Skocz do zawartości

Kenshin

Użytkownicy
  • Zawartość

    25
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O Kenshin

  • Ranga
    3/10

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Ok dalej walczę.Zrobiłem menu i usiłuje połączyć z grą. W grze chce zrobić tablicę. Z regułami gry. Np strit=1,2,3,4,5 lub 2,3,4,5,6 to 150 punktów Tyle już mam zrobione do gry w 1000. #include <Wire.h> #include <LiquidCrystal_I2C_Hangul.h> LiquidCrystal_I2C_Hangul lcd(0x27, 20, 4); byte przyciskPrawo = 0; byte przyciskLewo = 0; byte przyciskOK = 0; byte ekran = 0; byte iloscGraczy = 0; byte stanOK = 0; byte stanLewo = 0; byte stanPrawo = 0; byte gra = 0; //ś byte znak0[8] = { B00010, B00100, B01110, B10000, B01110, B00001, B11110, B00000 }; //ć byte znak1[8]
  2. Zrobiłem. Zmieniłem bibliotekę na LCD i wyświetla całość a dzisiaj opanowałem polskie znaki. Problem rozwiązany. Jak zakończyć post?
  3. Pomocy w problemach, jeszcze takich rzeczy nie pisałem.
  4. // if PRZDOWN // jeżeli przycisk down naciśnięty to przesuń strzałkę o jedną linię w dół // jeżeli przycisk up naciśnięty to przesuń strzałkę o jedną linię w górę // jeżeli przycisk ok naciśnięty to zatwierć wybór // jeżeli przycisk rzut naciśnięty to rzut kośćmi Jak to napisać? Menu mi się już wyświetla po naciśnięcu przycisku. Strzałka jest ale jak ją poruszać? Mam 5 przycisków, menu, w dół, w górę,,OK i rzut kośćmi.
  5. Chce aby czekał na naciśnięcie przycisku i potem wyświetlił Menu. Skasowałem Wyświetala: Liczba Graczy: 2. 3. 4. Nie wyświetla mi strzałk
  6. Myślę że teraz dobrze. Urzyłem innej biblioteki.Teraz czytam o if i innych instrukcjach warunkowych. Nie wiem jak zrobić aby strzałką wybierać a OK zatwierdzić wybur. #include <Wire.h> // standardowa biblioteka Arduino #include <LiquidCrystal_I2C_Hangul.h>//biblioteka Arduino lcd IC2 LiquidCrystal_I2C_Hangul lcd(0x27, 20, 4); int currentMenuPos = 0;// Pozycja menu? int menuSize(3);// Wielkość menu? byte gr = 2;// Liczba Graczy od 2 do 4 int menuPos = 0; String menuLines[3] = { " 2. ", " 3. ", " 4. ", }; #define PRZMENU 7 #define PRZRZUT 8 #define PRZOK 9 #def
  7. Poprawiłem to. Nie mogę znaleść prostego menu aby chodziło na moim wyświetlaczu. Znalazłem taki program ale wyskakuje błąd lcd was not declared in this scope. Dlaczego? Gotowy przykład od jednego. #define SELECT_KEY 1 #define LEFT_KEY 2 #define DOWN_KEY 3 #define UP_KEY 4 #define RIGHT_KEY 5 /*-----( Import needed libraries )-----*/ #include <Wire.h> #include <hd44780.h> // main hd44780 header #include <hd44780ioClass/hd44780_I2Cexp.h> // i2c expander i/o class header int menuPos = 0; String menuLines[6] = { "Ustawienia", "R
  8. Szukam prostego menu jednopoziomowego jako przykładu jak zrobić menu wyboru. //Menu //* Wybór Ilości Graczy //* 2 //* 3 //* 4 #include <Wire.h> #include <hd44780.h> // main hd44780 header #include <hd44780ioClass/hd44780_I2Cexp.h> // i2c int wybor=0;//Wybór graczy od 2 do 4 int gr=0;//ilość graczy od 2 do 4 int currentMenuPos = 0;// Pozycja menu? int menuSize();// Wielkość menu? #define PRZDOWN 11 #define PRZUP 10 #define PRZOK 9 #define PRZRZUT 8 #define PRZMENU 7 // LCD const int LCD_COLS = 20; const int LCD_ROWS = 4; hd44780_I2Cexp lcd;
  9. Poprawiłem delay na 1000 i przeniosłem sterowanie przyciskami do void loop.
  10. Szukam prostego przykładowego menu na wyświetlacz pod bibliotekę hd44780. Próbowałem inne na LiquidCrystal_I2C.h ale nie wyświetla. Wyświetla dwa paski. Pomocy,Plisss. I co zmienić i poprawić? Uczę się na przykładach. #include <Wire.h> #include <hd44780.h> // main hd44780 header #include <hd44780ioClass/hd44780_I2Cexp.h> // i2c expander i/o class header #define PRZYCISKUp 12 #define PRZYCISKDown 11 #define PRZYCISKOK 10 #define PRZYCISKRzut 9 #define PRZYCISK 7 #define wyswietlacz //#define CZAS_WYSWIETLANIA_LICZBY 2000 int ostatniStan = LOW; /
  11. Znalazłem taki program i wyświetla całość. Tylko tu jest na #include <hd44780.h> Trudniejszy do opanowania. Wyjaśnienia po angelsku. A ja angelskiego nie znam. Próbowałem wszystkie biblioteki co podałeś na lcd 20x4 z IC2 i mimo zmian albo wyświietla pierwsze litery albo dwa paski. Na tym programie dobrze wyświetla czyli wyświetlacz dobry. UDOSTĘPNIJ TWOJE BIBLIOTEKI NA KTÓRYCH CHODZI DOBRZE.. /*-----( Import needed libraries )-----*/ #include <Wire.h> #include <hd44780.h> // main hd44780 header #include <hd44780ioClass/hd44780_I2Cexp.h> //
  12. Ja mam tak. #include <FastIO.h> #include <I2CIO.h> #include <LCD.h> #include <LiquidCrystal.h> #include <LiquidCrystal_I2C.h> #include <LiquidCrystal_I2C_ByVac.h> #include <LiquidCrystal_SI2C.h> #include <LiquidCrystal_SR.h> #include <LiquidCrystal_SR1W.h> #include <LiquidCrystal_SR2W.h> #include <LiquidCrystal_SR3W.h> #include <SI2CIO.h> #include <SoftI2CMaster.h> #include <Wire.h> LiquidCrystal_I2C lcd(0x27,20,4); // set the LCD address to 0x27 for a 16 chars and 2 line display void setup() { lcd
  13. setCursor kursor ustawia pozycję kursora 0,0 to pierwsza linia i pierwsza pozycja lini. Pisze tylko W G K
  14. LCD IC2 4x20 wyświetla tylko pierwsze litery. Wina bibliotek? Mam najnowsze. Chce zrobić menu na wyświetlaczu ale coś nie tak. Pierwsze litery tylko pokazuje. Wyświetlacz LCD 20x4 z IC2 z przylutowanym na stale/Kupiony taki.Myślę o więcej grach. Tysiąc,Pokier i coś jeszcze. #include <Wire.h> #include <LiquidCrystal_I2C.h> LiquidCrystal_I2C lcd(0x27,20,4); // set the LCD address to 0x27 for a 16 chars and 2 line display void setup() { lcd.init(); // initialize the lcd // Print a message to the LCD. lcd.backlight(); lcd.setCursor(0,0); l
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.