Skocz do zawartości

kubaskubas4

Użytkownicy
  • Zawartość

    38
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

31 Bardzo dobra

O kubaskubas4

  • Ranga
    3/10

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. @Ogyb Przetestowałem już wage przy przebieraniu dwóch skrzyń, wszystko działa jak należy. To zwalnianie raczej nic nie da poniważ, odważa dobrze jedynie dosypuje czasem zbyt dużo ziemnaików (poprostu są 4 na taśmie i zlecą 4, a potrzeba jednego). Lepszym rozwiązaniem była by druga wąska taśma z boku, tak aby dosypywało pod koniec po jednym ziemniaku, jednak nie mam już tego jak przerobić raczej, a taki efekt jaki jest mi wystarczy.
  2. @Ogyb Czyli pod COM podłączam 10V z falownika, i powiedzmy pod NC daje prosto do złącza OI (odczyt 0-10V) na falowniku, a na NC dodaje rezystor i tak samo pod OI. A gdzie w takim razie podłączyć masę?
  3. Witam. Przychodzę do was z kolejnym projektem. Wersja powiedzmy już 1.0, nie udało mi się osiągnąc wszystkiego co chciałem, lecz przynajmniej całość działa w swoim postawowym założeniu. Projektem tym jest wagoworkownica która będzie mi służyła do odważania ziemniaków podczas ich przebierania z skrzynio-palet. Główne założenia: Ustawiamy wybraną przez nas wagę za pomocą potencjometru Włączamy za pierwszym razem taśmę włącznikiem Taśma do 90% wagi idzie na 100% prędkości, przy ostatnich 10% zwalnia do połowy, a po osiągnięciu zadanej wagi się zatrzymuje (niespełnione, nie działa zwalnianie przy ostatnich 10%, taśma rusza jedynie przy pustym zbiorniku i zatrzymuję się przy pełnym) Gdy taśma się zatrzyma, naciskamy rączkę i siłownik na powietrze otwiera klapkę od spodu zsypując ziemniaki do worka (dodane jest 5 sekund czekania po zamknięciu klapki, ponieważ czasem trzeba klapkę zamknąć i otworzyć aby ziemniaki zleciały dalej gdy się zablokują o siebie.) Gdy opróźnimy zbiornik i zamkniemy klapkę, taśma ponownie rusza Elementy wykorzystane przy projekcie: Arduino UNO Wyświetlacz TM1638 Moduł przekaźnika Stabilizator 5V L7805 Potencjoemtr liniowy 10kOhm HX711 - wzmacniacz do belki tensometrycznej 2 szt Belek tensometrycznych po 20kg każda Wyłącznik krańcowy LS-11s Przycisk Silnik trójfazowy z przekładnią Falownik Schemat: (Podłączenie do samego arduino możę wskazywać inne piny niż w kodzie! Reszta połączeń prawidłowa) (Na schemacie między przekaźnikiem a falownikiem jest jeszcze dodatkowy włącznik dzięki czemu możemy wyłączyć ręcznie taśmę, jest on dodany między P24 a NC) (Arduino jest zasilane z portu USB wyciągniętego na bok obudowy i podłączonego do ładowarki sieciowej (patrz zdjęcia na dole strony)) Kod: Cały kod dla arduino. WYMAGANE biblioteki HX711 i TM1638plus float calibration_factor = 53270; Każdy kalibruje tą linijkę dla swoich belek tensometrycznych. Przykładowy kod kalibracyjny if(buttons == 1) { ust = map(analogRead(ustPin), 0, 1000, 1400, 1600); if((analogRead(ustPin) >= 0) && ((analogRead(ustPin) < 50))) { tm.reset(); tm.displayText(" 14.00"); delay(100); } else if((analogRead(ustPin) >= 50) && ((analogRead(ustPin) < 100))) { tm.reset(); tm.displayText(" 14.10"); delay(100); ... Za pomocą tych linijek mapujemy wartość z potencjometru do wartości 1400- 1600 (14- 16kg), a następnie wyświetlamy na wyświetlaczu. Niestety miałem tutaj problem i albo ciałkowicie nie wyświetlała mi się ta zmapowana wartość na wyświetlaczu lub wyskakiwały jakieś chińskie znaczki, dlatego musiałem rozwiązać to w taki sposób jak w kodzie (dokładność w ustawianiu potencjometrem dałej mamy co do 10g, jednak na wyświetlaczu USTAWIONA waga zmienia się co 100g). Nie można było zmapować wartości do liczb po przecinku więc wybieramy liczbę w zakresie od 1400 do 1600 a następnie jest ona przemnażana. if(ciezar <= ust*0.01) { digitalWrite(prze, HIGH); } else if(ciezar > ust*0.01) { digitalWrite(prze, LOW); delay(1000); } Jeśli w lejku jest mniej niż ustawiona waga, to przekaźnik załącza taśmę, jeśli mamy już pełno to przekaźnik rozłącza taśmę. else if(digitalRead(otwPin)==LOW) { tm.reset(); tm.displayText("OTwArTE"); Serial.println("otwarte"); digitalWrite(prze, LOW); delay(5000); } Jeśli otworzymy klapkę za pomocą siłownika, taśma zosatje dalej zatrzymana, wyświetla się napis "otwarte" i dodatkowo po zamknięciu klapki ten stan utrzymuje się przez 5 sekund (na przykłąd gdy musiamy zamknąć klapkę i ponownie otworzyć, żeby reszta zmieniaków zleciała, a żeby taśma nie ruszyła znowu i nie dorzuciła więcej ziemniaków). Kod nie jest może najlepszy, jednak całość spełnia swoje zadanie. Standardowo miało być również sterowanie prędkością taśmy w zależności od wagi za pomocą sygnału PWM i konwerter PWM > 0-10V na układzie LM358. Jednak wtedy arduino musi być połączone z masą falownikiem przez co gdy silnik zwalniał lub przyspieszał to na wyświetlaczu pojawiały się wartości z wagi z kosomosu i całość głupiała. Próbowałem zastosować optoizolator, zmieniałem silnik i prawie każdy element jednak nic to nie dawało i jak narazie z tego zrezygnowałem, ponieważ straciłem na to kilka tygodni. Oczywiście na ma z boku drugiej, wąskiej taśmy która by dosypywała na koniec po jednym ziemniaku, więc czasem się zdaży ze będzie 99% ustawionej wagi a spadną 4 ziemniaki które były akurat na taśmie i będzie powiedzmy 105% (waga normalnie podawana jest w kilogramach, dla przykładu podaje jednak wartości w procentach poniważ zależy to od ustawionej wagi za pomocą potencjometru) , więc potrzebna jest ręczna ingerencja żeby odłożyć te 3 dodatkowe, lecz nie taka jak przy sypaniu na oko i ręcznym ważeniu kiedy często nasypie się kilkogram czy dwa w jedną lub drugą stronę. (Chciałęm wstawić jeszcze skonwertowane mp4 do gifa, niestety wyczerpałem limit na załączniki ) To już wszystko na temat tego projektu, dziękuję wszystkiem za dotrwanie do tego momenu i życzę powodzenia w składaniu być może takiej samej, a nawet lepszej konstrukcji.
  4. @KsaweryM https://allegro.pl/oferta/enkoder-inkrementalny-npn-600-imp-obr-arduino-plc-9393523894
  5. @KsaweryM przy enkoderach z drukarki musisz dobrze kombinować aby zczytywało te kreski z tarczy. Ja miałem już tego dosyć i kupiłem enkoder inkremenrtalny (budową przypomina silniczek, montuje się go na końcu ośki kierownicy lub na jakiś zębatkach). Sprawdz też czy napewno dobrze jest podłączony i jeśli korzystasz z emclite to czy w odpowiednie piny
  6. @Rojs0n Najlepiej kupić enkoder inkrementalny zasilany z 5V, rozdzielczość min.360ppr (im wiecej tym lepiej), ja posiadam 600ppr. Co do sygnału wystarczy kanał A i B, a Arduino przyjmuje do 5V na pinach wejścia. Blokade obrotu kierownicy rozwiązałem za pomocą łańcucha i dwóch zębatek, jedna na śrubie na której jest kierownica, a druga odpowiednio dalej w zależności jak duże masz zębatki (wzór to będzie chyba 2πr * 2.5 (dla obrotu o 900° (900/360=2.5)). W połowie łańcuch wsadzony jest wkręt (może być sróbka lub coś byle blokowało się o zębatki przy maksymalnej pozycji). Nawet jeśli przekręcisz kierownicą o więcej niż 900°, czyli 450° w którąś z stron, to i tak program EMClite wie o ile kierownica jest za daleko (czyli przekrecając kierownicą o 470°, program i tak ustawi 450°, a po cofnięciu krierownicą o 470°, będzie wskazywać ona 0°)
  7. Witam. Zgłaszam narazie moje 2 projekty, bedzię jeszcze jeden, jest już na ukończeniu tylko muszę poszukać nowego silnika, ponieważ obecny ma przebicie i nie mogę zaprezentować 100% sprawności. Po dodatniu w tym temacie ostatniego projektu, napiszę że to już wszystko. Chcę otrzymać łączony kod rabatowy za 3 projekty.
