Skocz do zawartości

duniu_bartek

Użytkownicy
  • Zawartość

    35
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O duniu_bartek

  • Ranga
    3/10

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Poznań
  1. Gdy prosiłem o pomoc doborze silnika na tym forum dla mojej konstrukcji ( waga do 1,5kg i koła 50-60mm ) zdecydowanie odradzono mi zastosowanie tych małych pololków ze względu na to, że są zbyt słabe i maja delikatne przekładnie. Skoro przy takich gabarytach odradzono mi je to przy większej masie i większych kołach chyba tym bardziej się nie sprawdzą.
  2. Sądzisz że te silniczki dadzą sobie radę z robotem który będzie ważył 2,5 -4 kg i z w sumie dużymi kołami ??
  3. To może zrób nowy wątek a postów nie trzeba narazie przenosić, opisz tylko na początku problem a czuję że i tak w nowym temacie będzie gorąco Przy chwili wolnego czasu Treker wydzieli odpowiednie posty
  4. Zakładając ten temat i pisząc w nim pierwszy post nie sadziłem, ze stanie się tak popularny i tak "gorący" Zostawiając na chwile spory które pojawiły się i wracając do sedna tematu Mając chwilę wolnego w pracy poszukałem coś takiego http://ep.com.pl/files/2493.pdf Jest to cały regulator modelarski - może lepszy może gorszy ( raczej gorszy bo nie jest jakiś bardzo kosztowny ) ale to nie jest teraz ważne. Z resza cały regulator mnie nie interesuje a jedynie mostek H który tam jest. Zostawmy na chwilę z boku to która częstotliwość PWM będzie lepsza, a skupmy się właśnie na nim. Skoro sprzedają taki regulator to wnioskuję, że mostek ten działa, lepiej bądź gorzej ale działa. Cytując autora artykułu: Nie większych niż klasy 550 czyli RS550 o którym w temacie mowa mogę wykorzystać. Co do maksymalnego prądu jaki ten silnik pobierze: w nocie silnika jest napisane że będzie to ~80A ale druga sprawa o której nikt tutaj nie wspomniał a wpadłem na to stosunkowo nie dawno to trzeba mieć skąd dostarczyć taki prąd do silnika, a dodatkowo można wstawić bezpiecznik tak jak w przypadku tego mostka. Jeśli zastosowany przeze mnie akumulator nie będzie w stanie dać więcej niż X Amper to z powietrza więcej tego prądu się nie zrobi ( poprawcie mnie jeśli się mylę ). Pewnie pojawią się głosy że mostek jest taki albo taki, ma takie wady albo inne ale czy to powoduje że do sterowania silnikiem się nie nadaje? ( ok wiem że zawsze można coś lepiej zrobić ). Robot którego tworze jest moją pierwsza konstrukcja więc na początek zadowoli mnie to że będzie on działał. Bardzo dużą satysfakcje sprawi mi gdy uda mi się sterować nim tak jak chce ( przyp. sterowanie za pomocą akcelerometru w telefonie, drugi tryb to LF ) i na pewno pokaże efekt końcowy na forum. W przyszłości jeśli mostek ten lub jakikolwiek inny zastosowany moduł nie będzie spełniał moich oczekiwań ( prawdopodobnie rosnących z czasem ) i gdy nabiorę większego doświadczenia w sterowaniu silnikami będę dążył do budowy czegoś lepszego. Podsumowując czy do podstawowego sterowania silnikiem RS550 mogę wykorzystać ten mostek?
  5. Coś takiego stworzyłem w Eagle Mam nadzieje że dobrze Cię zrozumiałem i pisząc "prostszy układ" miałeś na myśli pierwszy z tych które pokazałem w poprzednim poście W schemacie są IRF540 z tego względu że nie miałem w bibliotekach IRL8113PBF. Przy chwili wolnego czasu zrobię je i podmienię. Podobnie z BAT42 - będą BAT43.
  6. Wcześniej już zostało ustalone że na połowę mostka składać będą się dwa równolegle połączone mosy P i jeden N. Czy połączenie równoległe mogę wykonać bezpośrednio ( G do G, D do D , S do S ) tak jak jest to na screenie Czy konieczne jest powielenie R2,R3,D1 ?
