Skocz do zawartości

KonradIC13

Użytkownicy
  • Zawartość

    97
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    3

KonradIC13 wygrał w ostatnim dniu 12 maja 2014

KonradIC13 ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

6 Neutralna

O KonradIC13

  • Ranga
    4/10
  • Urodziny 07.12.1990

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  1. RS? Wspiera studentów i uważa, że Polscy studenci to przyszłość naszego kraju? Może coś się zmieniło ale ostatnim razem jak próbowałem coś kupić od RS to zawsze odprawiali mnie z kwitkiem, że obsługują tylko firmy co jest całkowitym przeciwieństwem "wspierania i promowania młodych ludzi". Jeżeli coś się zmieniło to cool, bo widywałem w RSie rzeczy, których nigdzie indziej nie było. Jeżeli nadal mają politykę "tylko firmy" to ten konkurs pachnie hipokryzją.
  2. Bosko, 10 PWMów, dodatkowe timery, jakoś mi zawsze tego brakuje. $1.21? Ciekawe ile w Polskich sklepach wyniesie "podatek od nowości"...
  3. Witam, Posiadam na sprzedaż używaną w pełni w 100% sprawną i funkcjonalną drukarkę 3D renomowanej firmy 3novatica (dawniej znana pod nazwą Unique Design) wraz z dodatkowymi akcesoriami. Krótko o drukarce, produkt solidny i jakościowy. Wykonana prawie w całości z metalu (aluminium, stal nierdzewna) z tylko pojedynczymi elementami drukowanymi (uchwyty na kable). Przy zakupie wszystkie podzespoły takie jak silniki krokowe były nowe, autorska elektronika, markowy osprzęt jak np. krańcówki firmy Omron, oraz porządne okablowanie o należytej grubości. W internecie można znaleźć liczne filmy o dokładności, jakości drukarek firmy 3novatica (Unique Design) i filmy pokazujące możliwości drukarek (prędkość wydruku, jakość, stabilność drukarki podczas wydruku). Bardzo wydajne grzałki pozwalające na druki w wysokich temperaturach zarówno głowicy i stołu. Drukarka została kupiona w kwietniu 2014 jako zestaw do samodzielnego montażu. Wykorzystywana wyłącznie w celach hobbistycznych, wydruki na własne potrzeby. Jeżeli potrzebowałem coś wydrukować, podłączałem drukarkę, drukowałem i odstawiałem ją na miejsce. Najkrótsze wydruki miały 5 minut, najdłuższe nawet do 15 godzin. Ogólnie patrząc na ilości drukowanych elementów przez inne osoby (nie wliczając w to osób wykonujących druki na sprzedaż) uważam że moja drukarka była używana bardzo mało. Tak jak pisałem, drukarka jest w pełni sprawna i w 100% funkcjonalna. Po zakupie jedyne czynności jakie trzeba wykonać przed drukowaniem to instalacja oprogramowania, wypoziomowanie eksturdera oraz stołu. Po tych czynnościach drukarka jest gotowa do pracy a dołączonego filamenty starczy na bardzo dużo wydruków. Drukarka została dokładnie złożona według instrukcji, w trakcie montażu na wielu etapach sprawdzana była geometria drukarki co odzwierciedla się na jakość i dokładność wydruków. Elektryka poprowadzona bardzo starannie, końcówki przewodów profesjonalnie zarobione zaciskarką do przewodów. Przewody docięte na wymiar, starannie poprowadzone tak aby żaden nie przeszkadzał w pracy drukarki, wszystkie zabezpieczone estetycznymi ochronnymi oplotami na kable: - te najbliżej heatbeda i ekstrudera specjalistycznym oplotem odpornym na bardzo wysokie temperatury (do 400 stopni celcjusza) - pozostałe materiałowym/nylonowym czarnym oplotem oraz srebrno białym oplotem siatkowym. Modyfikacje dokonane