Skocz do zawartości

Mikolaj

Użytkownicy
  • Zawartość

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O Mikolaj

  • Ranga
    2/10
  1. Aaa, chyba zrozumiałem, wstawiam zdjęcie, czym tym razem jest poprawnie? Chciałbym dopytać jeszcze o ten prąd stały i zmienny. Tutaj jest właśnie sytuacja z nieprzepuszczaniem prądu stałego?
  2. Chciałbym dopytać o ten prąd stały i zmienny, ponieważ nie rozumiem tego. Pierwsza myśl była taka, że skoro podłączamy stałe źródło zasilania jakim jest bateria, to przez kondensator przechodzi właśnie prąd stały, najpierw ładując kondensator, a kiedy już to zrobi przechodzi dalej do rezystora i potem do diody. Czy właśnie to, że najpierw się ładuje a potem przepuszcza prąd sprawia, że mówimy o prądzie zmiennym? O wysokich i niskich częstotliwościach będzie później wraz z indukcyją? Przeglądając poprzednie komentarz zaciekawił mnie wpis z układem szeregowym kondensatorów. Przesyłam z
  3. Dziękuję za pomoc! Skorzystam z rady o przyswojeniu dodatkowej wiedzy z fizyki, polecam https://pl.khanacademy.org/science/physics/circuits-topic jeszcze lepiej rozumiem co się dzieje
  4. Chyba zrozumiałem, ale nie jestem w 100% pewien. Gdy nie ma rezystora badamy najzwyklej napięcie baterii, gdzie uzyskałem 9,1 V. W momencie dołożenia rezytora 10kΩ, rezystor pobiera odrobinę prądu (grzeje się) i napięcie w baterii spada - 9,01 V. Następnie wymieniając rezytor na 1kΩ, z baterii wypływa więcej prądu i obniża jej poziom napięcia do 8,78 V. Wcześniej prawdopodobnie źle interpretowałem dokładnie co mierzę, bo przykładając woltomierz do rezystorów, wciąż badamy jakie jest napięcie w baterii a nie jakie napięcie mamy na rezystorach, bo chyba w ten sposób na to patrzyłem (tak ja
  5. Cześć, nie rozumiem do końca sekcji o oporze wewnętrznym, natężeniu i oporze. Załóżmy, że mamy autostradę, stosując opór zawężamy jezdnię do jednego pasa. To sprawia, że przepustowość autostrady jest mniejsza (mniejsze natężenie) i robi się korek (wzrasta napięcie) - większy opór to większe napięcie na skutek gromadzenia się samochodów, spowodowane mniejszą przepustowością. Biorąc pod uwagę prawo Kirchhoffa, jeżeli w jednym miejscu autostrady zwiększymy opór i tym samym napięcie (R1), w innym miejscu napięcie zmniejszy się (R2). I tak zwiększając opór R1 dochodzimy do momentu, k
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.