Skocz do zawartości

Gizmo112

Użytkownicy
  • Zawartość

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O Gizmo112

  • Ranga
    2/10

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  1. @Sabre Pomiedzy ostatnim postem a nowym tematem minal ponad tydzien. Mysle ze jesli ktos chcialby odpowiedziec to by zdazyl. @Marek Nie pomyslalem o filtrowaniu kazdych wejsc, myslalem ze to wystarczy. Oporniki tez zastosuje z wieksza odlegloscia pomiedzy nozkami i poprawie sciezki. I teraz najważniejsze pytanie na które chcialbym zeby ktos mi odpowiedzial: Do przodu chciałbym wpiac sie przez takie złącze. Zrobiłem swoja biblioteke ale teraz widze ze na botlandzie jest napisane ze udestepniaja ich biblioteke eagle ale na stronie nie moge znalezc linku. Ma ją ktos lub moze sciagnac z ich strony? link: Zlacze Od strony głownej plytki chcialbym skorzystac ze zlacza przewlekanego. Czy do takiej tasmy 10 zyl sa takie elementy? Czy zastosować takie zlacze jak wczesniej tylko montowane z dolu plytki? Jesli to jest rozwiazanie to czy moge w takie zlacze wpiac tasme odwrocona o 180? Pozdrawiam. [ Dodano: 19-12-2016, 07:56 ] Wklejam poprawiona płytke: 1. Jak dobrze polaczyc wyjscia na silniki? Moge zrobic prostokat zawierajacy oba wyjscia z mostka i do niego pociagnac sciezke (czy zostanie on wydrukowany?) Jak to zrobie wyleje mase na cala plytke - chlodzenie dla mostka i stabilizatora. 2. Czy mogę poprowadzić VCC przez pad do lutowania zlacza (u gory) 3. Czy złącze może wystawac tak jak ja to zrobiłem? Pozdrawiam.
  2. Wybaczcie, że zakładam nowy temat ale w poprzednim nikt mi nie odpowiedział. Załączam schematy dwóch płytek linefollowera do sprawdzenia. Przednia będzie dwustronna, głowna jednostronna z tht z góry a uC rejestrem i mostkem pod spodem. Chciałem możliwie ścisnąć konstrukcje i wyszło mi 6 przelotek w tym 2-3 dość długie, ze względu na potrzebę dobrego miejsca na via i to przeważnie jest Vdd i Vcc więc będę mógł puścić grubszym przewodem bez zajmowania miejsca na płytce. Zastanawiam się jak podłączyć sprytnie silniki. Póki co po prostu wylalem pady ale chyba zrobie kolejne 'przelotki'. Możliwe, że włącznik diode oraz wejscie na aku wrzuce na srodek z tylu i oba silniki przesunę w górę, ale chciałem zostawić sobie miejsce na baterie. Doradzicie jakimi złączami połączyć płytki? Na botlandzie widziałem tasme 10PIN ale tylko 8cm co nie bedzię wystarczające. Pozdrawiam.
  3. Myślę podobnie. Dopóki lf nie zgubi trasy to środkowy czujnik jest zbędny jeśli ustawiony w linii z pozostałymi. Jeśli zgubi to może zacząć szukać lub się zatrzymać po kilku sekundach żeby nie trzeba było go gonić. Tak czy siak mam te 7 kanałow adc więc wykorzystam je wszystkie. Zacząłem projektować płytkę, póki co mam przedni panel z czujnikami. co sądzicie? Więcej zabawy będzie z płytka głowną ze względu utrudnienia od marka. Czy mogę zrobić tak jak na poprzedniej płytce? Masę mogę puścić dołem płytki? Pozdrawiam.
  4. gdy wjezdza na prostopadle skrzyzowanie chyba dobrze jakby sie zerowaly?
  5. Skopiowalem pierwsze lepsze kondensatory zeby juz nie przezywac tych tantalowych. wszystkie elementy juz dobieralem pod wzgledem dostepnosci i wymiarow oprocz tych kondensatorow. Stabilizator wybrałem do 1A albo 0,8A. nie sądze że tyle będzie pobierała cześć logiczna. Dioda to schottky na 3A. Może dam jeszcze jedna taka sama rownolegle do stabilizatora. Wystarczy mi jeden przycisk i jedna dioda z uC?
  6. To myślę że jak będę sie bawił w enchanced to po prostu wykorystam linie puszczona do srodkowego czujnika, a póki co będę miał jeden czujnik do dyspozycji wiecej. Dziś wieczorem spróbuję zrobić wersje beta plytki. mostek h dobrze podpiety? pozdrawiam
  7. Mam na myśli to że widzę czujniki po prawej stronie z współczynnikami ujemnymi które mają tym większą wartość bezwzględna im dalej są od srodka. Dzięki czemu wzmocnienie skrętu jest większe. Analogicznie z drugiej strony. Natomiast srodkowy czujnik logicznym się wydaje aby miał wartość 0. Mylę się?
