Skocz do zawartości

lleymann

Użytkownicy
  • Zawartość

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O lleymann

  • Ranga
    2/10
  1. @Treker dokładnie o to mi chodziło. Dziękuję Ci za wyjaśnienie Idę w takim razie z kursem dalej. Pozdrawiam
  2. @Treker niestety nie rozwiązało to mojego problemu. Ponieważ podczas czwartego naciśnięcia guzika wyświetlany jest: 17:30:57.565 -> Koniec Gry 17:30:57.565 -> Nowa gra. 17:30:57.565 -> Podaj Liczbę A chcę, żeby program wyświetlał ten napis (Podaj liczbę) dopiero po kolejnym naciśnięciu guzika, w przeciwnym wypadku gracz będzie miał 4 próby, ponieważ widząc powyższe zamiast klikania na guzik wpisze po prostu liczbę, a w tym momencie liczniknac jest ustawiony na 0 co de facto spełnia warunek, aby wyświetlić napisz Podaj liczbę. Można by to rozwiązać zmianą, aby za 4tym naciś
  3. @Treker dokładnie w ten sposób myślałem i w związku z tym próbowałem ta linię wpisać Pod wierszem z warunkiem: if (liczniknac <= 3) { // Jesli licznik nac bedzie równy lub mniejszy 3 wtedy realizujemy ponizsze warunki Tylko, że wtedy program powtarza wysyłanie napisu Podaj liczbę, a jak to zrobić, żeby był on wysyłany tylko raz? Jest na to jakaś funkcja typu "printOne"? Nie wiem właśnie jak rozwiązać ten problem.
  4. @marek1707 zauważyłem, że w tym czujniku Honeywell max temp pracy to 150st.C, natomiast przy tym Chińskim jest 240 st.C. Wydaje mi się, że ma to dość istotne znaczenie. Ponieważ diody generują ogromne ilości ciepła. Do tego stopnia, że w instrukcji latarki pamiętam, że było wyraźnie napisane dużymi literami, że latarkę należy włączać tylko w wodzie, aby zapewnić chłodzenie elektroniki. Na powierzchni można ją włączyć na max pół minuty. iIe wiem co tam za ledy są włożone, ale koledzy nurkowie nadali mi przezwisko Jupiter przez tą latarkę, bo "wali" niemiłosiernie. Kupiłem ją już dobrych parę la
  5. Cześć @marek1707 Dziękuję za cenne rady. Nadmienię, że latarkę przechowuję otwartą bez baterii w środku, więc wylanie kwasu nie wchodzi w grę, podobnie zawilgocenie ścieżek, czy układu. Poza tym komora, gdzie znajduje się elektronika jest dodatkowo uszczelniona. Mimo wszystko zrobiłem tak jak mówiłeś, przejrzałem wszystkie ścieżki, przepłukałem układ spirytusem i podłączyłem zasilanie na pajączka. Zbliżając magnes do czujnika odpowiedzialnego za włączanie trybu SOS latarka włącza się, przybliżając magnes do czujnika wyłączającego, wtedy latarka przestaje świecić. Zbliżałem magnes do pozos
  6. Witam Wszystkich, Posiadam latarkę nurkową, która ma 3 tryby: LOW, HIGH i SOS. Poszczególne tryby są wybierane pierścieniem na obudowie. Latarka była przez długi czas nieużywana i próbowałem ostatnio ją sprawdzić, czy działa. Okazuje się, że działa tylko tryb SOS, co uniemożliwia korzystanie z niej, ponieważ cały czas nadaje sygnał SOS kodem morsa. Postanowiłem ją rozkręcić i sprawdzić co tam siedzi w środku. Okazuje się, że na brzegu płytki są umieszczone 3 czujniki pola magnetycznego, a w pierścieniu jest magnes. Kręcąc pierścieniem magnes przesuwa się w odpowiednie miejsce powodując za
