Skocz do zawartości

Mike84

Użytkownicy
  • Zawartość

    25
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

8 Neutralna

O Mike84

  • Ranga
    3/10
  • Urodziny 05.12.2002

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Języki programowania
    Arduino

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. @atMegaTona W sumie masz racje co do max. prądu, według tabelki będzie to 20A na 5V i 16A na 12V. Małe niedopatrzenie z mojej strony W takim razie bezpiecznik 3A nie ma tam chyba większego sensu? Co do regulacji to myślałem, żeby użyć gotowej przetwornicy step-down, póki co byłoby to tylko 1-12V. A o zabezpieczeniu w sumie nie wiedziałem i jest to dla mnie cenna informacja, to by wyjaśniało termistory w środku. Tak dokładnie, między innymi dlatego jest tam podpięty, dzięki takiemu rozwiązaniu można też uzyskać pełny amperaż na lini 12V, przynajmniej tak wyczytałem w internecie ile w tym prawdy to szczerze nie wiem.
  2. Cześć! Jakiś czas temu wpadłem na pomysł aby własnoręcznie skonstruować zasilacz warsztatowy, początkowo miała to być prosta płytka z regulowanym stabilizatorem LM, zasilana z zewnętrznego zasilacza 12V. Pomysł przedstawiłem tutaj: Jak się okazało projekt nie byłby zbyt wydajny jak początkowo zakładałem, więc z niego zrezygnowałem i posłuchawszy się rady jednego z użytkowników @atMegaTona zainteresowałem się tematem przeróbki zasilacza ATX. Projekt długo odkładałem w czasie, ale ostatecznie udało mi się go wykonać i po tych paru miesiącach mogę przedstawić efekty swojej pracy. Zasilacz według założenia miał dostarczać robocze 5V oraz regulowane 1-12V (Jednak regulacja jeszcze nie działa i nad nią pracuję, dlatego w jej miejsce podałem tymczasowo stabilne 12V). Prąd maksymalny jaki może dać to w teorii 3A, jednak nie sprawdzałem jeszcze tego, ale mam pewne obawy, że przy stosunkowo cienkich przewodach w środku i takim ciągłym natężeniu zasilacz mógłby nie wytrzymać Urządzenie posiada jeszcze zabezpieczenie przed zwarciem w formie bezpiecznika 3A oraz jak widać na zamieszczonym zdjęciu, dwa wskaźniki analogowe, woltomierz jest obecnie nie używany, ponieważ jak wcześniej wspomniałem jeszcze nie działa regulacja, a amperomierz jest jak najbardziej sprawny (pokazuje prąd pobierany z zasilacza) tylko trochę mnie poniosło i kupiłem zbyt szeroki zakres Ale ogólnie nie przeszkadza to jakoś bardzo. Przy montażu sugerowałem się tym schematem znalezionym w internecie: Jak się okazało nawet jeśli nie używam lini +3,3V to i tak muszę zewrzeć ją z linią +3,3V SENSE, aby zasilacz w ogóle się włączył, podobna sytuacja była z liną +5V Standby, trzeba ją było podpiąć do masy przynajmniej poprzez rezystor. Cała przeróbka kosztowała mnie +/- 30zł. W przyszłości planuję jeszcze zwiększyć zakres max. napięcia do 24V oraz dodać do środka czujnik informujący o ewentualnym przegrzaniu. Dzięki za przeczytanie. Komentarze jak i porady są bardzo mile widziane.
  3. Rozumiem, nie ma zabardzo co kombinować i poprostu pominę ten etap, skupie sie bardziej na samym procesie tworzenia projektu w programie (Eagle)
  4. Cześć! Chciałbym zrobić artykuł o projektowaniu własnych płytek pcb i przedstawiłbym proces zamawiania produkcji w firmie JLC PCB, nie będzie to problem? No bo jakby nie patrzeć jest to konkurencja PCBWay, który jest partnerem w konkursie Pozdrawiam!
  5. @Electron Dzięki za pomoc Problemem okazały się źle podłączone kable do programatora, nie zwróciłem uwagi na odbicie lustrzane o czym zdałem sobie sprawę po obejrzeniu filmiku I teraz wszystko dobrze działa. MkAvrCalcultor wykrywa mC, a program bez problemu wgrał się do atmegi. Aby uniknąć podobnych błędów w przyszłości oraz aby trochę przyśpieszyć pracę, złożyłem podstawkę do programowania na płytce stykowej, i teraz to jest tylko kwestia przekładania procka między płytkami A tak wygląda układ z już zaprogramowaną atmegą (Nie robi nic nadzwyczajnego, miga po prostu dwoma diodami):
