Skocz do zawartości

nes86

Użytkownicy
  • Zawartość

    514
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    47

nes86 wygrał w ostatnim dniu 29 czerwca 2017

nes86 ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

353 Mistrz

O nes86

  • Ranga
    6/10
  • Urodziny 31.12.1999

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Wieś
  • Zainteresowania
    robotyka, elektronika, programowanie
  • Zawód
    Projektant-Konstruktor

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Zalaczam skompilowany .hex na ATmega8L. FUSEy zostaw domyslne. Mozesz zaprogramowac przez BASCOMa - wczytaj gotowy plik .hex sonar hex.zip
  2. Projekt przeleżał parę ładnych lat, ale w końcu nadeszła odpowiednia pora aby go skończyć. Płytki przyszły, czas brać się za docinanie i lutowanie. No i muszę znaleźć nowy akumulator, ten co znalazłem w batimexie wcześniej nie jest nigdzie dostępny.
  3. Atmel Studio i C++. To jest takie oczywiste
  4. Niestety Eagla nie mam i nie używam (chociaż to nie do końca prawda ). Czy przerysowanie tego do EAGLA to jakiś problem? Mi zajeło narysowanie tego ~7minut. To jest tylko przykład. Trzeba do niego dodać kilka zastrzeżeń: Wartości kondensatorów, będą prawidłowe tylko gdy zasilanie serw będzie stabilne i zgodne z ich specyfikacją, a zasilanie mikrokontrolera będzie stabilne i wynosiło minimum 7,5V (6,5 V dla stabilizatora LOW DROP). Podłączenie joysticka do pinów jest tylko przykładowe. To co napisał marek1707 to jak najbardziej prawda, ale załóżmy, że chcesz stworzyć prosty projekt na którym "nie polegniesz".
  5. Napisałem tylko, że tak wg mnie byłoby najłatwiej zacząć. Sam tworzę projekty komercyjne na Raspbery i Ubuntu, ale każdy "amator" wie jak przyjemnie programuje się w Visual Studio
  6. Przykładowo twój schemat powinien wyglądać tak: Rezystor do resetu jest zbędny Układ XTAL zbędny. Kondensator do AREF tylko gdy używasz ADC. Wewnętrzny oscylator na 8MHz wystarcza do serw.
  7. Najłatwiej wg mnie będzie zacząć od Windowsa 10 w wersji na najnowsze rasbpery PI a program pisać w Visual Studio w C++.
  8. Nie, nic takiego nie napisałem. Napisałem, że politycy wraz z mediami "głównego ścieku" uprawiają po 1989 politykę na zasadzie "dziel i rządź". To się dzieje nie tylko w Polsce.
  9. Chumanista, wiesz co to jest inżynieria społeczna? A w szczególności negatywna inżynieria społeczna? Negatywna inżynieria społeczna wykorzystuje jako narzędzia takie pojęcia jak "polaki cebulaki", "sandało skarpetning", "parawaning (plażowy)", "janusze (każdej dziedziny)". Zakładając ten temat pokazałeś, że jak większość społeczeństwa jesteś podatny na działania tej "inżynierii". Na każdy artykuł pokazujący Polaków w złym świetle mogę przytoczyć artykuł pokazujący jak wyjątkowym i wspaniałym narodem są Polacy. Jesteśmy jednym z największych narodów na świecie, niestety coraz mniej żyje nas w Polsce. Mamy chyba najdłuższą historię w Europie. Początki kultury łużyckiej z której wywodzą się Polacy u ujścia Odry sięga 1300 lat p.n.e.. To jest ponad 3000 lat historii! Nie jesteśmy gorsi od żadnego z krajów/narodów świata, jesteśmy tylko biedni. http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,9933 Niestety przez "ćwierć wieku wolności" uprawiania negatywnej inżynierii społecznej przez media i polityków, doprowadzono, do tego, że nie można już nawet liczyć na tak wspaniały ruch jak Solidarność. Jesteśmy zniszczonym społeczeństwem. Można by pisać o tym godzinami, narazie tyle...
  10. Pewnie nikt się nie rzuca bo skończy się tak jak z wieloma podobnymi tematami, gdy okazuje się, że zleceniodawca chciał się zmieścić w kwocie 200zł. Zrobiłeś chociaż zgrubną kalkulację ile to będzie kosztowało: Sprawdzenie programu (i pewnie napisanie go od nowa) - powiedzmy 50 godzin Zaprojektowanie schematu i płytki - powiedzmy 16 godzin Dobór elementów, lutowanie i uruchamianie - 4 godziny Cena roboczogodziny, przyjmijmy 30zł (może jakiś student zgodzi się za tyle pracować). (50+16+4)*30 = 2100zł Jesteś w stanie tyle zapłacić? Napisz, że tak to może znajdą się chętni. Oczywiście muszę dodać na końcu, żeby uprzedzić protesty i pytania. Powyższe szacunki nie są zawyżone, są mocno zaniżone.
  11. To jest narysowane w Autodesk Inventor: Następnie wrzucam model 3D do Altium Designera i tam projektuję elektronikę (wodok 3d i 2d poniżej): W Altiumie też można rysować elementy 3D ale jest to mniej wygodne. W altiumie narysowane są np. obudowy rezystorów, kondensatorów i mikrokontrolera widoczne na screenie powyżej. Obejżyj sobie ten filmik, a wiele się wyjaśni (Filmik jest o Solidworksie i Altiumie, ale w Inventorze działa to prawie identycznie): http://videos.altium.com/trainingcenter/player.html?ep=01325-w09-en Przy okazji mały update workloga, który miał być dopiero za kilka dni. Płytka prawie skończona (co widać po screenach powyżej), jutro powinienem ją wysłać do Satlandu. Muszę, żeszcze dorobić przejściówkę do programatora i do ładowarki. Akumulatory, zakupione, powinny dotrzeć w ciągu 3 dni. Wciąż poszukuję kół.
  12. Najprawdopodobniej złe luty. Miernik pokazuje takie dziwne wartości zazwyczaj gdy coś "wisi" czyli jest nie podłączone. Polutuj jeszcze raz i nie żałuj topnika na luty.
  13. Płytka będzie wykonywana na frezarce, więc czy konieczne jest zwiększanie isolate? Jeżeli płytka będzie frezowana to dobrze, że jest mały odstęp ścieżek od polygonów. Jeżeli odstęp będzie zbyt duży to frezarka będzie musiała zrobić dwa "przejazdy" między ścieżką a polygonem. Za drugim razem zbiera wtedy tylko cieniutki pasek miedzi i na płytce będzie pełno frędzelków z miedzi. Płytkę po frezowaniu i tak trzeba dokładnie obejrzeć bo bardzo łatwo o zwarcia po frezarce. Będziesz metalizował otwory? Pamiętaj żeby zabezpieczyć miedź kalafonią rozpuszczoną w alkoholu albo cynowaniem chemicznym (No chyba, że masz możliwość wykonania soldermaski). Zobacz jak wygląda frezowana płytka z metalizacją otworów gdy nie zabezpieczy się miedzi. Cała zaśniedziała i tragiczna w lutowaniu.
  14. Trochę materiałów do poczytania na temat projektowania PCB: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1809089&sid=bb70a67f3914bcc630db6f4efb822de3
×
×
  • Utwórz nowe...