Skocz do zawartości

sorek

Użytkownicy
  • Zawartość

    2
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

5 Neutralna

O sorek

  • Ranga
    1/10
  • Urodziny 30.01.1993

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Barnsley, UK
  • Języki programowania
    C++/Java
  • Zainteresowania
    Motoryzacja
  • Zawód
    Java/Embedded Programmer
  • www
  1. Dziękuję bardzo @Gieneq za ciepłe słowa! Zainteresowanie wynikło z tego, iż znalazł mnie jeden tuner z USA, konkretnie Clown Shoe Motorsports z Texasu gdzie rynek E36 używanych do motorsportu jest olbrzymi. On używa sprzętu do retransmisji i loggingu samochodów oraz łączenia tych starych ECU z telemetrią działającą na CAN. Obecnie działamy na BMW ale wierzę, że projekt rozwinie się jako development board i więcej samochodów będzie wspieranych gdyż w sumie projekt pod tym względem nie ma żadnych ograniczeń!
  2. Dzień dobry serdecznie wszystkim! Zachęcony na wykopie przez Forbota zdecydowałem się podzielić swoim projektem, który bazowo miał służyć tylko mi jako On Board Computer do mojego starego BMW E36. Projekt jednak się rozwinął i obecnie jest pełnoprawnym urządzeniem/development boardem bazującym na ESP32. O urządzeniu dokładniej można poczytać na stronie Logger.Sorek.uk - na tej stronie będą też pojawiać się nowości w firmware/hardware gdyż jego development wciąż trwa! Z czego jest zbudowany? Ekran 2.8" TFT ILIi9341 (bardzo podobny do tego) z dotykiem i 65k kolorami (z opcją na założenie dowolnego innego ekranu), Port OBDII, CAN i K-line (ISO 9141), Obsługa kart SD do 32GB, 4 analogowe 0-5V inputy (np. do czujnika sony szerokopasmowej AFR), USB-C, i dlatego iż używam ESP32 mamy też: Bluetooth, Wifi oraz 2 porty serial - jeden do komunikacji z K-line drugi do USB (3 można używać bez ekranu). Warto nadmienić, że dzięki zastosowaniu chipu FTDI oraz demuxera seriala, urządzenie można używać (po przełączeniu pinu w programie urządzenia) bezpośrednio USB <-> K-line dzięki temu jest 100% kompatybilność z programami diagnostycznymi do samochodów i programatorami ECU. Co daje nam k-line? Prędkość przesyłu OBDII typu ELM327 jest bardzo niska. Przy k-line przy bazowej prędkości 9600 możemy osiągnąć 8-20 Hz (w porównaniu do 0.2-1 Hz w wypadku ELMa) a jeśli mamy odpowiednie ECU np. nowsze MS42/MS43 (które możemy znaleźć w takich autach jak BMW E46, E38 czy E39) nawet dochodzącą do 33 Hz! Do daje niesamowitą rozdzielczość. Natomiast komendy typu "telegram" pozwalają wybrać nam jakie elementy chcemy loggować czy retransmitować po CAN. Urządzenie jest w pełni konfigurowalne i firmware z którym go sprzedaje posiada takie funkcje jak konfigurowalne definicje, retransmisje CAN, logi do karty SD, autosleep, autolog na triggerze (np. gdy obroty silnika lub przepustnica przekroczy odpowiednią wartość), oraz Gui które stworzyłem na bazie bibliotek tft_eSPI oraz lvgl. Do urządzenia stworzyłem bibliotekę DS2.h która współpracuje z Arduino. Dzięki temu programowanie na urządzenie jest proste. Przykłady w bibliotece stworzyłem tak, by każdy mógł się połapać o co chodzi i część przykładów ma wgrany OTA update prosto z karty SD. Wystarczy wrzucić plik update.bin na kartę SD, odpalić urządzenie i można wrócić do oryginalnej wersji Firmware - które to wersje również wypuszczam dla wszystkich kupujących urządzenie. Oczywiście przy własnym programowaniu urządzenia możliwości są nieskończone! Jak obecnie wygląda i działa urządzenie można zobaczyć poniżej: Projekt płytki wraz ze stabilizatorami 5V i 3.3V stworzyłem wraz z pomocą bardziej doświadczonych kolegów. Wcześniej urządzenie działało na Arduino i wyglądało zupełnie inaczej! Cena urządzenia to obecnie £100 lub £130 z obudową. W cenie wliczony jest support - powiem tylko że sporo nocy spędziłem na pomoc klientom z Australii i USA by pomóc w integracji Firmware z urządzeniami typu RaceCapture lub JB4! Przykłady zastosowania jako CAN sniffer/transmitter po serialu: Zapraszam do komentarzy!
×
×
  • Utwórz nowe...