Skocz do zawartości

kubaskubas4

Użytkownicy
  • Zawartość

    27
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

16 Dobra

O kubaskubas4

  • Ranga
    3/10

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. W jaki sposób zrobić limit obrotu kierownicy do 900*?
  2. @AhmedRaza Thank you very much. Everything works as it should in EMC? Each axis works correctly, the potentiometers from the pedals do not go crazy? Did you find yourself on the internet or write something about this error?
  3. @m06b3 potencjometr typ a (liniowa zmiana wartości), mój akurat był 10kOhm-owy ale może być też np 1kOhm
  4. Sterownik silnika nie jest potrzebny jeśli nie chcesz korzystać z FFB
  5. Witaj @wn2001 EHR mam zamontowany od jakiegoś miesiąca i jak narazie nie ma problemów. Tak jak pisałem wszystkie kable są zabezpieczone przez odpięciem przez drgania, a całość jest szczelnie zabezpieczona przed kurzem i wodą. Wszystko to znajduję cię w kabinie, a nie na zwenątrz ciągnika. Co do skraplania się pary wodniej z rana, to ciągnik stoi w lekko docieplonym garażu, więc nie powinno być problemu ze skraplaniem się wody i to w środku kabiny. Co do zakłuceń silnika w siłowniku to on jest sterowny za pomocą sterownika BTS7960, arduino wysyła jedynie sygnał do sterownika w którą stronę ma silnik działać.
  6. @MaroonedDzięki, postaram się poprawić i zapamiętam. Co do tego, że oświetlenie jest zbyt pstrokate i zmieniające się, to owszem niektóre tryby takie są, lecz jak wieczorem leże sobie i dodatkowo ledy są za moją głową to nie przeszkadza to, a ładnie świeci. Najczęściej właśnie korzystam z trybów które swiecą tylko na 2 różne kolory i powoli się przesuwają np. motyw lasu, nieba, lavy, gwiazd. Co do kosztu tego projektu, to ledy zamawiałem z Aliexpress, więc wyszło mi za nie 70zł, za NodeMCU V3 15zł i za Sonoffa zapłaciłem 25zł. Razem 110zł czyli koszt tego nie jest taki wysoki.
  7. Witam chciałbym dzisiaj przedstawić poradnik wykonania EHRu do ciagnika czyli systemu sterowania tylnim zaczepem. Ja swój zamontowałem w ciagniku Ursus C-360. Tak jak zawsze mam również poradnik w formie video do którego zapraszam: Potrzebne elementy: Arduino UNO Sterownik silnika BTS7960 Potencjometr Przełącznik kołyskowy trójpozycyjny 2x Przełącznik dźwigniowy trójpozycyjny Włącznik kołyskowy trójpozycyjny Włącznik ON - OFF Siłownik liniowy z potencjometrem 25cm 80N Oczka, konektorki, koszulki termo-kurczliwe 2x dioda led Poniżej przedstawiam wam schemat podłączenia wszystkiego Prąd z akulator można rozłączyć wyłącznikiem. Przewody od wyłącznika idą do terownika silnika BTS7960 i do ładowarrki samochodowej która jest rozebrana i są prosto do niej przylutowane kable. Oczywiście można zastosować jakiś rezystor, lecz nie zawsze prąd na akumulatorze wynosi 12V, a więcej, natromiast ładowarka za zakres wejścia od 12 do 24V, a na wyjściu poda nam zawsze 5V. W moim projekcie uwzględniłem tylko regulacje wysokości potencjometrem oraz podnoszenie lub opuszczanie przełącznikami - 1 znajduje się w środku kabiny, oraz po jednym na każdym błotniku. Można oczywiście rozwinąć to o potencjometr do regulacji prędkości i potencjometr do ustlenia maksymalnej wysokości podniesienia przy sterowaniu potenciometrem, jednak mój tata dla którego wykonałem ten projekt, powiedział że nie jest to mu akurat aż tak potrzebne. Dodane są też