Skocz do zawartości

antheri

Użytkownicy
  • Zawartość

    22
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O antheri

  • Ranga
    2/10

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  1. Witam! Odgrzebałem ostatnio dawno nie używany laminator Tracer TRL-A4 i chcąc go przerobić pod PCB. Po rozkręceniu ukazały mi się na grzałkach dwa termostaty bimetaliczne jeden na 125 stopni, drugi na 150. Szczerze mówiąc spodziewałem się jednego i już wcześniej przygotowałem termostat na 180 stopni. Czy może ktoś orientuje się jak w tym przypadku podejść do sprawy? Nie interesuje mnie zachowanie funkcji laminowania papieru. Czy to jest sprawa tylko termostatu (ów) czy trzeba głębiej ingerować w płytkę? Pozdrawiam!
  2. Dziękuje jeszcze raz za pomoc! Już nie będę wstawiał ponownie schematu, bo to małe poprawki, w razie problemów odezwę się! Pozdrawiam!
  3. Nad przepływem prądu jeszcze się zastanowię. Diody w układzie bootstrap wystarczą że będą szybkie i na odpowiednie napięcie. Natomiast jeśli chodzi o diody w mostku również szybkie, ale dobrane pod parametry silnika, dobrze rozumiem? Filtracja przesunięta za bezpiecznik. Diody transil zmienione na jednokierunkowe.
  4. Napięcie obniżone do 12V, nawet jest mi to na rękę. Transile wstawione, nie wiem czy dobrze. Ale namnożyło się tych diód. Gdzie te rezystory szeregowe 10R o których mówisz? Diody załatwię szybkie tylko jeszcze nie wybrałem, kondensator 100nF/50V. Mniemam, że kondensator C1 i C3 to zwykła filtracja zasilania, które zresztą widnieją też w nocie? Jak nie ten driver to który może lepszy będzie? Jeszcze ich nie zakupiłem więc jak tylko będzie dostępny to nie ma problemu. Czy bramki ściągnąć rezystorem do masy? Jakiej wartości rezystor na bramce? Częstotliwość PWM? Nie mam zielonego pojęcia, zwykle gdy używałem jakiś gotowy mostek H było to od 1-10kHz.
  5. Bardzo dziękuje za wypowiedzi. Teraz już sobie poradzę spokojnie Przeglądając notę nie znalazłem tylko lub przeoczyłem co to za kondensator i dioda w podłączeniu? Czy ten driver w czasie wyłączenia "zadba" o to aby MOSFET przypadkowo nie otworzył się od jakiegoś przypadkowego ładunku elektrostatycznego? Chodzi mi tu, czy potrzeba ściągać bramke MOSFETA przez rezystor do masy/źródła? I czy driver "narzuca" jakieś konkretne wartości rezystora między nim a bramką mosfetów? Dotychczas mam taki schemat nieuzupełniony o dokładne wartości diód, rezystorów i kondensatorów. Pozdrawiam!
  6. OK. Mam np driver IR2104 Half Bridge z jedym wejściem IN oraz wyjściami HO/LO. I o ile podam na IN 0/1 to rozumiem jak to się odbywa, jeden otwarty, drugi zamknięty, brak mozliwości zwarcia. Nie rozumiem natomiast jak to pracuje przy podawaniu na wejście IN prostokąta o różnym wypełnieniu. Np 50%, górny otwarty na 50% i dolny zamknięty na 50% i mamy częściowe zwarcie w pół mostku? Jak tu pracować z PWM?
  7. Tak, ja rozumiem że bezpiecznik wytrzyma mimo wszystko dłużej niż tranzystor zanim przerwie obwód. Tylko teraz nie wiem czy dobrze zrozumiałem, własny driver sterujący każdym mosfetem z osobna? To znaczy przykładowo ten 2110, i nie tak jak pisałem wcześniej, że Mosfety są podłączone na ukos a linie wejściowe do drivera są zwarte, tylko jeden driver to jeden pół mostek i w takiej konfiguracji tylko świadome załączenie jednej strony mostka skutkuje zwarciem? Wkrótce będę miał wszystkie części to nic nie broni złożyć prototyp na stykówce i wszystko posprawdzać i tak zrobię. Miałem jeszcze pomysł na takie podłączenie jak tutaj na schemacie D z użyciem przekaźników , tutaj zwarcie nie jest możliwe . link Dzięki za uwagi
