Skocz do zawartości

Miolhar

Użytkownicy
  • Zawartość

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O Miolhar

  • Ranga
    2/10
  • Urodziny 24.09.2004

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Lublin
  • Programuję w
    Java

Ostatnio na profilu byli

252 wyświetleń profilu
  1. Witam, potrzebuję pomoc na wczoraj Czy ma ktoś program, lub czy umie napisać program na migotanie ledów? Chodzi o to by w pasku 54 ledów zapalało się X losowych ledów na ok. 2 - 3 sek. a potem gasły i tak ciągle. Jest mi ten program potrzebny a sam nie umiem tego zrobić (próbowałem) i nie bardzo mam czas. Jeśli już gdzieś był taki wątek, proszę o linka, ponieważ szukałem a nie znalazłem. Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję.
  2. Wiedziałem o co Ci chodzi bo mam mam podobny problem. W moim przypadku jest jak dla zmiennych X i Y przypisać kolejno wybrane wartości na pilocie podczerwieni. Jeśli uda mi się wymyślić sposób na rozwiązanie tego problemu dam znać. Tylko w moim przypadku chyba zrobię aby jeden z przycisków definiował wybór liczby dwucyfrowej więc pomijam sekwencję zapisu czasu pomiędzy przyciśnięciem itp.
  3. Myślę, że wiem co autor chce zrobić. Nie ma problemu w wykonaniu fizycznym. Chodzi mu o pobranie przez program dwóch następujących po sobie cyfr, co razem ma dać liczbę dwucyfrową ze składowych np. x i y. Problem tkwi jak przekazać programowi aby zapisał pierwszą wprowadzoną cyfrę (dla przykładu "x") i jeśli w przeciągu "s" sekund (s = czas wybrany) zostanie podana inna cyfra, "y" która również zostanie zapisana. Potem w następnej formułce zostały by pobrane obie zmienne (x i y) i jeśli czas pomiędzy wprowadzeniem obu był by mniejszy lub równy "s" to za pomocą działania (x*10 + y) wyszła liczb
  4. Wszystko rozumiem. Zanim przejdę do kolejnego pytania chciałem przeprosić @marek1707 za poprzedni post. Przepraszam jeśli Cię uraziłem ale byłem troszkę zdenerwowany z powodu nie wyspania i zachowałem się troszkę arogancko. Przejdźmy do tematu: 1. Dla porządku pytania uznajmy, że na razie wszystko jest poprawnie skompilowane. Okej, mam nastepujące dwie linijki kodu: else if(results.value == KEY_1) bitSet(x, 1); else if(results.value == KEY_2) x = 2; Program uznał, że liczba jest jednocyfrowa, pobrał dane z przycisku i pytanie: Która forma powyższego kodu jest właściwa? Ponieważ
  5. Po pierwsze: dopiero od kilku dni szukam, czytam, dokształcam się w tej dziedzinie programowania. Wcześniej nie miałem z tym styczności więc proszę o zrozumienie, że czasem faktycznie mogę pisać bzdury. Po drugie: wydaje mi się, że forum służy do pomagania sobie a nie tylko do wytykania błędów i nie wnoszenia niczego nowego. Zasady działania FOR lub IF znam z javy więc jest możliwość, że pomieszałem sposób budowy. Tylko, że w twoim poście jest jedynie Mógł byś wyjaśnić czemu bzdura? Ja bardzo przepraszam ale nie znam się jeszcze na tyle aby wiedzieć z czego ta BZDURA wynika.
  6. Teoretycznie wystarczy ale w takiej sytuacji: leds[x] = CRGB(255,0,0); wszystkie ledy będą miały przypisany kolor czerwony. Mi zależy aby były cztery kolory. Aby ułatwić sobie stwierdziłem, że dla danych numerów ledów przypiszę od razu konkretny kolor. Czy coś takiego by działało? Czy dobrze myślę? void loop() { if(lastTimeReceived && millis() - lastTimeReceived > 5000){ useReceivedValue(receivedValue); x = receivedValue; for (int i = 0; i > -1; i = i + x){ if(i == 0, 1, 2, 3, 4, 5, 5, 6, 12, 13) leds[i] = CRGB(255,0,0); else if(i == 7, 8, 9,
  7. Ad. 1 Być może ale nie wiem czy dokładnie to co powiedziałeś. Chodzi aby każdy przycisk pilota 0-9 miał już nałożoną wartość. Np. przycisk 0 = 0; zostaje wybrany ten przycisk -> zapala się dioda nr 0 (pierwsza w układzie) np. coś takiego if(x = 0) leds[0] = CRGB(255,0,0); //Nie testowane jeszcze
  8. Witam ponownie Przepraszam za moją nadgorliwość ale zależy mi na szybkim ukończeniu tego projektu gdyż jest on mi pilnie potrzebny do zbiórki harcerskiej. Obecnie zetknąłem się z następującymi problemami Problem nr 1 Zdefiniowanie wartości liczbowej przycisku #define KEY_1 //numer przycisku na pilocie jak wybrać aby przycisk nr 1 miał wartość równą 1; przycisk nr 2 równą 2 itd.? W zakomentowanym miejscu będzie numer przycisku którego aktualnie nie mam ale to nie istotne. Problem nr 2 W jaki sposób sprawić aby zmienna "x" przybierała wartość pierwszego przycisk
  9. Okej, wiem już na czym stoję i nie proszę o wykonanie za mnie tego projektu. Zakupy to na pewno: Arduino (uno powinno wystarczyć, jeśli nie proszę o radę jakie będzie lepsze), do tego myślę, że moduł podczerwieni bo raczej pójdę w pilot. Jeśli coś jeszcze się przyda proszę info. Największy problem mam z programem wykonawczym m. in. jak zrobić by dało się z pilota wysłać numery dwucyfrowe Oraz jak naprowadzić program aby po wybraniu numeru zapalała się leda przypisana do tego numeru (wiem, że liczy się je od 0 więc pierwsze pole by było pod nr 0). Z samym układem nie będę miał problemu,
  10. @Treker dzięki Chodzi o zbudowanie układu podświetlenia pól na plansz gry (arduino). Pola które miały by się podświetlać (wszystkie by były opisane numerami) wyły by wybierane za pomocą pilota lub telefonu. Np. Gracz 1 odblokował pole 12 w I ćwiartce mapy więc ja wpisuję w aplikacji nr. 12 i to pole się zapala na zielono. Następnie gracz 2 odblokował pole 43 na III ćwiartce mapy, więc wpisuję nr 43 i włącza się czerwone podświetlenie. W tym momencie świecą się pola 12 i 43 kolejno na zielono i czerwono. Podsumowując, chcę zrobić układ posiadający program który podświetlał by k
  11. Witam. Na wstępie chciałbym przeprosić jeśli temat już był, mi niestety nie udało się takiego znaleźć (w przypadku istnienia takowego proszę o link). Również przepraszam jeśli wybrałem złą kategorię. Teraz do rzeczy: Mam pomysł projektu planszy do gry z podświetleniem ledowym. W wielkim skrócie polegało by to na podświetlaniu poszczególnych pól po odblokowaniu ich. Chciał bym abym np. z pozycji aplikacji (lub pilotem podczerwieni) na telefonie mógł wybrać które pole ma się podświetlić. Na przykład chcę podświetlić pole 34 na kolor czerwony więc wybieram lub wpisuję nr 34 i kolor czerwon
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.