diody sygnalizujące ruch - zielona przy odpuszczaniu maszyny, czerwona przy podnoszeniu. Na schemacie zapomniałem akura uwzględnić ale należy przed diodami dodać rezystor. Co do siłownika liniowego nie jest to zwykły model, ponieważ ma on wbudowany potencjometr do odczyty wysunięcia, dzięki czemu można nim dokładnie sterować za pomocą potencjometru z kabiny. W polsce taki siłownik albo jest ciężko odtępny albo baardzo drogi dlatego ja swój zakupiłem na Aliexpress, i wyniósł mnie on jakieś 250zł. Czerwony i czarny kabel który z niego odchodzi podłączamy do naszego sterownika BTS7960. Co do podłączenia potencjometru to nawet na stronie sklepu było to źle opisane, lecz po kilku próbach udało mi się znaleźć właściwe przewodu, tak więc - Biały kabel (który u mnie na shcemacie jest pokazany jako czerwony z pustym środkiem) podłączamy do 5V, żółty kabel to masa czyli wpinamy go do pinu GND, zaś niebieski kabel podłączamy do pinu analogowego na płytce Arduino, ja podłączyłem pod A0 i tak jest to uwzględnione w kodzie programu. Całość jest schowana i zabezpieczona przed kurzem w tunelu od Mazdy MX-5. Kable są wypuszczone przez dławnice, spód jest zrobiony z płyty OSB, a wszystkie szpary i dziurki są zalepione silikonem. Wszystkie kabelki które są podłączone od arduino, sterownika i innych rzeczy są zalane klejem na gorąco aby nie wypieły się od wibracji w ciągniku. Tunel jest przykręcony do błotnika, tak samo siłownik, a z drugiej strony jest on przykręcony do dźwigni od ponoszenia tylniego zaczepu. Przejdźmy teraz do kodu programu który jest wgrany do arduino. Na początku otwieramy program Arduino IDE i przechodzimy do zakładki Narzędzia > Zarządzaj bibliotekami... i wpisujemy elaspedMillis i instalujey bibliotekę o tej nazwię ( u mnie znajduje się ona na drugiej pozycji po wyszukaniu). Następnie kopiujemy kod z tej strony: Pastebin z kodem i wklejamy go do Arduino IDE oraz wgrywamy. Po wgraniu siłownik automatycznie wysunie się do maksymalnej pozycji i wróci do minimalnej (i dzieje się to za każdym razem po podłączeniu arduino do prądu. Było by to uciążliwe w ciągniku więc to zmienimy). Otwieramy monitor portu szeregowego i przekręcamy nasz potencjometr od końca aż siłownik cały się wysunie i odczytujemy wartość która jest przy Actuator reading, przekręcamy następnie potencjometr w drugą stronę, aż siłownik cały się wsunie i ponownie oczytujemy wartość Acurator reading. Możemy teraz zamknąć monitor portu szeregowego i w linijce maxAnalogReading, moveToLimit(1) zmieniamy na naszą wartość którą odczytaliśmy jako pierwszą ( w moim przypadku było to 937). W linijce pod spodem czyli minAnalogReading zmieniamy moveToLimit(-1) na wartośc którą odczytaliśmy przy maksymalnym wsunięciu siłownika ( u mnie było to 242). Dodatkowo możemy usunąć linijki które nie są nam już potrzebne czyli linijki od 79 do 90 włącznie, i od 66 do 70 włącznie. W taki oto sposób wykonaliśmy EHR do ciągnika który ułatwia pracę w polu. Tutaj filmik z pokazaniem że EHR działa (UWAGA! sterowanie potencjometrem na filmiku wydaje się że działą słabo, lecz dzieje się to dlatego że kultywator opiera się później na ziemi i nie opuszcza się dalej oraz czas reakcji podnośnika wydaje się długi z powodu nie rozgrzanego oleju w pompie podnośnika) Mam nadzięję że poradnik przyda się kiedyś komuś. Dzięki za przeczytanie i pozdrawiam.