  8. A czy nie dałoby się uniknąć możliwości zwarcia wykorzystując pin SD w sterowniku oraz uwzględniając odpowiednie opóźnienie w przełączaniu w programie uC sterującego tymi driverami? Przewiduję bezpiecznik między akumulatorem a silnikiem w razie zwarcia. Im mniej skomplikowane tym lepsze Interesuje mnie zmiana kierunku obrotów, sterowanie prędkością i hamowanie, gdyż silnik jest żywcem wzięty z pojazdu elektrycznego i w dalszym ciągu mam zamiar go tak wykorzystywać. To może wybrany przeze mnie driver nie jest najodpowiedniejszym? Może masz jakiś driver którego sam chętnie używasz? Temat jest dla mnie nowy i wielu perspektyw sam nie posiadam, dlatego dobrze czasem popytać ludzi mądrzejszych.
  9. Może rzeczywiście źle wyraziłem się z dostępnością. Miałem na myśl to żeby nie robić dla jednego drivera zamówienia gdzieś w sieci. Przejrzałem kilka elektronicznych w pobliżu i wybrałem sobie driver IR2110. Chciałbym jeszcze z tego miejsca podziękować za tak dokładne wyjaśnienie, nie spodziewałem się tego szczerze mówiąc. Otwarłem datasheet i widzę ładny schemat podłączenia już na drugiej stronie. Wszystko się zgadza z tym co Kolega opisywał. Mam jeszcze kilka pytań. Tak chcę zrobić swój mostek H do sterowania silnikiem 24V 250W, mam do tego 4x MOSFET-N IRF540N. Mogę rozumieć, że 2x taki driver wystarczy do budowy pełnego mostka. Jeden driver obsługuje jeden "górny" tranzystor przy potencjale +24V i jeden "dolny" którego źródło jest podpięte do masy. Oczywiście te tranzystory są ustawione względem siebie "na przekątnej" mostka H. Jeśli do tej pory moje rozumowanie jest poprawne, to czy wejścia na High Side i Low Side sterowane wprost z procesora nie powinny być zwarte, bo przecież z taką samą częstotliwością potrzebuję kluczować mosfety "po przekątnej". Oraz ostatnie pytanie, czy otwarcie dwóch "dolnych" tranzystorów i tym samym zwarcie cewki silnika do masy skutkuje hamowaniem elektrodynamicznym? Proszę mnie poprawić jeśli się mylę EDIT: Gdzie mogę znaleźć bibliotekę do Eagla zawierającą ten driver?
  10. Witam! Byłbym bardzo wdzięczny za propozycję jakiegoś jednokanałowego drivera do N-MOSFETA w przystępnej cenie i w miarę dostępnego. Do tematu podchodzę pierwszy raz, gdyż do tej pory używanie drivera w moich zastosowaniach było zbędnym wydatkiem. Czy mógłby mi ktoś tak z grubsza wyjaśnić jaka jest różnica między High Side Gate i Low Side Gate jeśli występują one jednocześnie w dwukanałowym driverze? Pozdrawiam
  11. Nie mogę znaleźć nigdzie w sklepach tego RFM70-D natomiast znalazłem nowszą wersję link RFM73-d w dobrej jak dla mnie cenie. Chyba wiele się to nie różni? Tutaj znalazłem coś takiego dla tego modułu link . Jeśli chodzi o książkę pana Kardasia to mam 1 część, natomiast do drugiej nie mam póki co dostępu, może kupię, a szkoda bo pewnie ładnie wszystko wyjaśnione... Z drugiej strony mam rfm12 które mogę zasilać napięciem procesora. Możecie mi powiedzieć dlaczego starsza wersja jest droższa? Jakie są różnice między tymi dwoma modułami oprócz pasma częstotliwości, szybkości itp... [ Dodano: 06-11-2013, 10:51 ] Ten moduł wygląda na prosty i przede wszystkim tani, miał ktoś z tym kontakt? Bo z drugiej strony mam wrażenie że to jest najtańszy syf, może to tylko wrażenie, ale nie chcę też popadać w skrajność taniego badziewia, które nie spełnia postawionych celów. Teraz się na to natknąłem, jak to sie ma do AVR-ow? Bardzo dziękuje za odp.
