Skocz do zawartości
Kabuuz

Zrozumienie warstw Eagle

Pomocna odpowiedź

Cześć 😄

Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o Eagle  a chciałem zaprojektować płytkę tylko pojawił się pewien problem, mianowicie: czy robić lustro elementów i co z smd jeśli chodzi o warstwy?

Już mówię o co dokładnie mi chodzi. Mam laminat i chce rozważyć 4 opcję:

  • ścieżki pod spodem i elementy THT
  • ścieżki pod spodem i elementy SMD
  • ścieżki na górze i elementy THT
  • ścieżki na górze i elementy SMD

Kiedy muszę robić lustrzane odbicie elementów a kiedy nie i wtedy ewentualnie odbicie całego wydruku?

Edytowano przez Treker
Poprawiłem formatowanie.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

A jak będziesz te płytki produkować? Bo to głównie od tego zależy.

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

@Kabuuz, witam na forum 😉 Widzę, że to Twoje pierwsze kroki na Forbocie, oto najważniejsze informacje na start:

  • Chcesz przywitać się z innymi członkami naszej społeczności? Skorzystaj z tematu powitania użytkowników.
  • Opis najciekawszych funkcji, które ułatwiają korzystanie z forum znajdziesz w temacie instrukcja korzystania z forum - co warto wiedzieć?
  • Poszczególne posty możesz oceniać (pozytywnie i negatywnie) za pomocą reakcji - ikona serca w prawym dolnym rogu każdej wiadomości.
20 godzin temu, Kabuuz napisał:

Już mówię o co dokładnie mi chodzi. Mam laminat i chce rozważyć 4 opcję:

-ścieżki pod spodem i elementy THT

-ścieżki pod spodem i elementy SMD

-ścieżki na górze i elementy THT

-ścieżki na górze i elementy SMD

Jeśli płytka jest jednowarstwowa to najprościej byłoby ścieżki prowadzić na warstwie bottom (niebieska w EAGLE). Wtedy elementy THT będą wkładane od drugiej strony płytki i będziesz mógł je normalnie przylutować do ścieżek na niebieskiej warstwie. Przy takiej konfiguracji elementy SMD będą musiały być przeniesione na warstwę bottom i to jest najczęściej stosowany układ przy płytkach jednowarstwowych. Wszelkie ewentualne odbicia całej płytki robi się podczas eksportu do wydruku (np. na potrzeby termotransferu).

Powiedz jednak najpierw ile warstw ma mieć ta płytka i o co chodzi z rozważaniem różnych wersji THT/SMD 😉

PS Sprawdź jeszcze ten artykuł, bo może być pomocny: Cadsoft Eagle – część 2 (PCB)

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Myślałem nad jednowarstwową. Planuje zrobić linefollowera i przy okazji pouczyć się czegoś o mikrokontrolerach AVR bo zamierzałem tam użyć jakiegoś z tej rodziny. Dodatkowo chciałem zastosować TB6612FNG a jako czujniki  KTIR0711S. No i pomyślałem, że jak szaleć to szaleć i czemu by wszystkiego nie zrobić na SMD i nie wiem czy podczas projektowania płytki najpierw wszystkie elementy odbić czy nie i dopiero cały wydruk. Ale wtedy pojawia mi się problem bo muszę przemyśleć jak wmontować złącze programatora 😄

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Umieść w takim razie wszystkie elementy SMD po jednej stronie płytki, a złącze THT umieść po drugiej stronie (jego wyprowadzenia przejdą przez płytkę i polutujesz je po tej samej stronie, po której będą elementy SMD). Nie będzie to zbyt dobre rozwiązanie, ale zadziała. Alternatywnie możesz znaleźć złącze kątowe, które da się polutować przy takim ułożeniu, że wszystkie elementy i złącza będą położone po tej samej stronie płytki.

Dnia 10.12.2018 o 19:43, Kabuuz napisał:

No i pomyślałem, że jak szaleć to szaleć i czemu by wszystkiego nie zrobić na SMD i nie wiem czy podczas projektowania płytki najpierw wszystkie elementy odbić czy nie i dopiero cały wydruk.

Nic nie musisz nic ręcznie odbijać - umieść tylko elementy na odpowiedniej stronie PCB i tyle. Ewentualne odbicia (jeśli będą potrzebne do wykonania PCB) zrobisz przy eksporcie ścieżek.

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »

×