Skocz do zawartości

1234

Użytkownicy
  • Zawartość

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

6 Neutralna

O 1234

  • Ranga
    2/10

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Bezpiecznik jest tylko do pomiaru w mA. A w trybie 10A nic nie pokazywało bo był za mały prąd
  2. Najpewniej bezpiecznik się przepalił, przypatrz się uważnie, czy drucik w bezpieczniku nie jest przerwany.
  3. Myślę, że można zaufać ludziom z elektrody i przetestować, ew. zamiast zworki dać żarówkę na 12V w razie czego (jak zresztą jest napisane w temacie który podałeś). Jak podłączysz całość to sprawdzaj co jakiś czas czy akumulator się nie grzeje. Osobiście nie mam praktycznego doświadczenia z Ni-Cd, więc co złego to nie ja
  4. A jaką pojemność ma akumulator? Ni-Cd najprościej ładować prądem 10 razy mniejszym od pojemności przez 14-16 godzin (np. 1000mAh prądem 100mA). To 18V może spaść do 14.5V pod obciążeniem, napięcie na wyjściu tej ładowarki oryginalnie to nie był do końca prąd stały i pewnie dlatego 14.5V. Ja spróbowałbym podpiąć akumulator do zwykłego zasilacza 12V przez rezystor o wartości 12/(pojemność/10) (R = U/I), ale 100% pewności nie mam.
  5. "Kondensatory są konieczne z dwóch powodów. Po pierwsze umożliwiają prawidłową pracę tego układu, ponieważ ich obecność jest wymagana przez producenta. Po drugie służą filtracji ewentualnych zakłóceń. Ich wartości (przynajmniej przy takim projekcie) nie są jednak krytyczne." (Część 8 kursu elektroniki na forbocie) Spróbuj z tym 7805, powinno działać.
  6. Jeżeli tylko taki masz pod ręką to takiego użyj i podłącz go pod pin 5V, chociaż nie wiem jakie dokładnie warunki są w instalacji motoru. Jako rezystorów ja użyłbym 1k (do stacyjki) i 3k (do masy, 3,3k też zadziała) lub ich wielokrotności, wtedy na wyjściu będzie 5V przy 20V, więc zostanie pewien zapas, a przy 12V na wyjściu będzie około 3V, więc w arduino trzeba odczytać napięcie i sprawdzić czy np. jest wyższe od 2V, ale diodę zenera też możesz zastosować jako dodatkowe zabezpiecznie. A no i na wyjściu i wejściu stabilizatora przydałyby się kondensatorki 100nF, aczkolwiek bez nich też powinno zadziałać.
  7. Do zasilania arduino jak najbardziej powinieneś użyć stabilizatora/przetwornicy tak jak to napisał ethanak. Do wykrycia napięcia na stacyjce użyj dzielnika i podłącz go do wyjścia analogowego. Niżej schemat jak miałoby to wyglądać. Zwróć uwagę, że stabilizator jest na 9V i jest podpięty do VIN a nie 5V, czemu masz wytłumaczone w poście wyżej
  8. Te 4 diody robią mostek prostowniczy, więc nie robi różnicy jak podłączysz zasilacz. Rezystor mógł ograniczać prąd. Prawdopodobnie zasilacz dał za duże napięcie, zmierz jakie jest na wyjściu. Jaki akumulator? Ni-Cd?
  9. Jak teraz sprawdziłem to różnica pomiędzy okresem oscylatora z cewką 998uH i 999uH (a chciałbym chociaż zakres 1-999uH) to jedyne około 0,1uS. Żałuje, że nie przeliczyłem tego wcześniej to nie próbowałbym tak długo z arduino, widocznie AVRy muszę porzucić. Myślisz, że taki STM32F103C8T6 dałbym sobie radę, bo jak patrzę po znanym serwisie aukcyjnym to ceną na podobnej płytce co arduino nano bardzo nie odbiega, tak samo jak STlink?
