Skocz do zawartości

Dudaczi

Użytkownicy
  • Zawartość

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Dudaczi

Młodszy odkrywca

Młodszy odkrywca (3/19)

  • Za 5 postów

Odznaki

0

Reputacja

  1. niestety ciągle brak, myślę czy nie poświecić jednej turbiny by spróbować wpiąć się do niej ESC dla silnika modelarskiego bldc i spróbować coś ruszyć
  2. mając chwile czasu poskładałem sniffera, po podłączeniu go do sprężarki odczytałem takie ramki jak na poniższym zdjęciu , zastanawiam się czy dało by rade złamać to metodą brute force, ogólnie nadawanie trwa ok 1s po czym sprężarka tak jakby przechodzi w stan uśpienia ( nic nie wysyła) i zastanawiam się czy to nie jest taki czas buforu w którym jeżeli jej się nie uda połączyć to automatycznie przechodzi w stan awarii etc ?
  3. Jedynie co wynalazłem to resetowanie błędu airbagów na sterownikach o tym samym uC, tylko zastanawia mnie to czy odczytane wartości ( a jak dobrze widzę jest to w formie systemu szesnastkowego) będę w stanie jakoś rozczytać, bo taki airbag to rozumiem że przerzucają program z ,,zdrowego modułu" do tego po wystrzale. Chyba że jest jakaś możliwość rozszyfrowania takiego programu, tak by wiedzieć co odpowiada za uruchomienie i sterowanie obrotami tak zaprogramowane uC turbosprężarki? Wrzucam przykładowy filmik:
  4. Widzę , że temat ucichł, zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia, a mianowicie, czy dało by rade połączyć cię z SPC560P50L3 i pobrać jego program , a następnie rozczytać w jakiś sposób komunikacje i sterowanie, coś na zasadzie inżynierii wstecznej , wszelkie pomysły i propozycje mile widziane.
  5. https://procarmanuals.com/vag-ssp-651-audi-sq7-type-4m/ udało mi się wyszperać takiego mauala, od 40 strony jest rozpiska topologi komunikacji poszczególnych podzespołów. w kolejnym manualu dotyczącym silnika https://procarmanuals.com/vag-ssp-652-audi-4-0l-v8-tdi-engine-ea898-series/ pokazany jest diagram komunikacji poszczególnych jednostek z ECU , sub-bus to rozumiem że jest to rodzaj komunikacji, tylko w pewien sposób bardziej rozwinięty niż sam CAN ?
  6. Temat może na 2 zagranicznych forach był wałkowany, jednak nic z niego nie wynikło, Jedynie doczytałem się w komentarzach, pod filmikiem Profesora Chrisa iż , udało się go uruchomić, ale tylko na zasadzie ON/OFF, niestety nie jestem w stanie się z nim skontaktować aby się chociaż dowiedzieć w jaki sposób to osiągnął, natomiast zależy mi na tym by jednak uruchomić to przez CAN, ponieważ sterownik pewnie jest odpowiednio zaprogramowany i zoptymalizowany co do wysterowania akurat tego modelu turbiny ( tworzenie sterownika pod ten silnik relukatancyjny od podstaw byłoby chyba zbyt pracochłonne, dodatkowym atutem jest to że łatwo by było też zaimplementować taki sterownik CAN poprzez właśnie arduino i MCP2515 które wpinamy i pozwalają bez większych ingerencji uruchomić te e-turbo , dało by to też możliwość dalszego rozwoju sterowania ( czy to na zasadzie wartości ECU, regulacja PID w zależności od ciśnienia , czy zwykłych jak poprzez potencjometr,czy choćby najprostsza opcja ON/OFF itd. Ap-ropo ramek, są jakieś service manuale , w których można by się było dokopać takich informacji ? SQ7 jest takim trochę egzotycznym samochodem więc za wiele informacji na jego temat nie ma. Chciałbym pierw zaczerpnąć wiedzy z łatwo dostępnych mediów , natomiast ostatecznością pozostawić sniffing na pojeździe ( wypożyczenie auta trochę kosztuje,poza tym nie wiem co na to wypożyczalnia, gdyby się dowiedziała że ktoś coś majstruje pod maska..) a pewności też nie ma czy np. dana turbina nie jest zakodowana pod dany model pojazdu, a adaptacji można tylko dokonać mając odpowiedni sprzęt.
  7. Zasiliłem układ napięciem 12V , 2 skrajne piny to najprawdopodobniej zasilanie sterownika, a 2 środkowe to CAN do komunikacji, po podaniu napięcia na szynie CAN ( Miedzy H i L pojawia się napięcie ok 2,5 V, które pod ok 3 sekundach spada do 0 czyli przechodzi w stan uśpienia ( niestety nie posiadam oscyloskopu aby móc sprawdzić przebieg ramek). Tutaj zadaje sobie pytanie,czy jest możliwość aby zastosować arduino z shieldem CAN , aby sprawdzić same ramki ( z tego co się zdążyłem doszkolić to jest to możliwe) tylko teraz rodzi się pytanie czy tylko za pośrednictwem samych ramek które przesyła sterownik będę w stanie nadać ramki które go uruchomią ? Wiadomo że najłatwiejszym sposobem było by podsłuchanie ramek komunikacyjnych między ECU a sterownikiem e-turbo, natomiast nie mam takiej możliwości dostępu do tego modelu auta.
  8. Witam, posiadam elektryczną turbosprężarkę z Audi SQ7 , problem w tym że aby wysterować to urządzenie przy jak najmniejszej ingerencji w urządzenie najprawdopodobniej trzeba podać odpowiednie bramki na magistrale CAN . Narazie udalo mi się rozebrać przednią pokrywę, to co udało mi się ustalić to uC który jest mózgiem całego urządzenia to SPC560P50L3. Jedno z rozwiązań które nasuwa mi się na myśl to czy jest możliwość np. za pomocą oscyloskopu sczytania ramek a następnie adaptacji zewnętrznego uC pokroju Arduino , tak by móc sterować załączeniem i wyłączeniem silnik oraz regulacją obrotów. Wszelkie sugestie i pomysły mile widziane, wrzucam poniżej zdjęcie płytki, postaram się dostać do modułu poniżej, czyli jak zakładam elementu wykonawczego w postaci Mosfetów etc.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.