Skocz do zawartości

Programista3

Użytkownicy
  • Zawartość

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

16 Dobra

O Programista3

  • Ranga
    2/10
  • Urodziny 08.10.2000

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Języki programowania
    Python, C++
  • Zainteresowania
    Programowanie, elektronika, sztuczna inteligencja
  • Zawód
    Programista

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Czy tylko ja nadal nie mogę wysłać zgłoszenia? "Wystąpił problem z wysłaniem twojej wiadomości. Spróbuj ponownie później."
  2. Programista3

    Gamepad na Arduino

    @Gieneq Widziałem ten poradnik ale nie lubię wykonywać czegoś ograniczając się do podążania za czyimiś poradnikami/kursami, wolę coś zrobić lub wymyślić sam a zrobienie czegoś w rodzaju biblioteki z tego poradnika jest jednak zbyt zaawansowane dla mnie. @marek1707 Nie gram i raczej nie będę grał na padzie więc w tym przypadku pewnie będzie podobnie. Wolę spędzać czas wolny na programowaniu/elektronice niż przy grach a gdy już gram wystarcza mi mysz i klawiatura. Czasem pewnie użyję pada ale raczej po to żeby się nim pobawić niż faktycznie sobie pograć. Projekt powstał raczej jako c
  3. Tym razem przygotowałem projekt na Arduino. Jest to gamepad który posiada 2 joysticki, 8 przycisków oraz diodę informującą o zasilaniu. Całością steruje Arduino Pro Mini. Budowa Części użyte do budowy: Arduino Pro Mini 328 5V/16MHz Konwerter UART-USB PL2303TA 2x Joystick z przyciskiem 8x przycisk Tact Switch Płytka uniwersalna 30x70mm Czerwona dioda 3mm, rezystor 330Ω, listwa goldpin, przewody Obudowę wykonałem ze sztywnego kartonu. Wewnątrz znajduje się płytka z Arduino oraz 2 joysticki Na górnym panelu obudowy
  4. Pokażę schemat połączeń, zdjęcia z budowy oraz kod w Arduino i Pythonie. Niestety tylko takie akurat miałem Jeśli granie miałoby być przyjemne to kupiłbym gotowy pad, ten ma działać i sprawiać przyjemność tym, że sam go zbudowałem i mogę go dowolnie modyfikować .
  5. Tworzę gamepada na Arduino. Składa się z dwóch joysticków, ośmiu przycisków i diody informującej o zasilaniu. Całość jest sterowana za pomocą Arduino, przewodowo podłączana do komputera. Gamepad ma kartonową obudowę , aczkolwiek nie jest ona tymczasowa, karton jest sztywny, a konstrukcja solidna. Górny panel nie jest jeszcze osadzony na stałe ponieważ cały czas pracuję nad projektem ale gdy go przymocuję pada naprawdę trudno będzie uszkodzić przy normalnym użytkowaniu. Czy ten projekt się nada mimo użytego kartonu?
  6. Może mam złe wyobrażenie o prezentacji projektów, ale wydaje mi się, że publikuje się je również po to, żeby dowiedzieć się co myślą o nich inni, jak oni by to zrobili, czy mają jakieś pomysły na ulepszenia lub podobne projekty itp. a nie tylko po to, żeby stworzyć bibliotekę projektów, w której ludzie będą szukać inspiracji. Mam nadzieję, że potrafisz sam wymyślić wspaniały projekt w ładnym pozłacanym pudełku, bez wzorowania się na czyimś projekcie . Uznałem, że nie ma potrzeby częstej zmiany kontrastu i wystarczy, aby potencjometr był ukryty z tyłu. Ogólnie projekt miał być "zamonto
  7. Tym razem projekt nie zachwyca wyglądem ale jest ciekawszy pod względem oprogramowania. Projekt składa się z wyświetlacza segmentowego do wyświetlania godziny, klawiatury numerycznej 12-klawiszy do wprowadzania danych i wyświetlacza LCD 2x16 do wyświetlania wszelkich informacji. Całość podłączona jest do Raspberry Pi. Wykorzystane części Raspberry Pi 3 model B Wyświetlacz alfanumeryczny 2x16 znaków Klawiatura numeryczna 12-klawiszy Moduł 4x wyświetlacz 7-segmentowy Płytka stykowa, potencjometr obrotowy, przewody połączeniowe Dostępne funkcje
