Skocz do zawartości

AlcoMatt

Użytkownicy
  • Zawartość

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

13 Dobra

O AlcoMatt

  • Ranga
    2/10

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Programuję w
    C/C++, JS
  • Zawód
    Elektronik
  • Moje zainteresowania:
    Elektronika, programowanie, systemy pomiarowe, fotografia, filmowanie

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. @czeslaw Nie mogę się zgodzić z tym stanowiskiem. Wszystko zależy od konkretnego przypadku. Sieci lokalne potrafią być bardzo rozbudowane i rozchodzić się na całe budynki. Nie musi być to koniecznie sieć WiFi (ESP z powodzeniem możemy połączyć za pomocą sieci ethernetowej). Inną kwestią jest np. ekonomia projektu. Przykładem jest wspomniany w artykule interfejs sieciowy drukarki 3D. Wrzucenie modułu w postaci ESP oscyluje w budżecie kilku-kilkunastu złotych. Napisanie interfejsu - zależy jak cenimy czas i jak nam sprawnie to idzie. Jeżeli byśmy chcieli stworzyć analogiczny interfejs w postaci
  2. @czeslaw Aby ogarnąć adresy możesz z poziomu kodu próbować wymusić nadanie konkretnego adresu IP, inna opcja jest po prostu nadać statyczne adresy z poziomu routera (na podstawie adresów MAC poszczególnych urządzeń). Ewentualnie można sobie uprościć pracę korzystając z mDNS, ale o ile dobrze pamiętam trzeba zainstalować Bonjour w przypadku systemu Windows, aby móc z tego korzystać. Tak jak wyżej wspomniał kolega ethanak. Kwestia widoczności urządzenia spoza sieci lokalnej jest bardzo indywidualna bym powiedział. Jeżeli twój dostawca usług internetowych przydziela tobie adres IP który j
  3. @czeslaw Znalazłem ESP8266 w moich zasobach i uruchomiłem kod po tych modyfikacjach bez problemu (czyli zmianie nazw bibliotek + dodaniu opóźnienia w fragmencie oczekiwania na połączenie). Po kilku sekundach pojawia się adres, zaś ESP działa bez zarzutów Mogę bez problemu się połączyć To normalnie że po uruchomieniu pojawiają się "śmieci". Musisz zweryfikować czy podajesz dobrą nazwę sieci oraz hasło. Być może z innych powodów nie chce się łączyć z siecią i wynika to z ustawień sieci. Dla pewności poniżej masz kod który już działa. #include <Arduino.h> #include
  4. @czeslaw Już widzę, poniższy fragment kodu uruchamia watchdoga w ESP8266 while (WiFi.status() != WL_CONNECTED){} Fragment ten jest pętlą która czeka na połączenie do sieci WiFi. U mnie jest ona pusta, więc watchdog się uruchamia, wprowadzenie do niej opóźnienia rozwiąże problem. while (WiFi.status() != WL_CONNECTED) { delay(1000); }
  5. @czeslaw Jeżeli używasz kodu który korzysta z zewnętrznych plików .html tak jak to przedstawiłem w dalszych przykładach (tak widzę z Twoich poprzednich postów), a nie "stworzyłeś" partycji SPIFFS, może to skutkować błędem. W takiej sytuacji program nie ma skąd pobrać pliku .html Pierwszy przykład który przedstawiłem korzysta wyłączenie z kodu programu. Jeżeli zaczniesz od niego, unikniesz potencjalnych problemów. #include <Arduino.h> #include <ESP8266WiFi.h> #include <FS.h> #include <ESPAsyncWebServer.h> #define SSID "nazwa sieci" #define PASS "hasło siec
