Skocz do zawartości

Konstruktor

Użytkownicy
  • Zawartość

    26
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O Konstruktor

  • Ranga
    3/10

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Bydgoszcz
  1. Ha! Dzięki! Podziałało. Program się wgrał na µC.
  2. Teraz pojawia mi się inny błąd: Wpisuję: avrdude -p atmega8 -P avrdoper -c usbasp -U flash:w:leds.hex Dostaję: avrdude: error: could not find USB device with vid=0x16c0 pid=0x5dc vendor='www.fischl.de' product='USBasp' avrdude done. Thank you. Włączyłem zworkę od wolnego programowania, sprawdziłem złącze programatora(czy odpowiednio połączone z µC), sprawdziłem napięcie.
  3. Nie wiem, nie pamiętam żebym coś takiego robił, chociaż możliwe że po prostu nie kojarzę o co chodzi. Programowanie uruchamiam tym: avrdude -p atmega8 -P avrdoper -c usbasp -U flash:w:leds.hex [leds.hex to program który chcę wgrać] -P ustawia port, w tym artykule było napisane że to 'avrdoper'. Tak powinno być?
  4. Napięcie na złączu na płytce z ATmegą: 4.75 V. Napięcie na ATmedze: też 4.75 V. Nie ustawiłem w tryb wolnego programowania, bo do ATmegi mam podłączony kwarc 8 MHz. Połączenia sprawdzałem miernikiem, wszystkie przewodzą. Co do resetu... Sprawdziłem opór między pinem RST ATmegi, a programatorem. Wynosił 14 kOhm... Poprawiłem połączenie. Sprawdziłem inne ścieżki, ale one wydają się być w porządku.
  5. Witam, natrafiłem dzisiaj na problem z zaprogramowaniem mikrokontrolera. Napisałem w C prosty program do zapalania i gaszenia diody LED. Skompilowałem go, i zrobiłem plik .hex. Próbując wgrać program na µC dostaję taki błąd: Programator: USBasp µC: ATmega8 Układ zasilam tylko z programatora. Komputer widzi programator(pracuję na Ubuntu), dioda oznaczająca programowanie układu na chwilę się zapala, potem wywala błąd. Pozdrawiam
  6. Bardzo ciekawe pytanie, ale nie ze względu na odpowiedź(która, przynajmniej wg. mnie, jest przecząca), tylko na temat dyskusji którą może otwierać. Czym w takim razie JEST inteligencja? Czym jest rozumienie? Pewnie odpowiedź na te pytania, jest z kolei najważniejszą wskazówką do stworzenia prawdziwej AI, czy to silnej czy słabej.
  7. Dzięki bardzo, byłem w innej firmie i wydrukowali mi na lepszym papierze. Okazało się, że rzeczywiście miałem zły papier. Teraz się udało: Nie jest idealnie, ale przynajmniej powinno działać.
  8. Drukowałem na papierze kredowym, w KRD w Bydgoszczy. Byłem wczoraj w kilku punktach ksero i firmach poligraficznych i nigdzie nie chcieli drukować na kredowym. Nie mam drukarki laserowej.
  9. Spróbowałem, wyszło tak samo, czyli wcale. Papieru ściernego nie żałowałem, opłukałem dokładnie z pyłu, umyłem płynem do naczyń, przetarłem acetonem, opłukałem(bez dotykania, a wytarłem papierem toaletowym). Potem standardowo, żelazko, przyciskanie, woda. I dalej nic. Jakieś jeszcze sugestie?
  10. A w sumie o tym zapomniałem wspomnieć. Były bąble między ścieżkami, jak już wrzucałem płytkę z papierem do wody. Dzięki za radę, zaraz spróbuję jeszcze raz, tylko dokładniej postaram się odtłuścić + użyję papieru ściernego około 120.
  11. Raczej nie jest to kwestia nacisku, w jednej z prób dociskałem mocniej żelazko, ale efekty nie były zauważalnie lepsze. EDIT: czy fakt, że próbowałem osiem razy nanosić nadruk na ten sam laminat może mieć znaczenie? Przed każdym nanoszeniem zmywałem poprzedni nadruk i myłem płytkę.
  12. Problem mam. Chciałem wytrawić płytkę, tylko że tusz nie chce się przenieść z kartki na płytkę. Opiszę co robiłem: Pierwsze próby wykonywałem z użyciem papieru satynowanego(ludzie od ksero mówili że też się nada do płytek, a kredowego nie mieli w żadnym z punktów gdzie byłem). Płytkę oszlifowałem papierem ściernym(wodnym, 1200), opłukałem wodą, oczyściłem zmywaczem o paznokci(aceton-frei) i odtłuściłem perfumem(bo alkohol zawiera). Położyłem wydruk na laminacie, ustawiłem żelazko na 3/4 temperatury maksymalnej(późniejsze próby były na wyższej). Ok. 5 minut(za pierwszym podejściem, potem dłużej) prasowałem nadruk na laminacie. Potem wrzuciłem do wody na około 20 minut. Nawet tuszu trochę zostawało, ale większość ścieżek była poprzerywana, pady niekompletne, a większe pola(od GND) były 'dziurawe'. Dalej, dzisiaj znalazłem jakąś firmę która zrobiła mi wydruk na papierze kredowym. Oczyściłem zmywaczem do paznokci z tego co było po poprzedniej próbie(z papierem satynowanym), jeszcze raz przejechałem papierem ściernym 1200, opłukałem, starłem resztkę pyłu papierem toaletowym, umyłem mydłem w płynie, umyłem płynem do mycia naczyń. Położyłem wydruk na laminacie, prasowałem ok. 5 minut na 3/4 temp. Wrzuciłem płytkę do wody, żeby się papier odmoczył. Tym razem tuszu zostało nawet mniej niż przy poprzednim papierze(tym satynowanym), a papier nadal się ciężko odlepiał(po namoczeniu w wodzie z proszkiem do prania nadal się trzymał), więc zdjąłem go palcem. Ten tusz który był na płytce całkiem nieźle się trzymał, ale nadal widać ogromne dziury w ścieżkach, brakuje czasem padów itd. Wydaje mi się, że wszystko robię jak w artykule, ale coś nie działa. Będę wdzięczny za pomoc. EDIT: wklejam zdjęcie z ostatniej próby z papierem kredowym:
  13. Dzięki bardzo za konstruktywne odpowiedzi. Na pewno się przydadzą. Teraz pomęczę się z projektowaniem płytki. Wydaje się to fajnym zajęciem.
  14. Czemu LED przy pinie 7 nie będzie świecił? AVCC podłączyłem tak, z tego powodu: http://1.bp.blogspot.com/-5t2i5CqKqxc/T4Sxzhwks_I/AAAAAAAAAWo/ObYLy3jXAJg/s1600/zasilanie_OK2_z_ADC.jpg To z tego artykułu: http://mirekk36.blogspot.com/2012/04/mikrokontroler-prawidowe-zasilanie.html
  15. Rozumiem, chciałem jednak,by zostało potwierdzone czy poprawnie rozumiem pojęcie filtrowania zasilania, nim dołączę je do pozostałych par. Odpowiadając na pytania powyżej: zasilanie idzie przez LEDy. A nie może? PB0: o ile dobrze rozumiem, chodzi o to, że ten pin dostaje sygnał albo z vcc albo z gnd(0 lub 1). I wtedy to jestbardziej "czytelne" dla mikroprocesora. A sam ten przełącznik będzie miał za zadanie uruchamiać program. C1 i C7 mają filtrować zasilanie.
×
×
  • Utwórz nowe...