Skocz do zawartości

Dudaczi

Użytkownicy
  • Zawartość

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O Dudaczi

  • Ranga
    2/10

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. mając chwile czasu poskładałem sniffera, po podłączeniu go do sprężarki odczytałem takie ramki jak na poniższym zdjęciu , zastanawiam się czy dało by rade złamać to metodą brute force, ogólnie nadawanie trwa ok 1s po czym sprężarka tak jakby przechodzi w stan uśpienia ( nic nie wysyła) i zastanawiam się czy to nie jest taki czas buforu w którym jeżeli jej się nie uda połączyć to automatycznie przechodzi w stan awarii etc ?
  2. Jedynie co wynalazłem to resetowanie błędu airbagów na sterownikach o tym samym uC, tylko zastanawia mnie to czy odczytane wartości ( a jak dobrze widzę jest to w formie systemu szesnastkowego) będę w stanie jakoś rozczytać, bo taki airbag to rozumiem że przerzucają program z ,,zdrowego modułu" do tego po wystrzale. Chyba że jest jakaś możliwość rozszyfrowania takiego programu, tak by wiedzieć co odpowiada za uruchomienie i sterowanie obrotami tak zaprogramowane uC turbosprężarki? Wrzucam przykładowy filmik:
  3. Widzę , że temat ucichł, zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia, a mianowicie, czy dało by rade połączyć cię z SPC560P50L3 i pobrać jego program , a następnie rozczytać w jakiś sposób komunikacje i sterowanie, coś na zasadzie inżynierii wstecznej , wszelkie pomysły i propozycje mile widziane.
  4. https://procarmanuals.com/vag-ssp-651-audi-sq7-type-4m/ udało mi się wyszperać takiego mauala, od 40 strony jest rozpiska topologi komunikacji poszczególnych podzespołów. w kolejnym manualu dotyczącym silnika https://procarmanuals.com/vag-ssp-652-audi-4-0l-v8-tdi-engine-ea898-series/ pokazany jest diagram komunikacji poszczególnych jednostek z ECU , sub-bus to rozumiem że jest to rodzaj komunikacji, tylko w pewien sposób bardziej rozwinięty niż sam CAN ?
  5. Temat może na 2 zagranicznych forach był wałkowany, jednak nic z niego nie wynikło, Jedynie doczytałem się w komentarzach, pod filmikiem Profesora Chrisa iż , udało się go uruchomić, ale tylko na zasadzie ON/OFF, niestety nie jestem w stanie się z nim skontaktować aby się chociaż dowiedzieć w jaki sposób to osiągnął, natomiast zależy mi na tym by jednak uruchomić to przez CAN, ponieważ sterownik pewnie jest odpowiednio zaprogramowany i zoptymalizowany co do wysterowania akurat tego modelu turbiny ( tworzenie sterownika pod ten silnik relukatancyjny od podstaw byłoby chyba zbyt pracochłonne, do
  6. Zasiliłem układ napięciem 12V , 2 skrajne piny to najprawdopodobniej zasilanie sterownika, a 2 środkowe to CAN do komunikacji, po podaniu napięcia na szynie CAN ( Miedzy H i L pojawia się napięcie ok 2,5 V, które pod ok 3 sekundach spada do 0 czyli przechodzi w stan uśpienia ( niestety nie posiadam oscyloskopu aby móc sprawdzić przebieg ramek). Tutaj zadaje sobie pytanie,czy jest możliwość aby zastosować arduino z shieldem CAN , aby sprawdzić same ramki ( z tego co się zdążyłem doszkolić to jest to możliwe) tylko teraz rodzi się pytanie czy tylko za pośrednictwem samych ramek które przesyła st
  7. Witam, posiadam elektryczną turbosprężarkę z Audi SQ7 , problem w tym że aby wysterować to urządzenie przy jak najmniejszej ingerencji w urządzenie najprawdopodobniej trzeba podać odpowiednie bramki na magistrale CAN . Narazie udalo mi się rozebrać przednią pokrywę, to co udało mi się ustalić to uC który jest mózgiem całego urządzenia to SPC560P50L3. Jedno z rozwiązań które nasuwa mi się na myśl to czy jest możliwość np. za pomocą oscyloskopu sczytania ramek a następnie adaptacji zewnętrznego uC pokroju Arduino , tak by móc sterować załączeniem i wyłączeniem silnik oraz regulacją obrotów. Wsze
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.