Skocz do zawartości
piotrdn

STM32 System Workbench problem z wgraniem programu

Pomocna odpowiedź

Witam,

Ostatnio zauważyłem problem podczas wgrywania programu dla mikrokontrolera STM32F429. Problem objawia się następująco:

-Tworzę nowy projekt -> zapisuje, builduje, (nie ma błędów) -> wgrywam program poprzez Utility (wybierając plik z rozszerzeniem HEX) -> działa.

- Biorę ten sam projekt i wprowadzam pewne modyfikacje (np. zmieniam częstotliwość w CUBE, wybieram inny pin itp, generalnie drobne zmiany) -> zapisuje, builduje (nie ma błędów) -> wgrywam, i niestety bez powodzenia. Załączam screena z Utility po nieudanej próbie wgrania kodu.

Doszedłem do tego, że raczej wina leży po stronie Workbencha i niepoprawnie utworzonego pliku z rozszerzeniem HEX (plik ten jest praktycznie pusty, sprawdziałem go notatnikiem), ponieważ gdy chcę wgrać inny projekt wówczas wszystko działa poprawnie.

Próbowałem odinstalować oprogramowanie i zainstalować od nowa. Nie pomogło.

Czy ktoś spotkał się z czymś takim?

blad.png

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

@piotrdn podaj dla pewności wersja używanych programów. Zbadamy temat, bo ostatnio sporo takich zapytań się pojawiło.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
(edytowany)

Zastanawiam się skąd bierzesz plik hex i po co go używasz.

W domyślnych ustawieniach System Workbench nie ma możliwości generowania pliku w tym formacie.

Używasz jakiegoś dodatkowego pluginu, czy jeszcze jakoś inaczej go generujesz?

W SW jest przecież przycisk "Run", który z poziomu Eclipse wgrywa plik elf do procesora, nie ma potrzeby używania ST link utility.

Na początku jest trudność z takim sposobem, ale w projekcie należy zmodyfikować opcje debuggera i bez problemu z każdego projektu można wgrywać  wsady do mikrokontrolera.

Wszystko wskazuje, że używamy tej samej wersji SW.

 

Edytowano przez Zealota
jeszcze coś dopiszę

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

@slon dzięki za podzielenie się Twoim rozwiązaniem 🙂 

Zrobiliśmy u siebie testy kilka dni temu i doszliśmy do wniosku, że to musi być jednak błąd w aktualizacjach CubeMX/SW, ponieważ takie same problemy pojawiały się nawet przy dokładnym odtwarzaniu instrukcji zamieszczonych na stronach ST. Zobaczymy czy u innych zadziała Twoje rozwiązanie 😉

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Aktualnie borykam się z takim samym problemem. Doszedłem do tego, że wina jest po stronie STM32CubeMx. Zrobiłem 2 kopie działających projektów, a następnie próbowałem "zepsuć" jeden z nich. Kod pozostawiłem ten sam, tylko generowałem projekt na różne sposoby w STM32CubeMx. Po uzyskaniu spodziewanego efektu, podmieniałem pliki z tego złego do tego dobrego i testowałem patrząc po zawartości pliku hex/elf. Wyniki jakie uzyskałem:

zepsuta wersja projektu wygenerowana w CubeMx zawsze miała pusty plik w lokalizacji: ....\<nazwa_projektu>\SW4STM32\<nazwa_projektu>\<plik_z_rozszerzeniem_ld> w moim przypadku było to "STM32F429ZITx_FLASH.ld". Po podmianie jedynie zawartości tego pliku z projektu działającego, do tego "złego" wszystko działało. Jest on odpowiedzialny, tak z grubsza, za organizację pamięci w uC. Plik zmienia się tylko wtedy, gdy generuje się nowy projekt w STM32CubeMx. Oczywiście po usunięciu tego pliku z projektu, kompilacja się zatrzymuje.

Macie jakieś pomysły jak to naprawić?

Załączam także ten plik - https://pastebin.com/6fHHZHp5

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

@gregoor witam na forum 🙂

Tak, masz rację - to błąd w oprogramowaniu. Kontaktowałem się z ST i ten problem został potwierdzony. Ma być naprawiony w aktualizacji, a do tej pory najlepiej ręcznie kopiować wspomniany przez Ciebie plik.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Gość
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...