w drukarce w trakcie użytkowania: - główne gniazdo zasilające typu T-Deans (wysokoprądowy wtyk do 40A, kształt wtyku/gniazda zapobiega nieprawidłowemu podłączeniu zasilania), wyprowadzone na zewnątrz drukarki - łatwe podłączanie i odłączanie zasilania; - oryginalne złącze zaciskowe do zasilania stołu zostało zastąpione przewodami i wtykiem typu T - powód? - oryginalne złącza w elektronice mają wytrzymałość prądową na styk z poborem prądu przez grzanie stołu - w kilku elektronikach nastąpiło uszkodzenie gniazda przez przepływający prąd w trakcie normalnego użytkowania - modyfikacja eliminuje ten problem; - na ekstruderze zamocowany został tunel chłodzący wykonany z ABSu oraz markowy wentylator marki SUNON EB40201S2 służący do chłodzenia wydruków. Wentylator jest sterowany z poziomu oprogramowania w trybie automatycznym lub ręcznym; - wszystkie stepsticki posiadają radiatory przyklejone specjalnym klejem termoprzewodzącym w celu lepszego chłodzenia; Uwagi co do drukarki: - jedna z prowadnic śrubowych jest głośniejsza od drugiej, jest tak od nowości, najprawdopodobniej pręt nie jest do końca prosty, smarowanie niweluje ten problem; - szyba hartowana, która jest podłożem drukowania jest lekko wklęsła na środku - przed drukowaniem należy na środek szyby między płytę aluminium włożyć mały pasek z abs/pla (widać na zdjęciu, zielone) w celu zniwelowania nierówności - w żaden sposób nie przeszkadza w wykonywaniu dużych wydruków; - szyba posiada dwa powierzchniowe odpryski (malutkie wgłębienia) - wgłębienia na tyle małe, że nie przeszkadza to w drukowaniu - jedno z nich zawsze będzie po nieużywanej stronie szyby; Poniżej przedstawione są parametry drukarki: - Technologia druku FFF - obszar roboczy 200 x 220 x 210 mm - rozdzielczość (wysokość) warstwy od 0.25mm i więcej do nawet 0.0625mm - dokładność pozycjonowania XY 0.1mm Z 0.01mm - Oprogramowanie oupensorce Cura, Repetier, Printrun, Slic3r - formaty plików stl, obj - obsługuje systemy Windows XP, Ubuntu Linux, Mac OS X, Windows 7, 8 i 8.1 - wydruk z komputera przez kabel USB lub z karty SD - silniki krokowe 1.8 step i 1/16 mikrokrok - średnica filamentu7 1.75mm - średnica dyszy 0.5mm - rodzaje filamenty ABS, PLA, Laywood, Nylon, Guma, inne - moc grzałki stołu 150W - możliwość dalszej rozbudowy drukarki (elektronika obsługuje m.in. dodatkowy ekstruder) Co jest w zestawie razem z drukarką? Poza samą drukarką (kompletna, złożona, elektronika, stepsticki, wentylatory etc.) w zestawie znajduje się: - Pokaźny zestaw filamentów, który powinien starczyć na długo od zakupu: PLA kolorach czarny 76g (ok. 25m), fioletowy 60g (ok. 20m), czerwony 208g (ok. 70m), niebieski 200g (ok. 70m), zielony 60g (ok. 20m), przeźroczysty 71g (ok. 25m), biały 46g (ok. 15m); ABS w kolorach fioletowy 52g (ok. 20m), szary 51g (ok. 20m) + 400g (ok. 160m ale trochę poplątany, przed drukiem lepiej odmierzyć potrzebną długość); + SPECJLISTYCZNY Tribofilament firmy iglidur o bardzo dobrej odporności na ścieranie i niskim tarciu nadający się bardzodobrze do drukowania łożysk i prowadnic ślizgowych, na stronie firmy Igus są gotowe do pobrania modele różnych łożysk, filament w ilości 45g (ok. 12m) - wydajny zasilacz 12V 16.5A (dołączany przez producenta) - przewód USB drukarka - komputer o długości 2.5m - karta SD SanDisk Extreme III 1GB sformatowana i przygotowana