Skocz do zawartości

Miniek

Użytkownicy
  • Zawartość

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O Miniek

  • Ranga
    2/10

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Zawór jest otwarty, gdy dostaje napięcie, gdy brak napięcia, zamyka się. Jeśli chodzi o zasilacz, to kupiłem 7V/1A. Czytałem, że większego nie ma sensu, bo Arduino i tak ma na pinach 5 lub 3,3V, więc tylko będą większe straty. Wiem, że na forach różne info można znaleźć, na Forbocie, kurs o servomechanizmach, trzeba było podłączyć baterię 9V. Znalazłem na jakimś forum, jak ktoś zrobił coś takiego z, chyba dwoma zaworami, na jednym zasilaczu 24V, bo takie miał elektrozawory i podzielił napięcie na Arduino przez regulator napięcia (jakiś tranzystor zastosował), a 24V na dwa przekaźniki, jednak za późno wpadłem na ten post, a kupiłem już przetwornicę STEP-UP. Ładnie działa po podłączeniu przetwornicy pod pin 5V, ale z pinów cyfrowych już nie ma siły, jest tylko ciche puknięcie w elektrozaworze i cisza. Oczywiście wszelkie próby robię na dworze, bo zawór żeby działał, potrzebuje ciśnienia wody, więc nie podłączam do kompa, tylko przez ten właśnie zasilacz. Wcześniej eksperymentowałem na baterii 9V, ale wyczerpała się. W obu przypadkach było to samo (pin 5V działa, digital nie). Jeśli to kwestia amperów, to kupię taki, jak napisałeś, 12V/5A .
  2. Jest to zawór bistabilny, domyślnie zamknięty, kosztował 41,90 zł. Pracuje z napięciem 12V, ale podczas prób, po bezpośrednim podłączeniu do baterii, załączał się już przy niecałych 9V (miernik wskazywał 8,84V).
  3. Witam serdecznie. Kupiłem do testów zawór elektromagnetyczny 12V - 3/4'' - SparkFun ROB-10456 ze sklepu Botland. Do wzmocnienia napięcia użyłem przetwornicę step-up XL6009 regulowaną 4V-35V 3A . I tak, jeśli wepnę przewody do pinów 5V i GND, napięcie wyjściowe jest ok. 4.86V i takie dochodzi do przetwornicy . Zostaje wzmocnione do ok 12V, chociaż zawór działa prawidłowo już przy niecałych 9V i wszystko jest OK. Ustawiam stan wysoki na pinie 8 i napięcie wyjściowe jest 4.88V. Na wejściu przetwornicy jest już tylko 2.90V (???) a na wyjściu aż 17.69V, czasami wartość mniejsza niż na wejściu np. wejście 2.60V, wyjście 2.30V i regulacja potencjometrem nic nie daje. Jednak po zmniejszeniu napięcia wyjściowego elektrozawór nie działa. Przy tym wysokim napięciu słychać ciche puknięcie w cewce, jednak po zmniejszeniu napięcia do wartości rzędu 8-12V, zawór nie podnosi się. Po ponownym podłączeniu do pinu 5V i wyregulowaniu napięcia na przetwornicy, znów wszystko działa poprawnie. Dlaczego???? Chcę programować otwarcie i zamknięcie elektrozaworu (docelowo trzech), jednak tą metodą nie działa. Proszę o pomoc, w co należy wyposażyć układ, aby było możliwe zasilenie elektrozaworu z pinów cyfrowych? Dodam, że wszystko ma być zasilane z Arduino jednym zasilaczem 7V 1A.
  4. Trochę to trwało, ale wreszcie jest, mój pierwszy panel do symulatora lotu. Jakoś ogarnąłem i działa. Z tego, co wyszperałem w necie, to przełączniki ON-OFF, raczej trudno skonfigurować, choć takie projekty są i działają, lecz ludzie próbujący wykonać taki projekt narzekali, że muszą dwa razy przełączać włącznik, aby przeskakiwał na odpowiednią pozycję. Nawet zastosowanie tranzystorów 10k, jak było w opisie jednego z projektów, nie dało pozytywnego rezultatu. Możliwe, że przy zastosowaniu innego kontrolera da się uzyskać żądany efekt, lecz nie wiem, jaka płytka była stosowane, w w/w projekcie (twórca nie podał), a sam sprzęt był konfigurowany jako klawiatura. Natrafiłem na Button Boxy nawet 128 "klawiszowe", co nawet przy podłączeniu przełączników ON-OFF-ON, daje nam 64 "pstryczki", co w zupełności wystarczyłoby do stworzenia mojego Overhead'a, jednak poza filmem prezentującym działanie nie udało mi się znaleźć żadnych informacji o użytych częściach i połączeniu tego wszystkiego do kupy. Do panela, który zrobiłem, użyłem Arduino Leonardo i 7 przełączników dźwigniowych ON-OFF-ON i wykorzystałem piny od 0 do 13. Znalazłem kod, który przykładowo obsługiwał pin 9 i rozbudowałem go do swoich potrzeb. Teraz obsługuje wszystkie 14 pinów. Oto zdjęcia mojej pracy: Panel wykonałem na wzór Cessna Skyhawk (G1000) i planuję go jeszcze rozbudować o dwa przełączniki kołyskowe, wykorzystując piny analogowe A0-A5, jednak jeszcze nie wiem, jak rozbudować kod, aby obsługiwał piny analogowe, tak jak cyfrowe, ale dojdę do tego, chyba, że ktoś mi pomoże na forum. No i oczywiście zamknę to wszystko w obudowie. Schematu nie mogłem przedstawić we wcześniejszych postach, ponieważ projekt miałem w głowie, a schematów robić nie potrafię. Wydaje mi się, że to co wykonałem jest dość proste i nie trzeba do tego żadnej wiedzy, schematów i wielomiesięcznego studiowania nawet podstaw elektroniki. Wystarczy zapał, rady forumowiczów i eksperymentowanie. Poniżej podaję kod, który obsługuje "pudełko", może ktoś dopisze linijki, które pozwolą wykorzystać analogicznie piny analogowe: #include <Joystick.h> void setup() { // Initialize Button Pins pinMode(2, INPUT_PULLUP); pinMode(3, INPUT_PULLUP); pinMode(4, INPUT_PULLUP); pinMode(5, INPUT_PULLUP); pinMode(6, INPUT_PULLUP); pinMode(7, INPUT_PULLUP); pinMode(8, INPUT_PULLUP); pinMode(9, INPUT_PULLUP); pinMode(10, INPUT_PULLUP); pinMode(11, INPUT_PULLUP); pinMode(12, INPUT_PULLUP); pinMode(13, INPUT_PULLUP); pinMode(14, INPUT_PULLUP); pinMode(15, INPUT_PULLUP); // Initialize Joystick Library Joystick.begin(); } // Constant that maps the phyical pin to the joystick button. const int pinToButtonMap = 0; // Last state of the button int lastButtonState[14] = {0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0}; void loop() { // Read pin values for (int index = 0; index < 14; index++) { int currentButtonState = !digitalRead(index + pinToButtonMap); if (currentButtonState != lastButtonState[index]) { Joystick.setButton(index, currentButtonState); lastButtonState[index] = currentButtonState; } } delay(50); } Kod działa, wszystkie przełączniki można skonfigurować z poziomu gry. Zastanawia mnie tylko, czy można napisać kod bez biblioteki Joystick, tak aby wykorzystać tylko te przełączniki, które fizycznie są, bo wykorzystując bibliotekę Joystick, w konfiguracji mamy dżojstik, 32 przyciski i jeszcze jakieś osie, których nie ma, jednak nie znam nic innego, co powoduje wykrycie Arduino jako kontrolera gier.
  5. No właśnie liczyłem na to, że ktoś za mnie wybierze komponenty. Sklepy z elektroniką stacjonarne, jak i internetowe już znalazłem. Szkoda kupować w internecie po jednej sztuce i eksperymentować, za dużo traci się czasu i wysyłka niejednokrotnie przekracza koszt towaru, to samo tyczy się sklepów stacjonarnych, oczywiście poza kosztami wysyłki , a nie chcę kupować po jednym z każdego rodzaju, dlatego pytam, co potrzebuję? Ale chyba tak zrobię, przy najbliższej okazji, jak będę w pobliżu jakiegoś sklepu z elektroniką, to kupię kilka przełączników i sprawdzę jak działają. W każdym razie, dzięki za pomoc, poświęcony czas i chęci. Pozdrawiam.