  8. Dla wszystkich zainteresowanych jest nowy post z poprawkami które zastosowałem w stanowisku. Zapraszam do lektury :
  9. Witam. Podczas pierwszej fali pandemi, z nudów zbudowałem sobie prosty smart zegarek. Wyświetla on dzień tygodnia, datę, godzinę, temperaturę, wilgotność, ciśnienie, miejscowość oraz zachmurzenie. Elementy wykorzystane w budowie NodeMCU V3 Wyświetlacz LCD 2x16 można kupić odrazu wersje z konwerterem I2C, jednak miałem u siebie moduł PCF8574 więc zbudowałe msamemu taki adapter Czujnik ruchu Czujnik temperatury i wilgotności niestety mój przyszedł uszkodzony, dlatego nie jest uwzględniony w kodzie jednak można go dodać do monitorowania temperatury w pokoju Potencjometr do regulacji kontrastu (jeśli mamy gotowy konwerter I2C to nie jest on potrzebny) Całość jest zamknięta w obudowie z prostokątnej rury od klimatyzacji i jest pomalowana na czarno. Czujnik ruchu służy do załączania podświetlenia ekranu, po to aby cały czas nie świecił się gdy nie ma nas w pokoju. Całość zasilana jest z USB. Data, godzina oraz pogoda jest pobierania z internetu i aktualizuje się co klika minut Niby prosty schemat jednak przy wykorzystaniu PCF8574 i tak małej obudowy cieżko było wszystko polutować i zmieścić. Kod do NodeMCU V3 należy wpisać w nim swoje ssid i hasło do wifi oraz api i CityID z strony openweathermap.org : Kod Wykonanie nie jest może najlepsze jednak dla mnie spełnia założone zadanie w 100% i z tego się cieszę.
  10. Witam wszystkich czytelników. Moje stanowisko do gier samochodowych na komputerze przyjęło się ciepło zarówno na YT jak i na tym forum, jestem więc zobowiązany przedstawić wam wszystkie aktualizacji które wprowadziłem od tamtego czasu. Wszystko co nie wypaliło, wszystko co się popsuło w między czasie lecz wymieniłem. Link do poprzedniego tematu: Stanowisko do gier samochodowych na bazie arduino. W tym temacie przedstawię: Nowe zegary Silniki dodające wibracje w kierownicy Nowa obudowa na biegi Nowe sprzęgło i hamulec Łopatki w kierownicy do zmiany biegów 1. Nowe zegary: W poprzedniej wersji jako zegary od prędkości, obrotów i biegów służyły mi 2 wyświetlacze TM1638 oraz MAX7219 kontrolowane przez Arduino Pro Micro. Niestety często MAX7219 wariował, zaś wyświetlacz TM1638 potrzebowałem szybko do innego projektu, poza tym pomyślałem że analogowe zegary będą wyglądały lepiej. Tak więc wstawiłem w ich miejsce zegary z BMW E36. Na schemacie poniżej jest rozpiska który pin służy do obsługi licznika prędkości, paliwa, obrotów i oleju (mój licznik akurat nie posiada analogowego wskaźnika spalania) Na tym schemacie macie zaś podłączenie licznika i sterownika silników (punkt 2) do Arduino pro micro w programie Simhub który pobiera dane za gry i wysyła do arduino. W programie znajduje się również zakładka Ardoino > Gauges w której kalibrujemy nasz licznik samemu, aby wskazywał odpowiednie wartości. Licznik potrzebuje też zasilacza, mój mały zasilacz 12V 1.5A nie dawał rady gdy testowałem go przed włożeniem od stanowiska, lecz wykorzystuje teraz zasilacz ATX więc spokojnie starcza. Dodatkowo mój licznik rozkręciłem, zeskanowałem wkładkę i przeskalowałem w photoshopie wartości na prędkościomierzu i obrotomierzu specjalnie pod gry wyścigowe typu Forza Horizon 4, F1 2020. 