do pracy z oprogramowaniem Marlin (również Repetier i inne) - smar do łożysk i prowadnic - szpula na filament - łożyskowany uchwyt na filament w zwojach - szczelinomierz 10 listkowy od 0.05mm do 0.1mm co 0.01mm i potem od 0.1mm do 0.5mm co 0.1mm - przydaje się żeby ładnie wyzerować głowicę Programy do drukowania, profil wydruku (ustawienia druku i programu) są dostępne na stronie producenta. Również instrukcja obsługi/składania. Pomogę w znalezieniu i prześlę linki skąd można pobrać potrzebne programy. Cena za zestaw to 2400zł Jeżeli są jakieś pytania dotyczące sprzedawanej drukarki, prośba o dodatkowe zdjęcia lub informację, proszę śmiało pisać i zadawać pytani na forumowe PW. Drukarka jest wystawiona na allegro http://allegro.pl/show_item.php?item=5078866890. W cenie jest wliczona wysyłka kurierem DPD z ubezpieczeniem (forma zapłaty - przedpłata na konto). Poniżej dwa linki do zdjęć: http://www.aukcjoner.pl/gallery-demo/19240982.html http://www.aukcjoner.pl/gallery-demo/19240984.html Niektóre z przykładowych wydruków rzeczywiście wykonanych na sprzedawanej drukarce w linku poniżej: http://www.aukcjoner.pl/gallery-demo/19241054.html - figurka kota bardzo mała wysokość ok. 5cm dużo detali i łuków - spiralne figurki wysokość ok 10 cm, wąskie w podstawie, skomplikowany kształt - uchwyt na filament, bardzo duży wydruk złożony z kilku elementów, długości ramion ok. 15cm - różne elementy robota. Bardzo duża obudowa, wykorzystała prawie w 100% powierzchnię wydruku, długi i udany wydruk o dużych gabarytach; różne elementy podstawy wykonane według projektu komputerowego, wymagane spasowanie z pozostałymi elementami niedrukowanymi (prowadnica, microswitche, otwory były drukowane pod śruby nawet tak małe jak M1.6)
  4. Moja odpowiedź będzie trochę ogólna i nieprecyzyjna, ale dopuki ktoś nie odpowie to podrzucę ten link: http://www.petercorke.com/Robotics_Toolbox.html Polecam do pracy z analizą i symulacją manipulatorów. Mając tabelę DH można robić w tym toolboxie fajne rzeczy. Jedyny minus to taki, że trzeba uważnie obejrzeć tutorialowe 'dema' w toolboxie i znaleźć to, które jest odpowiednie do naszej potrzeby i je naśladować z naszymi danymi, bo dokumentacja jest dość surowa.
  5. Ja używam slic3ra, podoba mi się funkcja, która jest dostępna otwierając go z poza hosta, które pozwala drukować jeden obiekt z różną grubością warstwy. Np. od 0 do 10 mm wysokości 0.3mm od 10m do 20mm 0.1mm itp. Przydaje się gdy gdzieś mamy zwykłą prostą ścianę i chcemy zaoszczędzić czas, dajemy tam wysoką warstwę a tam gdzie zaczynają się krzywe/skomplikowane kształty/otwory zmniejszamy żeby uzyskać dokładność.
  6. Jeżeli jest to jedna powierzchnia to można w modelu 3D wybrać tę powierzchnię i użyć opcji export powierzchni (ale nie do końca jestem pewien czy jest tam opcja PDF. Jest na pewno AutoCAD i z AutoCada do PDF można). Druga opcja to po otwarciu modelu 3D otwierasz nowy dokument "rysunek" i tam wstawiasz odpowiedni rzut elementu (można zmieniać czy ma pokazywać wszystkie krawędzie czy tylko widoczne), można wyłączyć niepotrzebne rzeczy (ramka i tabelka) i tam jest już export bezpośrednio do PDF
  7. Kalkulator podaje wyniki dla stanu ustalonego?
  8. Jak tylko zobaczyłem na zdjęciu tą czerwoną butelkę włapie robota to od razu mi się to przypomniało