  6. Wielkie dzięki za obszerną odpowiedź. Jasne, że nie mam pojęcia o elektronice, dlatego tu jestem. Na razie eksperymentuję z Arduino Uno. Oczywiście, że panel ma służyć jedynie do sterowania wirtualnym pulpitem w grze i tylko wybrane funkcje, te najbardziej potrzebne, żadnych wyświetlaczy, zegarów itp. a samo przełączjące się przełączniki, to tylko opcja. Byłem ciekawy, czy można to wykonać w prosty sposób. To ma działać na zasadzie: dany przełącznik włącza coś i wyłącza i to tyle. Wydaje się prosta sprawa, tak samo z potencjometrami. Chcę jedynie wiedzieć, jakie kupić, żeby móc cokolwiek zacząć robić. Mógłbym użyć switchy, z którymi pracowałem na Uno, ale wolę przełączniki dźwigniowe, które bardziej wyglądają jak oryginalne i chyba działają na innej zasadzie. Poza tym Uno nie podłączę do komputera jako kontroler, dlatego pytałem, czy Leonardo temu podoła, a jeśli nie, to co podoła? Na początek chcę skompletować podzespoły, żeby w ogóle zacząć realizację. Może nic z tego nie wyjdzie, ale chcę spróbować, bo niby czemu nie?
  7. Witam wszystkich. Chciałbym wykonać konsolę (overhead) do symulatora lotu, niestety jestem totalnym laikiem i będę potrzebował pomocy forumowiczów odnośnie części, programowania i złożenia wszystkiego. Ktoś wykonał coś podobnego, tylko o wiele mniej przełączników, do symulatora ciężarówki wykorzystując sterownik od klawiatury. Jednak ja bym chciał, żeby sprzęt był wykrywany przez PC jako kontroler. Konsola wygląda następująco: Zaznaczyłem kolorami tylko te rzeczy, które mnie interesują, one powinny znaleźć się na konsoli, reszta jest nieistotna. Pomyślałem, że sercem tego wszystkiego byłoby Arduino Leonardo z Atmega32U4. Jednak nie wiem, czy obsłuży taką ilość przełączników. Teraz wyjaśnię znaczenie kolorów. Ponieważ nie orientuję się w fachowych nazwach, będę tłumaczył po chłopsku. Na czerwono zaznaczyłem przełączniki ON/OFF, które po przełączeniu pozostają w danej pozycji, na zielono przełączniki trój pozycyjne, które pozostają w zadanej pozycji, na ciemno niebiesko przełączniki ON/OFF/ON (ustawione są w pozycji środkowej, po przełączeniu w którąkolwiek stronę wracają na środek), kolor żółty, to przełączniki obrotowe wielopozycyjne (2 siedmio pozycyjne, wiem, że takich nie ma, i 4 cztero pozycyjne), jasny niebieski, to potencjometry obrotowe, dwa pomarańczowe, to potencjometry wieloobrotowe i różowy, który jest specyficzny, bo górna i środkowa pozycja działa, jak ON/OFF, jednak dolna odbija po puszczeniu na środek. Nie wiem, czy takie coś się dostanie? Podobnie jest z dwoma przełącznikami wielopozycyjnymi w sekcji ENGINE START, które po przełączeniu na pozycję GND, po uzyskaniu odpowiedniej wartości, automatycznie przeskakują ma pozycję OFF. Oczywiście żaden z przełączników, czy potencjometrów fizycznie nic nie uruchamia, jedynie komputer musi wiedzieć, że coś się zadziało. Jeśli ktoś mógłby mi podpowiedzieć, jakie części mam kupić i czy Leonardo się do tego nada, lub co w ogóle się nada,to bym był bardzo wdzięczny. Jeszcze pozostaje kwestia, jak to wszystko połączyć, aby działało i dało się skonfigurować z poziomu gry. Uważam, że temat zainteresuje wielu entuzjastów symulatorów lotniczych, bo kierownice, joysticki i pady już były, a tego typu konstrukcje są niebotycznie drogie (sama obudowa bez elektroniki kosztuje ponad 600 euro). Pozdrawiam wszystkich majsterkowiczów.
×
×
  • Utwórz nowe...