Skocz do zawartości

Mike84

Użytkownicy
  • Zawartość

    41
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    2

Mike84 wygrał w ostatnim dniu 8 czerwca

Mike84 ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

22 Dobra

O Mike84

  • Ranga
    3/10
  • Urodziny 05.12.2002

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Języki programowania
    Arduino

Ostatnio na profilu byli

381 wyświetleń profilu
  1. Natężenie jest dość istotne, im jest mniejsze tym słabiej świeci dioda, a im większe tym mocniej, ponadto jeśli jest za duże (więcej niż 20mA) to led się przepali. Dlatego najlepiej do obliczeń podstawić jakie mam napięcie (12V) i z góry jakie chcemy mieć natężenie (np. 5mA = 0,005A) i możemy do tego wykorzystać wzór z prawa ohma, czyli: R = U/I R = 12V / 0,005 = 2400Ω I bierzemy rezystor o najbliżej wartość do wyniku tutaj np. 2200Ω Szczerze to nie wiem, nie znam się zbyt bardzo na nagłośnieniu, żeby dać Ci gwarancje, że głośniki wytrzymają. Na to musiałby odpowiedzieć ktoś bardziej obeznany w tym temacie. Moim zdaniem wzmacniacz może mieć trochę za dużą moc. Gdyby pilnowano, aby potencjometr nie przekroczył pewnego zakresu to raczej nic nie powinno się stać, lecz to są tylko przypuszczenia, inna sprawa, że takie rozwiązanie nie będzie raczej zbyt wygodne.
  2. Witaj na forum Jeśli chodzi o kwestię połączeniową to wszystko jest w porządku. Można bez problemu podpiąć diodę na tej samej linii zasilającej co wzmacniacz, musisz tylko pamiętać, żeby dobrać odpowiedniej wielkości rezystor, żeby dioda się nie przepaliła.
  3. Co w tym kodzie mogłem zrobić źle? Nie mogę dopatrzeć się błędów Wyskakuje mi błąd kompilacji: #include <Arduino.h> #include <ESP8266WiFi.h> #include <ESP8266WebServer.h> #define LED 15 const char* ssid = ""; const char* pass = ""; WiFiClient client; // Stworzenie kilenta ESP8266WebServer server(80); // Stworzenie serwera void setup() { Serial.begin(9600); Serial.println("NodeMCU v.3.0"); Serial.println("Łączenie"); WiFi.begin(ssid, pass); // Łączenie z siecią while(WiFi.status() != WL_CONNECTED){ Serial.print("."); delay(50); } Serial.println("Połączono z "); Serial.print(ssid); Serial.println("IP: "); Serial.print(WiFi.localIP()); server.on("/", home); server.on("/on", ledON); server.on("/off", ledOFF); server.begin(); } void loop() { server.handleClient(); } void home() { server.send ( 200, "text/html", "<p>witaj</p>"); } void ledON() { digitalWrite(LED, LOW); server.send(200, "text/html", "<p>dioda jest wlaczona</p>"); } void ledOFF() { digitalWrite(LED, HIGH); server.send(200, "text/html", "<p>dioda jest wylaczona</p>"); }
  4. Ostatecznie żadne rozwiązanie nie zadziałało Nawet przy przetwornicy DC-DC potencjometry się spalały, więc prawdopodobnie przy budowie samego zasilacza (do którego były podpięte układy regulujące) musiałem coś sknocić, ale nie mam bladego pojęcia co i gdzie, bo wszystko na pierwszy rzut oka jest ok. Jedyne co mi pozostałe to rozmontować ten zasilacz i zrobić wszystkie połączenia od nowa.
  5. Dzisiaj jeszcze spróbuje aplikacji w innej konfiguracji, tak jak radzisz Dam znać o efektach A co przetwornic DC-DC to też jest fajny pomysł, sam to na początku rozważałem , ale w szafie mam pełno elementów, dzięki, którym mógłbym zrobić taką 'ala' przetwornicę samemu i chciałbym to wykorzystać i iść bardziej w takim kierunku Aczkolwiek w ostateczność, wiadomo te 12zł można poświecić
