Skocz do zawartości

MaRsXzU

Użytkownicy
  • Zawartość

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O MaRsXzU

  • Ranga
    2/10
  1. Kupiłem ten LM358 i zmontowałem na nim wzmacniacz nieodwracający o wzmocnieniu 34 sygnału pomiarowego. Bez filtra GP mega szum. Z filtrem (na 16kHz): Sumatora za cholera nie mogłem zmontować z tych 6V + mój sygnał. Ale to wygląda chyba nieźle. Nakładam na to przerzutnik Schmitta, żeby mieć elegancki prostokąt i próbuję mikrokontrolerem to czytać. Da się jakoś ocenić czy ten slew rate na poziomie 0,3 V us to nie za mało na 36 kHz? Przebieg po przepuszczeniu przez CD4093 i na diodę Zenera: (myślałem, że ta dioda da mi te 3,3V, a nie 2,7) Dobra udało się to p
  2. Aktualnie bawiłem się z TLC272 on ma w dokumentacji odbiór wejścia do -0,3 V, jeśli dobrze rozumiem ? Tylko coś tu nie bardzo grało. Istnieje jakiś bardziej dostępny odpowiednik tego ILC7660? W sumie to nie zależy mi na wzmocnieniu ujemnych wartości (cała gimnastyka po to, aby to w ogóle wzmocnić) , bo je i tak obetnę na diodzie. Chcę tylko czytać zbocza przy użyciu ESP.
  3. Mam problem. W zasadzie wracamy do punktu wyjścia zjarał mi się zasilacz atx, nie mam już tych ujemnych napięć. Ale i tak nieuniknione byłoby sprowadzenie zasilania wzmacniacza operacyjnego do zasilania asymetrycznego (uproszczenie układu). Sygnał wejściowy to powiedzmy prawie symetryczna względem 0V sinusoida o amplitudzie max do 0,3 V (przy dużych prędkościach na pewno mniej). Wolałbym uniknąć brnięcia w te wzmacniacze rail to rail, bo one podobno w rzeczywistości też mają jakiś margines łapania przy napięciach zasilania, a ja podaje "szum" w okolicach 0V do wzmocnienia. Ma
  4. Dzięki za pomoc Sabre i ethanak Będę kontynuował temat jak coś dalej z tym podziałam.
  5. Pasowałoby jakiś wzmacniacz premium tam teraz wsadzić. Aktualnie jest pierwszy, lepszy, najtańszy. Muszę to potestować na wyższych prędkościach wtedy może się okazać, że coś tu trzeba ulepszyć. Ale jak to rozpędzić? Aktualnie robi się to tak:
  6. Wzmocnienie = 34. Nasycił się wzmacniacz nawet na wkrętarce. Napięcia: MAX ~10V MIN ~-9V Pasowałoby to przenieść na zakres napięć do czytania zbocza na ESP/Arduino.
  7. Dobra coś mamy. Sygnał fajnie się odfiltrował. Celowałem w 10 Hz odcięcia. Składowej stałej nie ma. Wzmocniłem początkowo o K = 1 + 10k/1k = 11. Zasilanie +-12 V. Wygląda nieźle. Załóżmy ze znajdę swoje wzmocnienie. Co sądzicie o takim sygnale. Komparator na to, czy ten przerzutnik ?
  8. Przekonamy się. Zaraz do tego siadam. To jak coś fajnego wyjdzie to podrzucę przebiegi.
  9. A co ze składową stałą? Muszę ją odfiltrować zanim zacznę wzmacniać. Rozumiem, że muszę wzmocnić na tyle sygnał, żeby przy wysokich prędkościach obrotowych amplituda odebranego sygnału była na tyle duża, żeby progi podrzuconego wyżej przerzutnika Schmitta mogły ją złapać i przełączać stan niski/wysoki? Tzn przy niskich prędkościach obrotowych z pewnością przesycę sobie wzmacniacz, ale to mnie nie martwi, bo interesują mnie tylko zbocza.
