Skocz do zawartości

Prestige

Użytkownicy
  • Zawartość

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O Prestige

  • Ranga
    2/10

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Witam , i jak Panowie , co sądzicie o tych pomysłach ? Marku ?
  2. Nie ,nie , wszystko dotarło , chodziło mi serwo mechanizm który sterował by pokrętłem tłumienia połączonym z czujnikiem prędkości , ponieważ im większą prędkość tym tłumienie powinno być szybsze bo szybciej wpadasz w dołek np , logiczne ,co do tłumika to myślę żę nie trzeba tego ruszać , to i tak już dobrze działa , jest bardzo proste i bez awaryjne.Czyli można by zrobić coś takiego: 1.Elektroniczną regulację tłumienia z dwoma trybami , manualną pokrętłem oraz automatyczną zależną od prędkości.Takie serwo i elektronika bardzo mało by pobierało prądu. 2.Elektroniczną blokadę skoku obu amortyzatorów która też wykorzystała by serwo ciągnąć lub odpuszczając linkę blokady i tu jakiś przycisk wygodny , kciukowy lub mocniejsze naciśniecie klamki hamulca , to już Ty musiał byś powiedzieć co by było wygodniejsze.Tu też bardzo mało potrzeba prądu do zasilania. 3.Sprężyna magnetyczna bez elektromagnesów jak mówiłeś to bez sensu walczyć z grawitacją takim kosztem ale mam inny pomysł.Można by zrobić takie segmenty na dwóch oringach z mocnymi magnesami neodymowymi. A wyglądało by w ten sposób że na w korku były by magnesy i na dole w tłoku a segmenty w środku były by magnesami z wytoczonymi frezami na luźne oringi bo inaczej latały by luźno w tulei i za każdym segmentem byłby olej do smarowania , oringi były by po dwa by równo się przesuwały magnesy w tulei i tak luźne by tylko utrzymały olej.Tak to widzę , problem tylko w tym że nie mam pojęcia czy te magnesy dadzą taką siłę odpychającą , mam taki stary amortyzator powietrzny i sprawdzę to , przeróbka będzie prosta a do wagi wyciągało by się tylko jednej segment np.Co o tym wszystkim sądzisz ?
  3. Ogromne dzięki za ten długi i bardzo ciekawy post ,jestem pełen podziwu Twojej wiedzy ,otworzyłeś mi trochę oczy przyznam szczerze ,chyba powinnienem się skupić na problemach które są do rozwiązania a nie na sile ulepszać coś co już dobrze działa ,a co powiesz na zamianę tylko sprężyny ,zamiast powietrznej na magnetyczna co pisałem ?Czulosc by na pewno wzrosła i charakterystyka była by zupełnie inna ,można by cos podziałać z ta blokada skoku to tez jest dobry pomysł ,i mam jeszcze opcje automatycznej zmiany tłumienia tzn im większa prędkość tym tłumienie by wie zmieniło ,to chyba by się przydało ? Kto jak nie Ty może wiedzieć lepiej co mu się przyda
  4. Miejmy wiarę Tak musi być szybki i mocny z uwagi na większe prędkości dlatego też pytanie zasadnicze czy w ogóle taki siłownik można będzie kupić a jeśli nie to czy można taki zbudować.A co sądzisz o tym moim pierwszym pomyślę z filmiku ?
  5. Możesz mieć rację ale popatrz warto spróbować , gdyby tak wszyscy rezygnowali to nie było by wspaniałych projektów.Pomyślałem też nad pneumatyką albo hydrauliką ale montowania pomp i kompresorów w takiej konstrukcji wydaje mi się mija się z celem dlatego elektryka pozostaje.Mam nadzieję że kolega marek będzie miał pozytywne wrażenia Generalnie na początku projekt miał zastąpić sprężynę powietrzną na magnetyczną , coś takiego tylko w większą ilością segmentów z racji znacznie większej masy do resorowania , tłumik olejowy został by ten sam chociaż pewnie trochę przerobiony ale generalnie zmiany uległa by tylko sprężyna powietrzna.Niestety na elektrodzie każdy mówił że to nie realne ,że magnesy nie dadzą takiej siły by skok był rzędu 10-20cm i że takiego elektromagnesu również nie da się zbudować także zaniechałem dalsze plany natomiast tutaj myślę że jest więcej wizjonerów i ludzi którzy rzadko używają słowa (nie możliwe )
  6. Dzięki za odpowiedzi to ma być amortyzator przedni do roweru , zainspirował mnie filmik firmy bose jak wrzucili swoje zawieszenie do lexusa i jak to fajnie pracowało a potem dowiedziałem się że to silniki liniowe sterowane właśnie jakąś aparaturą badającą grunt , czytałem również że mają problem z wagą pojazdy i kosztami a że sporo śmigam na rowerach to pomyślałem żeby to tutaj zaadoptować i zasilić czujnikiem laserowym.Waga dużo mniejsza i pomyślałem że teoretycznie mogło by to wypalić :-)Czyli ten siłownik czy silnik liniowy ma działać na zasadzie przedniego amortyzatora , laser umieścił bym z boku koła i odpowiednia wcześnie nakierował laser by widział nierówności przed oponą.Użył bym do tego amortyzatora upside down , takiego jak ze zdjęcia i zamiast dolnych lagów użył siłowników odpowiednio przerobionych do zmontowania osi i koła.Tak to widzę Mam nadzieję że to rzuca dość jasny obraz co by tu można było użyć.Oczywiście służę wszelkiej maści pomiarami itp.
  7. Dokładnie o to mi chodziło a te 40 kg nie będzie problemu ? Może zestawimy jakieś czujniki oraz siłowniki i wybierzemy jakiś zestaw.
  8. Dzięki za odpowiedzi lecz na razie nie potrafię odpowiedzieć jaką ma być jego prędkość na s bo rozumiem że jeśli weźmiemy pod uwagę siłownik o prędkości 30cm\s to przy skoku 10cm będzie 3 razy szybszy i tak dalej czyli im mniejszy skok takiego siłownika tym większa szybkość ? Rysunek wykonam po pracy Panowie to będzie bardziej jasne
  9. Wielkie dzięki Panowie za błyskawiczne odpowiedzi , projekt ma być pewnego rodzaju amortyzatorem tzn , czujnik będzie monitorował podłoże i w miarę zmiany ukształtowania terenu będzie poruszał siłownikiem góra dół dlatego siłownik musi być mocny by utrzymać te około 40kg oraz szybki by nadążał za sygnałami czujnika.Jego skok byłby sensowny min 20cm. Pozdrawiam
  10. Witam serdecznie wszystkich jako świeżak na forum Od kilku miesięcy zastanawiałem się na pewnym projektem i postanowiłem go w miarę możliwości zrealizować.Potrzebuję szybkiego siłownika elektrycznego który będzie połączony z czujnikiem laserowym.Siłownik musi pracować pionowo (góra ,dół) dynamicznie pod obciążeniem max 40kg a laser będzie pracował na odległości do 100cm o dużej czułości rzędu 0,5cm-1cm który będzie monitorował cały czas daną odległość i kiedy ona się zmieni czyli skróci bądź wydłuży siłownik od razu zareaguje na taką samą odległość.Jestem dość mocno zielony w temacie takiej elektroniki , bardziej mechaniczne rzeczy lub zasilanie także z tym nie będzie problemu.Mam nadzieję że taki projekt jest realny do wykonania i żę uzyskam od Was pomoc w jego realizacji. Pozdrawiam serdecznie
×
×
  • Utwórz nowe...