Skocz do zawartości

KrwawyKefir

Użytkownicy
  • Zawartość

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O KrwawyKefir

  • Ranga
    2/10

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  1. 330nF było w datasheet, więc chyba powinno być ok. O ten reset to tak mi chodziło, może trochę w pokrętny sposób to opisałem. Schemat wziąłem z jakiegoś forum, na płytce stykowej niby działa elegancko ale może faktycznie pomyślę nad czymś przy użyciu translatora poziomów jakiegoś.
  2. Witam, byłbym bardzo wdzięczny jeśli ktoś bardziej obeznany wypowiedziałby się na temat poprawności zamieszonego poniżej schematu. Przeglądałem schematy ukończonych robotów i różne poradniki ale jest to moja pierwsza tego typu konstrukcja i wolałbym mieć pewność. Prócz tego mam jeszcze kilka pytań: -czy poprawnie zastosowałem kondensatory tantalowe przy filtrowaniu zasilania, -jaki dławik powinien pojawić się w zasilaniu części analogowej, czy np coś takiego będzie odpowiednie? -uC będzie się komunikował po I2C z RPi, stąd ten układ przy liniach SDA i SCL. Czy gdybym chciał mieć możliwość zresetowania Atmegi przy pomocy RPi to wystarczy podłączyć pod reset jakiś tranzystor NPN i bazę dać na jeden z pinów RPi, a emiter do masy przez rezystor? A tu schemat: Dziękuję za poświęcony czas.
  3. Powiem ci, że resztę bym przebolał ale gdy przeczytałem w notach na tme, że pojemność zmniejsza się tak drastycznie wraz z rosnącym prądem, to zniknęła najważniejsza dla mnie zaleta stosunku ceny do pojemności.
  4. Dzięki za wiadomości, po prostu ta informacja podana w artykule wydawała mi się niemożliwa, a akumulatory które są na stronach sklepów w stylu botland nie mają not katalogowych nawet na stronach producentów. Też tak mi się wydawało że do większych prądów się nie nadają, ale zobaczyłem że zastosowano taki w projekcie https://www.forbot.pl/forum/topics7/wielozadaniowy-gasienicowa-platforma-samobiezna-maus-vt8747.htm z silnikami od wiertarek i zwątpiłem.
  5. Czy macie jakieś źródło odnośnie maksymalnego prądu rozładowywania akumulatorów żelowych? Artykuł wspomina że może być bezpiecznie nawet do 50C, ale jakoś nie mogę znaleźć takich danych na stronach sklepów czy producentów. Da się gdzieś znaleźć charakterystykę prądowo-napięciową takich akumulatorów?
  6. Połączenie 2 pakietów 2s szeregowo jest równoważne z 4s, tak? A masz jakieś zaufane silniki 12V w przyzwoitych cenach? EDIT: Zainteresowałem się silnikami firmy MFA, tutaj ich notka: http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/200000-224999/222371-da-01-en-Getriebemotor_385_MFA950D111.pdf Pytanie, którym momentem się kierować przy wyborze silnika, tym przy zatrzymanym wale czy w normalnych warunkach? Bo jak przy zatrzymanym to idealny byłby 11:1, a normalnym to musiałbym brać 50:1. Szkoda, że nie ma nic pomiędzy... Podoba też mi się ten model, jest 12V, sklep źle nazwał: http://www.conrad.pl/Silnik-elektryczny-Modelcraft-RB-37GM,-z-przek%C5%82adni%C4%85-18:1,-6-V%2fDC,-maks.-2,25-Ncm.htm?websale7=conrad&pi=233131&ci=SHOP_AREA_19781_1210060 ale ponownie opinii to o tej firmie nie widzę, a raczej bym się na niego decydował, bo w dokumentacji jest wartość momentu którym obciążano silnik i odpowiadające mu prędkości i prądy, wartości mieszczą się w zakresie tych których oczekuję. Zdaję sobie sprawę, że nastąpiła pewna zmiana koncepcji bo prąd mi się nie zmniejszył, ale i tak wykorzystam te sterowniki, więc poza zmianą zasilania nie ma szczególnych różnic. Do sterowania wykorzystałbym 2xVNH3SP30, nie rozumiem tylko czym się różni hamowanie do GND od hamowania do Vcc, opisane w nocie.
  7. Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Wersja z silnikami z wkrętarek wydają mi się zbyt szeroka, chciałbym żeby robot był nie za duży. Trochę poczytałem i zdecyduję się raczej na pakiety LiPol, pewnie firmy Redox, ze względu na cenę. Więc rozmiar i waga mi się znacznie zmniejszą. Co do silników 12V to w popularniejszych sklepach najszybszy silnik 12V jaki znalazłem to 120 rpm, przyjmując sporą różnicę w wartościach katalogowych i rzeczywistych potrzebowałbym przynajmniej 250 rpm, czy znacie coś o zbliżonych parametrach? Ale jak wygląda zasilanie silnika 12V, czy 1 pakiet 3S wystarczy? Czy raczej powinienem połączyć 2x7V szeregowo żeby zrekompensować spadek na sterowniku?
  8. Jako że to mój pierwszy post witam wszystkich forumowiczów Jestem bardzo początkujący więc proszę wybaczyć mi pewną niewiedzę. Buduję platformę na gąsienicach, waga około 1.5-2 kg, średnica koła napędowego 4cm. Zamierzam wykorzystać 2 takie silniki: http://www.trobot.pl/Silniki/Z-przekladnia/Silnik-25Dx50-341 z uwagi że prędkość, moment i wymiary by mnie satysfakcjonowały a i koszt nie taki duży. Jednak podany prąd maksymalny 6A trochę mnie martwi, bo nie wiem czego użyć do sterowania, gotowe układy scalone są na jakieś 3A prądu chwilowego tylko. Dysponuje ktoś może jakimś schematem który by się do tego nadawał? Myślę nad http://www.bobblick.com/techref/projects/hbridge/hbridge.html tylko tu pojawia się problem, bo spadek napięcia jest za duży dla źródła zasilania które chciałem zastosować. I tu kolejne pytanie: jaka byłaby alternatywa dla akumulatora żelowego, coś w przystępnej cenie, żeby pojeździło koło godziny, silniki jak wyżej, elektronika ciągnęłaby do 0,5A. Czytałem o pakietach LI-pol, ale chyba musiałbym kupić 2 i łączyć równolegle, co kosztowałby mnie pewnie ze 200 zł a to trochę sporo.
×
×
  • Utwórz nowe...