  10. A komparator różni się czymś od OP AMPa? Po sklepach internetowych widzę, że są półkowane jako komparatory, a nie wzmacniacze. A schemat wygląda podobnie?
  11. Maksymalna prędkość wału załóżmy te 6000 obr/min - > 100 obr/s Na tarczy enkodera jest 360 nacięć. 360 * 100 -> 36 000. Chyba się zgadza. Zresztą na filmach widać odczyt częstotliwości przy obrocie tarczy ręką/wkrętarką - robią się kHz. Sam wzmacniacz i tak muszę kupić jakiś konkretniejszy. Lepiej dostosowany do mojego układu i częstotliwości. Wąskie pasmo tych wzmacniaczy podobno zapewnia mniejsze szumy. Te co podałem mają fgr w MHz, a mi potrzeba coś do 40 kHz. Swoją drogą cały czas w głowie miałem ten układ komparujący pisząc o wzmacniaczu. Myślałem, że koledze chodzi bard
  12. Faktycznie, może to być to. Muszę spróbować jeszcze raz, ale z 12 V. Bo miałem wrażenie, że ten układ coś w ogóle nie działa. Przydałoby się w jakiś sposób odfiltrować tą składową stałą, ale tylko ją. Nie chciał bym stracić możliwości odczytu przy niskich prędkościach (obrót kluczem - określanie położenia kątowego). Albo Skoro wzmacniacz operacyjny wzmacnia różnicę sygnałów na swoich wejściach to zamiast odnosić się do masy, odniósłbym rejestrowany przebieg do 3,3 V z zasilacza. I miałbym teoretycznie prawie symetryczną sinusoidę. Ale nie wiem czy to nie są jakieś elektroniczne he
  13. Z tego powodu podejmę najpierw próbę wzmocnienia tego sygnału i obserwowania co to da. Interesują mnie prędkości z zakresu 1000-6000 (max). Gdy będę wstanie rozpędzić enkoder do takich prędkości zastanowię się nad wartością tego wzmocnienia. Zastosowaniem ma być pomiar prędkości silnika spalinowego. Mógłby ktoś mnie naprowadzić o co tu chodzi, że ten wzmacniacz mi tego nie wzmacnia? Od 3ch dni próbuję różnych konfiguracji, odwracający/nieodwracający, zasilanie symetryczne/asymetryczne, LM4558/TL074. Popełniam jakiś fundamentalny błąd czy o co chodzi? Odbieram stały sygnał ~3,5 V. Kompl
  14. Przetestowałem kilka kombinacji. Ze zmniejszaniem rezystancji na kolektorze musiałem zmniejszać rezystancję na diodzie (sprawić by świeciła jaśniej). Doszedłem do momentu, gdy przy 33k na kolektorze na diodzie mam 47 R. Nie będę chyba próbował zejść niżej, ze względu na dobro diody IR. Sygnał zdaje się być o wiele lepsze, mniej zaszumiony, o większej wartości napięcia peak to peak. Co sądzisz? Na filmie cały czas obracam tarczą enkodera. Tu obracam tarczą na wkrętarce (max obroty podobno 600 /min). Wygląda to o wiele lepiej niż poprzednio.
  15. Co do zasady działania - to dokładnie tak. Jednak nie rozumiem, dlaczego szukamy dziury w tym układzie fotonadajnik-fotodetektor. Układ coś tam wypluwa za sygnał, który może być podstawą dalszego pomiaru - przynajmniej do jakiś wartości częstotliwości, która może okazać się graniczną. Mam wrażenie, że może się okazać, że im bardziej bym poprawił warunki tego klucza optycznego, tym by to lepiej wyglądało dla dużych prędkości. Jednak wydaje się być czymś naturalnym ta malejąca amplituda wraz z rosnącą prędkością obrotową. Czy ta rezystancja na kolektorze to problem nie do przeskoczenia na drodze
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.