2. Silniki dodające wibracje w kierownicy: Zegary wymieniłem na inne, pora więc coś dodać nowego. Rozręciłem tanią kierownicę z tracera i wyciągnałem z niej silniczki z nakładkami aby wibrowały. Kupiłem następnie Sterownik silników L298N. Zasilany jest on z 12V więc podłączyłem go również pod zasilacz ATX. Podłączyłem go do arduino pro micro według schematu w punkcie 1 oraz podłączyłem silniczki. Z racji tego, że kręcimy kierownicą cały czas musiałem użyć na tyle miękkiego kabla aby swodobnie się on obracał i nigdzie nie plątał (ponieważ od kierownicy odchodzily jeszcze kable od łopatek do zmiany biegów to łącznie szło by aż 8 żył), więć użyłem kabla od słuchawek. Ma on tylko jedną warstwe ilozacji, a poszczególne żyły są pokryte specjalną farbą/lakierem który je izoluje i nie przewodzą prądu na zewnątrz. Do kontroli silniczków również wykorzytuje oprogramowanie Simhub. Jest w nim specjalna zakładka Shakelt Motors w której można włączyć aby silniczki reagowały na: prędkość, obroty, pobocze, dziury w drodze, zmiane biegów, przyszpieszenie i wiele innych warunków. 3. Nowa obudowa na biegi: Tutaj nie będę się za bardzo rozwodził na tym punktem. Poprzednia obudowa była wykonana z dwóch warst plastiku a pomiędzy była guma, aby biegi się trzymały. Niestety po paru sesyjkach lub jak wsiadł na to ktoś świeży to ten plastik szybko popękał. Dlatego, aby kontrukcja była teraz wytrzymała wykorzystałem dwie warstwy aluminium (pomiędzy nimi znajduje się tak jak poprzednio guma) które jest specjalnie wyfrezowane i pomalowane na czarno, aby nie odstawało wyglądem od reszty. Od spodu przyręcone są taka jak ostatnio Przełączniki krańcowe. 4. Nowe sprzęgło i hamulec: W poprzedniej wersji sprzęgło i hamulec odbijały za pomocą sprężyn gazowych. Niestety odbijały one bardzo powoli, zostały więc wymienione na spręzyny dociskowe w kształcie L (niestety nie wiem jak profesjonalnie się nazywają takie sprężycy, jednak mam nadzieje, że wiecie o co chodzi) Ruch sprzęgła był zczytywany jako 0 lub 1, ponieważ wciskaliśmy tylko duży wyłącznik krańcowy. W tej wersji został on zmieniony na potencjometr liniowy. PS. Białe rurki dodane są po to aby nie zablokowało się sprzegło lub hamulec gdy za daleko odbije. 5. Łopatki w kierownicy do zmiany biegów: Jest to ostatni element który dodałem w porównaniu do poprzedniej wersji. Łopatki oraz Tact switche wyciągnąłem z starej kierownicy o której pisałem w punkcie 2. Wyciałem dziury po bokach kierownicy i wkleiłem guziki i łopaki klejem na gorąco. Guziki mają na tyle mały skok, że pomimo zalanych w kleju łopatkach, klikają się one bez problemu. Podłączone są one do arduino leonardo które pracuje pod kontrolą EMC Lite. Schemat wygląda następująco (dla potencjometru w sprzęgle i guzikach przy łopatkach): Tak więc wyglądają wszystkie wprowadzone przezemnie modyfikacje. W niedługim czasie post zostanie zaaktualizowany też o link do filmu na YT w którym będzie opowiedziane to w formie wideo dla tych którym nie chcę się czytać lub wolą zobaczyć to w formie filmu.
  11. W jaki sposób zrobić limit obrotu kierownicy do 900*?
  12. @AhmedRaza Thank you very much. Everything works as it should in EMC? Each axis works correctly, the potentiometers from the pedals do not go crazy? Did you find yourself on the internet or write something about this error?
  13. @m06b3 potencjometr typ a (liniowa zmiana wartości), mój akurat był 10kOhm-owy ale może być też np 1kOhm
  14. Sterownik silnika nie jest potrzebny jeśli nie chcesz korzystać z FFB
  15. Witaj @wn2001 EHR mam zamontowany od jakiegoś miesiąca i jak narazie nie ma problemów. Tak jak pisałem wszystkie kable są zabezpieczone przez odpięciem przez drgania, a całość jest szczelnie zabezpieczona przed kurzem i wodą. Wszystko to znajduję cię w kabinie, a nie na zwenątrz ciągnika. Co do skraplania się pary wodniej z rana, to ciągnik stoi w lekko docieplonym garażu, więc nie powinno być problemu ze skraplaniem się wody i to w środku kabiny. Co do zakłuceń silnika w siłowniku to on jest sterowny za pomocą sterownika BTS7960, arduino wysyła jedynie sygnał do sterownika w którą stronę ma silnik działać.
×
×
  • Utwórz nowe...