  8. Witam chciałbym wam dzisiaj przedstawić mój projekt i poradnik dotyczący sterowania ledami adresowalnymi za pomocą Asystenta Google. Gdyby ktoś wolał wersję video tego projektu, to znajduje się o tym filmik na moim kanale. Dla chętnych zostawiam link: Elementy potrzebne do tego projektu: NodeMCU V3 Ledy adresowalne WS2812B Zasilacz (ja użyłem stary zasilacz z komputera Tracer 4life 400W, który na linii 5V może podać maksymalnie 29A) Sonoff Basic Kable Narzędzia potrzebne do tego projektu: Komputer lub inne urządzenie umożliwiające wgranie kodu do NodeMCU Lutownica (cyna, kalafonie i inne dodatkowe środki lutwonicze z jakich korzystacie) Sciągacz do izolacji Na początku przed przyklejeniem ledów do ściany warto połączyć sobie wszystko na sucho i sprawdzić jakimś testowym programem czy ledy działają, Jeśli wszystko jest wporządku to możemy je przykleić i polutować. Oto schemat Czerwona linia to 5v, czarna to gnd czyli masa, zielona wychodząca od ledów to linia danych czyli sygnał, a zielkony kabel który jest połączony z czarnym przy zasilaczu służy temu aby zasilacz po podłączeniu go do prądu się włączył. Niestety NodeMCU nie ma wyjścia anaglogowego więc nie można za pomocą niego włączać zasilacza. Dlatego zasilacz po podlaczeniu włącza się automatycznie, ponieważ jego wtyczka jest podpięta do Sonoff Basic Jest to swego rodzaju wyłącznik pradu o napięciu 230V, sterowany za pomocą asystenta google lub aplikacji. Przejdziemy teraz do konfiguracji NodeMCU v3. Podpinamy go do komputera. Na początku pobieramy program Arduino IDE: Strona arduino i go instalujemy. Następnie uruchamiamy go i wybieramy Pliki > Preferencje i w miejscu Dodatkowe ardesy URL do menadżer płytek, wklejamy ten link: Biblioteka do płytki ( wchodzimy w to i kopiujemy adres strony) . Zatwierdzamy OK i po pobraniu ustawień dla naszego NodeMCU wybieramy Narzędzia i w zakładce Płytka wybieramy NodeMCU (0.9 lub 1.0 w zależności jaką wersję posiadamy). W zakładce port wybieramy numer pod który mjest podpięta nasza płytka. Kolejnym krokiem będzie wgranie nowej biblioteki: Przechodzimy do Narzędzia > Zarządzaj bibliotekami... i wpisujemy FastLED i instalujemy pierwszą pozycję. Kolejną bibliotekę musimy pobrać, oto link do niej: Biblioteka do pobrania . Aby ją zainstalować wybieramy w Arduino IDE zakładkę Szkic > Dołącz bibliotekę > Dodaj bibliotekę ZIP... i wybieramy plik który przed chwilą pobraliśmy. Wgrywaniem kody zajmniemy się za chwilę ponieważ musimy skonfigurować teraz serwer do sterowania ledami za pomocą internetu. Przechodzimy do strony: Strona adafruit i rejestrujemy się na niej. Nastepnie wybieramy Zakładkę Feeds. Pod spodem klikamy Actions i Create a New Feed. W polu Name wpisujemy: mode . Po utworzeniu przechodzimy do zakładki Dashboards > mode i klikamy ikonkę żółtego kluczyka. Wyświetli się nasz klucz Adafruit IO KEY i nasza nazwa użytkownika. Przepisujemy sboie nasz "Username" i "Active Key" lub kopiujemy sobie do notatnika. (Jeśli ktoś wykradnie wasz klucz i nazwe to będzie mogł kontrolować waszymi ledami) Przechodzimy teraz do strony na której zamieśćiłem kod programu: Pastebin z kodem . Kopiujemy wszystko od 1 do 507 linijku włącznie i wklejamy to do naszego Arduino IDE (trzeba wykasować te