Skocz do zawartości
FlyingDutch

Czy takie DIY, też załapie się na zniżkę :)

Pomocna odpowiedź

@FlyingDutch Gratuluję świetnego projektu! Widzę, że cena silników kosmiczna 🙂 Co oznacza, że sterownik ma pamięć konfiguracji? Silnik ma moment 120 uncja*cal, czyli 120 * 30 gram * 2,5cm = 9000 gram*cm = 9kg*cm, a np. ten https://botland.com.pl/pl/silniki-krokowe/3650-silnik-krokowy-jk57hs56-2804-200-krokowobr-24v-28a-126nm.html ma moment 12,8 kg*cm. Dlaczego wybrałeś takie, mają jakąś szczególną cechę?

Co to za przekładnia? Ślimakowa? Z czegoś wymontowana czy dedykowana pod robotykę? Jak połączony jest wał silnika z przekładnią? Konstrukcja jest skręcana, korzystałeś z gotowych profili? Charakterystyka natężenia w funkcji kąta "patrzenia" na oprawę jest częścią dokumentacji lampy?

Pozdrawiam 🙂

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
(edytowany)
Cytat

Gratuluję świetnego projektu! Widzę, że cena silników kosmiczna 🙂 Co oznacza, że sterownik ma pamięć konfiguracji? Silnik ma moment 120 uncja*cal, czyli 120 * 30 gram * 2,5cm = 9000 gram*cm = 9kg*cm, a np. ten https://botland.com.pl/pl/silniki-krokowe/3650-silnik-krokowy-jk57hs56-2804-200-krokowobr-24v-28a-126nm.html ma moment 12,8 kg*cm. Dlaczego wybrałeś takie, mają jakąś szczególną cechę?

Wolę podawać moment w Nm: ten typ silnika ma 0,9 Nm x przekładnia 60 = 54 Nm. Kolega mechanik zrobił symulację momentu obrotowego dla najgorszego przypadku oprawy (największe wymiary i największa nie-symetria rozkładu masy i wyszło, że moment 54 Nm ma jeszcze trochę zapasu. Robiłem już próby z zamontowaną tą oprawą i silniki dają radę. Przekładnia ma luzy 8 minut kątowych co teoretycznie pozwala na pomiary z dokładnością (krok w osi) 0,2 stopnia.

Do tego silnika jest aplikacja na PC "STM Configurator" wpinasz się kablem z RS-422(lub RS-485) do silnika i możesz ustawiać tryby pracy i mnóstwo parametrów silników, taką konfigurację możesz załadować do silnika i on ją pamięta (ma pamięć nieulotną). Właśnie ze względu na elastyczność konfiguracji wybraliśmy takie silniki i mogę już powiedzieć, że się sprawdziły. Jedyny problem jaki miałem to przy większym kroku w danej osi (kąt > 2 stopnie) po wykonaniu przesuwu występowały drgania (o malejącej amplitudzie ze względu na sporą bezwładność układu) co wydłużało czas jednego pomiaru. Wystarczyło dla silnika ustawić parametr o nazwie "Load Inertia" na odpowiednią wartość i problem został zlikwidowany. Jak dla mnie te silniki mają dużo zalet, ale wadą jest niestety wysoka cena.

Cytat

Co to za przekładnia? Ślimakowa? Z czegoś wymontowana czy dedykowana pod robotykę? Jak połączony jest wał silnika z przekładnią?

Przekładnia jest dedykowana przez STM do tego konkretnego typu silnika. Połączenie było pasowane "na stożek" i były kasowane luzy w obu osiach.

Cytat

Konstrukcja jest skręcana, korzystałeś z gotowych profili?

Nie robiona na miejscu w firmie w dziale mechanicznym.

Cytat

Charakterystyka natężenia w funkcji kąta "patrzenia" na oprawę jest częścią dokumentacji?

Tak, szczególnie ostre normy dotyczą opraw morskich na statkach. Każda oprawa nawigacyjna musi mieć dostarczoną (potwierdzoną) charakterystykę świecenia - chodzi głównie o katy swiecenia oraz symetrie w zadanej osi.

Pozdrawiam 🙂

Pozdrawiam

Edytowano przez Treker
Poprawiłem formatowanie.
  • Lubię! 2

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »

×