  6. Cześć! Chciałem zacząć bawić się w programowanie mikrokontrolerów i znalazłem do tego taki oto kurs: https://kursc.forbot.pl/str001.html I wszystko były dobrze do momentu kiedy przyszedł czas na wgranie programu do mC, ciągle wyskakuje komunikat: avrdude: error: programm enable: target doesn't answer. 1 avrdude: initialization failed, rc=-1 Double check connections and try again, or use -F to override this check. avrdude done. Thank you. make.exe: *** [program] Error 1 > Process Exit Code: 2 > Time Taken: 00:00 O ile dobrze rozumiem oznacza on, że są problemy w fizycznym połączeniu programator <-> mC Nie dostrzegam nigdzie jakiegoś błędu w połączeniach (co oczywiście ich nie wyklucza), kod programu też na pewno jest dobrze, ponieważ do testów wziąłem gotowca z wcześniej wspomnianego kursu. Nie mam bladego pojęcia co tu mogło pójść nie tak. Byłbym wdzięczny za pomoc, albo chociaż jakieś wskazówki co by było można jeszcze posprawdzać. Tutaj są zdjęcia jak to wygląda: Przewody po prawej: czerwony - SCK zielony - MOSI niebieski - MISO Przewody po lewej: żółty przy atmedze - reset pozostałe cztery to GND Używam programatora: AVR USBasp (ustawiłem go na programowanie poniżej 1MHz) Program: WinAVR Pozdrawiam!
  7. Na pewno zapamiętam A co do samego problemu, to wczoraj wszystko sprawdzałem i mierzyłem i nie przyniosło to żadnego skutku, ale dzisiaj wróciłem to domu i nie zmieniając w zasadzie nic na tej płytce podłączyłem do zasilania układ i ku mojemu zaskoczeniu teraz wszytko działa jak należy. Nie mam zielonego pojęcia jak to się stało, może faktycznie coś nie stykało w połączeniach, albo w środku samej płytki stykowej, ale skoro działa to nie będę w to wnikał. Mimo wszystko, dzięki wielkie za porady
  8. Cześć! Tak jak w temacie mam problem z wyjściami typu +5V, Vin, +3V itd. Konstruuje nowy projekt i te wyjście +5V miało zasilać wyświetlacz lcd i diodę LED. Wszystko złożyłem, przyszła pora na testy i oczywiście nic nie działało. Na początku myślałem, że coś źle podłączyłem, ale sprawdziłem wszystko i nie zauważyłem żadnych błędów. Zastanawiał mnie ten LED, był on podłączony równolegle do zasialnia w roli sygnalizatora podłączenia urządzenia do prądu, no i on powinnien świecić. Z ciekawości pomierzyłem wyjścia multimetrem. Jest na nich napięcie, ale nie wypływa prąd. Nie wiem co może być tego przyczyną, może faktycznie coś robię źle. Będę wdzięczny za pomoc albo chociaż nakierowanie na źródło problemu. Pozdrawiam!
  9. To tutaj przesyłam lepiej widoczne zdjęcie. Ten kabelek, który odłączyłem symbolizują te 2 czerwone kropki.
  10. Cześć! Zmontowałem układ syreny alarmowej, ale nie działa mi poprawnie. Najpewniej gdzieś się pomyliłem w połączeniach, ale nie mogę się dopatrzeć, w którym miejscu dokładnie. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś na to rzucił okiem i mnie chociaż trochę nakierował. Pozdrawiam!
  11. No chyba, że tak, myślałem, że stabilizatory pobierają znacznie mniejszy prąd rzędu nA, a nie mA W takim wypadku robi to sporą różnice przy małych prądach, wezmę to teraz pod uwagę. Dzięki za pomoc
  12. @atMegaTona W sumie masz rację, zasilacz od starego komputera napewno się znajdzie i jeśli ma mi to wyjść taniej i bardziej się przydać, to chyba nie ma się nad czym zastanawiać @RFM Podobne rozwiązanie najpewniej zastosuję przy opracowywaniu tego lepszego zasilacza. Najpewniej masz rację z tym amperomierzem, tylko nie rozumiem tej różnicy ustawienie go w obwodzie, na dobrą sprawę prąd wpływający i wypływający z stabilizatora jest taki sam, no wiadomo trochę ukradnie sam stabilizator, ale to będą naprawdę małe wartości, czyli różnica powinna być prawie, że nie zauważalna, ale mogę się mylić? A co do regulacji, to jeszcze przemyślę sprawę, właśnie najlepiej by było gdyby dało się płynnie zmieniać wartości @Treker Generalnie chciałem sprawić sobie źródło prądu do prostych eksperymentów i testów. Myślę, że jak już chce inwestować w coś takiego, to faktycznie lepiej zbudować coś co starczy na dłużej. Dzięki wielkie za porady
  13. Cześć! Postawiłem sobie zbudować własny zasilacz do warsztatu, taką niezbyt skomplikowaną wersje zasilaną 12V DC. Generalnie przy schemacie jak i doborze elementów wzorowałem się już gotowym urządzeniu z zestawu AVT, także z tym powinno być wszystko ok. Stwierdziłem, że nie kupie gotowca, tylko dla wprawy spróbuję zbudować go własnoręcznie, od zera. Stworzyłem już projekt samej płytki i byłbym wdzięczny gdyby ktoś ocenił, czy połączenia ścieżkami są w porządku, w sensie czy nie są za blisko siebie, czy nie są za małe itd. Tak dla jasności, szara przestrzeń ma symbolizować radiator Pozdrawiam!
  14. @SOYER Czyli patrząc na symbol, 3 to chyba ten bolec, czyli plus, pin 2 wygląda jak minus, ale do czego służy 3?
×
×
  • Utwórz nowe...