  8. Chciałbym przedstawić swój kolejny projekt. Jest nim 4-kołowy robot oparty na Raspberry Pi. Robot posiada kamerę i ultradźwiękowy czujnik odległości oraz jest zasilany z powerbanka. Jako wygodną metodę sterowania robotem wybrałem sterowanie przez przeglądarkę www. Raspberry Pi łączy się z wifi i każde urządzenie w tej sieci może sterować robotem. Konstrukcja Podstawowe części z których składa się robot to: Raspberry Pi 3 model B 4-kołowe podwozie robota Kamera ArduCam dla Raspberry Pi Ultradźwiękowy czujnik odległości HC-SR04 Power Bank ADATA 12500mAh
  9. Sześciany LED są na tyle popularne że ich budowa jest bardzo łatwa (ogromna ilość poradników pokazujących krok po kroku co zrobić) i przez to nudna . Ponieważ wolę wymyślić coś samemu niż zbudować to co pojawiało się już wielokrotnie postanowiłem wykorzystać diody w inny sposób. Wpadłem na pomysł żeby było to coś związanego ze świętami i zdecydowałem się na gwiazdę . Tak wygląda efekt końcowy: Prezentacja wideo Budowa Gwiazda składa się z 40 diod połączonych katodami tak, że tworzą kształt gwiazdy. Konstrukcja umieszczona jest na kartonowym szablonie.
  10. Witam. Zamierzam kupić tego drona i mam pytanie odnośnie akumulatora. Dołączone do zestawu akumulatory to li-pol 3,7 V 650 mAh. Czy można by dokupić oprócz tych dołączonych jakiś inny o większej pojemności np. taki ? Czy to będzie działać prawidłowo, nie uszkodzę czegoś?
  11. marek1707 Dziękuję za kolejne cenne rady. Co do tej rozmowy z urządzeniem chodziło mi zastosowanie tego systemu rozpoznawania mowy i odtwarzania nagrań w rozmowie telefonicznej a nie o dosłowną rozmowę z komputerem przy czym to był przykład moich fantazji nie koniecznie związanych z tym co będę chciał kiedyś zbudować. Synteza mowy jest akurat tematem w który nie mam zamiaru się zagłębiać a przynajmniej nie w najbliższych latach. Po prostu widząc obecny postęp w tej dziedzinie (jak wielka różnica jest między głosem ludzkim a tym z syntezatora) uważam że przy poświęceniu na to mnóstwa czasu i
  12. marek1707 Nie chodzi mi o gotowy produkt i nie mam nic przeciwko wnikaniu w temat (no może do pewnego stopnia). Ciekawią mnie tematy związane ze sztuczną inteligencją m.in. rozpoznawaniem mowy. Dobrze wiem że są to bardzo skomplikowane tematy. Jeśli chodzi o elektronikę to chodzi mi o to żeby móc wybrać części i poskładać samemu (nie gotowy produkt ale też nie budować wszystkiego od zera) a co do informatyki (programowanie tego itp.) to najlepiej żebym mógł zobaczyć oraz modyfikować kod biblioteki/algorytmu rozpoznawania mowy. Programowanie np. komend nie stanowi dla mnie problemu, język prog
  13. Dzięki. Nie zamierzam porzucać projektu, zwłaszcza że mam ciekawe pomysły na jego rozwinięcie. Arduino wybrałem na początek ponieważ nie mam zbyt dużego doświadczenia z elektroniką. W przyszłości zamierzam przenieść to na coś lepszego. Na początek nie chciałem brać czegoś bardzo zaawansowanego i drogiego gdzie być może nie potrafiłbym złożyć wszystkiego w całość jeśli w ogóle mógłbym sobie pozwolić na kupno wszystkich części. Co lepszego poleciłbyś do tego celu? Może bym spróbował ogarnąć coś lepszego.
  14. Witam. O dłuższego czasu chodzi mi po głowie zrobienie urządzenia które miało by rozpoznawać komendy głosowe i w zależności od rozpoznanej komendy odtworzyć odpowiednie nagranie z karty SD/microSD (później mógłbym rozwinąć projekt o różne inne funkcje). Od niedawna interesuję się elektroniką. Myślałem żeby spróbować zrobić to na Arduino. Co do rozpoznawania mowy to znalazłem to. Komendy miałyby być w języku Polskim lub Angielskim (wolałbym Polski ale nie ma to dla mnie większego znaczenia). Wstępnie znalazłem podzespoły i postanowiłem zapytać Was czy to ma prawo się udać i te czy inne części
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.