  8. Nie wiem czy przetwornik ADC atmegi moze jednoczesnie porownywac 7 kanalow do jednego napiecia i 1 kanal do drugiego. Zastanawiałem sie od poczatku nad komparatorami bo dzieki nim nie musze przy zmianie progu wykrywania dla czujnikow wgrywac nowego programu. Zastanawiało mnie tylko czemu w data sheecie sa takie duze napiecia zasilania potrzebne, ale pomyslalem ze potrzebująć tylko5V wystarczy mi tyle na zasilanie, w takim razie wróce do poprzedniej wersji i uzyje 7 czujników, choć zastanawia mnie czy jest sens używać nieparzystej liczby czujników skoro środkowy nie wnosi nic do sterowania. (gdy mysle o sterowaniu to jedyna sytuacja kiedy moze sie przydać to skryzzowania trasy gdzie bedzie miał nadrzędną fukncje czujnik srodkowy widzi linie = bezwzgledu na wszytsko jedz prosto) diodę przepnę kondensator dodam rezostor przed kondensatorem? jakiej pojemności? GND wystarczy? czy obsluga rejestru przesuwnego jest skomplikowana? szczerze mówiąc jesli tak to wole zaoszczedzic czas i nerwy niż domniemywać ze kiedys będe mierzyl wilgotność powietrza. poprawione
  9. Generalnie błąd jest w podpięciu AREF i Filtru dla odbiornika podczerwieni (rezystor10kOhm+ jest opisany jako opcjonalny?) Tantale przy stabilizatorze sa uzyte w datasheecie Chyba większym błędem jest podpięcie PWM z mostków pod losowe piny, nie wiedziałem że do tego służy OC1A i OC1B (chyba ze mozna do dowolnego?) i na wytknięciu takich błędów mi zależało. Nie za bardzo wiem jak podpiąc rejestr przesuwny i nie moge znalezc biblioteki eagle do tego co mi podeslales. Komparator jest dobrym rozwiązaniem ze względu na łatwe ustawianie odniesienia, rozważe to. Pozdrawiam. [ Dodano: 29-11-2016, 23:46 ] Dobra wrzucam poprawione. Prosiłbym o sprawdzenie czy dobrze jest: -mostek -rejestr przesuwny -czy nie pomieszałem nic w komparatorach -czy zostawiłem dobre linie wyprowadzone -czy dam rade tak zmierzyc napiecie baterii schottiego jak będzie za duzo zabieral to po prostu wyrzuce i zmostkuje a stabilizator wezme low drop out. Odbiornik podpiałem pod przerwanie (tak sądze) i dodałem ten rezystor. Zostały mi dwa piny. Dodać po jednym ledzie i switchu? (mam po jednym z uC) Mam nadzieję że juz wszystko gra, bo chciałbym wziąć się za projektowanie płytki. Jaką firme od płytek mi polecicie? Satland robi w dobrej cenie ale 2 tygodnie trzeba czekac a widziałem na fabryka pcb ze max czas to 4 dni tylko nie wiem jak z cena u nich? Pozdrawiam.
  10. Wow niezly bałagan się zrobił Dlaczego wybrałem Atmege a nie Stm? Ze względu na to że znajomy powiedział żę to będzie mi z tym łatwiej zacząć a ostatnio też wypożyczyłem książkę Pana Francuza do AVRów Jedyne co przemawiało ze STM to więcej kanałów ADC, ale pomyslałem że 8 czujników na poczatek wystarczy, a nie chciałem korzystać z komparatorów. odniosę się do postu Marka ad 1. Pomyślałem, że wyswietlanie stanu każdego czujnika znacznie pomoże w debugowaniu złego działania robota i myślę, że przy tym zostanę. ad 2. Dziękuję za takie uwagi, rozważe na pewno ad 3. specjalnie przepiąłem mostek wyżej aby je zostawić wolne i ktoś mógł powiedzieć dlaczego są tanie ważne ad 4. ok ad 5. myślałem o 7,4V dwu celowych akumulatorach. Dioda jako bezpiecznik więc moge z niej zrezygnować. Bez niej wystarczy napiecia? ad 6. dobrze, jeśli chce wykonać płytkę w SMD to takie okrągłe musze lutować tht i wtedy plytka będzie dwustronna? ad 7. ok, a AVCC musze prawda? ad 8. Czyli AREF do uziemienia z kondensatorem szeregowo tak? Atmege polaczalem wg schematu z botlandu. ad 9. oczywistość! ad 10. robilem wg dokumentacji, czy cos jest nie tak? ad 11. Planowałem co 2-3 przejazdy mierzyć napięcie i wtedy decydować czy ladować czy nie powód prozaiczny - chce wszystkie kanaly adc wykorzystac na czujniki Dzięki wszytskim za uwagi. Jak ktoś rozwieje reszte moich watpliwości zabieram sie za poprawe schematu i plytke. Pozdrawiam.
  11. Czyli na jednej diodzie IR odkłada się 1,2V? Łącząc cztery szeregowo potrzebuje rezystory 10. Ohm zgadza się? Czy reszta schematu jest ok?
  12. W opcjach drukowania było tylko do pdf gdzie sie nie miescil schemat ale faktycznie jest export jako obraz. Wybaczcie spam i proszę o sprawdzenie poprawnosci połączeń oraz ogólnie schematu czy nic mu nie brakuje. Pozdrawiam.
  13. Tak też myslałem ale nie jestem w stanie u siebie zobaczyć dokładnie całego schematu na jednym zrzucie. W załączniku obie płytki (jedna podzielona na A i B)
  14. Cześć, zaprojektowałem schemat elektroniczny mojego pierwszego line-followera i chciałbym żeby ktoś sprawdził jego poprawność zanim zacznę projektować płytkę. Użyłem jako uC atmegi16A, chcę korzystać z wewnętrznego oscylatora (xtal1, xtal2 wiszące?) oraz przetwornicy ADC. Zastanawia mnie poprawność pinów po lewej stronie uC, ale podłączałem zgodnie z tym co znalazłem na botlandzie. Skorzystałem z biblioteki atmela do wyjścia na programator, ale nie wiem czy ten najtanszy z botlandu będzie miał wyjście 2x5 czy 2x3 (jakiego użyłem). Z góry dziękuję za sprawdzenie. Pozdrawiam Panel.sch plytka.sch
×
×
  • Utwórz nowe...