  6. @czeslaw Kod sam zwraca adres IP urządzenia, ty do kodu go nie wprowadzasz (aczkolwiek jest to możliwe). Musisz uruchomić port szeregowy po uruchomieniu ESP, wtedy pojawi się w nim adres IP ESP który musisz wprowadzić do paska przeglądarki. Możliwe że po otwarciu portu szeregowego będzie konieczne wciśniecie "RESET" na posiadanej płytce aby otrzymać adres. Port szeregowy możesz otworzyć po wciśnięciu tejże "wtyczki" Możliwe że domyślnie uruchomiony zostanie on z inną prędkością baud niż jest w kodzie. Masz wtedy dwie opcje najłatwiejsze opcje (wybierasz jedną z nich): 1
  7. @czeslaw Na start spróbuj ten fragment #include <Arduino.h> #include <WiFi.h> #include <SPIFFS.h> #include <ESPAsyncWebServer.h> zmienić na ten #include <Arduino.h> #include <ESP8266WiFi.h> #include <FS.h> #include <ESPAsyncWebServer.h> i ponowić próbę kompilacji, nie ma konieczności pobierania tych pakietów. Kompilacja powinna się odbyć bez problemu, o ile masz już zainstalowaną bibliotekę ESPAsyncWebServer.h Jeżeli dalej problem wystąpi sprawdź w zakładce "Platforms" czy masz Espressif 8266
  8. @czeslaw Sprawdziłem, z tego co wyczytałem to w przypadku ESP8266 biblioteka WiFi to ESP8266WiFi.h SPIFFS zaś wymaga biblioteki FS.h zamiast SPIFFS.h Jeżeli biblioteka Async Web Server została poprawnie zainstalowana, reszta kodu powinna działać bez zmian (jedynie po zmianie powyższych bibliotek w kodzie). Rzeczywiście jest to niedopatrzenie z mojej strony. Jeżeli jesteś w stanie to zweryfikować, to daj znać, wtedy uwzględnię to w treści. Z tego powodu też nadmieniłem że mile widziane są podstawy.
  9. @czeslaw Zawsze wychodzę z założenia że nie ma głupich pytań. Na początku warto zacząć od tego czy chcesz programować w Arduino IDE czy w innym. Arduino IDE jest to środowisko dostarczane od producenta płytek Arduino jak i samego, określę to, frameworka Arduino. Durgą popularną opcją jest PlatformIO IDE. Osobiście preferuję drugą opcję i polecam. Tutaj jest pokazany proces instalacji samego środowiska, jak i dodawania bibliotek, czy tworzenia samego projektu.
  10. @Treker Cieszę się bardzo! @Elvis Nie bez powodu go wybrałem. Taki mały smaczek
  11. Ten artykuł jest częścią serii "Tworzenie interfejsu sieciowego z wykorzystaniem ESP" #1 - część 1 #2 - część 2 (właśnie to czytasz) Jak wspominałem w poprzedniej części, tym razem omówię trochę bardziej zaawansowane zagadnienia. Od razu zaznaczam że mogą się pojawić trochę bardziej zaawansowane pojęcia, będę starał się je w miarę przybliżyć, ale nie wykluczam że będzie konieczne zaczerpnięcie dodatkowej wiedzy z innych źródeł. Będę zasięgał do funkcji jakie daje nam uprzednio użyta biblioteka ESP Async Web Server i do nich się odwoływał. Omówię trzy problemy, a konk
  12. Ten artykuł jest częścią serii "Tworzenie interfejsu sieciowego z wykorzystaniem ESP" #1 - część 1 (właśnie to czytasz) #2 - część 2 ESP32 czy też ESP8266 na dobre już zagościło w wielu warsztatach domowych majsterkowiczów. Większość obecnych projektów z wykorzystaniem ESP skupia się wokół dorzucenia do niego garści czujników, podłączenia do baterii i wybudzania go od czasu do czasu, aby wysłać dane o wykonanych pomiarach do naszego serwera. Czasem zdarza się, że nasze urządzenie pobiera pewne dane z zewnątrz i je wykorzystuje, np. budzik czas z serwera NTP, czy stac
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.