Skocz do zawartości

Dziki_Miki

Użytkownicy
  • Zawartość

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

5 Neutralna

O Dziki_Miki

  • Ranga
    2/10
  1. Ok, myślałem że masz starszy monitor i jedno z wyjść HDMI jest jednokierunkowe, a chodziło jedno z HDMI w RPi :) Poszperałem na szybko i widzę, że ten problem ma wielu użytkowników RPi 4. Być może problem leży w pliku konfiguracyjnym. Edytuj plik config.txt używając np. konsolowy notatnik nano: sudo nano /boot/config.txt Poszukaj poniższych lini: # uncomment to force a HDMI mode rather than DVI. This can make audio work in # DMT (computer monitor) modes #hdmi_drive=2 Odkomentuj linię z #hdmi_drive=2 usuwając # Zapisz: ctrl+o Wyjdź: ctrl+x Uruchom ponownie RPi
  2. A jeszcze takie pytanie: czy HDMI 1 to nie jest przypadkiem kanał wyjściowy? Jaki to model Samsunga?
  3. Cześć, Otwórz terminal i wpisz: sudo raspi-conifg W advanced options w menu powinienś mieć opcje "audio". Wejdź tam i wybierz "force HDMI". Jeśli nie widzisz takiej opcji, to w raspi-config wybierz update, być może po aktualizacji taka opcja się pojawi. Daj znać jak poszło
  4. No wiec drążyłem dalej temat. Bateria którą mam (marka 8fields) jest dedykowana do Air Soft Gun'ów. I tu uwaga: one mają często odwrotną polaryzację!! (BTW dzięki Mechano za korektę :) ) Na znanym portalu aukcyjnym na aukcji baterii znalazłem taki wpis: "Ten akumulator jest połączony z dodatnim (czerwonym) przewodem do konektora okrągłego i czarnym (ujemnym) przewodem do konektora kwadratowego. Poniższy szkic przedstawia sposób, w jaki sposób jest podłączona wtyczka Mini-Tamiya (widok od przodu wtyczki). Jest to standard stosowany w większości replik Airsoft. W przypadku zastosowań do modeli zdalnie sterowanych RC polaryzacja jest odwrotna." Czy to jest naprawdę tak problematyczne aby producenci ujednolicili kwestię polaryzacji?
  5. Dzięki wielkie za sugestie Gieneq. No więc sprawdziłem i sprawa wygląda tak: Aby uniknać ewentualnych błędów z polarnością, kupiłem gniazda mini-Tamiya z okablowaniem. I tutaj pojawił się problem. Otóż zakupione kable mają zamienioną kolorystykę (czarny na plus, czerwony na masę) w porównaniu do baterii LiPol. Przez moją nieuwagę (późno już było ) podłączyłem baterię pod gniazdo z takim okablowaniem - a dalej to już tylko fajerwerki. Podsumowując Twoja diagnoza to strzał w dziesiątkę Tylko teraz nie rozumiem: czy ta moja bateria jest jakaś "udziwniona", czy to te kable mają niepoprawną odwrotną kolorystykę? Patrzyłem na necie i wszystkie kable mają kolorystykę przeciwną do mojej baterii LiPol. Załączyłem zdjęcia, aby wszystko było zrozumiałe
  6. Cześć! Nazywam się Paweł, mam 36 lat. Przez 10 lat jako fizyk jądrowy zajmowałem się projektowaniem systemów i testami detektorów promieniowania jądrowego. Obecnie pracuję jako analityk i programista, piszę głownie w języku Python. Od jakiegoś roku hobbystycznie zajmuję się robotyką i dlatego tutaj trafiłem, bo im dalej w las tym więcej drzew
  7. Cześć Wam, A więc od początku Zbudowałem platformę robota z Raspberry Pi Zero na pokładzie. Do RPi podłączyłem płytkę PiMotor z L293DNE na pokładzie. Silniki zasilałem 4 bateriami NIMH co dawało z grubsza 5 V na wejściu do L293D. Niestety na mostku przez straty napięcia na silnikach napięcie wynosiło 3 V, przez co trochę brakowało mocy; optimum to 4.5V dla silników ( DAGU DG01D). Generalnie robocik jeździł. Ale... wpadłem na pomysł, aby podłączyć baterię LiPo 7.4 V 2S 20C /40C burst, (1100 mAh) licząc na optymalniejsze napięcie pracy silników. W zamian... usłyszałem huk, ujrzałem dym i ogień na układzie L293D oraz rozerwaną przetwornicę step-down TS2596 Ponieważ nie mam dużego doświadczenia z LiPO, chciałbym Was podpytać, co poszło "nie tak"? Polarność podłączona na 100% OK. Czyżby na układ poszedł jakiś potężny prąd z LiPO? Niby dlaczego? Będę wdzięczy za odpowiedź. Poniżej zdjęcia z "eksperymentu" P.S. RPi przeżyło ten szok!
×
×
  • Utwórz nowe...