0; pozisyon = 0; setLocked (false); lcd.clear(); lcd.setCursor(0, 0); lcd.print("*** Verified ***"); delay(3000); lcd.clear(); lcd.setCursor(0, 0); lcd.print("Skrytka zamknie"); lcd.setCursor(0, 1); lcd.print(" sie za 5s"); delay(7000); lcd.clear(); } delay(100); } void setLocked(int locked){ if(locked){ servo.write(40); } else{ przycisk = 0; servo.write(130); } } Przyszłość projektu: Projekt można modyfikować (np. zmiana hasła przez użytkownika). Można też zmienić rodzaj zabezpieczenia z kodu czterocyfrowego na hasło z literami lub odcisk palca użytkownika. W najbliższej przyszłości zamierzam to połączyć z Raspberry Pi (rozpoznawanie twarzy) i Google AIY Voice Kit (komendy głosowe). Film: Zdjęcia:
  4. Witam. Czy projekt "sejfu" z wykorzystaniem Arduino kwalifikuje się? Projekt jest raczej dla początkujących, ale jest ciekawy. Zdjęcie:
×
×
  • Utwórz nowe...