  7. @Treker wybacz, ale poddaje się, już od godziny próbuje. Nawet próbowałem na ślepo wklejać tą komendę w poszczególne miejsca, ale nic z tego. Wydaje mi się, że to nie jest kwestia miejsca, a jakiejś dodatkowej funkcji. Tylko pytanie, czy ma być to funkcja if, while, czy jeszcze jakaś inna, bo widzę, że niektórzy zastosowali u siebie jakieś wartości true/false.
  8. @Treker czy chodziło o takie poprawki? #define diodac 8 // dioda czerwona #define diodazo 9 // dioda zolta #define diodaz 10 // dioda zielona #define guzik 11 // Przycisk int losowanie = 0;// zdefiniowanie zmiennej losowanie String liczba = ""; // Pusty ciag odebranych danych int intliczba = 0;// konwersja podanej liczby na wartosc liczbowa, zaczerpnalem to z forum int liczniknac = 0;// licznik nacisniec guzika, zeby zliczac 3 proby void setup() { Serial.begin(9600); // uruchomienie transmisji z UART pinMode(diodac, OUTPUT); // konf pinu 8 jako wyjscie pinMode(diodazo, OUTPUT); // konf p
  9. Czy chodzi Ci o takie coś: #define diodac 8 // dioda czerwona #define diodazo 9 // dioda zolta #define diodaz 10 // dioda zielona #define guzik 11 // Przycisk int losowanie = 0;// zdefiniowanie zmiennej losowanie String liczba = ""; // Pusty ciag odebranych danych int intliczba = 0;// konwersja podanej liczby na wartosc liczbowa, zaczerpnalem to z forum int liczniknac = 0;// licznik nacisniec guzika, zeby zliczac 3 proby void setup() { Serial.begin(9600); // uruchomienie transmisji z UART pinMode(diodac, OUTPUT); // konf pinu 8 jako wyjscie pinMode(diodazo, OUTPUT); // konf pinu 9 jako w
  10. Poprawiłem, sprawdziłem, działa, tylko nie wiem jak się pozbyć tego napisu: Podaj liczbę po zakończeniu gry. #define diodac 8 // dioda czerwona #define diodazo 9 // dioda zolta #define diodaz 10 // dioda zielona #define guzik 11 // Przycisk int losowanie = 0;// zdefiniowanie zmiennej losowanie String liczba = ""; // Pusty ciag odebranych danych int intliczba = 0;// konwersja podanej liczby na wartosc liczbowa, zaczerpnalem to z forum int liczniknac = 0;// licznik nacisniec guzika, zeby zliczac 3 proby void setup() { Serial.begin(9600); // uruchomienie transmisji z UART pinMode(diodac, OU
  11. #define diodac 8 // dioda czerwona #define diodazo 9 // dioda zolta #define diodaz 10 // dioda zielona #define guzik 11 // Przycisk int losowanie = 0; // zdefiniowanie zmiennej losowanie String liczba = ""; // Pusty ciag odebranych danych inaczej podana liczba int intliczba = 0; // konwersja podanej liczby na wartosc liczbowa, zaczerpnalem to z forum int liczniknac = 0; // licznik nacisniec guzika, zeby zliczac 3 proby void setup() { Serial.begin(9600); // uruchomienie transmisji z UART pinMode(diodac, OUTPUT); // konf pinu 8 jako wyjscie pinMode(diodazo, OUTPUT); // konf pinu 9 jako wyjscie
  12. Cześć, Mam problem ze swoim kodem co do zadania 4.5. Mianowicie działa OK, ale nie wiem, gdzie powinienem wkleić linijkę, która wyświetla napis "Podaj liczbę"? Teraz Arduino wyświetla mi ten napis przy każdorazowym kliknięciu i niestety wyświetla go również przy ostatniej próbie, co dziwnie wygląda, bo wyświetlane są napisy: Podaj liczbę koniec gry Nowa gra A powinno być wyświetlane bez linijki podaj liczbę. Z kolei jak przeniosę linijkę kodu odpowiedzialną za wyswietlanie tego napisu, pod warunek liczniknac to po kliknięciu guzika Arduino cały czas wysyła do komputera napis Pod
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.