  6. Cześć, modyfikuje właśnie swój zasilacz warsztatowy (atx), próbując dodać do niego możliwość regulacji napięcia, chce to zrobić za pośrednictwem stabilizatora LM317 i borykam się z problemem spalających się potencjometrów To jest schemat używanej przeze mnie aplikacji: Potencjometr ma 1/8W i spala się (wewnętrznie, bez dymu) przy oporze równym zeru, trochę mi szkoda elementów na metodę prób i błędów (zwłaszcza, że w szafie już ich za dużo nie mam), dlatego chciałbym trochę podpytać o wiedze teoretyczną. Zastanawiam się czy kondensator C3 tutaj nie wadzi? Czy nie próbuje się rozładować przez potencjometr kiedy ten ma 0Ω? Ponieważ wtedy na anodzie tego kondensatora napięcie wynosi 0V? Myślałem też nad wprowadzeniem takiego zabezpieczenia do układu, aby potencjometr zatrzymywał się maksymalnie na 10Ω, ale nie jestem pewien czy to by zadziałało tak jak bym chciał, a mówię o czymś takim: A może wystarczy tylko użyć elementu większej mocy?
  7. Super projekt, sam chciałem w niedalekiej przyszłości przerobić tak swoje słuchawki Jak jakościowo na dźwięku odbija się taka przeróbka? Nie ma żadnych szumów itd.?
  8. @Treker Wracając teraz do pytania, po opisaniu projektu - spełniałby on wymagania aby wziąć udział w akcji czy tak nie bardzo?
  9. Dzięki, przy okazji następnych zakupów do warsztatu zaopatrzę się w ten filtr i wstawię tutaj zdjęcie jak to wygląda
  10. @macizet Na pewno zwiększy to efektywność, gdy będę miał tylko okazję to kupię, dzięki
  11. Cześć! Jako początkujący elektronik nie zdawałem sobie początkowo zbytnio sprawy z szkodliwości wdychania dymu powstającego przy lutowaniu, dlatego przy pracy nie używałem dotychczas żadnego wentylatora, siłą rzeczy opary leciały wprost na mnie i po kilku godzinach w takich warunkach najczęściej wieczorem pojawiały się np. bóle głowy, kaszel, już nie myśląc o tym jakie skutki przyniosło by to przyszłości. Postanowiłem coś w tym kierunku w końcu zrobić i wzorując się na układzie AVT3215 chciałbym przedstawić bardzo prosty w założeniu jak i konstrukcji projekt odciągacza oparów, który można zbudować tanim kosztem: Sterowanie wentylatorem odbywa się poprzez regulowany stabilizator LM317, kręcąc potencjometrem zmieniamy napięcie dostarczane do wentylatora, możemy dzięki temu płynnie zmniejszyć lub zwiększyć jego obroty, chociaż szczerze powiedziawszy ta funkcja jest mała przydatna w moim odczuciu, ponieważ i tak zawsze lutuje przy największych obrotach. Całość jest zasilana z zewnętrznego zasilacza 12V 0,5A, który zapożyczyłem od lampki biurkowej. Dużym atutem tego układu jest to, że można go zbudować dosłownie z części znalezionych w szafie, osobiście musiałem dokupić gniazdo DC oraz stabilizator na co w sumie wydałem +/- 10 zł (gdzie kupiłem sobie od razu kilka sztuk na zapas) Wentylator nie jest przymocowany na stałe, dzięki temu można go złożyć i łatwiej przechować np. w szufladzie. Jako podstawkę wykorzystałem tą, która została mi z kursu arduino, akurat pasowały mi otwory, także uznałem, że dam jej 'drugie życie' Lista potrzebnych komponentów: gniazdo DC płytka uniwersalna 2x diody LED 2x rezystory 1k 2x rezystory 330Ω 2x kondensatory elektrolityczne 220uF 1x kondensator elektrolityczny 47uF 2x kondensatory ceramiczne 100nF potencjometr 5K regulowany stabilizator LM317 złącze ARK wentylator na 12V Schemat ideowy: Działanie w praktyce:
×
×
  • Utwórz nowe...