  9. Jak bym zobaczył coś takiego turlającego się w moją stronę .... NOPE NOPE NOPE
  10. "ryzyko poparzenia" A to przy lutowaniu nie ma takiego ryzyka ? Mi taka metoda bardzo pomaga przy lutowaniu, płytka jest już wstępnie pokryta cyną i ładnie zabezpieczona. Przy odrobinie wprawy powierzchnia jest gładka i ładnie się prezentuje. Ilości zużywane na jedną płytkę są bardzo małe i do tego to co za dużo się rozpuści powrotem można odzyskać, kulki stopu jak w terminatorze trzeba zgonić do jednego miejsca i po ostudzeniu mamy kawałek do ponownego użycia. Przed takim pokryciem polerka miedzi papierami wodnymi, na końcu pryskam delikanie Cilit Bang kamień i brud (zawiera kwas mrówkowy) opłukujęi osuszam płytkę pod strumieniem powietrza.
  11. Dodałem już dane o ostatnim serwie. Więcej serw do testowania nie mam także to już koniec. Wnioski? Jeżeli wyliczymy sobie jakiś moment obrotowy dla serwa to wybierając z różnych modeli wybrać taki z duuuuuuuuuuuuuuuuużym nadmiarem momentu (podanym przez producenta) bo może się, okazać że jak weźmiemy za mały zapas względem tego co potrzebujemy a co podaje producent to faktycznie może się okazać, że wyjdzie nam serwo na styk gdzie jako tako będzie się ruszać ale kultura pracy będzie tragiczna.
  12. Trochę tych magnesów trzeba kupić "Minimalna kwota zamówienia to tylko 49,20 zł brutto."
  13. Jeżeli silnik jest dobrze opisany przez producenta (stałe elektryczne, mechaniczne, moment bezwładności twornika, rezystancja i indukcyjność uzwojeń) to nie problem zrobić model matematyczny silnika np w matlabie i tam zrobić symulację i wyznaczenie nastaw PID. Jeżeli brakuje nam danych można próbować coś wyliczyć (stała elektryczna z napięcia znamionowego i prędkości obrotowej znamionowej, stała mechaniczna z momentu maksymalnego i prądu maksymalnego). No a jeżeli producent nie jest w stanie dostarczyć takich danych, co niestety często się zdarza, pozostają eksperymentalne metody wyznaczania modeli matematycznych i jak tak wyznaczymy model/transmitancję można ją wtedy wprowadzić do symulacji jako nasz silnik i na jej podstawie wyznaczać nastawy. Ewentualnie mając już regulator PID zaimplementowany i podpięty silnik bez konkretnej wiedzy o układzie można dobierać nastawy metodą Zieglera-Nicholsa czy też metodą Astroma-Hagglunda (która jest stosowana w układach samostrojących się).
  14. Dodałem z opóźnieniem kolejne serwa, na razie są wszystkie na niskie napięcie (to dziwne 5.5V ponieważ na takim napięciu będą pracowały w moim robocie, zasilanie z zasilacza modułowego 5V z napięciem podkręconym na max). Jutro albo najpóźniej do końca tygodnia dodam ostatnie dwa serwa, które są zasilane z większego napięcia.
  15. Napięcie mam z regulowanego zasilacza, mierzę i kontroluję w trakcie testu napięcie na wyjściu zasilacza sieciowego i następnie napięcie na wyjściu zasilacza regulowanego czyli to co idzie już bezpośrednio do serwa. Do małych serw mam regulator napięcia do 5A a do większych serw (szczególnie gigant 1270HV) mam do 10A. Prąd maksymalny sczytuję w trakcie przejścia w punkcie 2 kiedy ramię podnosi się, aż jest wyprostowane poziomo i zaczyna się pionizować, w punkcie 2 jak ramię jest wyprostowane poziomo serwo musi pokonać największy moment od siły ciężkości i tutaj dostaję największe wartości. Jest to prąd pobierany faktycznie w trakcie pracy podczas ruchu.
×
×
  • Utwórz nowe...