  7. Xweldog, Piwko za pomoc poleciało choć tak naprawdę należałaby się flaszeczka wracając do tematu co by nie robić OT: Przeanalizowałem to co napisałeś oraz schemat i mam kilka pytań: 1. Czy anoda diody D1 nie powinna być podłączona pomiędzy R2 a bramkę lewego IRL'a ? 2. Co to jest RK702? Bo za nic nie mogę tego znaleźć 3. Przy doborze transila napięcie przebicia powinno być większe niż Uz. O ile mniej więcej większe dobrać? 4. Myślałem o jakiejś optoizolacji pomiędzy Atmegą a mostkiem. Dokładnie to o układach CNY17. Stosował może ktoś te układy? Ewentualnie czy możecie polecic coś innego, sprawdzonego ?
  8. Szukałem w internecie jakiś przykładowych schematów i natrafiłem na coś takiego Ma to prawo działać?
  9. Ok jako że silnik ma całkiem spore opory toczenia i jest to mój pierwszy mostek na MOSFETACH zdecyduje się na wersje bez hamowania. Jak wykryje przeszkodę przed robotem a ten nie zdąży się zatrzymać to przynajmniej z zmniejszą siłą w nią uderzy
  10. Jak będzie chciał za nią tyle ile sobie życzą w BTC to go okradnę, jeśli będę miał możliwość kupna tej książki w rozsądnej cenie, to chętnie ją kupię, o ile temat mnie zainteresuje. Wniosek? "Twórcy" sami sobie szkodzą ustanawiając takie a nie inne ceny, zamiast zgarnąć 100 z 20 płyt, to chcą zgarnąć tyle samo za 2 płyty. Jeśli zainteresowanych będzie 20 osób, to 18 zostanie piratami. Tutaj zgodzę się z Tobą i to 100%. Sam mam sporo książek o tematyce IT ale większość z nich to używane sztuki kupione wiadomo na jakim serwisie aukcyjnym, bo przy cenach które ma np. BTC po prostu mnie na nie nie stać. Sytuacja dotyczy nie tylko książek ale także muzyki,filmów oprogramowania itp itd . Niestety niektórzy zamiast obniżyć cenę artykułu i przez to sprzedać więcej wolą zarobić tyle samo sprzedając mniej za więcej. Takie czasy :/
  11. Drobny szczegół na który nie zwróciłem uwagi Nie mam takich więc może te będą ok : http://www.tme.eu/pl/details/irl8113pbf/tranzystory-z-kanalem-n-tht/international-rectifier/# To jest dobre pytanie czy potrzebuje mostek z hamowaniem czy bez Prędkość jazdy będzie zmieniana na podstawie danych odczytanych z akcelerometru ( oczywiście odpowiednio przetworzonych przez program w telefonie i wysłanych przez BT do Atmegi ). Czy do zmniejszenia prędkości z maksymalnej ( określonej jako 100% ) do powiedzmy 50% potrzebuje mostka z hamowaniem czy wystarczy że zmienię Duty PWM. Z drugiej strony przewiduje z przodu czujnik wykrywający przeszkodę znajdujące się przed robotem ( np. ściana ) - tak aby rozpędzony robot nie uderzył w nią tylko zatrzymał się przed ( ew. wyminął ją ). Mostek z hamowaniem ma bardziej skomplikowana budowę więc zdecyduje się na niego jeśli będzie mi to niezbędne. Jeśli natomiast do tego co chcę osiągnąć wystarczy mi prostszy mostek bez hamowania to wybór padnie na taki właśnie ( wiadomo, że czym mniej skomplikowany układ tym mniej może się popsuć ).
  12. Xweldog, Co powiesz na takie Mosfety typu N IRLB8748PBF http://www.tme.eu/pl/details/irlb8748pbf/tranzystory-z-kanalem-n-tht/international-rectifier/#
  13. Posiadam Xerox'a 3117. Na startowym tonerze wydrukowałem jakieś 1200str. Teraz na napełnianym kupionym na allegro mam już ponad 2000 i dalej drukuje. Prostszej w budowie drukarki laserowej chyba nie może być, ogólnie nie sprawia mi żadnych problemów. Płytki wychodzą na niej przyzwoicie, jednak należy pamiętać że jest to chyba najbardziej podstawowy model Xerox'a i osobiście widzę różnice pomiędzy płytkami wydrukowanym na tej drukarce a takimi, które drukuje sobie w pracy na kserze Kyocery.
×
×
  • Utwórz nowe...