Skocz do zawartości
Komentator

Jak łatwo umieszczać wytrzymałe gwinty w wydrukach 3D?

Pomocna odpowiedź

Jak łatwo umieszczać wytrzymałe gwinty w wydrukach 3D?

Bezpośrednie gwintowanie wydruków 3D nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem. Jest jednak prosta technika, która pozwala bardzo szybko uzyskać trwałe i estetyczne połączenie gwintowane. Użycie małych, metalowych insertów może rozwiązać problem zerwanych gwintów i niskiej precyzji pozycjonowania otworów na śruby.

UWAGA, to tylko wstęp! Dalsza część artykułu dostępna jest na blogu.

Przeczytaj całość »

Poniżej znajdują się komentarze powiązane z tym wpisem.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Niby oczywiste, ale jakoś nigdy wcześniej na to nie wpadłem - przyda się. Do tej pory najczęściej starałem się drukować takie projekty, w których można umieścić zwykłą nakrętkę (np. od boku). Takie rozwiązanie sprawia wrażenie dużo bardziej profesjonalnego. Widzę, że elementy te dostępne są np. na Allegro jako inserty gwintowane, w TME też jest ich bardzo dużo pod hasłem wkładka gwintowana. Trzeba będzie sprawdzić 😉

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Mi w tym wszystkim brakuje średnicy. Jest pokazane że otwór musi być głęboki 1,5x wysokość insertera, ale jaką powinien mieć średnice względem jego średnicy już nie. Bo w sumie to ma spory wpływ na ilość materiału wypychanego na boki i do góry.

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie takie informacje można znaleźć na stronie producentów insertów, przykłady:

W przypadku druku 3D będzie jednak na pewno trochę inaczej, bo wiele zależy od tego jak drukowany jest obiekt i np. ile obrysów materiału znajduje się na około miejsca, w które wciskamy insert. Jak ścianki będą zbyt cienkie to pewnie rozejdą się na boki i tyle będzie z mocnego trzymania wkładki 😉

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Ohoho lata mnie tu nie było, ale miałem okazję to wykorzystywać takie wtopki więc się wypowiem.

Korzystałem z wtopek typu Mubux firmy Kerb Konus (M3). Nie udało mi się żadnym sposobem wyrwać tego z druku 3D materiałem Ultrat (drukarka Zortrax), lecz dookoła otworów była drukowana pełna ścianka grubości kilku mm, drukarka robiła to "automatycznie" więc nie wiem dokładnie ile. Docelowa obudowa urządzenia była wykonana z ertacetalu, użyte były do przykręcenia rury nierdzewnej do elementu z tego tworzywa. Urządzenie było na badaniach, po zakończeniu badań rura była pognieciona i spłaszczona i pomimo że siły ewidentnie działały na wyrywanie tych wtopek to nic im się nie stało. Mój montaż na prototypach był jeszcze bardziej spartański niż lutownica, nakręcałem na długą śrubę, chwytałem kombinerkami, nagrzewałem opalarką i dopiero wciskałem rozgrzane.

Rozwiązanie jest bardzo solidne i tanie. Do otworów przelotowych proponuję się zainteresować wersjami z kołnierzem (do zastosowania przy otworach przelotowych), zaryzykuję stwierdzenie że przy prawidłowym rozmiarze otworu wyrwanie takiej wtopki bez połamania wydruku jest niemożliwe.
 

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

@KD93 o proszę, kto to zawitał na Forbota - faktycznie trochę czasu minęło!

Dzięki za podzielnie się wnioskami z testów praktycznych i zachęcam do częstszego zaglądania na forum 😉

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Gość
Napisz odpowiedź...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...