  10. Cześć! Ostatnio próbuje zrobić prosty miernik indukcyjności. Wzorowałem się na tym poradniku. Z pozoru wydawaje się, że prosty projekt, ale rzeczywistość zweryfikowała. Ze względu na funkcje pulseIn pomiar nie jest za precyzyjny. Sygnał wejściowy do arduino ma stan wysoki, a gdy oscylator LC zaczyna oscylować pojawia się kilka impulsów stanu niskiego i wysokiego. Mierzę długość trwania pierwszego wysokiego impulsu i mnoże go przez 2, aby otrzymać okres, który zamieniam na częstotliwość. Tylko, że pulseIn ma rozdzielczość 1uS i nie wiem jak inaczej to zmierzyć z większą dokładnością. Próbowałem różnych kodów i bibliotek (FreqCounter też). Podawałem nawet zwykły sygnał prostokątny kilkaset Hz i wyniki były dalekie od rzeczywistości, albo wogóle ich nie było. Próbowałem też z timerem1, ale nie wyszło. Szukałem dużo w internecie i jedyne sensowne projekty tego typu mierników były na mikrokontrolerach PIC, a narazie średnio mi się widzi kupowanie PICKita i uczenie się zupełnie nowego środowiska. Dodam, że przewiduje maksymalną częstotliwość oscylatora na ok 200kHz, nawet kilkanaście kHz mniej. I tu moje pytanie, a tak właściwie kilka. Jak to zmierzyć, czego użyć? Może zmienić coś w układzie pomiarowym? Bardzo proszę, żeby ktoś pomógł jeżeli wie, bo już długo nad tym siedzę. A i tak przy okazji jak pozbyć się wysokonapięciowych pików napięcia, gdy podłącze cewkę o dużej indukcyjności? Przy użyciu dwóch diod, które by obcinały napięcie powyżej 0.7v? Zmniejszyć czas ładowania kondensatora? Do dyspozycji oprócz zwykłego multimetru mam jeszcze co prawda raczej zabawkowy, ale oscyloskop - DSO138, jeżeli byłaby potrzeba sprawdzenia przebiegu. Od razu dodam, że częstotliwość którą oscyloskop pokazuje zgadza się z wyliczeniami dla testowanej cewki. Z góry wielkie dzięki za każdą pomoc
  11. Dzięki za wszystkie odpowiedzi, to co mówicie ma sens i tłumaczy to co mi się nie zgadzało, więc jednak otrzymuje poprawną temperaturę.
  12. Z tego, że temperatura grzałki jest mniejsza na zewnątrz zdaje sobie sprawę i stwierdziłem już, że może faktycznie MAX czyta prawidłową temperaturę, ale podpiąłem jeszcze multimetr pod termoparę i nie daje mi to spokoju bo zewnętrzna termopara wskazywała 90°C, na termoparze w grzałce było napięcie 4,1mV (więc około 100°C) a MAX zwracał 140°C i teraz nie wiem czy problemem jest tu spadek napięcia na sondach miernika czy MAX zwraca złe wyniki, czy jeszcze coś innego.
  13. @marek1707 Masz rację, jednak jest to termopara typu K. Po podgrzaniu do ok 100°C na wyjściu termopary jest w okolicach 4,1mV czyli prawidłowo dla tego typu. Przez przekłamane wartości rozumiem odczyt przekłamany o 50-100°C. MAX po zwarciu pokazuje 25°C. Używając miernika z termoparą, którą trzymałem na grzałce dostawałem wartości około 200°C a MAX zwracał koło 300°C, tak samo dla 50°C MAX zwraca 75°C. Raczej nie podłączyłem termopary odwrotnie, bo gdy tak zrobię MAX cały czas pokazuje 0°C
  14. Cześć wszystkim! Po raz pierwszy pytam się tutaj o coś więc z góry przepraszam jeżeli dałem złą kategorię. Ale przechodząc do mojego problemu ostatnio postanowiłem zrobić sobie stację lutowniczą, kupiłem do niej kolbę wep 907A. Po dłuższych poszukiwaniach znalazłem w internecie że w tej kolbie jest termopara typu K, ale po podpięciu jej pod układ max6675 dostaje bardzo przekłamane wartości. Podejrzewam, że jest tam po prostu inny rodzaj termopary i stąd moje pytanie - jak określić jaki to typ termopary i jak ją podłączyć do arduino? Uszkodzenie układu max6675 raczej wykluczam bo inne termopary dają na nim realne wartości. Tego że nie jest to termopara nie wykluczam, ale ma rezystancje około 1 ohma i generuje napięcie gdy kolba się grzeje więc raczej nic innego to nie może być (chyba, że się mylę) Z góry wielkie dzięki za jakąkolwiek pomoc
×
×
  • Utwórz nowe...