Skocz do zawartości
jawa

Silniczek pololu bug or feature?

Pomocna odpowiedź

Witam.
Przygotowuje układ jezdny z silniczkami pololu. Wybrałem do tego silnik Pololu HPCB 210:1 obustronny wał. Zamontowałem go razem z kołem pololu 90x10. Uruchomiłem i usłyszałem niepokojące zgrzyty. Proszę posłuchać dźwięków z poniższego filmiku.

https://youtu.be/Inho_l5dKTw

Obejrzałem przekładnie i zobaczyłem niepokojące luzy na części wolnych obrotów. Widać je na poniższym zdjęciu.

przekladnia_luz.thumb.jpg.9dabe25b8fdbf359644412683a217288.jpg

Po lewej mamy maksymalny luz, po prawej minimalny. Koło zębate w stosunku do swojej wielkości ma niepokojąca duży poziom swobody na wałku.
A. Czy pechowo trafił mi się wadliwy silniczek, inne pewnie zachowują się prawidłowo?
B. Czy ten model z przełożeniem 210:1 jest feralny i lepiej go unikać, np z 298:1 jest znacznie lepszy?
C. Czy wszystkie przekładnie pololu są mizerne?
Jeśli ktoś używał takich silniczków to bardzo proszę o opinię.
Pozdrawiam
Krzysiek

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Silniki POLOLU raczej są sprawdzone i charakteryzują się stosunkowo dobrą jakością. Wydaje mi się, że taki luz jest jeszcze akceptowalny. Mam przed sobą silnik o trochę innym przełożeniu i też jeden stopień przekładni ma ~1 mm luzu. Nie przeszkadza to jednak w pracy i całość działa cicho.

Czy bez założonego koła też słychać u Ciebie te trzaski? Ogólnie trochę podejrzane dźwięki wydaje ten silnik - jakbyś miał złą częstotliwość PWM.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
(edytowany)

Podłączyłem silnik pod bateryjkę 9V. Bez koła jest ok, nie ma szarpnięć. Poziom hałasu z odległości 10cm to 75dB

Z kołem jest analogicznie jak z zasilaczem 6V. Po przyłożeniu ręki do obudowy są wyczuwalne szarpnięcia. Przekręcając obudowę w różnych osiach, efekt szarpnięć się nie zmienia. Poziom hałasu z odległości 10cm to 77dB

Treker czy mógłbyś podłączyć do Twojego silniczka koło i zobaczyć co się stanie? 
Jakim silnikiem dysponujesz?

Edytowano przez jawa

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
49 minut temu, jawa napisał:

Podłączyłem silnik pod bateryjkę 9V.

Tak na marginesie to nie ma żadnego sensu, bo baterie 9V nie nadają się do zasilania silników (a już na pewno nie takich).

50 minut temu, jawa napisał:

Bez koła jest ok, nie ma szarpnięć.

To może zwyczajnie miałeś koło za mocno dociśnięte do silnika i coś haczyło (na filmie tego nie widać)?

51 minut temu, jawa napisał:

Treker czy mógłbyś podłączyć do Twojego silniczka koło i zobaczyć co się stanie? 
Jakim silnikiem dysponujesz?

Mam kartonik z różnymi, nieopisanymi silnikami - ciężko mi to ocenić. 

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

A może źródłem hałasu jest uszkodzenie zęba tryba zaraz obok, które widać na drugim zdjęciu? Wygląda jakby się tam coś dostało i wygięło ten ząb.

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Gość
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...