Skocz do zawartości
daniel89

Pomoc z przygotowaniem płytki PCB, plik gerber

Pomocna odpowiedź

Napisano (edytowany)

Witam, 

Jak w temacie. Mogę prosić o pomoc z wygenerowaniem pliku gerber ? Chodzi mi o warstwy co na jakiej warstwie w Eagle się powinno rysować a potem jak to prawidłowo wygenerować. Mam projekt w Eagle zrobiony, i wykonałem CAM Job, ale nie bardzo wiem czy to dobrze robię . Jest ktoś kto może w tym pomóc ?

image.thumb.png.6f58000517d174dfd14a1ea08fe52e6d.pngimage.thumb.png.a084d491eac010be8f4199b0ecca918d.png

W załącznikach przesyłam widok z Eagle i to co wygenerowałem w Gerber. Coś tutaj trzeba poprawić czy firma z tego jest w stanie zrobić płytkę ?

Edytowano przez daniel89

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

@daniel89 przydałaby się jeszcze informacja dla kogo generujesz te pliki. Niektóre szczegóły zależą od firmy, która będzie wykonywała PCB. Jeśli chcesz zamawiać w PCBWay to możesz wszystko zweryfikować w ich programie do podglądu plików. Zobaczysz czy odpowiednio zidentyfikowali warstwy.

Więcej na ten temat znajdziesz w tym artykule: Nowy, łatwy podgląd plików GERBER w kalkulatorze PCBWay

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Chciałem w jlcpcb bo tam za 2 dolary podobno tworza 10 plytek. Jeszcze nigdy w chinach takiego czegos nie zamawiałem, stad prosze o porade kto cos zamawiał to gdzie i u kogo tam najlepiej? Z tej strony co podałeś to tam widze inne rozszerzenia plikow gerber. Co do board z eagle to dobrze to narysowałem czy obrys w inny sposob i linie bo mi nie wiem czy sciezka nie nachodzi na obrzerze.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
(edytowany)

Nie jest to trudne i wszystko jest podane na stornie. Tu masz nawet filmik w często zadawanym pytaniu - co gdzie wyklikać. Wszystkie częste pytania masz na dole strony po lewej.

2 godziny temu, daniel89 napisał:

2 dolary podobno tworza 10 plytek

Tak, ale do tego koszt przesyłki (i tak wyjdzie dużo taniej niż robić w Polsce) i 2-3 tygodnie czekania:

chrome_TwW47wa36g.thumb.png.ea080cc16b87b808c8be5d3f21ea342b.png

Edytowano przez Gieneq
  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Niby proste a dla mnie nie do końca. Nie wiem czy wszystkie otwory będą metalizowane bo mi tylko na przelotkach zależy by było przejście między górą a dołem płytki, czy obrys na innej warstwie powiniennem zrobić, jaki rodzaj plików akceptują bo w EAGLE mi wygenerowało rozszerzenia .gbr jak w załączniku co pokazałem, a podobno niektóre maszyny wymagają innych rozszerzeń, czy w EAGLE prawidłowo to wykonałem, czy nie ma gdzieś kolizji, bo przy obrysie mi z góry i z lewej strony na czerwowo wyskoczył komunikat, oraz czy nie powinno być dookoła płytki masy lub zwykłej warstwy miedzi, by nie było dużo trawienia czy to kosztów nie zwiększy. Jak widzisz wiele mam wątpliwości stąd się pytam u was na forum jak to prawidłowo wykonać by im to zlecić i nie rozczarować się że coś źle zrobiłem i wydałem na darmo kasę.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, daniel89 napisał:

czy nie ma gdzieś kolizji, bo przy obrysie mi z góry i z lewej strony na czerwowo wyskoczył komunikat

W tym linku co podesłałem masz podgląd kreatora, który sprawdzi ci czy nie masz właśnie takich błędów. Jeżeli masz poprawnie przygotowany projekt w Eaglu to przejdzie. Na stronie masz też podane jak wygenerować te pliki. Jak masz problem z poprawnością wykonania projektu, to warto zajrzeć do tego poradnika.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dzięki @Gieneq . Na stronie znalazłem odnośnik do Eagla co mam i trzeba tam nową warstę VIAS zrobić właśnie na te przelotki i zapisać jako format RS-274X . Tutaj można zobaczyć jak to wygenerować prawidłowo w najnowszej wersji Eagle : YOUTUBE_LINK . Mam nadzieję że to załatwi sprawę. Jak widzę nie jest koniecznością wylewanie na całej płytce masy.

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »

×