Skocz do zawartości

stanlej

Użytkownicy
  • Zawartość

    2
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Posty napisane przez stanlej

  1. Witam

    Doswiadczenia nie mam wiele, cos tam lutowalem troche. Ale jak juz pisalem nauka poprzes doswiadczenie, wiec bede sie douczac w miare potrzeb i postepu. No ale zostawmy te kwestie, wracajac do mojego pytania czy ten silnik sie nada?

    Waga jest tak duza tylko dlatego ze beda tam 1-2 akumulatory.

    Pozdrawiam

  2. Witam

    Od dluzszego czasu przymierzam sie spelnienia moich fascynacji robotami i chce rozpoczac nauke.

    Jako ze czysta teoria bywa nudna i latwo sie zniechecic wiec postanowilem ze bede sie uczyc robiac konkretna rzecz (metoda prob i bledow) - budujac prostego robota ale nie zabawke.

    Jestem na etapie koncepcyjnym i w moim planie ten robot bedzie jezdzic na kolkach. Bedzie ich 3, ale naped bedzie tylko na dwoch.

    Przewiduje ze robot bedzie wazyc maksymalnie 25 kg. Bedzie poruszac sie na kolach, chcialbym aby mozna bylo sterowac predkoscia pracy silnika, zeby mogl poruszac sie w tyl i przod oraz osiagal predkosc maxymalnie 10km/h. ( zeby mogl pracowac np kilka minut bez przerwy bez obawy ze sie spali)

    I tu moj problem bo nie wiem jaka moc sinika musi byc i jaki typ. Gdzies na jakies stronie znalazlem diagram wedlug ktorego wyszlo mi ze silnik, przy wyzej wymienionych wartosciach, powienien miec ok 100w.

    Znalazlem taki o to silnik:

    http://www.conrad.pl/Silnik-elektryczny-550-Reely,-18000-obr.%2fmin.,-12-V%2fDC.htm?websale8=conrad&pi=236867&ci=SHOP_AREA_19779_1202032

    czy nada sie do mojego malego projektu?

    Jest jakis wzor jak to liczyc ?

    dziekuje i pozdrawiam.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.