linijki które tam są czyli od Void setup do ostatniego } , dopiero potem wklejamy mój kod ). Szukamy teraz linujki #define WLAN_SSID. Zostawiamy cudzysłów i w miejsce xxxx wpisujemy naszą nazwę sieci Wifi. Pod spodem w linijce postępujemy podobnie lecz wpisujemy nasze hasło do Wifi. Kilka linijek pod spodem znajduję się #define AIO_USERNAME, w miejscu xxxxx wpisujemy nazwę naszego konta na stronie adafruit, a w #define AIO_KEY w miejsce xxxxx wklejamy nasz klucz autoryzacji czyli Adafruit IO KEY. Tak więc wasz kod jest już skonfigurowany, więc mozemy wgrać go do NodeMCU V3 klikając zieloną strzałkę na górze ekranu. Ostatnim krokiem jest połączenie naszego asystenta google z stroną adafruit. Przechodzimy więc do strony: Strona IFTTT , rejestrujemy się na niej, a następnie klikamy Explore. Wybieramy + przy Make your own Applets from scratch i klikamy + który jest koło napisu This. W Search services wpisujemy Goole Assistant i wybieramy tą pozycję. Następnie wybieramy Say a phrase with a text ingredient. W pierwszej pozycji wpisujemy mode $ , a w ostatniej, okey, zmieniam tryb na $. Nastęnie wybieramy Create Trigger. Na kolejnej stronie klikamy + koło napisu That i wybieramy Adafruit które znajduję się w górnym rzędzie. Wybieramy Send data to Adafruit IO i logujemy się na nasze konto adafruit. W kroku 5 z 6 (step 5 of 6) w zakładce Feed name wybieramy mode, a następnie klikamy Add ingredient i zaznaczamy TextField. Klikamy Create Trigger i na końcu Finish. W taki oto sposób możemy sterować naszymi ledami adresowalnymi za pomocą asystenta Google. Mamy od wyboru tryby od 1 do 19. Niestety nie mam kamery aby nagrać zmiane trybu głosem, lecz można zmieniać tryby przez stronę Adafruit i jest to pokazane na filmiku do którego link znajduję się do góry. Tutaj kilka zdjęć trybów jako zakończenie.
  9. Arduino leonardo i pro micro maja mikrokontroler 32u4 ktory moze emulować urządzenia usb, a arduino mega już tego nie potrafi
  10. Witam wszystkich czytelników. Zainspirowałem się w wakacje postem użytkownika @Krzysiek97, który przedstawił swoją kierownice do gier na bazie arduino leonardo: Kierownica PC - wersja 2. Z racji tego że lubię grać w gry wyścigowe i symulatory postanowiłem zbudować własną kierownicę z dodatkowymi akcesoriami. Nie chciałem przerabiać starej gotowej kierownicy do komputera, więc wpadłem na pomysł aby zbudować całe stanowisko. Materiał o tym stanowisku/ projekcie znajduję się na moim kanale na YT do którego was zapraszam Kierownica do komputera na bazie arduino Chciałem aby w tym stanowisko znajdowała się kierownica o kącie obrotu 900 stopni, sprzęgło, gaz, hamulec, 8 biegów + wsteczny (8 biegów ponieważ tyle mają niektóre samochody np. w Forza Horizon 4), hamulec ręczny, 2 joystiki (do sterowania maszynami w Farming Simualtor), button matrix 4x5 = 20 przycisków (przypisanych do rożnych akcji w grach) i zegary do wyświetlania prędkości i obrotów. Tak więc gdzieś w połowie lipca zacząłem szukać potrzebne części. Pierwszym problemem z którym się spotkałem była niewystarczająca ilość wejść w arduino leonardo. Ktoś na tym forum podsunął mi płytki Nucleo 64 na STM32, obawiałem się jednak czy programy które wcześniej znalazłem w internecie będą z nimi współpracować. Bawiłem