  12. Moduł bluetooth wykluczyłem od razu z kilku prostych przyczyn: wysoka cena, zasięg do kilkunastu metrów (nie będe biegał za robotem bo mi sie zasięg kończy), trzeba napisać apke na telefon (nie mam takich umiejętności programowania w javie). Mówisz , że RFM12 x2 bo to może być nadajnikiem lub odbiornikiem, racja? Bardzo by mi pomogły Twoje kody, zawsze to łatwiej będzie mi ugryźć bo pierwszy raz mam do czynienie z transmisją radiową, a ja nie potrzebuje przesyłać jakiś konkretnych danych tylko sygnały sterujące. Masz może jakiś sprawdzony sklep z tą elektroniką gdzie można to nabyć?
  13. Witam! Mam zbudowaną platformę pod dalsze projekty, nic szczególnie trudnego, 2 silniki, serwo skręcające kołami oraz oświetlenie. Wszystko sterowane przez Atmege 16A. Pomiędzy platformą a układem sterującym jest taśma o długości 1,5m która bardzo ogranicza poruszanie się. Chciałbym się przerzucić na proste sterowanie radiowe, zasięg to kilkadziesiąt metrów, w zupełności wystarczy. Proste sygnały typu włącz/wyłącz światła, silniki przód/tył, jedyne co jest bardziej skomplikowane to przesłanie odczytu ADC z potencjometru na pilocie do pojazdu w celu ustalenia wychylenia kół. Skręt sterowany potencjometrem. Przeglądałem całą masę tych układów z serii RFM01/RFM02/RFM12... itd, później CC1000... Naczytałem się naprawdę różnych opinii. Ja potrzebuję czegoś prostego, jestem średnio zaawansowanym programistą, piszę w C. Pilot chciałbym zbudować z nadajnika i Attiny2313 a w pojeździe umieścić odbiornik i też jakąś Atmegę. Jak narazię sterowanie może być jedno kierunkowe pilot>platforma , nie potrzebuję robić żadnych odczytów. Chciałbym dodać, że interesują mnie tanie moduły. Pozdrawiam!
  14. Witam! Chciałbym zamknąć już temat, ponieważ już się z tym uporałem Dziękuję wszystkim za cenne rady. Okazało się (zrozumiałem), że na "sztywnej" tylnej osi pojazd w ogóle nie da się płynnie prowadzić. Zostały 2 opcje, albo dyferencjał, albo dwie półośki i dwa silniki. Niestety pierwsza opcja okazała się niemożliwa do zbudowania w moich warunkach i za droga do kupienia, natomiast druga była prostsza i na nią też się zdecydowałem. Podzieliłem oś pojazdu na dwie, nie zmieniając zawieszenia. Miejsca łożysk lekko posmarowałem dla lepszego poślizgu. Na każdą półoś nałożyłem koło pasowe o średnicy 30mm. Nie kupowałem żadnych silników czy przekładni. Tak się złożyło, że posiadałem 2 silniki z rolek drukarki z demontażu, które wcześniej nie dawały rady. Na osi jednego z silników założyłem na próbę koło pasowe o średnicy 7mm, robiąc w ten sposób najprostszą w świecie przekładnie ;)Wszystko połączyłem na próbę zwykłą gumką recepturką ;D Nawet nie montując 2 silnika z niecierpliwością go podłączyłem. Ku mojemu zaskoczeniu 1 półoś spokojnie (przy 12V, a silnik jest 24V) ruszyła pojazd i rozpędziła go do prędkości mniej więcej spokojnego chodu. Tak samo zrobiłem z drugą półosią. Testów na 2 silniki jeszcze nie przeprowadzałem. Mam nadzieje, że 2 silniki przy 24V napięciu rozpędzą pojazd do oczekiwanej prędkości. Dużym plusem jest to, że pobór prądu przy obciążeniu to 200mA na silnik. Biorę się teraz za elektronike i zdalne sterowanie! Jeszcze raz dzieki za wyrozumiałość! Pozdrawiam! Temat do zamknięcia
  15. Dzięki za pomoc Teraz sam postaram się coś zdziałać
×
×
  • Utwórz nowe...