Skocz do zawartości

lkkula

Użytkownicy
  • Zawartość

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

9 Neutralna

O lkkula

  • Ranga
    2/10

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Świetny kurs, super się bawiłem. Dzięki! Wszystko działało od razu, zero problemów. Świetne zakończenie po obu elektronikach i technice cyfrowej.
  2. Cześć, spróbowałem wykonać ćwiczenie i wyszło mi jak na załączonym zdjęciu. Cześć łatwa była dla mnie raczej łatwa, średnia była trudniejsza, a trudna też okazała się łatwa Pytanie -- co stało mi się tam na dole? Cyna zaczęła mi się dziwnie ciągnąć/rozwarstwiać, przez co na płytce zostały jak gdyby "włosy". Udało się to jakoś ręcznie doczyścić, ale nie wygląda to dobrze. Dodatkowo w niektórych miejscach zrobiły mi się nieco kanciaste / wyciągnięte luty, zamiast ładne i gładkie (na zdjęciu nie do końca to widać, bo jest zrobione od góry). Jak tego unikać? Edit: przez
  3. Kolega wyżej już nawiązał, a właściwie racja - mogłem od razu napisać, zamiast enigmatycznie stwierdzać, że „to nie to i już” Faktycznie żeby to dobrze wytłumaczyć, trzeba wchodzić w twarde linki i węzły. W każdym razie to liczba twardych linków. Więcej tutaj i tutaj.
  4. Super kurs Zawsze chciałem dowiedzieć się jak można połączyć Raspberry Pi z elektroniką. Dowiedziałem się. Dziękuję
  5. Chciałem zauważyć, że wartość liczbowa zawarta między uprawnieniami, a właścicielem pliku (przy ls -l), to nie jest liczba plików wewnątrz katalogu. Mam na myśli tę grafikę.
  6. Super kurs, dzięki Zrobiłem po kolei elektronikę, elektronikę 2 i technikę cyfrową. Biorę się za Raspberry, tylko poczekam trochę na części
  7. Kłaniam się Kurs wygląda super. Jestem już po dwóch kursach elektroniki i w trakcie techniki cyfrowej. Następny chciałbym zdobić właśnie kurs Raspberry. Problem jednak w tym, że mam już swoje urządzenie (3B rev 1.2) wraz z kartą pamięci, obudową, zasilaczem, radiatorami i tak dalej. Działa sobie od dawna i realizuje swoje zadania. Chciałbym jednak pobawić się bardziej niskopoziomowo, stąd pytanie - jakie dokładnie elementy i w jakiej ilości powinienem kupić, żeby wykonać ćwiczenia zawarte w tym kursie? Jest jakiś spis? Pytam ponieważ na stronie Botlandu znalazłem wyłącznie zestawy z dołączon
  8. Rewelacja, dziękuję! Zrazić się nie mam zamiaru, wręcz robię właśnie kurs Techniki Cyfrowej i planuję kolejne Może zacznę od lutowania, bo właśnie w moim „mierniku” sondy odłączyły się od przewodów Jednak za 16 zł cudów być nie mogło
  9. Mnie bardziej martwi, że błędu nie ma, a wyniki pomiarów pozostaną moją nierozwiązaną zagadką Ale też mnie dziwiło, że jak to możliwe, że napięcie jest inne, skoro prąd nie płynie. Czekam z niecierpliwością co wyjdzie ze sprawdzenia
  10. Mam DPM DT830D za całe 16 złotych i 90 groszy. Spodziewałem się, że dokładny to on nie będzie, ale aż tak? Mierzyłem przykładając jedną sondę za rezystor, a drugą do źródła tranzystora -- dokładnie jak na tej grafice. W każdym razie jestem osobą mega początkującą, zawsze coś mogłem pokręcić. Stąd pomyślałem, że może ktoś inny, kto ma taki sam zestaw z Botlandu kupiony na przełomie 2020/2021, mógłby zrobić pomiar i porównać. Teraz to już z czystej ciekawości mnie to interesuje skąd taka rozbieżność
  11. Świetny kurs, właśnie skończyłem wszystkie rozdziały i zabieram się za chwilę za quiz Chciałem tylko zwrócić uwagę na ćwiczenie z ładowarką USB - na liście elementów jest rezystor 1k, podczas gdy w układzie na płytce oraz na schemacie ideowym widnieje 330R. Naturalnie nie wydaje mi się, żeby to miało jakieś znaczenie, ale myślę, że przy okazji można to poprawić. Dzięki raz jeszcze za stworzenie tego kursu!
  12. Kolejny super artykuł, jak w sumie cały kurs Chciałem tylko zwrócić uwagę na rezystory użyte w ćwiczeniach -- na schematach ideowych są 1k, podczas gdy na liście elementów, układach na płytkach stykowych i przykładowych realizacjach widać 330R. Pewnie nie ma to większego znaczenia, ale wydaje mi się, że osoby początkujące (jak ja) zwracają na takie rzeczy szczególną uwagę, bo próbują sobie to wszystko jakoś ułożyć w głowie.
  13. Sprawdziłem, styk wygląda na idealny. Próbowałem 4 różnych rezystorów 1M i 3 różnych tranzystorów BS170. Zmontowałem nawet układ od nowa, używając innych gniazd na płytce stykowej. Na pewno w tabelce z wartościami wszystko jest OK? Już z samej ciekawości jest ktoś to w stanie potwierdzić? Zauważyłem że również tutaj u kolegi wcześniej (pomijając jednostki, wartości i w ogóle) również wyszedł wynik napięcia bramka-źródło prawie o połowę mniejszy przy 1M, niż przy pozostałych rezystorach. Tutaj również innemu koledze wyszły jeszcze dziwniejsze wartości. Zastanawia mnie skąd się to bierze.
  14. Jestem po lekturze części nr 10 II kursu elektroniki. Wykonałem ćwiczenia, spisałem swoje wyniki i wszystko jest OK, poza UGS (napięciem bramka-źródło) przy zastosowaniu rezystora 1M. Mam tam 3.13V, podczas gdy przy 100R i 10K jest odpowiednio: 6.39V oraz 6.31V. Spodziewałem się spadku napięcia przy zwiększeniu oporu, ale nie aż takiego. Dlaczego tak się dzieje? Załączam zdjęcie układu dla porządku PS Na schemacie montażowym multiwibratora najwyraźniej jest błąd - diody w ten sposób nie zaświecą. Wydaje mi się, że należy je podłączyć odwrotnie, tj. tak, jak widać n
  15. Cześć ponownie! Super artykuł, świetna zabawa. To początek, a już robi się ciekawiej niż w pierwszej części kursu Chciałem zapytać: czy nie ma przypadkiem błędu w obrazkach pod schematem "układu do badania wzmocnienia BC546"? Jest tam grafika ukazująca rozmieszczenie elementów na płytce stykowej, a po jej prawej stronie widnieje zdjęcie złożonego wg niej układu, na którym tranzystor BC546 wydaje się odwrócony o 180 stopni (w stosunku do wspomnianej grafiki). Czy nie zostało przez przypadek w tym miejscu zamieszczone zdjęcie układu, który znajduje się nieco niżej, tj. z MPSA29? To szczeg
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.