Skocz do zawartości

EagleEye

Użytkownicy
  • Zawartość

    30
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    1

EagleEye zajął 1. miejsce w rankingu.
Data osiągnięcia: 28 lipca 2021.

Treści użytkownika EagleEye zdobyły tego dnia najwięcej polubień!

Reputacja

7 Neutralna

O EagleEye

  • Ranga
    3/10

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. OK, tak jak piszesz - ten potencjometr jest trzecim elementem dzielnika. Ale jesli podlaczymy kable tak, by potencjometr i jeden rezystor stanowily jednosc, to wtedy de facto masz dwa elementy i jeden z nich mozesz regulowac.
  2. A czy dioda nadal bedzie sie swiecic w ukladzie darlingtona? Bo widzisz, to jest wlasnie cel cwiczenia, by pokazac wzmocnienie tego typu transystora. U mnie tez linia olowka szybko przekracza mozliwosci multimetru - ale taki jest cel cwiczenia, nie mierzenie oporu twojego olowka.
  3. Sprobuj poprawic jeszcze linie, przejedz mocno kilka razy. Uzywasz olowka dolaczonego do zestawu? Jesli nie, to uzyj bardziej miekkiego typu.
  4. W tej lekcji ponownie spotykamy sie ze slowem "nasycenie". Mam problem ze zrozumieniem o ktorym stanie dokladnie mowimy. Mam wrazenie, lub tez kojarzy mi sie slowo ze stanem w ktorym tranzystor napewno przewodzi i β nie ma tu juz wiekszego znaczenia - taki wniosek nasuwa mi sie po nauce kursu. Jednak na tym obrazku stan nasycenia to ten, w ktorym mozemy regulowac wzmocnienie (obszar po lewej), a nie ten niezmienny (w srodku). Czy dobrze mysle? Jesli popelniam blad, to bylbym wdzieczny za przyblizenie terminow "w nasyceniu" i "dzialajacy jako przelacznik". Super kurs.
  5. Mam dwa pytania: 1. Czy pocieranie grotem o plecionke podczas usuwania cyny jest szkodliwe dla grotu? 2. Sposob w jaki zaprojektowane sa sciezki i polaczenia na plytce (np 2/5) wydaje mi sie bardzo skomplikowany do zaprojektowania. Czy jesli chcialbym kiedys zamowic swoj projekt w firmie, ktora zajmuje sie produkcja plytek, musze sam zaprojektowac sciezki czy jest to automatyczne?
  6. Podczas cwiczenia chcialem sprawdzic ile pradu pobiera stabilizator (okazalo sie ze ok 4 mA), odlaczylem wiec mase od stabilizatora a diody przygasly. Nadal bylo 5V. Co sie wlasciwie stalo? Czy bezpiecznie moge to robic?
  7. Czesc. Mam maly problem z definicjami budowy plytki. W tresci lekcji czesto pada slowo "pad" ale nie ma go na rysunku opisowym w lekcji. Czy pad to przewodzaca otoczka dziurki ktora podlaczona jest do sciezki? Na rysunku jest to "spoiwo". Jak nazwac te miedziane kwadraty umiesczone na plytkach by utrudnic nieco zadanie (fajny pomysl swoja droga)? Czym tak naprawde jest soldermaska? Czy jest to zwyczajnie laminat, czy tez cos co dodatkowo pokrywa laminat? Swietny kurs. Bardzo bym chcial dokupic plytek do cwiczen - to wielka szkoda, ze nie sprzedajecie ich osobno.
  8. Idź dalej z programem. Ja też miałem kilka takich momentów i "zaskoczyłem" dopiero przy okazji kolejnych tematów. W tym momencie mogę tylko spróbować z analogią do gitary elektrycznej: ten bardzo delikatny prąd płynący przez struny (tak mały, że nie kopie) wyzwala przepływ prądu w dość potężnym piecu tak, że szyby drżą.
  9. " Z kolei za rezystorem, między wyjściem a masą, jest miejsce dla kondensatora. Kondensator ma tę cechę, że w połączeniu szeregowym przepływa przez niego tylko prąd zmienny" Jakie znaczenie ma tu prąd zmienny, jeśli cały czas pracujemy z prądem stałym? Ponadto, wygląda że ten kondesator wpięty jest równolegle.
  10. W książce na str. 42 i 46 jest błąd na schemacie. Oba kondensatory mają 100µF, podczas gdy w rzeczywistości ten elektrolityczny ma 220. W kursie www jest to już poprawione, więc zakładam, że i w nowym druku książki też jest.
  11. Yyyy, bo schrzanilem w momencie doboru wzoru, psze Pana? A tak poważnie to fajnie to zebrałeś i wyliczyłeś. Dzięki.
  12. Mam pytanie natury praktycznej: Jaką moc pobierają te przykładowe układy w stanie spoczynku? Jak je wyliczyć? Zsumowałem rezystory 1 do 3 (bez rezystora diody i feedbacku bo nie działa gdy dioda jest zgaszona) i dodałem 47kΩ termistora. U2/R = 6.52 / 100,000 = 0.00042 W Czy to poprawna kalkulacja?
  13. @enikan Mam podobne problemy do Twoich - muszę być stanie temat zrozumieć i zwizualizować by się go nauczyć. Branie wiedzy za pewnik to stare podejście nauki. Tutaj notka z poradą od kogoś kto nigdy z elektroniką nie miał do czynienia: Myślę, że w pierwszym zestawie, gdzie mowa o prawie Kirchoffa, dzielnikach napięcia, opisane jest tylko połączenie szeregowe. Warto dodać akapit o tym, że w połączeniu równoległym każda odnoga ma całkowity dostęp do pełnego napięcia i każdy element pobiera też swój prąd, który może wręcz wykończyć baterię jeśli odnóg będzie za dużo. Podczas gdy szerego
  14. Ahaaaa, więc cały ten czas gdy mówimy o wzmocnieniu, współczynniku wzmocnienia itd, to chodzi o to jak małym prądem mogę umożliwić przepływ dużego prądu? A nie o wzmocnieniu jak na przykład magicznym pomnożeniu (powiększeniu) prądu. Wow, zatem Darlington daje mi możliwość uruchomienia dość dużego urzędzenia przy pomocy małego Arduino. I dlatego też gdy przesuwałem sondy po śladzie ołówka, to mały prąd (nawet z mojej ręki) był w stanie uruchomić przepływ prądu do diody. To jest niesamowite. Nie było tam żadnego pomnażania prądu, ot mały prąd bazy uruchamiał Tce. Dzięki Panow
  15. @Gieneq To bardzo cenne wyjaśnienie. Czy słusznie zrobię zakładając, że następne kursy pomogą mi to zrozumieć jeszcze lepiej i nie powinienem się tym teraz za bardzo przejmować? Czy też jeśli teraz tego nie zrozumiem w pełni, to będę miał problemy na dalszych etapach (bo zamierzam regularnie kupować kolejne części). Gdybyś jeszcze chciał mi wytłumaczyć ogólnie, jak 5-cio latkowi, dlaczego potrzebujemy wzmocnienia na tranzystorze skoro możemy poprostu zastosować mocniejszą baterię - zdaję sobie pytanie jak głupie to pytanie dla fachowca.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.