Skocz do zawartości

Crax

Użytkownicy
  • Zawartość

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O Crax

  • Ranga
    2/10

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Zainteresowania
    Programowanie, nowe Robotyka
  • Zawód
    Technikum Gastronomiczne
  1. Rozwiązałem to tak: Kod do programu: http://pastebin.com/8wLnEcyj Może by tak dodać jako zadanie
  2. Rozumiem, miałem plan połączenia serwa z potencjometrem i sterować ruchem serwa kręcąc potencjometrem. Ale wejście A5 na arduino jest do 5v... Serwo zasilałem z Vin, przez stabilizator a potencjometr z 5V. Czyli jak rozumiem mógłbym to uprościć i podłączyć potencjometr za stabilizatorem?
  3. Ja mam tylko takie drobne pytanie może uwagę, dlaczego serwo podpinamy pod pin Vin w opisie Arduino na Botlandzie pisze że jest to wprowadzenie do zasilania, nie powinno się podpinać pod +5V?
  4. int odczytanaWartosc = 0; //Zmienna do przechowywania odczytu ADC void setup() { pinMode(8, OUTPUT); //Konfiguracja wyjść pod diodę LED } void loop() { odczytanaWartosc = analogRead(A5);//Odczytanie wartości z ADC digitalWrite(2, HIGH);//Włączenie diody delay(odczytanaWartosc);//Uzależnienie czasu oczekiwania od ADC digitalWrite(2, LOW);//Wyłączenie diody delay(odczytanaWartosc);//Uzależnienie czasu oczekiwania od ADC } Nie wiem jak to się stało że nikt tego jeszcze nie wyłapał ale w przykładzie do lekcji 4 o Arduino - najpierw ustawimy pin 8 na wyjście, potem zmieniamy stan pinu 2
  5. Na C się akurat nie znam :/ Pracuje dużo na VS2010 (tak wiem że czas zmienić versie IDE, ale projekt gry ma coś ok, + 5k linii kodu i mi się nie chce) i stąd też się biorą problemy Dzięki za sprostowanie, postaram się odświeżyć wiedzę.
  6. Nie chodziło mi o typ tablicy int, float, double, char tab ... tylko o liczbę określającą ilość elementów w tablicy int tablica [liczba która jest tutaj] = {1,2,3 ...}; Musi być ona const i int; // jednak nie musi standard C99 W Wektorach nie definiujesz ile "pól ma tablica" możesz je definiować w czasie działania programu. Taki zapis spowoduje błąd: const int tablica_const = 1; int tablica = 1; const double tblica_const_double = 1; int tab1 [tablica] = {1}; // błąd nie const int tab2 [tablica_const] = {1}; int tab3 [tablica_const_double]= {1}; // błąd double
  7. Możesz skorzystać z Wectora z STL - dynamiczna tablica gdzie, możesz edytować tablicę w czasie działania programu (dopiero ogarniam arduino i nie wiem jak to będzie współdziałać :/). http://andybrown.me.uk/2011/01/15/the-standard-template-library-stl-for-avr-with-c-streams/ http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-STL-C++/Kontener-tablicy-std-vector/119 " jednak prawdopodobnie w tej chwili tworzysz tablicę o zerowej ilości elementów (?). W późniejszej pętli for odwołujesz się do 9 elementów, więc w praktyce wychodzisz poza jej zakres - i to nawet bardzo daleko. Nadpisujesz pamięć układu i dlatego prog
  8. Crax

    Line follower sensor - budowa

    Dzięki wszystkim za pomoc i rady. Dużo się jeszcze muszę nauczyć Mam jeszcze pytani, moje plany nie wiele się zmieniły, zamiast nastawiać się na jeden rodzaj robota, postanowiłem dorzucić jeszcze kilka części do zamówienia. Mam już Arduino płytka stykowa, diody itd - standardowy zestaw do tego mostek H, silniki dc małe bez przekładni... I tu pojawia się pytanie, jakich części najczęściej używacie do budowy, co zawsze/często się przydaje - tak żebym co tydzień nie musiał domawiać elementów, tylko uzbierać zestaw. Jakie silniki wybrać? dc, krokowe? mini, z przekładnią... na razie wyb
  9. Witam, Przygotowuję się do budowy robota typu line follower, kupuję ostanie elementy. Zrezygnowałem z listwy z czujnikami odbiciowymi. Zastanawiam się nad zakupem CNY70 lub budową takiego układu. Dokładnie nie wiem co będzie mi potrzebny, czytałem że układy takie składają się z diod nadajnikowych (IR, podczerwonych?) i odbiornika (fotorezystora ?). Prosił bym o radę co wybrać, i kilka słów wytłumaczenia jak to działa? Światło z diody (led lub podczerwonej ?) odbija się od powierzchni i wraca do odbiornika (fotorezystora ?) - tak to rozumiem. Zakupy na Botland, szczególnie dziękuje
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.