się naco wcześniej arduino lecz nucleo nie stąd moja niepewność ponieważ zaczynałem dopiero wtedy zabawę z tym wszystkim. Zdecydowałem się jednak zostać przy arduino i zakupiłem 3 płytki, po jednej dla każdego programu który obsługuję inną część stanowiska, ponieważ i tak nie ma prgoramu który ogarnie wszystkie moje rzeczy na raz. A więc tak: Arduino Leonardo - program EMC Utility Lite (z początku korzystałem z RFR Whell Configuration elcz sprawiał on problemy) - obsługuję kierownicę, pedały, hamulec ręczny - Link do programu EMC, Jak zainstalować program Pierwsze Arduino Pro Micro - program MMJoy2 - obsługuję button matrix i 2 joysticki - Link do programu MMJoy2, Jak zainstalować program Drugie Arduino Pro Micro - program SimHub - obsługuję zegary/wyświetlacze - Link do programu SimHub Zamówiłem też 20 guzików (push button) 10 styczników krańcowych 2 Joysticki 2 wyświetlacze Tm1638, 1 wyświetlacz Max7219 (zamówiłem też sterownik silnika BTS7960 lecz na razie nie zakładałem FFB). Rzeczy które miałem w domu to: 2 potencjometry 10k Ohm, stycznik krańcowy ls-11s, kable kawałki plastiku, materiału i gumy. Za postawę stanowiska posłużyła mi deska rozdzielcza i fotel od mazdy mx-5 i kierownica od mazdy 626. Całość jest przyspawana do rurki i przykręcona do euro palety. Z racji tego że deska pochodzi z anglika to nie mogłem zamontować zwykłych zegarów w miejscu poduszki pasażera. Zamieszczam tutaj schematy podłączeń danych elementów: Drugim problemem który chce tu opisać, było przeniesienie/ zczytanie obrotu z kierownicy do arduino. Na początku chciałem wykorzystać enkoder optyczny z swojej starej drukarki, lecz gubił się on często i nie działał dokładnie, więc kupiłem enkoder inkrementalny 600ppr. Nie będę się już tak rozpisywał co jak i gdzie jest skręcone dlatego wszystko pokazane i omówione jest w filmiku do którego link jest na początku posta. Więc to jest dodatkowy materiał dla ciekawych. Podsumowując: koszt budowy stanowiska zamknął się dla mnie w kwocie 300zl, czas realizacji od pierwszego pomysłu do zbudowania całości i upewnienia się że wszystko jest sprawne to 6 miesięcy. Tak oto prezentuję się kierownica i jej działanie w grze Forza Horizon 4 Na koniec pytanie głownie do administratora, czy i kiedy będzie znowu dostępny konkurs Opisz elektroniczne DIY i odbierz 50 zł rabatu do Botland?
  11. Jak podłączyć diodę z tego enkodera do arduino?
  12. Wylutowałem enkoder z drukarki hp photosmart c3180. Wiem która nóżka do gory jest która lecz nie wiem do czego jest prawa dolna nóżka na zdjęciu i nie jest to masa ponieważ jak patrzę miernikiem na płytce z której wylutowalem to, to nic nie pokazuje. Lewa nóżka ma 1.6v i pytanie gdzie ja podłączyć w arduino.
  13. Nie jest to akurat nucleo tylko podobna konstruka ale tutaj pełna nazwa mikrokontrolery stm32f407vet6
  14. Czyli dla pewność jeśli będę robił kierownicę na stm to czy płytka stm32f4 nucleo64 będzie miała 8 portów analogowych i 36 cyfrowych conajmniej? Nazwa nucleo64 wskazuję liczbę pinów w liczbie 64 ale czy to są wszystkie czy właśnie liczba analogowych i cyfrowych
  15. Do stm32f4 jest też specjalne oprogramowanie lecz przejrzałem kilka płytek i nie widzę w nich złącz analogowych chyba
×
×
  • Utwórz nowe...